Archief - INFO: Project Browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Boddah zei:
mja, maar dat heeft er wel toe geleid dat de gaming industrie goed op weg is om hard tegen de muur te gaan botsen.
fifa, sims, en alle andere vervolgen zijn mss wel een beetje succesvol, maar echt winstgevend zijn ze niet meer (sims zal wel een ferme uitzondering zijn). en bovendien ze trekken op niks. mensen gaat echt geen 50€ meer neertellen voor meer van hetzelfde. met als resultaat dat meer en meer mensen games gaan downloaden.

als je zelf iets ineen gaat steken dat gebaseerd is op een bekende formule, mag je er zeker van zijn dat mensen dat gaan afwegen tegen reeds bestaande games. en je zal dan toch al met iets serieus goed moeten afkomen om dan nog overeind te blijven.

dat idee van indianen kan nog wel iets zijn. een soort van rpg spel in het wilde westen? speel als indiaan (Cherokee, Navajo, Sioux, ...) of als cowboy (outlaw, gokker, wapensmid, ...). met verschillende steden waar ieder zijn taak kan hebben (sheriff, bartender, prostituee :p ).
lijkt mij iets origineels?

ik zou liever niets met het westen doen, slechte ervaring mee :p.

en gameindustrie crashen? dunno, ze zal gewoon terugvallen naar oudere tijden waar uw game tenminste nog goed moest zijn ipv commercieel uitgebuit. me wa sjans gaat ea failliet (wishful thinking), zou mssch beste ooit zijn voor gameindustrie :).

ed_burnass

Legacy Member
wat wel een groot verschil is: dit is gratis!

fifa, sim, ... niet daardoor gaan er inderdaad veel afhaken!
bij dit soort heb je vele reacties van we zullen eens proberen, en is het niks ja dan zijn we niets verloren!

dus je game zelf, de speelstijl en mogelijkheden zijn belangerijkst!

Flipkikker

Legacy Member
Rvl zei:
Imo nie volgens de regels hoe ge hier moet posten maar ik ga het toch wagen om mijn bijdrage hier te doen zonder usernotice / ban / andere zever te krijge. Let wel dat dit slechts een voorbeeld is en ik dus geen gewhine wil over da het nie goe is.

Rode draad van het verhaal:
Aan het begin van het spel kan men kiezen waar men wil beginnen op het speelbord (imaginaire wereld, LOTR look a like). Hierna begint men met een basisbudget aan primaire gebouwen die hij nodig heeft om te overleven (voedselvoorziening, werkers + woningen , houthakkers, steenkappers). Nadat hij deze primaire gebouwen heeft gezet kan hij naar verloop van tijd secundaire gebouwen gaan zetten (haven , markt, bibliotheek, ...) om zo eigenlijk met het echte spel te kunnen beginnen. Men kan dan op de kaart (van de imaginaire wereld) naar andere gebieden uitwijken om kolonies op te richten voor extra voorzieningen (extra stenen, hout) en men kan dit via land en via waterwegen doen. Zo zal men ook andere volkeren (andere spelers) tegenkomen en hier kan men handel mee drijven. Verder is de politieke status tussen de spelers belangrijk. Is deze vijandig , is deze vredig en hebben ze een pact dat ze binnen de x aantal tijd mekaar niet aanvallen , ... Zo kan men een rijk opbouwen en proberen om op de een of andere manier heerser te worden (iedere beschaving heeft schrik van de jouwe of ze zijn uitgemoord). Uitgemoord is dus gelijk aan het spel verloren.

Alle elementen die ik hier vermeld zijn zeker niet goed. Het is maar een idee en misschien kunnen jullie een deel van dit gebruiken, misschien niet maar ik vond dat hier wel iets in zat. Dit is maar een basisidee en moet zeker nog verder uitgewerkt worden. Ik heb dus eigelijk gewoon een mogelijke rode draad gegeven waar jullie kunnen aan verder werken.

Om de x aantal tijd zou het spel ook gereset kunnen worden of mensen naar een andere wereld te laten upgraden zodat er altijd spelers kunnen bijkomenn ofzo. Je hebt hier ook van alle soorten gebouwen nodig om je eigen cultuur op te waarderen, sterker te maken, ...

Veel succes met het spel en ik ben benieuwd naar het resultaat

snel ff reply posten, kheb nog niet de hele thread doorlezen btw ;)

dit concept zou bruikbaar kunnen zijn, maar zou veel te veel volken etc nodig hebben...
dus werken met een piramidesysteem: elk zen primaire gebouwen etc, stukje grond en werken met landsheren...
hierdoor kan je dan opklimmen en meer spelers onder je hoede hebben
(geen zo'n systeem zoals met clicks en users joined per speler)

hoop dat deze snelle uitleg duidelijk genoeg is om de richting van mijn idee aan te geven ;)
(kzal nu eerst de rest lezen :p)

Boddah

Legacy Member
ed_burnass zei:
wat wel een groot verschil is: dit is gratis!

fifa, sim, ... niet daardoor gaan er inderdaad veel afhaken!
bij dit soort heb je vele reacties van we zullen eens proberen, en is het niks ja dan zijn we niets verloren!

dus je game zelf, de speelstijl en mogelijkheden zijn belangerijkst!


ja dat klopt. en van zodra je een redelijke community bij elkaar hebt, kun je polls houden voor nieuwe features en zo en kun je meteen zien of mensen dit wel of niet goed vinden.

ea failliet is een natte droom. ze moeten gewoon teruggaan naar pakweg 5 jaar geleden, en proberen nieuwe dingen te doen. ken je het spel Psychonauts? kreeg sublieme kritieken maar is redelijk geflopt. maar het is een enorm origineel (en bovendien plezant) spel. dus men KAN het nog, maar men WIL het precies niet :)

waarom geen rpg in WO II ? heb ik ook nog niet al te veel gezien.
speel als engelsman, amerikaner, rus, duitser, italiaan of japanner. elk type heeft eigen soort van wapens (bv luger voor Duitsers, bren voor Engelsen) en 'krachten' (Duitsers hebben V1's en V2's, Amerikanen B52's) etc.

koebeest

Legacy Member
ja da zou ook wel tof zijn , toffer dan die fantasy vind ik persoonlijk

Rvl

Legacy Member
Wel koebeest leef je dan maar volledig uit in de browsergame die jij bent aan het maken. Hier staat het thema namelijk al lang vast (zoals orez aan het begin van de thread ook al had vermeld) dus het heeft weinig tot geen zin om nog te posten over wat je liever zou willen zien volgens mij. Enige kans dat het nog veranderd is als je met een mega idee komt en dat zie ik nog niet gebeuren door iemand.

orez

Legacy Member
Boddah zei:
waarom geen rpg in WO II ? heb ik ook nog niet al te veel gezien.
speel als engelsman, amerikaner, rus, duitser, italiaan of japanner. elk type heeft eigen soort van wapens (bv luger voor Duitsers, bren voor Engelsen) en 'krachten' (Duitsers hebben V1's en V2's, Amerikanen B52's) etc.

momenteel zitten we in deze fase... er worden rassen opgebouwd met idd eigen unieke units/kenmerken/objecten/architecturen. Alles wordt fantasy enzo... En hierin proberen we zo origineel mogelijk te gaan qua benamingen enzo, je mag niet vergeten dat je niet TE vernieuwend uit de hoek mag komen ook, mensen lezen niet graag 10 blz'en aan manuals om nu uiteindelijk te weten wat die ene functie doet.

(en dit is tbh wel spijtig dat ze dit niet willen doen --> dah lezen dan éh :p)

DJ_Trash

Legacy Member
J-Style zei:
Ik zou proberen los te komen van de cliché-games met priests en legers.
Zo zijn er al honderden.
Ik zou iets doen met draken, trollen, fantasy-creatures..
.

LOL draken trollen etc is GEEN cliché ofwa?

ik zag topic staan "browsergam" dacht van "oe daar iwllek wel aan meewerken... maar alst browsergame is lgijk er 500 anderen zijn zoals ik hier lees ni bijster creatief hoor


iets dan NIET cliché is:
- je bent een arme schooier en je moet overleven door een kartonne doos te vinden, geld te stele voor booz etc.
- je bent een bacterie die moet overleven, evolueren, mergen met anderen imuunsystemen afbreken etc
- Je benoemd jezelf tot de afgezant van een of andere god en je ronselt leden voor je sekte etc
- Je bent de haan van een kippenhok en moet de hok fortifyen, je kippen beschermen tegen de vossen, etc etc
- Je ben een machine en je programmeer jezelf bij en sub programma's met meer rudimentaire programma's... je laat voorgeprogrammeerde machines het tegen elkaar opnemen (eventueel real time) en zet je eigen bijgeprogrammeerde stuff in als aanval, decoy, etc etc.
-

KEUZE genoeg, gewoon even rondkijken en beginnen associeren.

orez

Legacy Member
DJ_Trash... allemaal leuke ideeën enzo voor minigames... maar om een heuse browsergame rond te maken da betwijfel ik toch, --> leden ronselen btw == clickgame en da is al zeker een nono ;)

Tis hard om een concept te vinden, je moet gewoon de perfecte mix vinden tss cliché & vernieuwing...

.kw

Legacy Member
Browsergame allemaal goed en wel. Ik zou daar eventueel zelfs mijn steentje aan willen bijdragen. Alleen moet het zoals DJ_Trash komt te zeggen origineel zijn en liefst ook tamelijk realistisch (priests, draken, ... => nerd game). Miniconomy, zoiets, maar dan op originele manier natuurlijk en geen kloon.

Boddah

Legacy Member
tis uiteindeljk een kwestie van naamgeving eh.
of een character type nu 'elf' heet of 'cowboy' of 'Duitser', heeft voor de engine van het spel van weinig belang. de ideeën zullen min of meer hetzelfde blijven.

maar qua originaliteit heeft het wel meer effect om met een originele setting af te komen ipv iets typisch d&d.
als enkel de setting anders is, lijkt het mij niet zo dat je vele blz tutorials moet lezen om het te kunnen spelen.
indien dit toch zo is, is het spel simpelweg niet gebruiksvriendelijk genoeg voor een browsergame. je kunt ook originele games maken waar men op 123 mee weg is.

killgore

Legacy Member
Boddah zei:
tis uiteindeljk een kwestie van naamgeving eh.
of een character type nu 'elf' heet of 'cowboy' of 'Duitser', heeft voor de engine van het spel van weinig belang. de ideeën zullen min of meer hetzelfde blijven.

maar qua originaliteit heeft het wel meer effect om met een originele setting af te komen ipv iets typisch d&d.
als enkel de setting anders is, lijkt het mij niet zo dat je vele blz tutorials moet lezen om het te kunnen spelen.
indien dit toch zo is, is het spel simpelweg niet gebruiksvriendelijk genoeg voor een browsergame. je kunt ook originele games maken waar men op 123 mee weg is.
typische d&d games qua gamePLAY bestaan bijna niet ;).
Ma 't is allemaal de bedoeling vrij intuïtief te worden hoor ;), ook al zijn sommige zaken nieuw. Het is zeker niet de bedoeling dat je 20 pagina's tuto moet lezen VOOR je begint. Het slechtste dat zou kunnen is dat je om de zoveel tijd ergens beke moet gaan zoeken hoe iets nieuws van je natie ineen zit.

.kw

Legacy Member
General Lee zei:
Mijn concept voor een browsergame

Indien ge hier commentaar ofzo op hebt, geef ze gerust, maar wees constructief...

Het is inderdaad tamelijk uitgebreid. Hoe zie je trouwens dat verkennen van de Nieuwe Wereld? Is dat dan grafisch of gewoon extra mogelijkheden voor de avonturier?

Het zou wel nog een leuk spel kunnen zijn. Hoewel ik vrees dat het veel te moeilijk is om de avonturier en de handelaar even veel kans op winst te geven. Volgens mij begin je zo'n spel best heel simpel om het daarna adhv testen uit te breiden en duurt het jaren tegen dat het goed werkt.

General Lee

Legacy Member
.kw zei:
Het is inderdaad tamelijk uitgebreid. Hoe zie je trouwens dat verkennen van de Nieuwe Wereld? Is dat dan grafisch of gewoon extra mogelijkheden voor de avonturier?

Het zou wel nog een leuk spel kunnen zijn. Hoewel ik vrees dat het veel te moeilijk is om de avonturier en de handelaar even veel kans op winst te geven. Volgens mij begin je zo'n spel best heel simpel om het daarna adhv testen uit te breiden en duurt het jaren tegen dat het goed werkt.
Grafisch.
Ja ik had wel verwacht dat het te moeilijk zou zijn...

DJ_Trash

Legacy Member
orez zei:
DJ_Trash... allemaal leuke ideeën enzo voor minigames... maar om een heuse browsergame rond te maken da betwijfel ik toch, --> leden ronselen btw == clickgame en da is al zeker een nono ;)

Tis hard om een concept te vinden, je moet gewoon de perfecte mix vinden tss cliché & vernieuwing...

tgaat dan wel overi ngame recruitment en geen geen "kingsonline" bullshit he
zoooooover was ik nu ook al
@ de rest die creatief spel wil maar ook priests en beroepen etc willen
1. das ni origineel
2. speel wow

Jerre Muesli

Legacy Member
verkennen van de Nieuwe Wereld --> waarschijnlijk à la Castle Quest 2 ?

dus een vierkante tabel van 3 op 3 en dan klikken maar en coördinaten bijhouden zogezegd van waar ge zit en dan soms een berichteke van "you encountered an evil bunny, what do you do" Run - Fight

killgore

Legacy Member
DJ_Trash zei:
tgaat dan wel overi ngame recruitment en geen geen "kingsonline" bullshit he
zoooooover was ik nu ook al
@ de rest die creatief spel wil maar ook priests en beroepen etc willen
1. das ni origineel
2. speel wow
3. leer dat wow de meest overroepen mmorpg ooit is :).

x4xk3 zei:
verkennen van de Nieuwe Wereld --> waarschijnlijk à la Castle Quest 2 ?

dus een vierkante tabel van 3 op 3 en dan klikken maar en coördinaten bijhouden zogezegd van waar ge zit en dan soms een berichteke van "you encountered an evil bunny, what do you do" Run - Fight
never underestimate the super evil killing bunny! (monty pyton's holy grail :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan