Archief - SEARCH: Programma om posters af te drukken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Hallo,

Aangezien ik een student ben (lees: arm :lol: ) zou ik zelf graag een paar posters afdrukken om op m'n kot te hangen. Nu weet ik dat daar een programma voor bestond maar de naam ontglipt me.

Hebben jullie daarnaast nog tips voor het afdrukken? Ik zal de poster in stukken moeten afdrukken op A4 maar uiteindelijk zoek ik toch een vrij groot formaat te bekomen. Zo vermoed ik dat resolutie van de foto en dergelijke toch een vrij grote rol kan spelen wat betreft het eindresultaat?

Moest het handige informatie zijn, ik beschik over een HP Photosmart 3310.

Alvast bedankt,
Vince

VinceFeet

Legacy Member
Die zocht ik dus, thx heren! :)

Gaat mijn papierkeuze veel verschil maken? Ik heb hier natuurlijk het standaard gewone A4-papier maar ik heb hier ook nog een blok fotopapier liggen. Gaat dat fotopapier een kwaliteitswinst opleveren of is het gewoon 'waste of good paper'?

wouter_dc

Legacy Member
Probeer eerst een kleine afbeelding uit op een gewoon papier en op een fotopapier :)
(Men intuïtie zegt wel dat gewoon papier voldoende is)

dendaak

Legacy Member
Dat heeft wel een mooi effect :) wauw waar kunde btw posters downloade allez iemand met goeie sites ? (jaja google friend i know :) ) maar iemand met zijne voorkeur site of zo ?

wouter_dc

Legacy Member
Ik denk niet echte volledige posters ergens staan voor gedownload te worden.
Probeer eens wat wallpapers te stretchen :)

Skizzy

Legacy Member
wardkennes zei:
Dat heeft wel een mooi effect :) wauw waar kunde btw posters downloade allez iemand met goeie sites ? (jaja google friend i know :) ) maar iemand met zijne voorkeur site of zo ?

Ik zou zeker kijken op deviantart naar Vectorart. Kan wel mooi uitdraaien denk ik. Ik ga het ook eens proberen.

VinceFeet

Legacy Member
Het is de bedoeling dat m'n muur er zo komt uit te zien.

Ik ga deze foto wss als referentie gebruiken. De resolutie bedraagt 1280x933. Is dit voldoende of zou ik via het boondock saints forum nog proberen aan een hogere resolutie te geraken?

En wat kan ik best nemen als maximumgrootte van m'n dots, 3mm? Dat resultaat stond me wel aan. Als ik als max 1mm neem (grootste detail toch?) krijg ik meer zwart dan iets anders en bovendien kreunt mijn PC als hij het moet weergeven.

VinceFeet

Legacy Member
En nog een vraagje. Iemand raade mij het programma 'Genuine Fractals' aan om de resolutie van een kleine foto omhoog te schroeven. Heeft dit nut om toe te passen op een foto die ik wil gebruiken voor de Rasterbator. Of gaat dat geen enkel nut hebben? En hoe hoog ligt de leercurve van dat programma want ik ga geen acht maanden tutorials doorlopen vooraleer ik mijn foto op niveau krijg hé :) .

En iets praktischere vraag, hoe ga ik dat grapje aan de muur bevestigen? Punaisses is een optie (en mag ook van de kotbaas) maar dan laat ik nadien écht wel een gatenkaas achter. Tape is natuurlijk ook een optie maar dan trek ik nadien weer voor €50 aan verf van de muur... Tips zijn welkom!

Skizzy

Legacy Member
VinceFeet zei:
En nog een vraagje. Iemand raade mij het programma 'Genuine Fractals' aan om de resolutie van een kleine foto omhoog te schroeven. Heeft dit nut om toe te passen op een foto die ik wil gebruiken voor de Rasterbator. Of gaat dat geen enkel nut hebben? En hoe hoog ligt de leercurve van dat programma want ik ga geen acht maanden tutorials doorlopen vooraleer ik mijn foto op niveau krijg hé :) .

En iets praktischere vraag, hoe ga ik dat grapje aan de muur bevestigen? Punaisses is een optie (en mag ook van de kotbaas) maar dan laat ik nadien écht wel een gatenkaas achter. Tape is natuurlijk ook een optie maar dan trek ik nadien weer voor €50 aan verf van de muur... Tips zijn welkom!

Ik zou zo van die speciaal gemaakte kartonplaten daarvoor kopen? Alleen weet ik niet hoeveel zoiets kost.

Stimpy

Legacy Member
of zo kneedplaksel
is soort van klei die plakt maar ook makkelijk loslaat (en dus gene verf etc meepakt)

ShadesOfJae

Legacy Member
Kun je niet beter een poster kopen met het geld dat je in de inkt steekt?

Skizzy

Legacy Member
LugeR zei:
Kun je niet beter een poster kopen met het geld dat je in de inkt steekt?

Ne poster op de grootte die hij wilt, met dan nog die bepaalde afbeelding op zal je niet zo snel vinden denkek :D. En moest hem bestaan, zou mss wel beetje duur zijn?

XA4

Legacy Member
Ik heb The Boondock Saints op DVD.
Geen idee of dit eventueel kan helpen bij het verkrijgen van een goede foto ofzo... Maar als iets kan doen, moet je het maar laten weten.
(DVD net uitgeleend aan mijn broer... maar morgen heb ik die wel terug)

wouter_dc

Legacy Member
Mja ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat je wil. Wil je u hele muur volplakken met A4-papierkes is dat jouw keuze. Of wil je je hele muur volrammen met flyerkes van fuiven, no problem, maar ik denk dat een poster zoals (DIT) zéér mooi kan zijn, moest hij in je interieur (kleuren van je muur) passen en als hij mooi ingekaderd wordt.

Skizzy

Legacy Member
Ohja, weet iemand hoe ge trouwens zo al u pagina's naast mekaar kunt zien nadat ge die met dat programma "gerasterbated" hebt? Das zo ne pdf, ma ik kan maar per 2 paginas kijken.

wouter_dc

Legacy Member
Je kan op het tabblad pages duwen (links) en dan wat verslepen. Dan zie je wel alle pages naast elkaar, is wel nogal klein. Meer efficiëntere manier ben ik nog aan het zoeken :)

VinceFeet

Legacy Member
XA4_ zei:
Ik heb The Boondock Saints op DVD.
Geen idee of dit eventueel kan helpen bij het verkrijgen van een goede foto ofzo... Maar als iets kan doen, moet je het maar laten weten.
(DVD net uitgeleend aan mijn broer... maar morgen heb ik die wel terug)

Ik ben zelf een groot fan van de film dus ik heb hem zelf ook op dvd. Een gewone versie en een gesigneerde special edition. Maar toch nen dikke merci voor 't voorstel!

Maar je hebt me wel op een goed idee gebracht, zelf screenshots nemen. Ik zit nu met een resolutie van 1280x933 maar ga ik er met een programma in slagen screenshots te nemen in hogere resolutie. En het belangrijkste, gaat dat het eindresultaat bevorderen?

Inderdaad, als ik kon zou ik zo'n poster kopen maar zoiets bestaat simpelweg niet, zelf maken is de enige oplossing. Daarnaast heb ik het voordeel dat ik gratis ga kunnen printen (papier + inkt) dus alleen mijn werkuren gaan betaald moeten worden. ;)

En zou je wat meer informatie kunnen geven omtrent die 'speciale kartonnen'?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan