Archief - SEARCH: Ik zoek een hogeschool richting Multimedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M1tch

Legacy Member
TheJudge zei:
idd, die nieuwe richting gaat volgend jaar van start. Ik doe nu men eerste jaar mct op het pih. Ik ben wel tevreden over alles, al wordt er vrij weinig bijgeleerd het eerste jaar.

Ik stap dan ook over naar Digital Arts, eerste richting in belgie dachtk. Das eigenlijk 3 specialisatie dus.

ik ben al ingeschreven voor dae :)


er waren ongelooflijk veel potentiele studenten voor die richting aanwezig voor die richting btw, ik schat een stuk of 50. Het trekt veel mensen aan blijkbaar. Hopelijk gaan er heel veel afvallen onderweg, ik hou niet van drukke lessen :p

dlancel

Legacy Member
bedankt voor al u hulp, maar ge moogt zegge wa ge wilt, maar pih sucked, sry dat ik het zeg

mvg

dave lancel

LunchBox

Legacy Member
En daarop blijven we repliceren: dat is de mening van een ontevreden student die zich niet voldoende heeft laten informeren omtrent het lesprogramma, en daar dus een jaar tegen zijn goesting lessen volgt waarvan hij niet dacht dat hij ze zou krijgen. Het ligt aan jouw hoor dlancel dat de richting niet in de smaak valt.. niet aan de school. (en daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen, het ga je goed op een andere campus)

Delirium

Legacy Member
D3C0Y zei:
daar zit ik nu en dat valt voor mij ook serieus tege :p, da hebben ze mij totaal anders voorgesteld dan het eigenlijk is, ma swat volgend jaar gannik ook naar digital arts en entertainment

You and me both :)
Ik heb ook mijn diploma MCT op zak en wou ook meer naar de grafische sector toe. Artevelde wordt dan gepromoot op 't PIH en ziet der allemaal goed uit. OK goeie uitleg op de opendeurdag gekregen en da sprak mij allemaal aan.
Tot na een paar weken: 't is compleet anders als dat ze zelf voorstellen, docenten die studieduurverkorters afbreken (we zitten er met 5 MCTers en hoeveel keer hebben we het verwijt niet naar onze kop gekregen van "Gij komt van Kortrijk zeker?" :ironic:).
Ook promoten ze verderstuderen & studieduurverkorting op Artevelde, maar als ge der zit zeggen ze van "Ja die studieduurverkorters willen da hier op 2 jaar doen, terwijl het op 3 jaar moet".

PIH viel neig goed mee qua organisatie, Artevelde kan hier nog véééél van leren. In't PIH waren ze voor te beginnen al vriendelijk als ge iets kwam vragen op 't secretariaat of aan nen docent (allez 't is te zien welke :D)

Ik heb al goeie dingen gehoord over Karel de grote, en die scholen in Genk & Mechelen dus informeer u daar eens. Ga eens naar opendeurdagen of zoek anders eens contact met oud-studenten (die weten u wel het meest te zeggen denk ik)

Lo_fi

Legacy Member
Pardon my french...en op voorhand sorry voor de mensen die zich aangesproken voelen...maar als je PIH achter de rug hebt en je wil iets doen dat meer in de grafische sector is..ga dan es NIET naar Artevelde...
De kennis van de programma's heb je toch al dus wat je ontbreekt is een methode om te ontwerpen..en die kan je het naar mijn ervaring toch het beste opdoen met een bachelor of master beeldende kunst (optie grafische vormgeving of beeldende vormgeving) en niet met een verdedelde dtp-opleiding met multimedia-elementen (wat Artevelde is).

Lo_fi

Legacy Member
De opleiding aan Artevelde is een onderdeel van de 'Industriële Wetenschappen en Technologie'. Dit heeft als gevolg dat de benadering ook vrij wetenschappelijk is, hoe je het ook draait of keert. Druktechnieken, drukprocessen, lichtleer, wiskunde, densiteitmeting (ik citeer ff de site zelf).. Je zal absoluut weten welk papier je moet gebruiken om geen bleeds te hebben, waarom een magazine meestal een vast aantal pagina's heeft (imposition) en hoe je die zet ..drukklaar en alles. Ga je voor multimedia dan zal je een grondige kennis hebben van allerlei programma's, scripts enz..

Een bachelor of master beeldende kunst produceert een bende mensen die enorm weinig afweten van drukprocessen en impositioning..maar ze kunnen verdorie onzettend creatief zijn. En daar bestaan bitter weinig zelfstudieboeken voor (dit in tegenstelling tot de boeken over multimedia en druk).

Jij moet maar beslissen wat je het liefste in je lessenpaket ziet zitten en welke richting je uit wil.

dlancel

Legacy Member
druk technieken enzo, heb ik ni echt intresse in, liever creatief ontwerpen

Tsjernobyl

Legacy Member
TheJudge zei:
Ik stap dan ook over naar Digital Arts, eerste richting in belgie dachtk. Das eigenlijk 3 specialisatie dus.

Wat bedoel je met Das eigenlijk 3 specialisatie dus ?

Ik denk ook over Digital arts en Entertainment, maar ik vrees een beetje dat programmeren (C++) me zwaar gaat vallen. Hoe weet je dat zoiets (programmeren) je ligt?

infeKted

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
Wat bedoel je met Das eigenlijk 3 specialisatie dus ?

Ik denk ook over Digital arts en Entertainment, maar ik vrees een beetje dat programmeren (C++) me zwaar gaat vallen. Hoe weet je dat zoiets (programmeren) je ligt?

Meestal is het zo als je goed in wiskunde en logisch denken bent dan ben je ook wel goed in programmeren. (lees: meestal, ik ken ook mensen die slecht in wiskunde zijn en goed kunnen programmeren)

Delirium

Legacy Member
Lo_fi zei:
Pardon my french...en op voorhand sorry voor de mensen die zich aangesproken voelen...maar als je PIH achter de rug hebt en je wil iets doen dat meer in de grafische sector is..ga dan es NIET naar Artevelde...
De kennis van de programma's heb je toch al dus wat je ontbreekt is een methode om te ontwerpen..en die kan je het naar mijn ervaring toch het beste opdoen met een bachelor of master beeldende kunst (optie grafische vormgeving of beeldende vormgeving) en niet met een verdedelde dtp-opleiding met multimedia-elementen (wat Artevelde is).

Ik kan u alleen maar groot gelijk geven, had ik dat vorig jaar geweten toen in mij ingeschreven had :sad:

D'Sek-

Legacy Member
dlancel zei:
druk technieken enzo, heb ik ni echt intresse in, liever creatief ontwerpen
Maar dan moet je wel een jaartje of 2 plastische opdrachtjes slikken. Maar die zijn best wel leuk.
Deze zaterdag is het trouwens opencampusdag op het Sint Lucas in Antwerpen, moest het je interesseren.

t169719

Legacy Member
Ge kunt ook multimedia volgen aan erasmus hogeschool vanaf het tweede jaar, ik heb zelf mct gevolgd 1 jaar en nu volg ik toegepaste informatica met als specialisatie multimedia. Persoonlijk vind ik aan erasmus de organisatie beter en ook de vakken vind ik beter aangezien je hier geen wiskunde hebt en ook geen elektronica, je kan wel elektronica volgen als keuzevak

dlancel

Legacy Member
t169719 zei:
Ge kunt ook multimedia volgen aan erasmus hogeschool vanaf het tweede jaar, ik heb zelf mct gevolgd 1 jaar en nu volg ik toegepaste informatica met als specialisatie multimedia. Persoonlijk vind ik aan erasmus de organisatie beter en ook de vakken vind ik beter aangezien je hier geen wiskunde hebt en ook geen elektronica, je kan wel elektronica volgen als keuzevak


vanaf het 2de jaar, vanaf het eerste gaat het niet ?
dan moet ge iets anders doen dan mm zeker

sway

Legacy Member
dresse zei:
cmd gaat u dan ook tegenvallen, is zeer veel coding en marketing enzo...
ik raad u aan om grafische te doen en uzelf verplichten om ook op papier te tekenen. U ontwerpen gaan er veel beter op worden en uiteindelijk, in grafische leren ze ook illustrator, indesign, photoshop, director, flash (zelfs sites maken in flash enzo) ...

Ik studeer cmd, tis idd veel coding & marketing en bvb presentaties doen. Maar tis gene slechte richting.. Ik amuzeer mij atm wel, ik ben bijvoorbeeld grafisch sterk & kan nie goe programmeren en dus ge drukt da een beke door tijdens projecten enzovoort.. Dus tvalt allemaal nog mee.

frenzal

Legacy Member
ik zit in laatste jaar op artevelde afstudeerrichting multimedia productie, mijn mening:

ge moet doorbijten int eerste jaar veel saaie nutteloze vakken, en wetenschappelijke vakken die je liever niet zou hebben

2e en 3e is dan echt multimedia maar denk niet dat ge een multimedia expert ga buitenkomen, zelfstudie is vrij belangrijk je krijgt de kans om met veel bezig te zijn maar als je niet uit uw eigen kunt bijleren (zoals veel in mijn klas) ben je er niet veel mee

om even samen te vatten wat ik aan deze richting gehad heb:
- actionscript een basis maar ook niet meer omdat ik er zelf niet genoeg mee bezig ben
- lingo (director) voor cdrom projecten
- basis video, en dan uit mijn eigen after effects en premiere een beetje
- html/css dat wij gezien hebben was belachelijk
- webdev een klein beetje asp.net, je krijgt een basis maar kunt er uiteindelijk niet veel deftig mee (gene vette dus)
- ik heb ook een dynamisch site in php gedaan maar dat geven ze niet bij ons
- inzicht over drukwereld, handig voor printwerk, maar werd beetje teveel op gefocussed in eerste jaar
- photoshop/illustrator zeer theoretisch, als ge niet uit uw eigen kunt ontwerpen gade het erna niet kunnen denk ik

persoonlijk denk ik dat ik liever mct had gedaan maar qua locatie leek gent (mariakerke) mij beter

tinbie

Legacy Member
Nu kan je ook DAE (Digital Arts en Entertainment) volgen aan de PIH,
is dit een nieuwe richting of reeds een bestaande. Zoja, kan iemand wat meer info geven omtrent wat er juist van je verwacht word te kennen ?

(de site lezen kan ik zelf ook ;p)

Bramboogie

Legacy Member
da lijkt me wel een leuke richting... maar ik ga stoppen na tien jaar hogeschool denk ik... 13 lijkt me er net iets over ;)

orez

Legacy Member
Wiffy zei:
Nu kan je ook DAE (Digital Arts en Entertainment) volgen aan de PIH,
is dit een nieuwe richting of reeds een bestaande. Zoja, kan iemand wat meer info geven omtrent wat er juist van je verwacht word te kennen ?

(de site lezen kan ik zelf ook ;p)

Is een volledig nieuwe richting die volgend academiejaar start. Uniek in Belgie, dichtsbijzijnde scholen waar je deze richting kan volgen is ergens in engeland en frankrijk als ik mij ni vergis.

Hier leer je vooral met 3D omgaan. Deze richting is bedoeld dat je je later op de game markt kan gaan gooien of als volleerde animator. voor mij persoonlijk is dit eerder het eerste. Want leren animeren en ontwikkelen en modellen leer je in het 3de specialisatiejaar MM in MCT ook ... dusja. Veel zal je er niveel over kunnen vinden behalve hetgeen die op de site staat. Mensen met ervaring dus ook niet... Tis een hele nieuwe richting tenslotte...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan