Archief - SEARCH: Ik zoek een hogeschool richting Multimedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
en ik zou eigelijk al 20 moeten zijn maar kmocht wat voorsteken op school :unsure:

Lo_fi

Legacy Member
Ik hoop maar 1 ding voor jullie: dat de opleiding z'n beloftes waar kan maken en jullie niet gaat achterlaten met een gevoel van..'wat zijn we hier nu mee?'
De opleiding mag dan pretenderen 'uniek en enig in Vlaanderen' te zijn..ik hoop dat we binnen een 3-tal jaar geen groepje teleurgestelde wannabe-game-developers op dit forum zien rondhuppelen..

De opleiding heeft nog niks bewezen, heeft nog geen afgestudeerden en PIH op zich heeft zich in het verleden vooral sterk getoond in beloftes..Ik zou toch een heel klein beetje voorzichtig zijn voor ik me in dit avontuur stort..

tinbie

Legacy Member
Lo_fi zei:
Ik hoop maar 1 ding voor jullie: dat de opleiding z'n beloftes waar kan maken en jullie niet gaat achterlaten met een gevoel van..'wat zijn we hier nu mee?'
De opleiding mag dan pretenderen 'uniek en enig in Vlaanderen' te zijn..ik hoop dat we binnen een 3-tal jaar geen groepje teleurgestelde wannabe-game-developers op dit forum zien rondhuppelen..

De opleiding heeft nog niks bewezen, heeft nog geen afgestudeerden en PIH op zich heeft zich in het verleden vooral sterk getoond in beloftes..Ik zou toch een heel klein beetje voorzichtig zijn voor ik me in dit avontuur stort..

HéHé, dan doen we er nog eentje bij hé :)

Ik twijfel ook nog eerlijk gezegt, MCT of DAE, maar MCT is voor mij praktisch herhaling aangezien ik elektriciteit en electronica al gezien heb :)

Holy Paladin

Legacy Member
Lo_fi zei:
Ik hoop maar 1 ding voor jullie: dat de opleiding z'n beloftes waar kan maken en jullie niet gaat achterlaten met een gevoel van..'wat zijn we hier nu mee?'
De opleiding mag dan pretenderen 'uniek en enig in Vlaanderen' te zijn..ik hoop dat we binnen een 3-tal jaar geen groepje teleurgestelde wannabe-game-developers op dit forum zien rondhuppelen..

De opleiding heeft nog niks bewezen, heeft nog geen afgestudeerden en PIH op zich heeft zich in het verleden vooral sterk getoond in beloftes..Ik zou toch een heel klein beetje voorzichtig zijn voor ik me in dit avontuur stort..
dat is imo al zeker, van die manne die hun opdrachtjes maken en dan hun games opstarten :)
alhoewel de docenten zelf al zeiden dat ge met zon mentaliteit er niet komt

whatever, ofwel doe ik dit ofwel zit ik thuis demoreels te maken...

tinbie

Legacy Member
Holy Paladin zei:
dat is imo al zeker, van die manne die hun opdrachtjes maken en dan hun games opstarten :)
alhoewel de docenten zelf al zeiden dat ge met zon mentaliteit er niet komt

whatever, ofwel doe ik dit ofwel zit ik thuis demoreels te maken...


Enorm veel gaan ze jou toch ook niet moeten leren :)

Tsjernobyl

Legacy Member
Lo_fi zei:
Ik hoop maar 1 ding voor jullie: dat de opleiding z'n beloftes waar kan maken en jullie niet gaat achterlaten met een gevoel van..'wat zijn we hier nu mee?'
De opleiding mag dan pretenderen 'uniek en enig in Vlaanderen' te zijn..ik hoop dat we binnen een 3-tal jaar geen groepje teleurgestelde wannabe-game-developers op dit forum zien rondhuppelen..

De opleiding heeft nog niks bewezen, heeft nog geen afgestudeerden en PIH op zich heeft zich in het verleden vooral sterk getoond in beloftes..Ik zou toch een heel klein beetje voorzichtig zijn voor ik me in dit avontuur stort..

Je hebt wel een punt.
Maar, van het woord 'wannabe-game-developer' krijg ik al rillingen. Volgens mij zit er wel wat meer in die richting dan games te developpen. (zo negatief komt het toch over in uw zin ).

Er zijn er volgens mij meerdere als mij: Je bent bezig met zulke dingen, je speelt graag met 3dsmax. En dan zie je zo een richting. Je kan dan bijna niet anders dan kiezen voor iets wat je graag doet.

M1tch

Legacy Member
is er eigenlijk een maximum aantal inschrijvingen ofzo?

want er was al veel man op de infodag van 11 maart. Ok, die schrijven zich niet allemaal in, maar het toont wel aan hoeveel interesse er is voor die richting en ik ben bang voor overvolle lessen en labo's

Holy Paladin

Legacy Member
ze zeiden dat ze het onder de 100 willen houden, maar dat dat niet gaat lukken :)

Sprynxky Man

Legacy Member
Ze hebben mij gezegd dat ze vrezen dat ze vermoeden slechts rond de 75 inschrijvingen aan te kunnen.

Ivm de commentaar hierboven :
1) ze zeggen zelf dat je na de opleiding bereid moet zijn internationaal te gaan omdat games en simulaties in belgie nog maar een erg kleine markt is.
2) het is ook niet dat games developpen de enige beroepsmogelijk vormt. Ook special effects of de media is een optie. Kijk naar reclame tegenwoordig, het merendeel bevat 3d effecten, creatures, noem maar op.

dlancel

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ze zeiden dat ze het onder de 100 willen houden, maar dat dat niet gaat lukken :)

Heel het pih zit al vol met mct studenten , 400 1MCT ers ( nu al wa minder )
als er weer zoveel man bijkomt voor dae, mja, de refter zit nu al hellemaal vol en de meeste klaslokalen en aulas ook.

Lo_fi

Legacy Member
Een deel van die mct'ers zal overstappen naar Dae..dus zal wel meevallen qua overbevolking.

tinbie

Legacy Member
dlancel zei:
Heel het pih zit al vol met mct studenten , 400 1MCT ers ( nu al wa minder )
als er weer zoveel man bijkomt voor dae, mja, de refter zit nu al hellemaal vol en de meeste klaslokalen en aulas ook.


In de brochure weten ze te vermelden dat het in een nieuw gebouw zal doorgaan.

Erinyes

Legacy Member
Mijn vrees is dat afgestudeerden van DAE geen werk zullen vinden in België. En enkel de zeer getalenteerden kunnen iets in het buitenland doen. Maar moet je dan een opleiding volgen in België, die eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat? Misschien is het dan beter in het buitenland te studeren voor games developer.

Als ik zoek naar bekende Belgische games, kom ik toch niet verder dan Divine Diviniy...

tinbie

Legacy Member
Erinyes zei:
Mijn vrees is dat afgestudeerden van DAE geen werk zullen vinden in België. En enkel de zeer getalenteerden kunnen iets in het buitenland doen. Maar moet je dan een opleiding volgen in België, die eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat? Misschien is het dan beter in het buitenland te studeren voor games developer.

Als ik zoek naar bekende Belgische games, kom ik toch niet verder dan Divine Diviniy...

Ik vind dat je best de waarheid spreekt.
Natuurlijk weet je nooit wat een team grafische, mct, dae, info, (film, tv) kunnen managen. Het lijkt me best het te proberen waard.

Zo zijn er ook studies van een week ongeveer met buitenlandse firma's.
Een goede vereiste wat ze je vragen is flexibel te zijn, kan alleen maar als doel hebben bereid te zijn buitenlands te gaan.
Dat de opleiding in zijn kinderschoenen staat kan enkel maar goed zijn voor volgende .be DAE'ers.

M1tch

Legacy Member
Ze hadden toch een goede samenwerking met allerhande studios (larian studios die zelfs iemand stuurde met een woordje uitleg, ...) om het lessenpakket samen te stellen..

Gaat er hier iemand op kot in kortrijk btw? ik zoek nog een goei kot ...

:)

tinbie

Legacy Member
M1tch zei:
Ze hadden toch een goede samenwerking met allerhande studios (larian studios die zelfs iemand stuurde met een woordje uitleg, ...) om het lessenpakket samen te stellen..

Gaat er hier iemand op kot in kortrijk btw? ik zoek nog een goei kot ...

:)

Oké als we geen kot vinden crashen we 's avonds bij M1tch ;)

nah. I dnow, mss Kot, mss home, maar kan ook zijn thuis :)

Gts.

Tsjernobyl

Legacy Member
Erinyes zei:
Mijn vrees is dat afgestudeerden van DAE geen werk zullen vinden in België. En enkel de zeer getalenteerden kunnen iets in het buitenland doen. Maar moet je dan een opleiding volgen in België, die eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat? Misschien is het dan beter in het buitenland te studeren voor games developer.

Als ik zoek naar bekende Belgische games, kom ik toch niet verder dan Divine Diviniy...

Waarom denk je dat je enkel in de game wereld aan de slag kan? animatiefilms, special effect, reclame, games, engeveer alles met video, programmeur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan