Lethall
Legacy Member
Ik ben al een hele tijd geïnterreseerd geweest in fotografie, en ik wil er nu ook eens mee beginnen, maar ik heb enkele vragen.
1) Wat is een goede camera om mee te starten als je op een heel beperkt budget zit? Daarmee bedoel ik ergens rond de 150-200euro. Ik weet dat deze vraag hieronder al gevraagd is door andere mensen, maar dat zijn mensen die overstappen naar een andere camera en een groter budget zitten.
2) Op dit moment is het allemaal wat overweldigend wat er allemaal bij komt kijken, want ik ben dus volledig nieuw erin, dus ik start van 0, ik moet alles leren over de camera zelf (om een voorbeeld te geven, als iemand zegt ISO, dan heb ik nog niet echt een idee wat het nu exact is), tot compositie, nabewerking etc.
Wat zou een goede manier zijn om hiermee te starten, wat is het belangrijkste en waar begin ik het best?
En zijn er degelijke boeken omtrend deze onderwerpen, of bijvoorbeeld een boek gericht op beginners dat al deze onderwerpen behandeld?
(en ik leer liever via een boek dan random tutorials op internet).
1) Wat is een goede camera om mee te starten als je op een heel beperkt budget zit? Daarmee bedoel ik ergens rond de 150-200euro. Ik weet dat deze vraag hieronder al gevraagd is door andere mensen, maar dat zijn mensen die overstappen naar een andere camera en een groter budget zitten.
2) Op dit moment is het allemaal wat overweldigend wat er allemaal bij komt kijken, want ik ben dus volledig nieuw erin, dus ik start van 0, ik moet alles leren over de camera zelf (om een voorbeeld te geven, als iemand zegt ISO, dan heb ik nog niet echt een idee wat het nu exact is), tot compositie, nabewerking etc.
Wat zou een goede manier zijn om hiermee te starten, wat is het belangrijkste en waar begin ik het best?
En zijn er degelijke boeken omtrend deze onderwerpen, of bijvoorbeeld een boek gericht op beginners dat al deze onderwerpen behandeld?
(en ik leer liever via een boek dan random tutorials op internet).

Maar er is nen andere ook geïnteresseerd, en hij is de prijs aant opdrijven 
das nu ni een "heel circ" é een SD-kaartje.