Archief - INFO: Project Browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Mededeling:

Er waren blijkbaar nog redelijk wat mensen geïntresseerd in het maken van een browsergame. Waaronder ikzelf... enkel, hier alleen aan werken is veel te veel om toch een ietwat succesvol browsergame tot stond te brengen. Daarom dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om met de Webdesign & Development community samen een Project te starten, namelijk het creëren van onze eigenste browsergame!

Indien interesse mag je mij altijd PM'en, toevoegen op MSN, of mailen!

Je kan ons ondertussen ook al vinden op IRC, namelijk #webdesign.project op quakenet. Daar kun je ook altijd om meer info vragen.

Deze topic zal naargelang er meer gekend wordt ivm het project (crew, concept, vorderingen, testen, beta, ...) aangepast worden.

Ik hoop dat jullie dit een leuk initiatief vinden, en we hopen natuurlijk op jullie steun om dit project tot een goed einde te brengen.

mvg
orez

xml

Legacy Member
Wel, ik wens jullie veel succes, maar ik vond het enthousiasme in het vorige topic toch maar matig, dus ik hoop dat je genoeg (gemotiveerde) kandidaten vindt.

Ik ben wel benieuwd.

orez

Legacy Member
xml zei:
Wel, ik wens jullie veel succes, maar ik vond het enthousiasme in het vorige topic toch maar matig, dus ik hoop dat je genoeg (gemotiveerde) kandidaten vindt.

Ik ben wel benieuwd.

De gemotiveerde kandidaten zijn er, daarom dat ik ook vroeg om mij een PM te zenden ;)

orez

Legacy Member
Project Status:

Ik wil dat mensen gaan meewerken in verband met dit project, heel ons forum, dus al jullie ideeën zijn welkom!

Het concept:
Een fantasy RTS (ancient times) waarin zowel politieke als economische aspecten een bepalende rol spelen! Zoals ook onverwachte momenten en gebeurtenissen, dit om de balancing van de game ten goede te komen.

4 Grote entiteiten:

- MILITAIR
- ARCHITECTUUR
- POLITIEK
- ECONOMIE

-- In elk van deze 4 STRUCTUREN mogen jullie je input geven, wat er moet inzitten van units bv bij militair...

ik wil GEEN replies als, en dit en als je deze unit zou insteken die dit kan en die unit die ... gewoon simpelweg bv

Voorbeeld:

Militair:
- boogschutter
- priest (aangezien het een fantasy game is... kan priest als healer dienst doen in het leger ;))
- ...

zelfde voor architectuur (bibliotheek, fortress...)
politiek (stalinisme, dictatuur, diplomatie, ...)
en natuurlijk economie (handelsroutes, goud, ....)

Tnx for the support en inbreng ;)

ed_burnass

Legacy Member
owkey hier gaan we met de banaan:

mijn idee is een oosters game:
je begint als jongeling en moet vanzelfsprekend groeien, tot verdere stadia waarin je steeds sterker wordt!

hiervoor heb je de onderdelen nodig zoals
geld (bank, mijn,...)
vechtkunst (wapens, kracht, training, ...)
types (verschillende types van personen)

dan kunde der nog iet bijsteken qua politiek alla allianties en pacten en dergelijke meer!

Rvl

Legacy Member
Imo nie volgens de regels hoe ge hier moet posten maar ik ga het toch wagen om mijn bijdrage hier te doen zonder usernotice / ban / andere zever te krijge. Let wel dat dit slechts een voorbeeld is en ik dus geen gewhine wil over da het nie goe is.

Rode draad van het verhaal:
Aan het begin van het spel kan men kiezen waar men wil beginnen op het speelbord (imaginaire wereld, LOTR look a like). Hierna begint men met een basisbudget aan primaire gebouwen die hij nodig heeft om te overleven (voedselvoorziening, werkers + woningen , houthakkers, steenkappers). Nadat hij deze primaire gebouwen heeft gezet kan hij naar verloop van tijd secundaire gebouwen gaan zetten (haven , markt, bibliotheek, ...) om zo eigenlijk met het echte spel te kunnen beginnen. Men kan dan op de kaart (van de imaginaire wereld) naar andere gebieden uitwijken om kolonies op te richten voor extra voorzieningen (extra stenen, hout) en men kan dit via land en via waterwegen doen. Zo zal men ook andere volkeren (andere spelers) tegenkomen en hier kan men handel mee drijven. Verder is de politieke status tussen de spelers belangrijk. Is deze vijandig , is deze vredig en hebben ze een pact dat ze binnen de x aantal tijd mekaar niet aanvallen , ... Zo kan men een rijk opbouwen en proberen om op de een of andere manier heerser te worden (iedere beschaving heeft schrik van de jouwe of ze zijn uitgemoord). Uitgemoord is dus gelijk aan het spel verloren.

Alle elementen die ik hier vermeld zijn zeker niet goed. Het is maar een idee en misschien kunnen jullie een deel van dit gebruiken, misschien niet maar ik vond dat hier wel iets in zat. Dit is maar een basisidee en moet zeker nog verder uitgewerkt worden. Ik heb dus eigelijk gewoon een mogelijke rode draad gegeven waar jullie kunnen aan verder werken.

Om de x aantal tijd zou het spel ook gereset kunnen worden of mensen naar een andere wereld te laten upgraden zodat er altijd spelers kunnen bijkomenn ofzo. Je hebt hier ook van alle soorten gebouwen nodig om je eigen cultuur op te waarderen, sterker te maken, ...

Veel succes met het spel en ik ben benieuwd naar het resultaat

koebeest

Legacy Member
mijn id , kwil wel wat meewerken ma kan het wel nie echt goe en maak veel fouten. Maar kom

Je moet een vliegtuigmaatschappij starten. Vliegtuigen aankopen , reclame maken voor je airline , je kan kortingen geven aan passagiers, je moet vluchten regelen . Je moet balie personeel hebben , piloten, stewards. Je moet taxen betalen voor benzine, en de luchthaven taxen zelf. Je moet je vliegstijl kieze: als een gek (snel maar mensen minder tevreden) gemiddelde en traag.....

orez

Legacy Member
koebeest... lees mijn post, de setting voor ancient fantasy ligt al vast hoor ;) gewoon zo origineel mogelijk proberen te zijn in dat concept.

Je moet er van uit gaan, flightsims zijn voor een bepaald publiek populair, een deftig gebalanceerde RTS voor iedereen... uw concept zal voor vele mensen saai worden na een tijdje, het is ook moeilijk uitbreidbaar ;) dus gelieve uw ideeën in de ancient fantasy style te behouden.

Zoals Rvl zijn concept uitschreef, zo wil ik wel meerdere antwoorden ;)

En natuurlijk ook hulp ivm de 4 structurele punten.

orez

Legacy Member
ed_burnass zei:
owkey hier gaan we met de banaan:

mijn idee is een oosters game:
je begint als jongeling en moet vanzelfsprekend groeien, tot verdere stadia waarin je steeds sterker wordt!

hiervoor heb je de onderdelen nodig zoals
geld (bank, mijn,...)
vechtkunst (wapens, kracht, training, ...)
types (verschillende types van personen)

dan kunde der nog iet bijsteken qua politiek alla allianties en pacten en dergelijke meer!

dit kunnen we misschien gebruiken om een diversiteit aan een paar volkeren te brengen, dat je bv 4 soorten "wereld" hebt, en elke wereld met zen eigen specifieke kenmerken, natuurlijk zal de grote lijn gelijk lopen met andere volkeren, enkel met wat special abilities hier en daar ;)

dan vind ik dit een leuk idee ja.

dêsh'

Legacy Member
MILITAIR:
- Boogschutter
>> Beginnen met een basis unit en dan uitbreiden/verbeteren aan de hand van vergaarde grondstoffen zoals: Hout (betere pijlen, boog), Steen (betere pijlpunten), Voedsel (meer kracht voor de units wat kan leiden tot een verder schietafstand), ...

- Priest
>> Ook verschillende stadia mogelijk. Een gewone priest die enkel kan healen, een priest die ook 'spells' kan gebruiken om vijanden uit te schakelen, een priest die je eigen gebouwen kan beschermen, ...

- Artillerie
>> Kanonnen, adhv de vergaarde grondstoffen betere en sterkere kanonnen.

- Ridders
>> Steeds hetzelfde principe, adhv de vergaarde grondstoffen krijg je betere units. (bv: meer voedsel zorgt voor een betere conditie van de paarden)

- Zwaardvechters
...

- Verkenners
...



(zal later editten met meer input)



Ik zou dus over't algemeen de factor 'grondstoffen' sterk gebruiken in het spel. Hoe meer grondstoffen (voedsel, hout, steen, goud, ijzer, ..) je bijeen sprokkelt hoe sterker je units worden.

(PS: wel een vrij 'ongelukkig' moment gekozen om hiermee te beginnen, met de blok/examens die eraan zitten te komen ... ;))

PoMpElSiEn

Legacy Member
dat van die 4verschillende werelds vind ik ook wel deftig en dan kunde verder gaan in het spel door de werelden met elkaar te laten vechten voor een bepaalde resource (bv afrika->diamant, amerika->goud) en dan kunnen ze zo aan de unieke resource geraken voor hogerop te klimmen ofzo

orez

Legacy Member
tnx for input ;), met alle ideeën samen kan er hier zeker iets moois uit groeien.

@ desh.. mss wel om te beginnen, maar dit project zal wel nog ff na de examens doorlopen ook ;), dus als ge u geroepen voelt.

Ik heb vooral nog iemand nodig die goed is met gfx!

tikketim

Legacy Member
- MILITAIR

- spionnen die informatie over anderen kunnen winnen
- saboteurs die gebouwen van anderen kunnen vernetigen

- ARCHITECTUUR

- shoppingcenters :p
- wapen fabrieken
- baracks waar millitaire units kunnen worden getrained
- bibiotheken , scholen en universiteiten om bv skillz van je millitaire units en bevolking te upgraden
- ziekenhuizen
- stadhuis , gemeentehuis
- paleizen
- allerei winkels

- POLITIEK

- verschillende politieke partijen
- betogingen :p
- stakingen :p

Smoerf

Legacy Member
Zou je eerder text-based gaan of toch grafisch overzichtje op alles à la tiberian sun menu, mss niet het isometrische slagveld (wat wel cool zou zijn, maar immens zwaar om te programmeren, en geloof me, 'k het nog geprobeerd in java) maar gewoon een grafische voorstelling van alle mogelijke eenheden (zijnde manschapen/voertuigen/gebouwen/..)

Mss een groepsproject in samenwerking met het gfx forum? Ik denk hoedanook dat je eerst een "huisstijl" van de 4 werelden zou moeten uitwerken.

En mijn gedachten?
1) Manschappen:
- dorpelingen (met een vast aantal die je krijgt in het begin van een spel)
- dorpelingen trainen tot:
- builder​
- priest​
- farmer​
- craftsman​
- wood​
- metal​
- weaver​
- fisherman​
- guard/soldier​
- mounted soldier​
- ...​

Dorpelingen kosten bv. 5 punten (of fictief geld) en iedere training heeft zijn eigen kostprijs

2) Voertuigen
Hiervoor heb je craftsman nodig​
- catapult (wood)​
- ship (wood/weaver)​

3) buildings
hiervoor heb je builders nodig (en soms een craftsman)​
- hut (builder)​
- temple (builder)​
- barn (builder) om zaken te stockeren :)
- docking place (builder) voor schepen om aan te leggen​
- guard tower​

Dit zijn slechts zaken die in me opkomen. Mss dat een dorpeling 365 dagen 'leeft' en een mogelijkheid heeft om om de 4 maanden een 'kind' te hebben (per 2 dorpelingen) Het duurt dan bv 1 maand om 'volwassen' te worden en een training te volgen.

Dit zijn slechts enkele hersenspinsels

xml

Legacy Member
Vergeet niet dat er een google maps API is. Deze kan je evt. gebruiken voor het voorstellen van de wereld. Er is reeds een RISK variant gebouwd op de google maps API.

Echter, ik zou wel kiezen voor een wereldbol (aarde) zoals wij hem kennen, maar de continenten anders uittekenen. Zo vermijd je dat iedereen in gebieden als europa en amerika begint te bouwen, omdat ze daar (zogezegd) 'vertrouwd' met zijn.

Lashknife

Legacy Member
vergeet eventueel het wereldbeeld en ga voor parallelle dimensies, je kan dan de 'werelden' verbinden door middel van wormhole-portals (heeft iemand de reeks magier gelezen? opt einde als dat wormhole er is - een scheur int nederlands :p - van de ene wereld naar de andere, zelfde principe als dien ene met zijn rugzakje met appelsientjes :p Er zijn ook 3 boeken over die andere wereld geschreven maar weet de naam niet goed meer)


Qua positie van de wormhole-portals heb je 2 mogelijkheden:
de minder goede imo: vaste plaatsten, bv 1 in de alpen, himalaya, antarctica, rocky mountains, kilimanjaro .... (heb onze wereld als voorbeeld genomen om het duidelijk te maken)

betere: willekeurig te openen portals, en dan bedoel ik ook volledig willekeurig, met name de speler wenst een opening naar een andere wereld, maar het is het spel dat bepaalt van welke startlocatie naar welke eindlocatie (beide in de buurt van een gewenst start/eindpunt maar nooit midden in een drukbevolkt gebied om ervoor te zorgen dat de vijand niet meteen direct in't centrum van 't stad zou staan :p )

Op deze manier kan je altijd extra dimensie-werelden bij creëren en ben je niet verbonden aan een fixed aantal territories op 1 wereld.

Ramm

Legacy Member
Ik zal tegen vanavond eens proberen een word-documentje op te stellen waarin ik mijn visie op het spel uit de doeken doe...

/edit
Momenteel al 7 bladzijden :D

koebeest

Legacy Member
een wormhole zoals in stargate , dat je doorheen het spel poortadressen moet zien te vinden zodat je andere werelden kan koloniseren ??? :D

J-Style

Legacy Member
Ik zou proberen los te komen van de cliché-games met priests en legers.
Zo zijn er al honderden.
Ik zou iets doen met draken, trollen, fantasy-creatures..

En samenwerkingen tussen mensen in één grote gemeenschap.
De wereld is bijvoorbeeld onderverdeeld in eilanden, en alle mensen op eenzelfde eiland moeten samenwerken. (+- 20 mensen)
Zo heeft iedereen een beroep. (Smid, economist, onderzoeker (zoekt creatures), trainers,.. )
Om een goede gemeenschap te hebben, moet je uitblinken in je beroep. Door veel te oefenen, en je gemeenschap van je goederen voorzien.
Samenwerking is dus vereist. Mensen die niet goed zijn, of niet functioneren op hun eiland, kunnen door middel van stemming verbannen worden, en moeten dus op zoek naar een andere plaats. (Of beter worden)

Alle mensen van één eiland kunnen stemmen op hun favoriet om leider te worden van het eiland. Diegene met de meeste stemmen, moet de belangrijke beslissingen nemen, het gemeenschapsgevoel in stand houden, zorgen voor zijn mensen zodat ze niets tekort komen, ..

Uiteraard kunnen er ook alliancies gevormd worden.





Mijn visie hierover natuurlijk. Ik zou het zo origineel mogelijk maken, maar toch toegankelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan