Bosvos
Legacy Member
FreakyLeash zei:De achtergrond die wit is kan ik nog altijd een waas zien en een vlek op het reflecterend glas ...
welke waas? die figuur? 't was een beetje de bedoeling dat die erop stond hé

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
FreakyLeash zei:De achtergrond die wit is kan ik nog altijd een waas zien en een vlek op het reflecterend glas ...

hoofdschooier zei:welke waas? die figuur? 't was een beetje de bedoeling dat die erop stond hé![]()
hoofdschooier zei:welke waas? die figuur? 't was een beetje de bedoeling dat die erop stond hé![]()


Flipkikker zei:Waarschijnlijk staat zen scherm niet goed afgesteld.
Ik vind de 2e foto leuker, 1e foto had je mss kunnen een blauwe/paarse achtergrond proberen, kwestie van gebruik te maken van complementaire kleuren
Ook de compositie bij de 1e stoort mij om 1 of andere reden: voorlopig omdat het glas een deel afgesneden is, maar kan ook liggen aan het feit dat je kader iets te ruim is...
Bij de 2e foto had je de figuur meer links van het glas moeten krijgen, zodat de reflectie niet stoorde,
het glas met de kleurstof ziet er wel knap uit
Ben benieuwd naar je volgende experimenten.
@Strawberry: had liever een kleine selectie gezien van de foto's die jij het beste vond, ipv de volledige site-serie..
Zitten een paar sterke foto's tussen, maar de meeste klasseer ik als slechte snaps.
FreakyLeash zei:Heb juist een calibration tool gekocht dus aan mijn scherm ligt het niet !


Flipkikker zei:Aan het mijne dan wel ?
Verkeerde interpretatie van de foto dan, het was een suggestie![]()


DieselPower zei:FreakyLeash, ge zijt wel de reflectie op de ondergrond en in het glas (2) vergeten weg te doen![]()
Flipkikker zei:Hij kon zijn achtergrond perfect wit fotograferen hé als hij wou
Het was een experiment met platenhoezen op de achtergrond zoals hij zei...

FreakyLeash zei:Eerste is de jouwe waar ik de figuur op heb aangeduid en 2de is 30 seconden photoshop werk om de achtergrond wit te maken, ook was je achtergrond niet helemaal wit maar geelachtig op sommige plekken .
DieselPower zei:FreakyLeash, ge zijt wel de reflectie op de ondergrond en in het glas (2) vergeten weg te doen![]()
Deze hoes heb ik gebruikt.
(tenzij ik natuurlijk een deftige achtergrond vind en ik ben niet zo'n fan van het achteraf Photoshoppen zoals ik al eerder zei). En het is behoorlijk moeilijk om mijn reflecterende ondergrond in die doos te krijgen 

wouter_dc zei:Omdat da ni op zijn magische 30 seconden kan gedaan worden. De tekening is ook nog zichtbaar in de ondergrond én in de reflectie van het glas.

hoofdschooier zei:het was dus inderdaad de bedoeling om de figuur er op te latenDeze hoes heb ik gebruikt.
ondertussen heb ik dan wel door dat het behoorlijk moeilijk gaat worden zonder deftige lichtinstallatie...
@ dieselpower: ik heb zo'n DYI lichtstudio, gemaakt met een transparante IKEAdoos en die 2 bouwlampen, voor de rest is het hetzelfde (met dat papier enz).
Maar voor deze foto's vind ik dat er zowiezo een reflectie moet zijn onderdaan(tenzij ik natuurlijk een deftige achtergrond vind en ik ben niet zo'n fan van het achteraf Photoshoppen zoals ik al eerder zei). En het is behoorlijk moeilijk om mijn reflecterende ondergrond in die doos te krijgen
![]()
)Flipkikker zei:Kun je 1 wand weghalen (of eventueel een andere doos maken),
dan kun je die over je ondergrond zetten met die extra opening, om de reflecterende ondergrond te behouden)
stond in 1 van die DYI-tutorials als tip...

fireflymr zei:Strawberry, zout ge mss een eigen topic kunnen aanmaken? Ben niet meteen fan van uw foto's dus het wordt nogal storend als het plots 50 achter elkaar staan, en dat is bovendien niet de bedoeling van dit topic...
ik begon het mij ook opeens af te vragen... Is dit enkel voor je beste werk? Of voor voor foto's waar je absoluut feedback op wilt?
Ik dénk dat 'ie goed is, ik wil feedback en dan druip ik miserabel af ...