Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Ik haal de batterij er ook altijd uit heb ze na het volledig opladen er pas ingestoken toen ik op locatie was.

Joeri

Legacy Member
Dan denk ik dat je toch beter eens uitkijkt naar een nieuwe batterij, ik doe met één oplaadbeurt ongeveer 1000 foto's (weliswaar met BG, dus dubbele batterij).

wouter_dc

Legacy Member
Ik ook gemakkelijk 500 foto's met één oplaadbeurt.
Is het eigenlijk "erg" om nooit batterij volledig leeg te laten gaan? Vaak laad ik de batterij 's nachts op als ik weet dat ik de volgende dag lang op pad ga.

Flipkikker

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ik ook gemakkelijk 500 foto's met één oplaadbeurt.
Is het eigenlijk "erg" om nooit batterij volledig leeg te laten gaan? Vaak laad ik de batterij 's nachts op als ik weet dat ik de volgende dag lang op pad ga.

Kan in principe geen kwaad,

ik vermoed toch dat het een Li-Ion batterij is?
Ni-Cd of Ni-Mh hebben last van het geheugeneffect, maar vanaf die Li-Ions moet je daar vrijwel geen rekening meer mee houden ;)

wouter_dc

Legacy Member
Bleh, kweetni of da Li-Ion is ze :p Ik denk van wel.. Zo'n Canon batterij he :p

Gromme

Legacy Member
PvB016.jpg

DieselPower

Legacy Member
Spijtig dat er geeneen bootje helemaal opstaat, kzou iets meer naar achter gegaan zijn. Kvind het ook ni zo'n intressant beeld/onderwerp.

Matt.

Legacy Member
Idd bootjes er helemaal op zetten, dus wa naar achter. Kon mooi beeld worden imo, maar jammer dat de bootjes afgesneden zijn.

Gromme

Legacy Member
Mja, als ik de bootje er helemaal ging opzetten zou er hinder zijn van andere voorwerpen die dan in beeld kwamen. Denk dat ik precies ook iets heb overdreven met mijn contrast.

DieselPower

Legacy Member
Gromme zei:
Mja, als ik de bootje er helemaal ging opzetten zou er hinder zijn van andere voorwerpen die dan in beeld kwamen. Denk dat ik precies ook iets heb overdreven met mijn contrast.
Zelfkritiek is goe. Kweet ni wie het juist zegt maar Floyd of Joeri G. maakt vaak de opmerking om een beeld te brengen dat we niet al te vaak zien. Hier zou ge een detail genomen kunnen hebben ofzo, desnoods uit het bootje?

wouter_dc

Legacy Member
²
Idd, bijvoorbeeld, het voorste bootje. Onderaan in beeld bv. het gebogen koord brengen. Met rechts dan de haak waarop de roeispaan rust, met dan diagonaal in beeld de roeispaan.

Voor zover ik er zicht op heb, kan ook massa's lelijk zijn :p

GenesisX

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ik ook gemakkelijk 500 foto's met één oplaadbeurt.
5000 hier normaal, maar nog nooit echt getest. Aan 500 foto's is m'n geheugenkaart vol en is er maar één van de 4/5 streepjes weg. Scheelt er iets met jullie batterij?

wouter_dc

Legacy Member
Mijn geheugenkaart kunnen maar 200 en een klets raw's op. 500 is misschien iets te weinig. Maar als ik geheugenkaart 2x/3x vol heb geschoten laadik sowieso batterij op. En ik heb maar 3 streepjes :unsure:

Gromme

Legacy Member
Hoeveel kost een nieuwe batterij ongeveer? En wat is de 'levensduur' daar zoals van? Rond de €20?

Ga nog eens terug naar die bootjes en proberen om er meer uit te halen.

DieselPower

Legacy Member
Gromme zei:
Hoeveel kost een nieuwe batterij ongeveer? En wat is de 'levensduur' daar zoals van? Rond de €20?

Ga nog eens terug naar die bootjes en proberen om er meer uit te halen.
Een orginele Canon batterij is rond de 50 dacht ik.

AnewSpider

Legacy Member
pearl_steegjebewerktverkleind.jpg


Nog eentje van in Stockholm, is in het oude gedeelte van de stad.
kleur van de muren was ook een soort oranje/geel.

wouter_dc

Legacy Member
Eerste HDR-testjes :( Ik heb persoonlijk problemen met de lucht, vindt het er niet echt normaal uitzien. Maarja, gisteren was het kaklucht :cry: (klikken voor volledige grootte)







Gewoon de standaardgebouwen in A'pen, Justitiepaleis & Museum Schone Kunsten. Niet bijster origineel, maarja :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan