Archief - INFO: Project Browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
J-Style zei:
Ik zou proberen los te komen van de cliché-games met priests en legers.
Zo zijn er al honderden.
Ik zou iets doen met draken, trollen, fantasy-creatures..

En samenwerkingen tussen mensen in één grote gemeenschap.
De wereld is bijvoorbeeld onderverdeeld in eilanden, en alle mensen op eenzelfde eiland moeten samenwerken. (+- 20 mensen)
Zo heeft iedereen een beroep. (Smid, economist, onderzoeker (zoekt creatures), trainers,.. )
Om een goede gemeenschap te hebben, moet je uitblinken in je beroep. Door veel te oefenen, en je gemeenschap van je goederen voorzien.
Samenwerking is dus vereist. Mensen die niet goed zijn, of niet functioneren op hun eiland, kunnen door middel van stemming verbannen worden, en moeten dus op zoek naar een andere plaats. (Of beter worden)

Alle mensen van één eiland kunnen stemmen op hun favoriet om leider te worden van het eiland. Diegene met de meeste stemmen, moet de belangrijke beslissingen nemen, het gemeenschapsgevoel in stand houden, zorgen voor zijn mensen zodat ze niets tekort komen, ..

Uiteraard kunnen er ook alliancies gevormd worden.

Mijn visie hierover natuurlijk. Ik zou het zo origineel mogelijk maken, maar toch toegankelijk.

ik ben er de volle 100% tegen, reden: dan hangt jouw spelplezier puur af van hoeveel mensen er actief zijn in jouw groep. Ik heb ook al aan zulke zaken gedacht hoor, maar dan moet je het systeem gewoon algemener maken, zodat jij nog steeds goed kan worden in het spel zonder af te hangen van anderen. Kijk bv. naar hattrick: daar hangt ook beetje spelplezier af van het feit of er veel actieve teams in je league zitten, maar ook al zijn alle andere ploegen inactief, jouw ploeg kan nog beter worden :).

Freaky 7

Legacy Member
ipv een game te maken in het hedendaags leven of in de future, nee oertijd zoals elke game

ed_burnass

Legacy Member
orez zei:
dit kunnen we misschien gebruiken om een diversiteit aan een paar volkeren te brengen, dat je bv 4 soorten "wereld" hebt, en elke wereld met zen eigen specifieke kenmerken, natuurlijk zal de grote lijn gelijk lopen met andere volkeren, enkel met wat special abilities hier en daar ;)

dan vind ik dit een leuk idee ja.

subliem van je!

Iemand

Legacy Member
J-Style zei:
Ik zou proberen los te komen van de cliché-games met priests en legers.
Zo zijn er al honderden.
Ik zou iets doen met draken, trollen, fantasy-creatures..

En samenwerkingen tussen mensen in één grote gemeenschap.
De wereld is bijvoorbeeld onderverdeeld in eilanden, en alle mensen op eenzelfde eiland moeten samenwerken. (+- 20 mensen)
Zo heeft iedereen een beroep. (Smid, economist, onderzoeker (zoekt creatures), trainers,.. )
Om een goede gemeenschap te hebben, moet je uitblinken in je beroep. Door veel te oefenen, en je gemeenschap van je goederen voorzien.
Samenwerking is dus vereist. Mensen die niet goed zijn, of niet functioneren op hun eiland, kunnen door middel van stemming verbannen worden, en moeten dus op zoek naar een andere plaats. (Of beter worden)

Alle mensen van één eiland kunnen stemmen op hun favoriet om leider te worden van het eiland. Diegene met de meeste stemmen, moet de belangrijke beslissingen nemen, het gemeenschapsgevoel in stand houden, zorgen voor zijn mensen zodat ze niets tekort komen, ..

Uiteraard kunnen er ook alliancies gevormd worden.





Mijn visie hierover natuurlijk. Ik zou het zo origineel mogelijk maken, maar toch toegankelijk.


de samenwerking met die leider enz lijkt me wel zeer tof en idd er zijn al veel spelletjes met priests enz... dus vind ik die trollen en draken wel tof, maar ga je die dan laten strijden met draken van andere werelden? We zien wel.

ed_burnass

Legacy Member
killgore zei:
ik ben er de volle 100% tegen, reden: dan hangt jouw spelplezier puur af van hoeveel mensen er actief zijn in jouw groep. Ik heb ook al aan zulke zaken gedacht hoor, maar dan moet je het systeem gewoon algemener maken, zodat jij nog steeds goed kan worden in het spel zonder af te hangen van anderen. Kijk bv. naar hattrick: daar hangt ook beetje spelplezier af van het feit of er veel actieve teams in je league zitten, maar ook al zijn alle andere ploegen inactief, jouw ploeg kan nog beter worden :).

tottaly agree with that!
der moet iets zijn om samen te werken!
maar je mag er ook geen ferm nadeel van ondervinden als iemand minder actief is!
dan haken de mensen af! en dat is niet de bedoeling!

Freaky 7

Legacy Member
mss een game dat ook in tijd meegaat zoals rise of nations?

principe: je begint in vroegere tijd, je eindigt in het toekomstige

J-Style

Legacy Member
Ja, misschien wel.. Haddek nog niet aan gedacht.
'k Heb vroeger veel Imperial Conflict gespeeld, en daar ging dat toch allemaal perfect.

@Freaky 7: Inderdaad. Volgens mij is het heel belangrijk om iets origineels te doen. Anders wordt het 'another web-based game'.
We moeten iets hebben dat ons onderscheid, maar dat toch speelbaar en toegankelijk is.

Zero Grav

Legacy Member
Maak het alleszins niet té ingewikkeld voor de casual gamer zou'k zo zeggen, ik speelde vroeger vaak cq2 maar ben nogal achterlijk en begreep niets van al die spells, egg hatchings etc. Als je het al ingewikkeld wilt maken zorg dan voor een uitleg die niet vol zit met cryptische termen uit het spel zelf maar in een bestaande taal wordt geschreven. :[

ed_burnass

Legacy Member
Zero Grav zei:
Maak het alleszins niet té ingewikkeld voor de casual gamer zou'k zo zeggen, ik speelde vroeger vaak cq2 maar ben nogal achterlijk en begreep niets van al die spells, egg hatchings etc. Als je het al ingewikkeld wilt maken zorg dan voor een uitleg die niet vol zit met cryptische termen uit het spel zelf maar in een bestaande taal wordt geschreven. :[

da maakt cq2 net verslavend,
door de vele mogelijkheden is het moeilijker maar daardoor blijf je het wel spelen en wordt het niet saai!

killgore

Legacy Member
Freaky 7 zei:
ipv een game te maken in het hedendaags leven of in de future, nee oertijd zoals elke game
hedendaags/futuristisch is gewoon zeer ingewikkeld als webgame wegens transportmogelijkheden en zo als je rts-toer wilt opgaan. Het grote probleem met hedendaagse/futuristische setting is dat veel van wat mogelijk is in browser games al gedaan is :). Ik zou graag iet doen door fantasy en hedendaagse wereld te combineren, ma is gewoon zo moeilijk uit te werken in browser (fuckin beperkt ding :p)

Freaky 7

Legacy Member
J-Style zei:
Ja, misschien wel.. Haddek nog niet aan gedacht.
'k Heb vroeger veel Imperial Conflict gespeeld, en daar ging dat toch allemaal perfect.

@Freaky 7: Inderdaad. Volgens mij is het heel belangrijk om iets origineels te doen. Anders wordt het 'another web-based game'.
We moeten iets hebben dat ons onderscheid, maar dat toch speelbaar en toegankelijk is.


idd, simpel, iets wat je niet veel vind op internet.

wat jullie nu van plan zijn is gwoon zo iets wat endrone-gaming heeft gemaakt, en iets zoals www.************.com

van dat soort zijn er al genoeg ! geloof dat dan toch... ge moet iets hebbe wa er nog niet is, of toch minder. :doh:


ge hebt toch ook niks aan silicone tetten als ze voordien evengroot waren..
:unsure:

DieselPower

Legacy Member
zoals in WoW, individueel in het begin en na verloop van tijd bij clan aansluiten ofzo om samen dingen te gaan doen?

Rvl

Legacy Member
Ik denk dat ze niks hebben aan info van "doe iets anders dan wa ge nu hebt" maar ge kunt beter een voorstel geven ipv gewoon te zegge nee nie goe. Als er een identiek spel besta kunde beter ook de link(s) naar die al bestaande spelen geven.

Boddah

Legacy Member
je moet het soort spel maken dat je zelf ook graag zou willen spelen maar dat nu (nog) niet bestaat.
heb je dat met een klassiek d&d rts spel? imo niet.

er zijn toch al enkele goede ideeën vermeld, zoals die vliegtuigmaatschappij. of iets Theme Hospital-achtigs zoals in de andere thread werd gezegd.het zijn dat soort games die uit de massa springen.

persoonlijk zou ik graag een space-trading game willen spelen à la Frontier: Elite van in de Amiga 500 tijd, of Eve Online om iets recenters te noemen. maar dan op de één of andere manier turnbased zodat het met een browser gespeeld kan worden.

J-Style

Legacy Member
Boddah zei:
er zijn toch al enkele goede ideeën vermeld, zoals die vliegtuigmaatschappij. of iets Theme Hospital-achtigs zoals in de andere thread werd gezegd.het zijn dat soort games die uit de massa springen.

persoonlijk zou ik graag een space-trading game willen spelen à la Frontier: Elite van in de Amiga 500 tijd, of Eve Online om iets recenters te noemen. maar dan op de één of andere manier turnbased zodat het met een browser gespeeld kan worden.

Vliegtuigmaatschappij is niet zo aansprekend voor de meeste mensen.
Er zijn weinig mensen die een vliegtuigmaatschappij willen runnen. (virtueel dan)
Space is ook al dikwijls gedaan, en lijkt mij ook te saai, en te 'ver van mijn bed'.
(Akkoord, middeleeuwen en fantasy ook, maar dat spreekt meer tot de verbeelding)


Maar ik ga wel akkoord met het feit dat we iets origineels moeten vinden.

killgore

Legacy Member
Ramm zei:
Voila, mijn visie is klaar. Je kan het downloaden op http://www.rammdev.com/tn/tn-project.doc

Boor het de grond in zoveel je wil, maar doe het liefst op een gefundeerde manier ... (en vooral alternatieven naar voor schuiven)

Grtz,
Ramm
uhu, ik ga strx ook es beginnen typen en het uwe lezen, heb nu al te veel men studies verwaarloosd vandaag ;).

schoon document :o

J-Style

Legacy Member
Waarom eens niet iets met indianen ??
Dat vind ik vrij origineel, is - bij mijn weten - nog nooit gedaan, en spreekt iedereen wel aan.

tikketim

Legacy Member
idd lijkt me ook wel tof :p
en dan met verschillende stammen : eskimo's , comanches etc ... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan