Archief - Plagiaat meldpunt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
DieselPower zei:
En GIJ kunt dat anders ook wel via PM regelen.

I'm not on official bussiness, dus neen. ;)

En Reavx, mijn achting voor u is bij deze weer gestegen.
Dat gij hier al langer komt maakt natuurlijk veel uit.
Bent ge verlegen voor uw gedrag hier op het forum dat ge uw signature hebt aangepast en uw links naar uw werk weggedaan hebt?

ps: YouTube - Jambers-daklozen deel2
Raar, dat ineens in me opkwam.


Maar bon, liever ontopic.

dresse

Legacy Member
@ reavx: Ik ga niet akkoord, en ge kunt het hier ook wel wa tactvoller formuleren eh. Plagiaat blijft plagiaat. Of ge uw werk nu met stockart, zelfgetekend materiaal of eierschelpen hebt gemaakt. Stelen doet ge ni en de threadstarter moet die ripper zowieso eens gaan confronteren ermee en em goe schrik aanjagen.

Xoliul zei:
Jongens toch, de toestanden hier zijn soms wel extreem hoor. "Uw werk is maar crap dus dat mag gestolen worden"...

TRUE. Bij het lezen van dit topic is het enige wat in mij opkomt: ZUCHT. En da komt ni door de threadstarter.

@Conquerboy: Het is niet omdat ge crew zijt dat ge geen infractions kunt krijgen. En ge zijt echt ni ver verwijdert van er een koppel te krijgen voor uitlokken van flame. Hou uw persoonlijke vetes in PM aub. Dit heeft geen hol met het topic te maken.

syndrom

Legacy Member
"tis te hopen da ze u schadevergoeding vragen omdat ze zon slecht ontwerp hebben moeten stelen."

en das wel tactvol ofzo?

fireflymr

Legacy Member
Jeezez Christ, 'ReavX' heeft toch gewoon zijn standpunt verdedigd. Niet tactvol genoeg :ironic: dit is het internet, remember...

skatemania

Legacy Member
Als ik jou was zou ik toch drastisch ingrijpen plagiaat op grote of kleine schaal blijft plagiaat...hebben ze je toestemming gehad? : Neen, dus ingrijpen indien ze dan niet antwoorden of doen alsof ze er niets van weten kun je altijd klacht indienen bij de politie denk ik...en dat gaat dan naar de rechtbank..maar dan zit je wel met een klacht tegen "onbekende" hetzij die scouts/chiro

fireflymr

Legacy Member
skatemania zei:
kun je altijd klacht indienen bij de politie denk ik...en dat gaat dan naar de rechtbank..maar dan zit je wel met een klacht tegen "onbekende" hetzij die scouts/chiro

:rofl:

DieselPower

Legacy Member
Skatemania puhlease :ironic:
Het sop is de kolen niet waard, hetzelfde voor reageren in deze thread in feite.

dresse

Legacy Member
reavX zei:
"tis te hopen da ze u schadevergoeding vragen omdat ze zon slecht ontwerp hebben moeten stelen."

en das wel tactvol ofzo?

Gaan we de lagere school student uithangen ofwa?
Maar jufroooouw, hij heeft ook wel dat gezegd eh! Hij moet ook een opmerking krijgen!

Ja.. hetzelfde geld voor hem.

En skatemania, politie gaat eens lachen vrees ik :). Veel kunt ge ni beginnen zoals in deze thread al aangehaald. Ik zou van hem geld proberen los te krijgen. No way da ge ne cent gaat zien, ma mss gaat de persoon in kwestie de volgende keer toch is ff 2 keer nadenken voor hij ript...
Betrapt worden is vaak al erg genoeg voor die manne...

Brick Top

Legacy Member
Mjah, ik wil niet verder offtopic gaan maar de 'sfeer' op dit forum is soms ver te zoeken imo. Het is een ontwerp voor een simpele boerenfuif en ja, dat zie je er aan. Maar betekent dat daarom dat je dat schaamteloos mag rippen? Ach ja...

Wat ik zou doen is een mailtje sturen naar de verantwoordelijke. Wees beleefd en vraag om een verklaring. Ik gok dat hij oftewel niet gaat antwoorden, of gaat antwoorden dat het om louter toeval gaat. Maar zoals alreeds gezegd is geweest, je ziet duidelijk dat het hier om een rip gaat. Als je het hard wilt spelen kan je ook een vergoeding eisen. De persoon die verantwoordelijk is voor 'dat ontwerp' heeft zijn collega's waarschijnlijk wijsgemaakt dat hij dat volledig zelf heeft ontworpen. Dus het zou een afgang betekenen voor hem moest dat uitkomen.

Maar je doet ermee wat je wil natuurlijk... En als je jezelf belachelijk wil maken kan je inderdaad naar de politie stappen ofzo. Of naar 't Europees Hof voor de mensenrechten, uw rechten zijn tenslotte geschonden.

Xavez

Legacy Member
Principes zijn in the real world helaas enkel iets wat je kan nastreven. Je kan eens kwaad zijn en in het rond schoppen omdat iemand je design (deels) heeft geript, maar at the end of the day maakt het weinig tot niets uit hoor... Ik vind het gewoon nogal kleingeestig dat je stock art gebruikt en dan kwaad wordt omdat iemand die stock art in feite gewoon toevallig "op dezelfde manier plaatst". Ookal is het duidelijk geript, van plagiaat kan je hier echt niet spreken--je argumenten zouden noch bij de Politie, noch bij de rechtbank ook maar één minuut standhouden. But be my guest: contacteer eens een advocaat en vraag naar de kansen dat je zo'n zaak kan winnen met dit "bewijs" :-).

skatemania

Legacy Member
dresse zei:
Gaan we de lagere school student uithangen ofwa?
Maar jufroooouw, hij heeft ook wel dat gezegd eh! Hij moet ook een opmerking krijgen!

Ja.. hetzelfde geld voor hem.

En skatemania, politie gaat eens lachen vrees ik :). Veel kunt ge ni beginnen zoals in deze thread al aangehaald. Ik zou van hem geld proberen los te krijgen. No way da ge ne cent gaat zien, ma mss gaat de persoon in kwestie de volgende keer toch is ff 2 keer nadenken voor hij ript...
Betrapt worden is vaak al erg genoeg voor die manne...

Ja en nee... Maar bon dat geld ziet hij idd niet, hij zal moeten hopen op het afschrikeffect

Brick Top

Legacy Member
Eigenlijk maakt het toch weinig uit of hij al dan niet Stocks gebruikt heeft? Ik heb daar weinig verstand van maar ik denk dat er op die zaken geen auteursrechten rusten, of vergis ik mij? Dus in dat geval kan je hem toch niets verwijten hé... 't Is tenslotte maar een simpele boerenfuif en dan zijn zo'n stocks toch een handige manier om het niveau van je affiche enigszins 'deftig' te houden.

Als een professional stocks gebruikt, dat vind ik al een twijfelgeval. Maar hij was waarschijnlijk de Chinese vrijwilliger die verantwoordelijk was voor het ontwerp van de flyer/affiche. Als je weinig of geen ervaring hebt met zo'n zaken zijn stocks toch wel zeer handig imo.

Of het nu om 'I love Techno' gaat of om een domme boerenfuif, het gaat om het principe vind ik. Maar bon, dat is mijn mening. En zoals sommigen hier alreeds gezegd hebben, begin nu niet te dromen van schadevergoedingen ofzo want dat kan je sowieso op uw buik schrijven.

DeBuGGeR

Legacy Member
als je stock gebruikt kan deze zonder problemen door iemand anders worden gebruikt, dat is het grootste probleem bij het gebruik van stock (vector) afbeeldingen dus in principe heeft niemand de OP iets misdaan. Enige vorm van diefstal die ik kan zien is het feit dat, als de stock geld kost, de kopieerder deze niet heeft betaald en dus wel heeft gestolen. Maar niet van de OP

Flipkikker

Legacy Member
Ik vind de reacties hier uitermate belachelijk ivm de stock photos. :s

Ongeacht het feit dat em stock photo's gebruikt heeft is die andere affiche wel duidelijk gekopieerd van de zijne,
zijn creatieve input is dus wel overduidelijk gepikt.

Los daarvan, ik zou die mannen eventueel es contacteren om te zeggen dat je er niet blij mee bent, maar geld ofzo moet je niet verwachten...

fireflymr

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ongeacht het feit dat em stock photo's gebruikt heeft is die andere affiche wel duidelijk gekopieerd van de zijne,
zijn creatieve input is dus wel overduidelijk gepikt.

Het gaat om het feit dat juridisch gezien de 'dief' het theoretisch gezien perfect zelf gemaakt kan hebben, gezien het gaat om publieke afbeeldingen.

Natuurlijk zie je zo dat het gekopieerd is, maar verder dan een boos mailtje kan je niet gaan.

Conqie

Legacy Member
fireflymr zei:
Het gaat om het feit dat juridisch gezien de 'dief' het theoretisch gezien perfect zelf gemaakt kan hebben, gezien het gaat om publieke afbeeldingen.

Natuurlijk zie je zo dat het gekopieerd is, maar verder dan een boos mailtje kan je niet gaan.
Sorry maar dat lijkt misschien logisch wat je zegt, maar onderbouw dat eens aub.
Anders kan je zeggen dat theoretisch alles zelf kan gemaakt zijn, een foto van een gebouw kan in theorie ook "toevallig" van hetzelfde standpunt ect genomen zijn.

fireflymr

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Sorry maar dat lijkt misschien logisch wat je zegt, maar onderbouw dat eens aub.
Anders kan je zeggen dat theoretisch alles zelf kan gemaakt zijn, een foto van een gebouw kan in theorie ook "toevallig" van hetzelfde standpunt ect genomen zijn.

Nja, het klopt wat je zegt, lopen er hier niet een paar juristen in spe rond.
Maar sowieso; ik betwijfel of je copyright kan hebben op de positionering van publieke afbeeldingen?

DieselPower

Legacy Member
Sowieso op alles wat ge zelf maakt en als ge er toch niets van weet, onthoudt u dan van commentaar.

Joown

Legacy Member
De eigendunk der grafisch ontwerpers...like a splinter in your mind.

LeSec

Legacy Member
1. Ja ze hebben uw flyer duidelijk gepikt.
2. Tis niet exact dezelfde flyer meer, de kleuren en andere elementen zijn gewijzigd geweest.
3. Dit is overduidelijk geen vorm van plagiaat imo.
4. Ge gaat daar geen stappen voor ondernemen naar rechtbanken toe, die gaan u eens goed uitlachen, en eerlijk gezegd, ik ook.
5. Stop nu allemaal met bekvechten en gedraag jullie, bende egobotsers.
6. Thread zou veel beter gesloten worden want we weten allemaal hoe de vork in de steel zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan