Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Pee

Legacy Member
een foto van een egel, maar voor de rest is er nie veel aan moet ik zeggen. egel knal int midden van de foto, precies niet echt nagedacht over de compositie, en nogal flets! Een egel is leuk om tegen te komen, maar voor iemand anders op foto is't natuurlijk niet zo speciaal...

Stabby

Legacy Member
Gast, doe is normaal, ik ben geen fotograaf, ik toon gewoon een foto die ik heb getrokken en mooi vond.

Gromme

Legacy Member
Vandaag met een vriend van me naar Luik gereden omdat we er vanuit gingen dat dat één van de mekka's was om te urbex'en.... Niets gevonden, grote teleurstelling. Dan naar een gemeentelijk zwembad in Mechelen maar daar konden we dan langst geen kanten binnen.

Mr.Pee

Legacy Member
Oei sorry zalle, als ge nie tegen een beetje kritiek kunt moet ge'm hier ook nie plaatsen hé 'gast'! Ik geef alleen maar commentaar op een foto, zoals het hier de bedoeling is zelfs! 't Is trouwens kritiek waar ge zeker iets aan hebt... Dingen waar ge misschien volgende keer op kunt letten?

Stabby

Legacy Member
Ik zie echt het probleem niet met een egel in het midden. Dat maakt de foto er niet minder op. Ik ben dan nog één van de weinigen die zich niet met fotografie bezig houdt en de camera zo dicht mogelijk tegen de grond plaatst, in plaats van een simpele foto te nemen vanuit vogelperspectief.

Fotografie is trouwens subjectief, er zijn geen richtlijnen als "geen egel in het midden!".

AnewSpider

Legacy Member
Mja de bedoeling van dit topic is toch om wat opbouwende kritiek te krijgen hé..
Uw egel knal in het midden, maakt de foto ietwat saaier als je hem meer rechts of links had geplaatst zou het al wat beter geweest zijn -> Rule of Thirds

Mr.Pee

Legacy Member
fotografie is inderdaad subjectief, maar er zijn wel degelijk richtlijnen! niemand zegt dat je die moet volgen, maar ze bestaan dus wel. Je leert best de regel van derden gebruiken (of de gulden snede als je wil) om daarna te beslissen of je hem gebruikt of niet...

Pixations

Legacy Member
Stabby zei:
Ik ben dan nog één van de weinigen die zich niet met fotografie bezig houdt en de camera zo dicht mogelijk tegen de grond plaatst, in plaats van een simpele foto te nemen vanuit vogelperspectief.

Dat is idd goe!

Fotografie is trouwens subjectief, er zijn geen richtlijnen als "geen egel in het midden!".

Feit, maar je onderwerp pal in het midden van de foto zetten is beginnersfout nummer 1. Een andere compositie kan het beeld spannender maken. Probeer het gewoon eens, je zal het verschil wel merken.

Mr. Pee zijn commentaar was btw goed bedoeld en wat hij zegt is juist :)

tomh

Legacy Member
camera nog eens vastgehad want die stond stof te vangen.. nothing special :p

afbeelding2.png

Conqie

Legacy Member
Toevallig zijn er wel richtlijnen, die moet ge daarom niet volgen, maar dan kunt ge maar beter goed op uw strepen staan en die richtlijnen kennen als ge er uw voeten aan veegt :p

Maar waarom neemt ge die kritiek zo hard op als ge toch geen fotograaf bent?

Rubmifer

Legacy Member
Op de 24u van Spa zag ik plots een jongetje zitten dat eens met de camera van zijn vader mocht spelen. Hij zat mooi tussen het gras, en vond het toch een foto waard. Resultaat:

2q0o7eb.jpg


Wat vinden jullie er van?

Rubmifer

Legacy Member
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet echt. Iemand anders mag altijd eens proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan