Archief - JOB: logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
kdeel volledig je mening enjoi
die eik is de eerste eik die ge kunt autotracen die ge tegenkomt bij google images en de woorden staan er eigelijk gewoon bij
nuja niet zo slecht, maar echt goed zou ik nu ook ni zeggen eigelijk, zeker niet logo's die je in een positie stellen om de rest beschamend te noemen

edit: typhon verander vijfers eens naar vijvers misschien :p


nog n edit
quercus6.jpg




ah verdikke weer die bvba vergete :s maja moest het gekozen worden komt dat erbij natuurlijk
edit: is trouwens geen ideerip ofzo want ik had dat al in gedachten en het is een voor de hand liggend logo als je er een eik in wilt hebben

grtz

Typhon`

Legacy Member
Stimpy zei:
kdeel volledig je mening enjoi
die eik is de eerste eik die ge kunt autotracen die ge tegenkomt bij google images en de woorden staan er eigelijk gewoon bij
nuja niet zo slecht, maar echt goed zou ik nu ook ni zeggen eigelijk, zeker niet logo's die je in een positie stellen om de rest beschamend te noemen

edit: typhon verander vijfers eens naar vijvers misschien :p
:lol: *lacht zichzelf bijna uit*
(heb het nu verandert, offline enkel)

Erinyes

Legacy Member
Mag ik vragen hoe oud jullie beiden zijn, enjoi en stimpy.....?

dêsh'

Legacy Member
Mooi gedaan erineyes, de tip van baroba zou ik zeker eens proberen!

Typhon`

Legacy Member
Erinyes zei:
Mag ik vragen hoe oud jullie beiden zijn, enjoi en stimpy.....?
Snap uw opmerking ook niet volledig.

Bij mijn weten is smaak/voorkeur en dergelijke nog altijd niet leeftijdsafhankelijk of wat je er ook met bedoelde.
Niet dat ik hun mening 100% deel, ik vind uw werkjes mooi maar ik vind dat je andermans werk niet mag afbreken, op welke manier dan ook (heer onrechtstreeks). komt al bij al wat "dikkenekkerig" over (geeft een gevoel van * wat is het niveau hier laag, kijk zo moet het!*).
Soit het is Gagdet die kiest.

Erinyes

Legacy Member
Ik snap uw redenering Typhon, maar mijn peiling naar hun leeftijd heeft meer te maken met hoe er gereageerd wordt.

"oh erinyes heeft geen moeite gedaan want haar boom is de eerste afbeelding uit google"

Stimpy

Legacy Member
erinyes maak jezelf niet belachelijk aub

vragen naar leeftijd is op zich al kinderachtig, dus dat zegt meer over jou dan over mij

als je het toch wilt weten, ik ben 20 en ik antwoorde expres niet zodat het nog meer zou opvallen wat jouw kinderachtige bedoeling is :) en doe niet zo uit de hoogte aub, dat komt niet sympatiek over

GADGET

Legacy Member
guys/girls... rustig :p

Ik heb hier al mooie dingen gezien,
Wie wat gemaakt heeft en welke leeftijd te ontwerpers hebben maakt mij geheel niets uit. T'is het resultaat dat telt.

Ik zal vant weekend ofzo al de ontwerpjes eens uitprinten en door paar mensen/familie laten zien en meerderheid wint gewoon.

Degene die al iets geprobeerd hebben zijn allesinds al zeer hard bedankt om een poging te doen :niceone:

BAROBA

Legacy Member
Ik kan via factuur werken, maar dan wordt het natuurlijk verdubbeld, 60euro.
Want vadertje Staat wilt ook zijn deel...

enj0i^

Legacy Member
ik ben 18, en kdenk dat er geen enkele manier is waarop je dat kan afleiden aan mijn post. Ik kan gewoon nie tegen uw arrogantie. Ok, mss interpreteer ik die verkeerd maar zo komt het over.

Mistabeen

Legacy Member
Baisicly zou ik het nie doen voor 30€ want 30€ is gewoonweg niks voor een logodesign, das gewoonweg beschamend weinig. PUNT (sorry als ik arrogant overkom, ik ben hier niet om vriendjes te maken... behalve dan lunchbox.. zo een sexy ding :unsure: )
maar aangezien ge daar iets vermelde van een airbrushsetje klinkt da wel leuk :p

ff enkele conceptjes in elkaar gestampt



mag ik ook iedereen erop wijzen dat als ge deze afbeelding gebruikt in uw logoontwerpen
http://www.tkovisual.com/Customers/Plantation Oak Inn.jpg
dat ge al een bestaand logo gebruikt in uw ontwerp wa erop neerkomt da ge gewoonweg "steelt" , vergeet copyrights en die shit niet

Lo_fi

Legacy Member
Erinyes zei:
Nooit goed?

Er worden logo's gemaakt naar wat er te verdienen valt...
En het resultaat is, als ik eerlijk mag zijn, beschamend; maar zoiets mag hier niet gezegd worden zeker?

Facturen kunnen wij inderdaad niet geven. Professionele bureaus kunnen dat wel uiteraard.

Groot gelijk. Niveau is niet goed maar dat is te begrijpen.

Ik kan wel een factuur geven maar eerlijk gezegd..30€ is maar 1 uur werk en daarin maak je een paar idee-schetsen, bekijk je wat voorbeeldjes..meer niet. Ik laat die 30 € dan ook graag over aan de studenten en hobby-designers die dat met plezier doen en dat geld goed kunnen gebruiken. Ik denk dat de meer gevorderde of professionele vormgevers hier op het forum net daarom vaak die opdrachten openlaten..

Trouwens ja, dit is een huisstijl voor een zaak, dus ik spreek een beetje tegen mijn eigen winkel als ik plots een logo ontwerp voor 30€. Zou niet fair zijn tegenover andere klanten. Het is al een andere zaak als een non-profit organisatie of een goed doel dezelfde vraag stelt.

bRahms

Legacy Member
Mistabeen zei:
Baisicly zou ik het nie doen voor 30€ want 30€ is gewoonweg niks voor een logodesign, das gewoonweg beschamend weinig. PUNT (sorry als ik arrogant overkom, ik ben hier niet om vriendjes te maken... behalve dan lunchbox.. zo een sexy ding :unsure: )
maar aangezien ge daar iets vermelde van een airbrushsetje klinkt da wel leuk :p

ff enkele conceptjes in elkaar gestampt



mag ik ook iedereen erop wijzen dat als ge deze afbeelding gebruikt in uw logoontwerpen
http://www.tkovisual.com/Customers/Plantation Oak Inn.jpg
dat ge al een bestaand logo gebruikt in uw ontwerp wa erop neerkomt da ge gewoonweg "steelt" , vergeet copyrights en die shit niet
Prachtig! en dan heb ik het over het tweede

GADGET

Legacy Member
nogmaals sorry voor het -blijkbaar- te lage bedrag.

Maar als je een raming maakt..
camionet van 25.000€
loods van paar miljoen,
kraantje
remork,
nog 2000 andere dingen.

heb ik niet direct zin om 250€ voor een logo te geven.
Zonder logo zou ook gaan.

en ALS ik dan al zoveel geld zou geven zou ik ook meteen naar gespecialliseerde firma gaan. (lijkt me logisch).

Ik vroeg het hier gewoon voor de mensen die zin hadden om iets te maken en toch niet zo gratis. Ik heb nerges gevraagd achter super prof. logo's ook niet.

Stimpy

Legacy Member
bwah gadged ik vind 30 euro voor een forumaanvraagje toch al een mooie geste hoor
de meeste mensen hier zijn dan ook geen professionals denk ik

Lo_fi

Legacy Member
GADGET zei:
nogmaals sorry voor het -blijkbaar- te lage bedrag.

Maar als je een raming maakt..
camionet van 25.000€
loods van paar miljoen,
kraantje
remork,
nog 2000 andere dingen.

heb ik niet direct zin om 250€ voor een logo te geven.
Zonder logo zou ook gaan.

en ALS ik dan al zoveel geld zou geven zou ik ook meteen naar gespecialliseerde firma gaan. (lijkt me logisch).

Ik vroeg het hier gewoon voor de mensen die zin hadden om iets te maken en toch niet zo gratis. Ik heb nerges gevraagd achter super prof. logo's ook niet.

ff als sidenote..

je wil tuinaanleg doen en daarvoor koop je degelijk materiaal, een opslagplaats, etc. het loopt in de miljoenen maar je wil geen prutswerk afleveren.. Is het dan in die lijn ook niet logisch dat je bedrijf een professionele indruk maakt? Naast het werk dat je zal uitvoeren is een huisstijl toch het gezicht van je bedrijf. De eerste indruk vaak.

Maar toch besluit je dat je, na die zware investeringen geen geld wil hangen aan die huisstijl. Daar zie ik de logica niet. Als je 250 - 500 Euro zou uittrekken en een professionele vormgever aanspreken krijg je een professionele huisstijl (logo, visual voor voertuigen, naamkaartjes, brieven, faxen, facturen,..). Dat vind ik de logica als je voor de rest ook professioneel wil werken.

Nu je zelf zelfstandige bent moet je je maar eens afvragen of jij het leuk zou vinden mocht ik op een forum vragen om een enthousiaste tuinarbeider die mijn tuin wil aanleggen voor 50 Euro, ipv. jou om een offerte te vragen en zeker te zijn dat ik degelijk werk krijg.

Met alle respect voor de mensen die graag vormgeven als onderdeel van hun hobby of studie en die tevreden zijn met 30 Euro maar ergens vind ik het een beetje wrang en niet erg collegiaal tegenover mensen die van vormgeving leven.


* Als het verboden is warez en illegale zaken te posten, waarom mag werk tegen betaling met illegale software dan wel op dit forum? Waarom niet de logo-en andere requests beperken tot mensen die geen commerciële activiteit uitoefenen maar eerder vriendengroepen, sportclubjes, rockbandjes, gameclans. Misschien toch iets waar onze mod kan over nadenken vind ik*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan