Archief - SEARCH: Ik zoek een hogeschool richting Multimedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
kga ook naar DAE denk ik .. mct steekt enorm tegen, ma toen ik eraan begon wist ek nie beter (en er was geen beter alternatief ..)

tinbie

Legacy Member
Ik twijfel nog een beetje MCT zou voor mij een pak herhaling zijn,
aangezien ik elektriciteit en MultiMedia Technieken gestudeerd heb in mijn TSO, wat blijkt zo een beetje overeen te komen met het 1ste semester alvast.
Langs de andere kant is dat natuurlijk ook weer mooi megenomen.

Zijn er soms mensen die de richting al een bezoekje hebben gebracht ?

Ik kijk uit naar 22 april, de opendeurdag ;)

LunchBox

Legacy Member
Zijn er soms mensen die de richting al een bezoekje hebben gebracht ?
beetje een overbodige vraag als je kijkt hoeveel mct threads er al zijn geweest waarin ze allemaal reageren.

tinbie

Legacy Member
LunchBox zei:
beetje een overbodige vraag als je kijkt hoeveel mct threads er al zijn geweest waarin ze allemaal reageren.


Sorry mss niet echt duidelijk maar ik had het over DAE.

Holy Paladin

Legacy Member
DAE begint pas volgend jaar he dat is voor iedereen nieuw
ben wel naar de infodag geweest en met de docente gepraat

tinbie

Legacy Member
Holy Paladin zei:
DAE begint pas volgend jaar he dat is voor iedereen nieuw
ben wel naar de infodag geweest en met de docente gepraat

Ge hebt soms geen idee wat er soms belangrijk kon zijn voor je je ging inschrijven in deze richting, qua vereisten, kwaliteiten... ?

Holy Paladin

Legacy Member
ze hamerden er nogal sterk op dat ge best niet allergisch zijt voor programmeren, en tekenen enzo
ma ze zeiden dat er nog testen gaan komen ofzo als ge wilt zien of et iets voor u is

Tsjernobyl

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ze hamerden er nogal sterk op dat ge best niet allergisch zijt voor programmeren, en tekenen enzo
ma ze zeiden dat er nog testen gaan komen ofzo als ge wilt zien of et iets voor u is

testen? Ik heb dat ook gevraagd, maar dat hebben ze niet gezegd. Graag wat meer uitleg. :)

Holy Paladin

Legacy Member
jah een soort van voorproefke ofzo he, voor mensen die denken dat ze mss niet graag c++ gaan doen, of het niet gaan kunnen
kheb er niet zo goed naar geluisterd want kheb da nie nodig :unsure:

Sprynxky Man

Legacy Member
TheJudge zei:
Ik stap dan ook over naar Digital Arts, eerste richting in belgie dachtk. Das eigenlijk 3 specialisatie dus.
D3C0Y zei:
daar zit ik nu en dat valt voor mij ook serieus tege :p, da hebben ze mij totaal anders voorgesteld dan het eigenlijk is, ma swat volgend jaar gannik ook naar digital arts en entertainment
M1tch zei:
ik ben al ingeschreven voor dae :)
Holy Paladin zei:
kga ook naar DAE denk ik .. mct steekt enorm tegen, ma toen ik eraan begon wist ek nie beter (en er was geen beter alternatief ..)
Hellow future classmates. :)

Ik heb informatica in leuven gedaan, maar het enige wat je kunt als je daar buiten komt, is programmeren en een hoop theoretische zever aframmelen die je nooit nodig gaat hebben. DAE is wat ik altijd al heb willen doen. Het enige waar ik wat schrik van heb, is het tekenen op papier, daar suck ik echt wel in.

tinbie

Legacy Member
Holy Paladin zei:
jah een soort van voorproefke ofzo he, voor mensen die denken dat ze mss niet graag c++ gaan doen, of het niet gaan kunnen
kheb er niet zo goed naar geluisterd want kheb da nie nodig :unsure:


Ben jij dan al ingeschreven ? Hoe oud ben je ?

M1tch

Legacy Member
Sprynxky Man zei:
Hellow future classmates. :)

Ik heb informatica in leuven gedaan, maar het enige wat je kunt als je daar buiten komt, is programmeren en een hoop theoretische zever aframmelen die je nooit nodig gaat hebben. DAE is wat ik altijd al heb willen doen. Het enige waar ik wat schrik van heb, is het tekenen op papier, daar suck ik echt wel in.

vosselaar? ik ben van rijkevorsel, dan heb ik ineens iemand om mee op den trein te zitten :p
lol

Ik kan niet tekenen, dat gaat mijn grootste probleem zijn denk ik, maar hopelijk heb ik de aanleg om het te leren

Holy Paladin

Legacy Member
nee kben nog nie ingeschreven, ben 19, maar waarom vraagt ge da eigelijk?

D3C0Y

Legacy Member
k was zo is op de site aant browsen ik las

Digital arts and entertainment is één van de drie afstudeerrichtingen van de BachelorMultimedia en Communicatietechnologie.

moete dan eerst een jaar mct gedaan ebben ofzo ?
ging ik feitelijk op infodag vrage, ma k was te leeg om naar kortrijk te gaan :p

Holy Paladin

Legacy Member
nee kweet ook nie hoe het zit maar tis ne richting op zich, 3 jaar enzo dus :)

Tsjernobyl

Legacy Member
D3C0Y zei:
moete dan eerst een jaar mct gedaan ebben ofzo ?
ging ik feitelijk op infodag vrage, ma k was te leeg om naar kortrijk te gaan :p
Het is idd verwarrend, maar MCT is tegenwoordig al een soort groep bij pih. groep: MCT , afstudeerrichting : DAE . Het komt er dus gewoon op neer dat het 3 jaar is.

Zo te zien is er wel veel intresse voor deze richting. Werken ze met voorinschrijving?


ik ben naar MCT in Antwerpen geweest, maar dat lijkt me nogal technisch. Daarbij, in elke zin die ze uistpreken komt 2 keer het woord "alphacam" in voor. Het lijkt wel een interne bedrijfsopleiding.

Voorlopig gaat men voorkeur dus naar DAE :)

Sprynxky Man

Legacy Member
M1tch zei:
vosselaar? ik ben van rijkevorsel, dan heb ik ineens iemand om mee op den trein te zitten :p
lol
Ja. 'Kortrijk is inderdaad nog een eindje verder dan leuven.

Counterstriken op den trein? :D

SHoGuN***

Legacy Member
Sjieke topic, ben ook aan 't twijfelen voor volgend jaar. Mijn eerste gedacht was MCT in Kortrijk, maar 'k was liever in Gent gebleven...
Waar ligt hem het verschil tussen DAE en MCT dan vooral?

tinbie

Legacy Member
DAE is 3D/Games gericht zoals je op de site kan zien, ontleden van DirectX, OpenGL, en het aanleren (ik quote van op de site) van je eigen 3D 'engine' te creëren.
MCT is naar wat ik gelezen heb, een goede richting als je graag foto's bewerkt, websites maakt en de onderdelen van een computer wilt ontleden.

Ik heb me net ingeschreven bij DAE en hoop op s00n iets meer te weten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan