Archief - SEARCH: Programma om posters af te drukken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Garmir

Legacy Member
Zeg mensen, waarom doet niemand de moeite om de witte randen nog weg te snijden?, zou dit geen mooier resultaat geven?

orez

Legacy Member
omdat die witte randen nu eenmaal de charme zijn van rasterbator... het mozaïk gevoel, ik vind het persoonlijk meer "stylish" met de witte randen als zonder

dresse

Legacy Member
heb er nog eentje gemaakt, dit keer gewoon een grote afbeelding (1900*1200px) genomen, in photoshop opgeblazen naar 300dpi, en dan gesliced tot allemaal a4 formaten... en die laten afdrukken in copycenter...

kwou van de bolletjes af.
wou toch is resultaat laten zien :). Dus ge hebt ni echt een poster programma nodig, gewoon zelf ff versnijden...

poster1.jpg

poster2.jpg

GenesisX

Legacy Member
Ga 'k ook es doen. Hoeveel gekost? Welk papier?

En hoe doet ge de witte lijnen binnenin weg? Ja, ik weet dat het meer uitstraling heeft zo, maar sommige mensen willen dat anders :)

dresse

Legacy Member
kvind da ni mooier zo, ben gewoon te lui om die allemaal uit te knippen :p

was 10cent per kopie, en waren 21 afdrukken... dus 2.10€... :)

FEW

Legacy Member
dresse zei:
kvind da ni mooier zo, ben gewoon te lui om die allemaal uit te knippen :p

was 10cent per kopie, en waren 21 afdrukken... dus 2.10€... :)
hier in de buurt kwam dat voor +- 30 kopies rond de 50€ uit. het was dan wel in kleur.
nuja, 50€heb ik niet over voor wat gekleurd papier hoor :)

Jixop

Legacy Member
Heel mooie resultaten, ooit komt da hier ook te hangen, maar weet nog niet wat...

wat ik raar vind is da niemand (of toch bijna) de moeite doet om witte randen/naden weg te snijden. Is da nu zo veel moeite: lat pakken, breekmes en snijden? op 10 à 15 minuten moet dat lukken voor zoveel papier?
En trouwens kunde ik copycenter nie vragen om tot op de rand te drukken?
da zou toch mooier zijn? (het effect van "zelfgemaakt" is dan beetje weg maarbon..)

dresse

Legacy Member
tot rand afdrukken hebk gevraagd en ging ni...
en die papieren aan elkaar plakken is al werk genoeg voor mij... die witte randjes afsnijden gaat erover :)

FEW zei:
hier in de buurt kwam dat voor +- 30 kopies rond de 50€ uit. het was dan wel in kleur.
nuja, 50€heb ik niet over voor wat gekleurd papier hoor :)

kotgenoot hier is zo zot geweest om da wer wel voor te betalen :) hij wou zijn rasterbator absoluut in sepia...

Indieanus

Legacy Member
orez zei:
omdat die witte randen nu eenmaal de charme zijn van rasterbator... het mozaïk gevoel, ik vind het persoonlijk meer "stylish" met de witte randen als zonder

ik heb nu al 3 jaar oo ne rasterbator aan mijne muur hangen. Ma ik vind net dat die bollen 'dé charme' van rasterbator zijn. Alé, anders kunt ge gewoon via uw favoriete photo-software de foto in A4kes printen en die ophangen eh. (ok via rasterbator ist makkelijker)
Ik weet niet meer precies hoe dik mijn bollen zijn max, ma ik schat toch een 7mm als dikste. --> bespaart ge heel wa inkt (ook al heb ik ne laserprinter). Ik had wel die witte randen afgesneden omdat ik nu al eenmaal heel wat witruimte tussen mijn bollekes had. ;)

Ik had ook wel ne roy lichtenstein popart genomen , vandaar da'k mss bewust/onbewust voor dikkere bollen had gekozen.

afin, kzal er is ne foto van nemen ofzo, alhoewel 'm nu wel half achter mijn kast hangt. ;)

Kunlun

Legacy Member
Om géén nieuw topic te moeten openen: sinds kort met aanraking gekomen met die Rasterbation en na de examens zou ik wel enkele posters willen maken :) Maar int copycenter: hebben jullie gewoon gedrukt op normaal A4-papier? Tis dat het resultaat goed moet zijn hé :) Dak ni den dag erna meer mag terugkomen ...

Pestilence_007

Legacy Member
weiqin zei:
Om géén nieuw topic te moeten openen: sinds kort met aanraking gekomen met die Rasterbation en na de examens zou ik wel enkele posters willen maken :) Maar int copycenter: hebben jullie gewoon gedrukt op normaal A4-papier? Tis dat het resultaat goed moet zijn hé :) Dak ni den dag erna meer mag terugkomen ...

thangt natuurlijk van uw foto, aantal kleuren en %kleurwaarde af om het beste papier te kiezen. Ik zou gesatineerd papier nemen als het met weinig (zware) kleuren is omdat deze iets glanzender zijn (gewicht 90-100gr). Ge kunt ook altijd fotopapier nemen maar dat is natuurlijk duurder. Vraagt in de copycenter voor kwaliteitpapier (90-100gr) en dan gade zekers een goe resultaat hebbe

Indieanus

Legacy Member
kunt mss aanvankelijk een test drukske op gewoon papier doen, zien wa het geeft. (mss kleinere afmetingen geven) en dan bijsturen waar nodig(ander papier, andere afmetingen van de bollekes,...)

Reinhart

Legacy Member
Ma ge kunt anders bij een drukker gaan en dan betaald ge ergens rond de 20€ voor A1 formaat.

m-be

Legacy Member
Het bestaat, maar dan al enkel HP Indigo-persen afaik, en als ze zo'n buske fluotoner speciaal voor u moeten bestellen, hou u dan al maar vast :p Dan gaat ge der met 19 euro ni komen, nog ni voor den inkt alleen...

*Springkonijn*

Legacy Member
Ik heb hier een .jpg van 1281 op 800 pixels. Het heeft een resolutie van 71 dpi. Volstaat dat? Of moet ik dat omzetten naar 300 dpi en hoe je dit best zonder al teveel kwaliteitsverlies. De bedoeling is dus ook om er een poster van te maken.

Pestilence_007

Legacy Member
da gaat.... NIET :p

alle jpeg op inet hebben standaard 72 dpi, ge kunt de dpi verhogen met photoshop maar het resultaat zal zoieso beneden peil zijn. Het beste is dat ge de jpeg vergroot en dan handmatig bijwerkt zodat het voldoet aan een hogere resolutie of namaakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan