Archief - SEARCH: Programma om posters af te drukken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
ik heb ene poster gemaakt met rasterbator en ben er wel vrij content van:
http://users.pandora.be/Dresse/print/Foto 49.jpg

tips voor u:
- doe het niet met u inkjetprinterke want het gaat u veel duurder uitkomen dan wanneer ge het door een copycenter laat afdrukken, en kwaliteit van copycenter is ook stukken beter en het staat tenminste allemaal mooi gecentreerd (ik was eerst begonnen met men inktjet printerke, en na 8 pagina's was de inkt al zo goed als op. en twas een gloednieuwe, nog nooit gebruikte cassette, dan laten afdrukken in copycenter en kostte maar 3€)
- als ge een kleine kamer hebt, maak de poster dan niet te groot want eigenlijk komt die ni echt tot zen recht als ge daar kort bij staat. ge moet al ver af gaan staan wilt ge ni meer allemaal bollekes zien... (als ge hoge resolutie hebt ist misschien beter om voor een ander programma te kiezen, die u foto gewoon groter maakt met nen blur op ofzo want ge verliest toch echt wel veel detail met die bollekes zuh...)
in elk geval de dot grootte zo klein mogelijk nemen!!

VinceFeet

Legacy Member
dresse zei:
ik heb ene poster gemaakt met rasterbator en ben er wel vrij content van:
http://users.pandora.be/Dresse/print/Foto 49.jpg

tips voor u:
- doe het niet met u inkjetprinterke want het gaat u veel duurder uitkomen dan wanneer ge het door een copycenter laat afdrukken, en kwaliteit van copycenter is ook stukken beter en het staat tenminste allemaal mooi gecentreerd (ik was eerst begonnen met men inktjet printerke, en na 8 pagina's was de inkt al zo goed als op. en twas een gloednieuwe, nog nooit gebruikte cassette, dan laten afdrukken in copycenter en kostte maar 3€)
- als ge een kleine kamer hebt, maak de poster dan niet te groot want eigenlijk komt die ni echt tot zen recht als ge daar kort bij staat. ge moet al ver af gaan staan wilt ge ni meer allemaal bollekes zien... (als ge hoge resolutie hebt ist misschien beter om voor een ander programma te kiezen, die u foto gewoon groter maakt met nen blur op ofzo want ge verliest toch echt wel veel detail met die bollekes zuh...)
in elk geval de dot grootte zo klein mogelijk nemen!!

Dat van dat printen is geen probleem. Mijn moeder heeft een eigen reclamebureau en zij wou voor mij printen met haar 'industriële' printer dus normaal gezien moet ik dan dezelfde adrukkwaliteit bekomen.

De 'beplakbare' oppervlakte is 325x400. Maar als ik DIE oppervlakte neem is mijn muur één grote tekening. MAAR mijn studio is (geschat) iets van een kleine 22m² dus de afstand tussen die muur en de muur daar recht tegenover is iets van een... 4m denk ik (ik zit ook nog met de badkamer als oppervlakte). Dus wat zou jij zo ongeveer qua afmetingen nemen dan?

VinceFeet

Legacy Member
Willen jullie hier even naar kijken.

Als je naar pagina 19 kijkt zie je op de kleine afbeelding klinks zo van die 'zwarte vlekken' op het pistool terwijl je die op de ingezoomde versie (rechts) niet meer ziet (wat dus ook de bedoeling is natuurlijk :p ). Is dit normaal en gaan die 'zwarte vlekken' volledig weg zijn wanneer ik begin te printen?

Dit wordt mijn 'testversie' en ik heb voor de dots een maximumgrootte ingesteld van 2mm. Ik zal is zien wat 1mm geeft.

wouter_dc

Legacy Member
Ik zou zeker niet de hele muur nemen, is denk ik iets té beklemmend en te druk.

Normaal zijn die vlekken wel weg ja :p Probeer anders voor zeker te zijn, die pagina alleen is af te drukken :)

Skizzy

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik ben zelf een groot fan van de film dus ik heb hem zelf ook op dvd. Een gewone versie en een gesigneerde special edition. Maar toch nen dikke merci voor 't voorstel!

Maar je hebt me wel op een goed idee gebracht, zelf screenshots nemen. Ik zit nu met een resolutie van 1280x933 maar ga ik er met een programma in slagen screenshots te nemen in hogere resolutie. En het belangrijkste, gaat dat het eindresultaat bevorderen?

Inderdaad, als ik kon zou ik zo'n poster kopen maar zoiets bestaat simpelweg niet, zelf maken is de enige oplossing. Daarnaast heb ik het voordeel dat ik gratis ga kunnen printen (papier + inkt) dus alleen mijn werkuren gaan betaald moeten worden. ;)

En zou je wat meer informatie kunnen geven omtrent die 'speciale kartonnen'?

Wel, wij hadden dat zo hier van die kartonnen die zijn bedoeld om puzzels op te plakken, en daar was dan ook een glas bij dat ge ervoor kon hangen. Maar kweenie hoe groot ze da max verkopen, en kweet ook nie of dat wel een beetje te betalen gaat zijn.
Btw, kheb hier een Laserprinter (Ricoh Aficio CL2000) dus dat moet toch lukken om te printen me dunkt :). Kheb een ferme foto gevonden van stagedivers :p. Ik heb btw een mooie ruimte en de poster zou toch wel een 1.5 op 2m groot mogen zijn (minstens :p).

FEW

Legacy Member
deze topic heeft me aan het denken gezet. mijn kamer is gatlelijk (lelijke en dwaze posters) en al jaren hetzelfde dus ik ga dit nu ook is doen. ik heb een kast die mijn hele muur inneemt (5 schuifdeuren van 90cm naast elkaar). nu ga ik dan 2 afdbeeldingen laten afdrukken voor deur 2 en 4.
dit is wat ik heb:
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/bugwing.pdf
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/beginning_of_the_end_2.pdf

edit:
orginele fotos
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/bugwing.jpg
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/beginning_of_the_end.jpg
(allebei gevonden op een of ander forum, zou zelfs van hier kunnen komen... :))

dresse zei:
tips voor u:
- doe het niet met u inkjetprinterke want het gaat u veel duurder uitkomen dan wanneer ge het door een copycenter laat afdrukken, en kwaliteit van copycenter is ook stukken beter en het staat tenminste allemaal mooi gecentreerd (ik was eerst begonnen met men inktjet printerke, en na 8 pagina's was de inkt al zo goed als op. en twas een gloednieuwe, nog nooit gebruikte cassette, dan laten afdrukken in copycenter en kostte maar 3€)
zeker dat het maar 3€kost? of zal dat met kleuren veel meer zijn? :)

wouter_dc

Legacy Member
FEW zei:
deze topic heeft me aan het denken gezet. mijn kamer is gatlelijk (lelijke en dwaze posters) en al jaren hetzelfde dus ik ga dit nu ook is doen. ik heb een kast die mijn hele muur inneemt (5 schuifdeuren van 90cm naast elkaar). nu ga ik dan 2 afdbeeldingen laten afdrukken voor deur 2 en 4.
dit is wat ik heb:
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/bugwing.pdf
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/beginning_of_the_end_2.pdf


zeker dat het maar 3€kost? of zal dat met kleuren veel meer zijn? :)

Oe! Mooie foto die "beginning of the end"! Source? :unsure:

GenesisX

Legacy Member
Hoe kunt ge die pdfs in posterformaat bekijken, zo allemaal apart is een beetje raar ze :p

FEW

Legacy Member
wouter_dc zei:
Oe! Mooie foto die "beginning of the end"! Source? :unsure:
vorige post geedit ;)

GenesisX zei:
Hoe kunt ge die pdfs in posterformaat bekijken, zo allemaal apart is een beetje raar ze :p
links op "pagina's/pages" klikken. dan ziet ge ze allemaal onder elkaar. dan kunt ge die kolom ook nog breder/smaller maken om het te laten knoppen. en met de rechter muisknop kunt ge die thumbs dan ook nog groter/kleiner maken om het duidelijker te maken ofzo :p

VinceFeet

Legacy Member
dresse zei:
ik heb ene poster gemaakt met rasterbator en ben er wel vrij content van:
http://users.pandora.be/Dresse/print/Foto 49.jpg

tips voor u:
- doe het niet met u inkjetprinterke want het gaat u veel duurder uitkomen dan wanneer ge het door een copycenter laat afdrukken, en kwaliteit van copycenter is ook stukken beter en het staat tenminste allemaal mooi gecentreerd (ik was eerst begonnen met men inktjet printerke, en na 8 pagina's was de inkt al zo goed als op. en twas een gloednieuwe, nog nooit gebruikte cassette, dan laten afdrukken in copycenter en kostte maar 3€)
- als ge een kleine kamer hebt, maak de poster dan niet te groot want eigenlijk komt die ni echt tot zen recht als ge daar kort bij staat. ge moet al ver af gaan staan wilt ge ni meer allemaal bollekes zien... (als ge hoge resolutie hebt ist misschien beter om voor een ander programma te kiezen, die u foto gewoon groter maakt met nen blur op ofzo want ge verliest toch echt wel veel detail met die bollekes zuh...)
in elk geval de dot grootte zo klein mogelijk nemen!!

Heb wat hulp nodig heren. Ik heb een 'testversie' van ongeveer 30 pagina's afgedrukt maar alles is véél te donker. Natuurlijk zitten er pikzwarte bladen tussen (omwille van die zwarte jassen) maar daarnaast is ook de rest nogal vrij tot zeer donker.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Zou die gast, van wie het posteridee komt (zie één van m'n eerste posts), die foto eerst bewerkt hebben vooraleer over te gaan op the rasterbator? Want nu heb ik niet veel meer dan enkel één grote, zwarte vlek. En ik ga het wss ook laten drukken in een copycenter want nu geloof ik je wat betreft die kwaliteit. :)

Wat wel opvalt is dat de PDF-file beduidend beter is dan de afgedrukte versie. Ik bedoel, als je een bepaalde bladzijde uitvergroot in de PDF is het qua contrast enzo ok (het zou nog iéts lichter mogen mss) maar als ik er dan de afgedrukte pagina naast houd zie je dat het er allemaal wel erg donker op geworden is. In de PDF kan ik nog een neus van een oog onderscheiden maar op papier is dat één zwarte vlek.

Skizzy

Legacy Member
dresse zei:
ik heb ene poster gemaakt met rasterbator en ben er wel vrij content van:
http://users.pandora.be/Dresse/print/Foto 49.jpg

tips voor u:
- doe het niet met u inkjetprinterke want het gaat u veel duurder uitkomen dan wanneer ge het door een copycenter laat afdrukken, en kwaliteit van copycenter is ook stukken beter en het staat tenminste allemaal mooi gecentreerd (ik was eerst begonnen met men inktjet printerke, en na 8 pagina's was de inkt al zo goed als op. en twas een gloednieuwe, nog nooit gebruikte cassette, dan laten afdrukken in copycenter en kostte maar 3€)
- als ge een kleine kamer hebt, maak de poster dan niet te groot want eigenlijk komt die ni echt tot zen recht als ge daar kort bij staat. ge moet al ver af gaan staan wilt ge ni meer allemaal bollekes zien... (als ge hoge resolutie hebt ist misschien beter om voor een ander programma te kiezen, die u foto gewoon groter maakt met nen blur op ofzo want ge verliest toch echt wel veel detail met die bollekes zuh...)
in elk geval de dot grootte zo klein mogelijk nemen!!

Hoeveel mm hebt ge eigenlijk genomen tussen uw puntjes? En gwn in zwart wit, of foto in grijswaarden genomen en dat behouden?

Cheers

dresse

Legacy Member
zwart wit, en kleinst mogelijke mm...
ma op foto ziet da er beter uit als int echt vindk ze, op foto is da echt grijs, int echt blijven da bollekes, of ge moet al aan den andere kant van men kot gaan staan... (5m ongeveer)

VinceFeet

Legacy Member
dresse zei:
zwart wit, en kleinst mogelijke mm...
ma op foto ziet da er beter uit als int echt vindk ze, op foto is da echt grijs, int echt blijven da bollekes, of ge moet al aan den andere kant van men kot gaan staan... (5m ongeveer)

Dus eigenlijk was die foto in kleur maar jij hebt hem door the Rasterbator laten omzetten naar zwart-wit? Want jouw foto is veel 'lichter' dan mijn resultaat (= bijna één grote zwarte vlek).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan