Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
wouter_dc zei:
Meeste tussen 200 & 300 mm zeker? :)

Yop. Ma das denk ik normaal voor in een zoo, aangezien die beestjes allemaal zo ver zitten :p
En gelijk bij die uilen moest ik zoomen of ik had die kooi er teveel opstaan.

matthi_182 zei:
@Babsie: zitten paar mooie tussen! :) Op die eerste weet ik wel niet wat ik moet zien? :p Geen tijd om ze allemaal te becommentariëren.

Een stokstaartje die ligt te zonnen! Maar eigenlijk zit em gewoon neer dus moet ge uw hoofd een beetje naar rechts houden en dan zit em recht :p

Floyd zei:
Babsie: sommige foto's zijn, naar mijn mening, echt zéér sterk. Met nummer 7 eenzaam aan de top!! Verder ook 3, 4, 5 en 10. Sommige andere zijn dan weer matig.. Maar het goeie primeert !

SideShow zei:

Blanco zei:
Ja die met dat nijlpaard is echt ne coole foto. :niceone:

Gromme zei:
@ Babsie, voor mij schieten 3 7 12 15 er bovenuit.

Amai zeg. Kben het nie gewoon om zon goeie commentaar gekregen. Kvoel mij echt vereerd :)

Mr.Pee zei:
Misschien iets te vaak gecentreerd, en soms kan je beter gewoon de beste foto selecteren (zoals bij die uil), maar wel mooi gedaan voor de rest! De 2de sneeuwuil en het nijlpaard vind ik de beste, en het formaat van die 3de tijger is wel jammer, waarom heb je daar in geknipt?

Das idd mijn grootste fout da ik de neiging heb om mijn onderwerp te centreren. Khad ook gehoopt op deze reactie :)
Int vervolg zal ik mijn beste foto's selecteren, maar ik vind dat enorm moeilijk. Elke foto heeft eigenlijk zijn charmes, en kan een ander persoon aanspreken.

En hoe bedoel je van die tijger?
Als je bedoelt dat je bvb te weinig onderkant ziet, dan denk ik dat het komt omdat ik die foto te hoog heb getrokken. Kzal vanavond die foto's nog eens bekijken en zien ofdat ik die wa groter kan houden.

Bedankt voor de reacties iedereen! Kvin het enorm tof :hug:
Binnenkort bezoekje aan Burger's Zoo :p

Tah_b00nz0r

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
die konijnenberg shop is anders niet bepaald help-vriendelijk..
al een aantal mails gestuurd maar antwoorden doen ze niet

bij mij hebben die altijd terug gemaild :s

Garmir

Legacy Member
conquerpoy, best eens bellen, als je weet dat die mannen dagelijks een overdosis mails binnen krijgen... :)

En als je belt heb je direct de info dat je nodig hebt ;)

Floyd

Legacy Member
BaBsie zei:
Int vervolg zal ik mijn beste foto's selecteren, maar ik vind dat enorm moeilijk. Elke foto heeft eigenlijk zijn charmes, en kan een ander persoon aanspreken.

Dat is een denk"fout" die ik vroeger ook maakte. Maar op die manier schakel je jezelf als fotogra(a)f(e) eigenlijk een beetje uit. Jouw selectie van je foto's is nu net een vlak waar je naar mijn mening niet te veel rekening moet houden met je "publiek". Heb je twee foto's van hetzelfde onderwerp gemaakt (en zit daar geen bepaalde bedoeling achter), probeer dan echt te kiezen welke je zelf de beste vindt. Ik weet het, het is moeilijk, en soms zal je jezelf achteraf vervloeken omdat je de verkeerde foto hebt gekozen, maar je leert er enorm van bij. Zo is het bij mij toch gegaan.

Hetzelfde gaat trouwens in nog veel grotere mate op voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een kleurenfoto en diezelfde foto, omgezet in zwart-wit. Je ziet vaak dat ze die dan allebei gaan publiceren en dat maakt, op mij tenminste, altijd zo'n zwakke indruk.

Fotograferen is keuzes maken. Dat gaat dan niet enkel om wat en hoe je iets fotografeert, maar ook wat je met die foto's doet en welke je uitkiest.

Mr.Pee

Legacy Member
Nope, dat bedoelde ik niet babs, maar dat formaat lijkt mij precies anders? Links of rechts een deel geknipt? Die verhoudingen zijn precies niet hetzelfde, maar 'k ben nu te lui om te checken ;) Burgers zoo is mmmmmmm, daar wandel ik echt héél graag rond!

En floyd heeft gelijk wat z'n uitleg betrefd :)

Babs

Legacy Member
Floyd zei:
Dat is een denk"fout" die ik vroeger ook maakte. Maar op die manier schakel je jezelf als fotogra(a)f(e) eigenlijk een beetje uit. Jouw selectie van je foto's is nu net een vlak waar je naar mijn mening niet te veel rekening moet houden met je "publiek". Heb je twee foto's van hetzelfde onderwerp gemaakt (en zit daar geen bepaalde bedoeling achter), probeer dan echt te kiezen welke je zelf de beste vindt. Ik weet het, het is moeilijk, en soms zal je jezelf achteraf vervloeken omdat je de verkeerde foto hebt gekozen, maar je leert er enorm van bij. Zo is het bij mij toch gegaan.

Hetzelfde gaat trouwens in nog veel grotere mate op voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een kleurenfoto en diezelfde foto, omgezet in zwart-wit. Je ziet vaak dat ze die dan allebei gaan publiceren en dat maakt, op mij tenminste, altijd zo'n zwakke indruk.

Fotograferen is keuzes maken. Dat gaat dan niet enkel om wat en hoe je iets fotografeert, maar ook wat je met die foto's doet en welke je uitkiest.

Ge hebt wel gelijk als ik het zo lees. Kzeg het, ik heb echt nog enorm veel te leren. Technisch ben ik echt een ramp, maar ik weet wa ik foto wil, en daar ben ik al veel mee denk ik.

Mr.Pee zei:
Nope, dat bedoelde ik niet babs, maar dat formaat lijkt mij precies anders? Links of rechts een deel geknipt? Die verhoudingen zijn precies niet hetzelfde, maar 'k ben nu te lui om te checken ;) Burgers zoo is mmmmmmm, daar wandel ik echt héél graag rond!

Ja idd, bij nader inzien klopt daar idd iets nie aan die verhoudingen :wtf:
Kzal die dan nog eens veranderen en posten als ik tijd heb.

En naar Burger's zoo kijk ik echt enorm uit! :love:

Kben nu toch al enorm blij da ik vooruitgang boek, en dat ik al van sommige foto's kan zeggen dat ik trots ben dat ik ze gemaakt heb:)

Floyd

Legacy Member
BaBsie zei:
Kben nu toch al enorm blij da ik vooruitgang boek, en dat ik al van sommige foto's kan zeggen dat ik trots ben dat ik ze gemaakt heb:)
Terecht! Heb je ergens een overzicht van je foto's? (deviantart of zo)
Dat is een makkelijke manier om iemands evolutie te volgen.

vloet

Legacy Member
Na een weekje Spanje met heel wat foto's thuisgekomen. Dit zijn zowat de beste denk ik ^^. De rest ( de meer toeristische foto's) zijn te zien op mijn msn space (zie sig)

1.
2267099627_d0b59807c4.jpg


2.
2267887796_30a4dc8b1e.jpg


3.
2267887362_73d506bbf7.jpg


4.
2267098677_b097f54af4.jpg


5.
2267098359_d3596a3540.jpg


6.
2267886550_58a5c16820.jpg


7.
2267886200_d43536fedc.jpg


8.
2267885726_b893026d27.jpg


9.
2267885328_3a1004ae13.jpg

Floyd

Legacy Member
(Een nummering zou handig zijn)

De vierde steekt er voor mij ver bovenuit. Ik vind het een zéér goeie compositie. De kleuren, de scherpte en al die andere leuke dingen die foto's soms hebben zitten ook goed.
Voor mij is het duidelijk dat je graag met compositie speelt, wat ik alleen maar aanmoedig! Maar bij sommigen vind ik het resultaat nogal rommelig (de voorlaatste bv).

wouter_dc

Legacy Member
Akkoord met Floyd

Waar is het nu weer precies? Heb ook foto's van #1 & 2 terwijl ik in die letters lig :D En op 4 heb ik ook op die bankjes gezeten :p

Is die voorlaatste in die grote tuinen? (bij een paleis ofzoiets)

vloet

Legacy Member
5,6 en 9 zijn gemaakt in Torremolinos. De anderen in Malaga ^^. Dat 'paleis' heet Alcazaba. Heb daar ook veel foto's gemaakt maar die zijn dus te zien op mijn space.
Ik heb er trouwens nog andere met een fontijn (ongeveer zelfde locatie) waar de achtergrond onscherper is. Mssn heb ik hier de verkeerde keuze gemaakt. Ik vond het bij deze alleen leuker hoe het water bewoog.

Babs

Legacy Member
Floyd zei:
Terecht! Heb je ergens een overzicht van je foto's? (deviantart of zo)
Dat is een makkelijke manier om iemands evolutie te volgen.

Nooit echt bij stilgestaan...
Ik ken Deviantart al lang maar tis nog nooit in mij opgekomen om zelf een account te maken :)
Kzal da eens doen van zodra ik tijd heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan