Archief - Plagiaat meldpunt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
llsanderll zei:
Het gaat niet om het gebruiken van dezelfde stockafbeeldingen.
Die vrouw heb ik zelfs van een brush pack op deviantart, de andere afbeeldingen komen ook van websites met gratis stockafbeeldingen. Maar ik heb wel alles zelf samen gestoken.
Wat hij heeft gedaan is mijn afbeelding gekopieerd en erin beginnen gommen en vervangen.

Blijft zoiezo plagiaat.

Ik denk dat jouw notie van plagiaat lichtjes vertekend is. De achtergrond is anders, het lettertype is anders, de kleur is anders, er staan een pak sponsors extra op... Ik zou zelfs durven zeggen dat uw goede vriend meer werk heeft gehad aan het uitsnijden van die afbeelding, dan als hij gewoon de stocks terug bij elkaar had geplaatst. Ik bedoel maar: denk je nu echt dat je een auteursrecht hebt op een deel van je artwork waarbij je op een bepaalde manier stockafbeeldingen samengevoegd hebt? No way dat dat zou standhouden in een rechtzaak. En maar goed ook :). Ik denk dat je je tijd en energie beter kan steken in het zelf leren werken met de pen tool en dergelijke ;).

Xiao

Legacy Member
Plagiaat is elke overname van het werk (ideeën, teksten, structuren, beelden, plannen,...) van anderen, op identieke wijze of onder licht gewijzigde vorm en zonder adequate bronvermelding.

syndrom

Legacy Member
ma gast, das met stock art gedaan, wat brushes en het zelfde onderwerp
kom jongen.

Xavez

Legacy Member
Ik hoop dat je een rechtzaak gaat aanspannen op basis van het onomstootbare bewijs.

squan

Legacy Member
Die fuif is vanavond toch, kzou zeggen als 't u echt zo stoort ga er heen en geht eens goe los.

vincentvc

Legacy Member
reavX zei:
ma gast, das met stock art gedaan, wat brushes en het zelfde onderwerp
kom jongen.

jama ge zie da die (shitty silhouette) stock (badly) is uitgeknipt uit zijn flyer.
anyways, ik zie dat constant van die remakes van andere flyers/affiches voor van die boerefuive. kunt ge niets tegen doen, want nobody gives a fuck.

en nog een tip: gebruik nooit in geen enkel werk van je nog silhouette's! als ik nog één zo'n wallpaper of affiche vandaag zie ga ik werkelijk brokke op mijn scherm. :puke:

i lolz @ squanman. gaan met die perdekop. xxD

DeBuGGeR

Legacy Member
tis te hopen da ze u schadevergoeding vragen omdat ze zon slecht ontwerp hebben moeten stelen.

V!$u4L

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
tis te hopen da ze u schadevergoeding vragen omdat ze zon slecht ontwerp hebben moeten stelen.

ZING!

En ooit al gehoord dat imitatie de beste vorm van vleierij is?
Ik zou in uw plaats daar tevreden mee zijn.

syndrom

Legacy Member
En zeker omdat ge zelf der nie veel aangedaan hebt, buiten alles "samengezet".

lol

Dobbelsteen

Legacy Member
reavX zei:
ma gast, das met stock art gedaan, wat brushes en het zelfde onderwerp
kom jongen.

Ge moet eens inzoomen op die oranje flyer, op het silhouetgedeelte. Tussen die handen ziet ge zelfs nog sporen van de oorspronkelijke (blauwe) achtergrond. Vrij sterk bewijs dat het plagiaat is, niet?

syndrom

Legacy Member
dan nog tis niet ofdat de OP die silhouetten en boxen zelf getekend heeft é. Ok tis miss wel laag maar kom hiervoor bleiten?

Dobbelsteen

Legacy Member
reavX zei:
dan nog tis niet ofdat de OP die silhouetten en boxen zelf getekend heeft é. Ok tis miss wel laag maar kom hiervoor bleiten?

Daar geef ik u wel gelijk in. Tis nu niet dat ze de Mona Lisa van hem hebben gekopieerd ofzo :p

En die boxen en dergelijke heeft de ts inderdaad enkel samengeplaatst naar mijn mening.

Xoliul

Legacy Member
Jongens toch, de toestanden hier zijn soms wel extreem hoor. "Uw werk is maar crap dus dat mag gestolen worden"...

DieselPower

Legacy Member
Xoliul zei:
Jongens toch, de toestanden hier zijn soms wel extreem hoor. "Uw werk is maar crap dus dat mag gestolen worden"...
^2

Ondanks het hypocriete karakter van heel deze thread, ge hebt zelf ook geen bron vermelding gedaan ;)

syndrom

Legacy Member
mja xoliul kom zijt nu es eerlijk, hoeveel van de flyer heeft de OP zelf gemaakt? Moest hij die silhouetten nu nog zelf getekend hebben ja dan zou ik het al erger vinden, maar wat stock art op een clicher achtergrondje zetten en een brush derover zwieren vind ik nu geen drama ze.

DieselPower

Legacy Member
Er is een verschil tussen zelf iets maken met (eventueel zelfs betaalde) stockart en gewoon de bg van iets veranderen om uw eigen data er op te zwieren...

Deze thread staat trouwens al veel te vol bullshit, houdt ulle liever constructief/productief bezig

Conqie

Legacy Member
Serieus reavx, WEERAL komt ge nen thread op deze manier vervuilen, moet dat nu in elk forum onderdeel?
Iedereen dat met zijn probleem of mening afkomt zijn dramaqueens en bleiters voor u.

Its annoying op zijn minst.

Ge kunt uw mening op een andere manier ventileren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan