Archief - INFO: Project Browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J-Style

Legacy Member
Inderdaad.

Ik zou dan voor zoiets gaan. Verschillende stammen, jagen op dieren ( ! gevaarlijk), je moet genoeg dieren vangen, anders sterven er mensen van de kou (te weinig dierenvellen), ..

Ramm

Legacy Member
J-Style zei:
Waarom eens niet iets met indianen ??
Dat vind ik vrij origineel, is - bij mijn weten - nog nooit gedaan, en spreekt iedereen wel aan.
Originaliteit heeft niets te maken met het feit dat je werkt met indianen of fantasy-figuren. Zo kan ik een perfecte KoC-kloon maken maar den met indianen. Tuurlijk is het nog nooit gedaan, maar of het origineel is, dat is iets anders ...

Freaky 7

Legacy Member
indianen zijn vetjes :) ma gaat da met GFX zijn? doe anders iets in de aard als kal-online.com (sorry als da spam is ma tis ma om voorbeeld te geven)

lijkt me wel kool, dan wel met indianen en eskimoos tegeneen

Freaky 7

Legacy Member
das klote !:sad:

mja ne naam mss,

'Earth Quest' :applause:
of bestaat da al?

ed_burnass

Legacy Member
kerel, gaat ergens anders gaan spammen!
khem alleen nog maar onzin van je gelezen!

als titel INFO: Project Browsergame is
dan gaan we geen spel maken gelijk kal on-line e!
als je perse zoiets wilt begint er gerust maar aan, niemand houd je tegen!
der is ook niemand die je tegen houd om constructieve commentaar te plaatsen!

maar zukke zever iedere keer

J-Style

Legacy Member
Ramm zei:
Originaliteit heeft niets te maken met het feit dat je werkt met indianen of fantasy-figuren. Zo kan ik een perfecte KoC-kloon maken maar den met indianen. Tuurlijk is het nog nooit gedaan, maar of het origineel is, dat is iets anders ...

Ja, tuurlijk.
Maar 't is niet de bedoeling dat we een kloon maken met andere characters he.

Maar zeg nu zelf. Hoeveel browsergames zijn er nu al die plaatsvinden in de Middeleeuwen, met ridders en priests.


@ Freaky: Het blijft inderdaad maar een browsergame. Er kunnen wel plaatjes in voorkomen (van bijvoorbeeld gebouwen en wapens), maar ge moet geen 3D-wereld verwachten waar ge in kunt rondlopen he.
Met een naam zou ik ook maar wachten tot we een vast onderwerp en uitgewerkt concept hebben.

orez

Legacy Member
Freaky 7, mag ik u vragen om uw manieren te houden... je hebt inderdaad al een idee gestate, maar de rest van uw comments hebben niets bijgebracht behalve zever, van CLICKgames en dergelijke... DIT IS GEEN CLICKGAME, een clickgame is waar je afhankelijk bent van het aantal kliks je hebt op je account...

Moest je lezen, zijn we origineel genoeg gestart, bij vele games, eenmaal er een top is BLIJFT er een top, en that's is, voor nieuwelingen is er niet veel plezier meer aan, wij willen een GEBALANCEERDE webbrowser game gaan maken. En imho met het woord gebalanceerd zijn we al origineel genoeg... er is fantasy gezegd... dus in fantasy kun je ook al zo origineel zijn als je zelf wilt...

Mensen geven wat input wat ze graag zouden willen zien, er zal rekening mee gehouden worden en de opties zullen tegen elkaar afgewogen worden. Er is al ancient stuff gekomen ja... Maar daarom ancient stuff zoals wij het mss voor ogen hebben met fantasy elementen in? Waarschijnlijk niet...

Er zijn echt nog ni veel browsergames waar je puur onafhankelijk van anderen je eigen staat of je eigen macht kan gaan uitbouwen, en eventueel die macht terug verliezen door onvoorziene omstandigheden, bv een natuurramp of iets dergelijks.

Zijn er browsergames bv, waar uw volk in staking komt, of opstandig komt als je die verwaarloost, en teveel resources naar uw generalen/leger gaat in plaats van de gewone "werkmens"

Zijn er browsergames waar een ziekte bv u leger kan gaan "besmetten" waardoor die minder sterk worden (dan krijgen de kleinere bv ook een kans tegen de betere legers...)

Er zijn TALLEN manieren om al een bestaande SETTING, want hier gaat het over een SETTING, origineel genoeg te maken...

Dus gelieve ietwat deftigere input te geven.

En nog eens --> wij zijn een WEBDESIGN/DEVELOPMENT forum... geen 3D Artiesten en tekenartiesten..

Typhon`

Legacy Member
Misschien ook een beetje het concept "Risk" erin verwerken?

J-Style

Legacy Member
Ik denk dat hij het mapsysteem bedoelt..:D
Maar ik kan natuurlijk niet in zijn naam spreken.

Typhon`, wat bedoelt ge eigelijk ?

Freaky 7

Legacy Member
Wat ik dus eiglijk wou staten, is heel simpel:
waarom gaat ge ne game uitvinden dat al 100.000 keer bestaat, de mensen gaan denken, ah nee baaaah, da is zo een soort spel wa ik al 1000 keer heb gespeeld dus ik speel dees nie
Gevolg : minder spelers > minder fun

Als ge een voledig nieuw concept uitwerkt, met indianen/eskimoos zoals ter al ene zei, en wa meer nadenkt over het verhaal en de features, dan zijn er weer mensen die zeggen, ah nee baah, indianen , saai.. ma ter zullen veel meer zijn die zeggen wow kool, nieuw concept, nieuw verhaallijn, ik doe mee!

waardoor het spel ook meer succes zal hebben.

nu flamed ter maar op los

orez

Legacy Member
Freaky 7 hebde feitelijk mijn post gelezen? in verband met da uitvinden da 100.000 bestaat = SO NOT TRUE

Fantasy = FANTASY ... het woord spreekt toch voor zich ? :/ wie weet komen er wel nog eskimo's in voor hé, tot afrikaanse stammen, tot indianen doesn't matter, da hoort nog allemaal bij onze startsetting...

@ Typhon`
Leg het risk concept eens wa kort uit, kheb da om eerlijk te zijn nooit gespeeld ;)

killgore

Legacy Member
risk, recruitement, ..; -> zie last knights, is al compleet gedaan ;). Ik zou wel risk-achtige combat manier voorstellen, ma geen complete game vertaling van risk!

Rvl

Legacy Member
niet dat ik meewerk aan dit spel maar ik zie geen enkele nuttige bijdrage aan u laatste posts. De mensen die het spel gaan "creeëren" zullen uiteindelijk zelf wel beslissen wat ze willen. Nu je kan dingen soms wel afraden en andere suggesties geven.
Het is niet noodzakelijk dat dit spel niet populair zal worden omdat er al een variant bestaat. Waarom? Dit spel zal (als het in een verdere fase zit) bekender worden bij het tn forum publiek waarvan ik zeker weet dat meer dan de helft nog nooit van dit soort spel heeft gehoord. Het is in de eerste plaats ook gewoon om de webdesign forum mensen wat meer samen te brengen en dit aan de hand van iets wat ze allemaal graag doen, coden en designen dus. Volgens mij is het dus enkel maar nuttig om suggesties te geven en niet steeds afbrekende commentaar die op niets is gebaseerd want hier zal toch niemand rekening mee houden en enkel maar beginnen op te flamen zoals je er zelf verdoken om vraagt. Dus indien geen suggesties kan je hier beter niet zijn greetz Rvl

killgore

Legacy Member
tikketim zei:
met dobbelstenen gooien per turn dan of hoe bedoel je ? :p
o irionie, 1 v/d betere rpg's van de laatste jaren is gebaseerd op de 3rd edition d&d, en heel die gameplay gebeurt adhv ... dice rolls :) (kheb et op nwn). Eigenlijk meeste games van bioware :p. Dobbelstenen (gehele, beperkte, random getallen) zijn prachtige dingen om een game-engine op te bouwen :).

@freaky: wat wij doen is niet compleet alles kopiëren,er bestaan (maar zeer weinig eigenlijk) base/city building rts'en op het web. daarnaast voegen wij er nog ietsje meer economisch belang en samenwerking aan toe. En als het even kan zou ik er nog mini-rpg elementje (zonder dat het te bombastisch wordt) in willen verwerken.

En geloof me, ik ben al lang genoeg bezig met amateur gamedev om volgende zaken te weten: een aangepast, geoptimaliseerd oud concept verkoopt veel beter als een compleet nieuw concept in zeeeeer veel gevallen. Zie naar evil genius, da spel was ronduit geniaal qua originaliteit, heeft het niet echt goed gedaan :). Spore bv. zie ik het ook niet al te bijster goed doen ;). Wat doet het wel goed: de 20e versie van fifa, de 5e sims uitbreiding, ..., herkauwd stuff tot en met

Freaky 7

Legacy Member
killgore zei:
o irionie, 1 v/d betere rpg's van de laatste jaren is gebaseerd op de 3rd edition d&d, en heel die gameplay gebeurt adhv ... dice rolls :) (kheb et op nwn). Eigenlijk meeste games van bioware :p. Dobbelstenen (gehele, beperkte, random getallen) zijn prachtige dingen om een game-engine op te bouwen :).

@freaky: wat wij doen is niet compleet alles kopiëren,er bestaan (maar zeer weinig eigenlijk) base/city building rts'en op het web. daarnaast voegen wij er nog ietsje meer economisch belang en samenwerking aan toe. En als het even kan zou ik er nog mini-rpg elementje (zonder dat het te bombastisch wordt) in willen verwerken.

En geloof me, ik ben al lang genoeg bezig met amateur gamedev om volgende zaken te weten: een aangepast, geoptimaliseerd oud concept verkoopt veel beter als een compleet nieuw concept in zeeeeer veel gevallen. Zie naar evil genius, da spel was ronduit geniaal, heeft het niet echt goed gedaan :). Spore bv. zie ik het ook niet al te bijster goed doen ;). Wat doet het wel goed: de 20e versie van fifa, de 5e sims uitbreiding, ..., herkauwd stuff tot en met

ok dan..:)

Boddah

Legacy Member
killgore zei:
o irionie, 1 v/d betere rpg's van de laatste jaren is gebaseerd op de 3rd edition d&d, en heel die gameplay gebeurt adhv ... dice rolls :) (kheb et op nwn). Eigenlijk meeste games van bioware :p. Dobbelstenen (gehele, beperkte, random getallen) zijn prachtige dingen om een game-engine op te bouwen :).

@freaky: wat wij doen is niet compleet alles kopiëren,er bestaan (maar zeer weinig eigenlijk) base/city building rts'en op het web. daarnaast voegen wij er nog ietsje meer economisch belang en samenwerking aan toe. En als het even kan zou ik er nog mini-rpg elementje (zonder dat het te bombastisch wordt) in willen verwerken.

En geloof me, ik ben al lang genoeg bezig met amateur gamedev om volgende zaken te weten: een aangepast, geoptimaliseerd oud concept verkoopt veel beter als een compleet nieuw concept in zeeeeer veel gevallen. Zie naar evil genius, da spel was ronduit geniaal qua originaliteit, heeft het niet echt goed gedaan :). Spore bv. zie ik het ook niet al te bijster goed doen ;). Wat doet het wel goed: de 20e versie van fifa, de 5e sims uitbreiding, ..., herkauwd stuff tot en met
mja, maar dat heeft er wel toe geleid dat de gaming industrie goed op weg is om hard tegen de muur te gaan botsen.
fifa, sims, en alle andere vervolgen zijn mss wel een beetje succesvol, maar echt winstgevend zijn ze niet meer (sims zal wel een ferme uitzondering zijn). en bovendien ze trekken op niks. mensen gaat echt geen 50€ meer neertellen voor meer van hetzelfde. met als resultaat dat meer en meer mensen games gaan downloaden.

als je zelf iets ineen gaat steken dat gebaseerd is op een bekende formule, mag je er zeker van zijn dat mensen dat gaan afwegen tegen reeds bestaande games. en je zal dan toch al met iets serieus goed moeten afkomen om dan nog overeind te blijven.

dat idee van indianen kan nog wel iets zijn. een soort van rpg spel in het wilde westen? speel als indiaan (Cherokee, Navajo, Sioux, ...) of als cowboy (outlaw, gokker, wapensmid, ...). met verschillende steden waar ieder zijn taak kan hebben (sheriff, bartender, prostituee :p ).
lijkt mij iets origineels?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan