Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bosvos

Legacy Member
FreakyLeash zei:
De achtergrond die wit is kan ik nog altijd een waas zien en een vlek op het reflecterend glas ...

welke waas? die figuur? 't was een beetje de bedoeling dat die erop stond hé :wtf:

Flipkikker

Legacy Member
hoofdschooier zei:
welke waas? die figuur? 't was een beetje de bedoeling dat die erop stond hé :wtf:

Waarschijnlijk staat zen scherm niet goed afgesteld.

Ik vind de 2e foto leuker, 1e foto had je mss kunnen een blauwe/paarse achtergrond proberen, kwestie van gebruik te maken van complementaire kleuren :)
Ook de compositie bij de 1e stoort mij om 1 of andere reden: voorlopig omdat het glas een deel afgesneden is, maar kan ook liggen aan het feit dat je kader iets te ruim is...

Bij de 2e foto had je de figuur meer links van het glas moeten krijgen, zodat de reflectie niet stoorde,
het glas met de kleurstof ziet er wel knap uit :)
Ben benieuwd naar je volgende experimenten.

@Strawberry: had liever een kleine selectie gezien van de foto's die jij het beste vond, ipv de volledige site-serie..
Zitten een paar sterke foto's tussen, maar de meeste klasseer ik als slechte snaps.

FreakyLeash

Legacy Member
Flipkikker zei:
Waarschijnlijk staat zen scherm niet goed afgesteld.

Ik vind de 2e foto leuker, 1e foto had je mss kunnen een blauwe/paarse achtergrond proberen, kwestie van gebruik te maken van complementaire kleuren :)
Ook de compositie bij de 1e stoort mij om 1 of andere reden: voorlopig omdat het glas een deel afgesneden is, maar kan ook liggen aan het feit dat je kader iets te ruim is...

Bij de 2e foto had je de figuur meer links van het glas moeten krijgen, zodat de reflectie niet stoorde,
het glas met de kleurstof ziet er wel knap uit :)
Ben benieuwd naar je volgende experimenten.

@Strawberry: had liever een kleine selectie gezien van de foto's die jij het beste vond, ipv de volledige site-serie..
Zitten een paar sterke foto's tussen, maar de meeste klasseer ik als slechte snaps.

Heb juist een calibration tool gekocht dus aan mijn scherm licht het niet !

Flipkikker

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Heb juist een calibration tool gekocht dus aan mijn scherm ligt het niet !

Aan het mijne dan wel ? :p

Verkeerde interpretatie van de foto dan, het was een suggestie :)

FreakyLeash

Legacy Member
Flipkikker zei:
Aan het mijne dan wel ? :p

Verkeerde interpretatie van de foto dan, het was een suggestie :)

Ik snap de foto gewoon niet, meestal zetten ze een glas toch voor een perfect witte muur ?

Waarom wilt hij dan er een waas op :S

FreakyLeash

Legacy Member
Ben zo rude geweest om even je foto te stelen om aan te tonen wat ik bedoel

voorbeeld.jpg


Eerste is de jouwe waar ik de figuur op heb aangeduid en 2de is 30 seconden photoshop werk om de achtergrond wit te maken, ook was je achtergrond niet helemaal wit maar geelachtig op sommige plekken .

DieselPower

Legacy Member
FreakyLeash, ge zijt wel de reflectie op de ondergrond en in het glas (2) vergeten weg te doen :)

FreakyLeash

Legacy Member
DieselPower zei:
FreakyLeash, ge zijt wel de reflectie op de ondergrond en in het glas (2) vergeten weg te doen :)

Ja ik weet het maar die wou ik n iet wegdoen, het is maar om iets aan te tonen niet om zijn foto te stelen en te bewerken

Flipkikker

Legacy Member
Hij kon zijn achtergrond perfect wit fotograferen hé als hij wou :p

Het was een experiment met platenhoezen op de achtergrond zoals hij zei...

FreakyLeash

Legacy Member
Flipkikker zei:
Hij kon zijn achtergrond perfect wit fotograferen hé als hij wou :p

Het was een experiment met platenhoezen op de achtergrond zoals hij zei...

Aah ok dan ja zoals de fotograaf wilt :)

wouter_dc

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Eerste is de jouwe waar ik de figuur op heb aangeduid en 2de is 30 seconden photoshop werk om de achtergrond wit te maken, ook was je achtergrond niet helemaal wit maar geelachtig op sommige plekken .

DieselPower zei:
FreakyLeash, ge zijt wel de reflectie op de ondergrond en in het glas (2) vergeten weg te doen :)

Omdat da ni op zijn magische 30 seconden kan gedaan worden. De tekening is ook nog zichtbaar in de ondergrond én in de reflectie van het glas.

Plus ge zit met een reflectie van uw bouwlamp in uw glas.

Glas is echt moeilijk tot bijna niet te fotograferen zonder een lichttent..

Bosvos

Legacy Member
het was dus inderdaad de bedoeling om de figuur er op te laten :D Deze hoes heb ik gebruikt.

ondertussen heb ik dan wel door dat het behoorlijk moeilijk gaat worden zonder deftige lichtinstallatie...

@ dieselpower: ik heb zo'n DYI lichtstudio, gemaakt met een transparante IKEAdoos en die 2 bouwlampen, voor de rest is het hetzelfde (met dat papier enz).

Maar voor deze foto's vind ik dat er zowiezo een reflectie moet zijn onderdaan :D (tenzij ik natuurlijk een deftige achtergrond vind en ik ben niet zo'n fan van het achteraf Photoshoppen zoals ik al eerder zei). En het is behoorlijk moeilijk om mijn reflecterende ondergrond in die doos te krijgen :D

Anyway, weer een nieuwe stijl die ik heb kunnen uitproberen, op naar de volgende. Maar ik ga ondertussen wel proberen om betere foto's te maken van die cocktailglazen, zo lang ik af en toe eens iets bruikbaars tegenkom qua materiaal :)

FreakyLeash

Legacy Member
wouter_dc zei:
Omdat da ni op zijn magische 30 seconden kan gedaan worden. De tekening is ook nog zichtbaar in de ondergrond én in de reflectie van het glas.

Waarvoor is dat sarcasme goed :confused:

Flipkikker

Legacy Member
hoofdschooier zei:
het was dus inderdaad de bedoeling om de figuur er op te laten :D Deze hoes heb ik gebruikt.

ondertussen heb ik dan wel door dat het behoorlijk moeilijk gaat worden zonder deftige lichtinstallatie...

@ dieselpower: ik heb zo'n DYI lichtstudio, gemaakt met een transparante IKEAdoos en die 2 bouwlampen, voor de rest is het hetzelfde (met dat papier enz).

Maar voor deze foto's vind ik dat er zowiezo een reflectie moet zijn onderdaan :D (tenzij ik natuurlijk een deftige achtergrond vind en ik ben niet zo'n fan van het achteraf Photoshoppen zoals ik al eerder zei). En het is behoorlijk moeilijk om mijn reflecterende ondergrond in die doos te krijgen :D

Kun je 1 wand weghalen (of eventueel een andere doos maken),
dan kun je die over je ondergrond zetten met die extra opening, om de reflecterende ondergrond te behouden :))
stond in 1 van die DYI-tutorials als tip...

Bosvos

Legacy Member
Flipkikker zei:
Kun je 1 wand weghalen (of eventueel een andere doos maken),
dan kun je die over je ondergrond zetten met die extra opening, om de reflecterende ondergrond te behouden :))
stond in 1 van die DYI-tutorials als tip...

dat is natuurlijk ook een oplossing :D

fireflymr

Legacy Member
Strawberry, zout ge mss een eigen topic kunnen aanmaken? Ben niet meteen fan van uw foto's dus het wordt nogal storend als het plots 50 achter elkaar staan, en dat is bovendien niet de bedoeling van dit topic...

Bosvos

Legacy Member
fireflymr zei:
Strawberry, zout ge mss een eigen topic kunnen aanmaken? Ben niet meteen fan van uw foto's dus het wordt nogal storend als het plots 50 achter elkaar staan, en dat is bovendien niet de bedoeling van dit topic...

wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic? :D ik begon het mij ook opeens af te vragen... Is dit enkel voor je beste werk? Of voor voor foto's waar je absoluut feedback op wilt?

want ik zet beide hier, omdat elke foto die ik maak in beide categorieën valt :D Ik dénk dat 'ie goed is, ik wil feedback en dan druip ik miserabel af ...

Mr.Pee

Legacy Member
laat dieje jong zijn foto's hier toch zetten! ik vind ze altijd interessant genoeg om eens naar te kijken! (want ik moet zeggen, ik ben maar fan van weinig dingen die hier getoond worden, en daar word ook nooit over geklaagd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan