killgore
Legacy Member
J-Style zei:Ik zou proberen los te komen van de cliché-games met priests en legers.
Zo zijn er al honderden.
Ik zou iets doen met draken, trollen, fantasy-creatures..
En samenwerkingen tussen mensen in één grote gemeenschap.
De wereld is bijvoorbeeld onderverdeeld in eilanden, en alle mensen op eenzelfde eiland moeten samenwerken. (+- 20 mensen)
Zo heeft iedereen een beroep. (Smid, economist, onderzoeker (zoekt creatures), trainers,.. )
Om een goede gemeenschap te hebben, moet je uitblinken in je beroep. Door veel te oefenen, en je gemeenschap van je goederen voorzien.
Samenwerking is dus vereist. Mensen die niet goed zijn, of niet functioneren op hun eiland, kunnen door middel van stemming verbannen worden, en moeten dus op zoek naar een andere plaats. (Of beter worden)
Alle mensen van één eiland kunnen stemmen op hun favoriet om leider te worden van het eiland. Diegene met de meeste stemmen, moet de belangrijke beslissingen nemen, het gemeenschapsgevoel in stand houden, zorgen voor zijn mensen zodat ze niets tekort komen, ..
Uiteraard kunnen er ook alliancies gevormd worden.
Mijn visie hierover natuurlijk. Ik zou het zo origineel mogelijk maken, maar toch toegankelijk.
ik ben er de volle 100% tegen, reden: dan hangt jouw spelplezier puur af van hoeveel mensen er actief zijn in jouw groep. Ik heb ook al aan zulke zaken gedacht hoor, maar dan moet je het systeem gewoon algemener maken, zodat jij nog steeds goed kan worden in het spel zonder af te hangen van anderen. Kijk bv. naar hattrick: daar hangt ook beetje spelplezier af van het feit of er veel actieve teams in je league zitten, maar ook al zijn alle andere ploegen inactief, jouw ploeg kan nog beter worden
.
)
