Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iKitty

Legacy Member
Pixations zei:
Je werkt toch in een fotowinkel? :crazy:

Of ben je enkel bezig met retoucheren / afdrukken / verkopen?

kijk hé ik zal het eens deftig uitleggen.

ik studeer fotografie, als een opleiding bij syntra, voor de rest werk ik in een fotowinkel, en een keer (tijdens schoolmaanden) per week volg ik die "opleiding"

hun opleiding zuigt zo hard, dat ze geen leraren hebben voor ons, en ik alles zelf moet uit/opzoeken, er zit nog 1 jongen in mijn klas, en die moet ik altijd alles tonen van de leerkracht terwijl ik uren spendeer in mijn vrije tijd om dingen te leren/op te zoeken, zit die ff 5 minute op mijn vingers te zien ... soit,
op het werk, mag ik soms mee naar de studio enzo, maar buiten datk retouch en fotokes afdruk heb ik er NIKS aan en ik ben da een beetje beu, ik had gedacht dat ik op zijn minst wel een keer een foto mocht maken, maar tot nu toe maak ik enkel pasfoto's.

gewoon, ik ben beter dan dat, als ze mij is de kans zouden geven.

iKitty

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ge hebt ineens zelf de reden gevonden, woo!
En nu de oorzaak aanpakken, hup! (mooi verwoord he!)

ik bedoel ermee dat ze mij iets moeten aanleren... ni meer of minder

iKitty

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ne nee hebt ge, ne ja kunt ge krijgen

i know, iedere keer wordt het beloofd datk eens in de studio mag oefenen, maar nopes nothing.
mja genoeg derover, danku voor comments though.

Pixations

Legacy Member
isj zei:
hun opleiding zuigt zo hard, dat ze geen leraren hebben voor ons

Simpel: vraag uw geld terug, koop een flitser en experimenteer. Veel mensen denken bij het woord 'studio' meteen aan een hele fotoruimte met alles erop en eraan, maar eigenlijk is het (voor mij) niks maar dan beschikken over minstens één flitser. Als ruimte kan je de hele wereld gebruiken.

Niks erger dan weten dat je meer in je mars hebt maar het niet mag tonen.

iKitty

Legacy Member
Pixations zei:
Simpel: vraag uw geld terug, koop een flitser en experimenteer. Niks erger dan weten dat je meer in je mars hebt maar het niet mag tonen.
ik krijg geld, door daar te werken, lol

ik moet niets betalen + ik moet mijn diploma nog halen :)

Strawberry

Legacy Member
isj zei:
nee.
dat leert ge door foto's te maken en te blijven maken zelfs van dingen da u geen reet interesseren, gewoon om toch te zien da ge da ook wel kunt, en daarna een eigen stijl ontwikkelen.

Denk da een eigen stijl en dingen die u interesseren veel met elkaar te maken hebben. Mss toch nie zo los over gaan. Foto met de druppels doet me denken aan het uitzicht wanneer ge op de grond plets, druppels zijn wel mooi ja, ma der zijn betere manieren om druppels te fotograferen. Moet zorgen dat de foto ook mooi is. :)

Kheb mij alsinds nooit bezig gehouden met dingen te fotograferen die mij geen reet interesseren.
Altijd portret gedaan.

Strawberry

Legacy Member
anyway shitload aan foto's

Soundcheck stuff ( Three Cheers For Dirty)

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


Waren nog vlug als opwarming gebooked, naam weetk nie moet eens vragen.

Hieronder
Cheesy Cliché
Cheesy Cliché sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos

waren best goed


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


Evelien van Tex Taiwan

FreakyLeash

Legacy Member
Hoe kom jij toch altijd op die coole locaties zoals tunnels enal ? en daar spelen ze dan gigs ?

Pixations

Legacy Member
Strawberry zei:
Wel toffe mensen, was er eerst wa bang van.

:crazy:

Foto 39: heeft die gast met dat rood de hele tijd zo gestaan? Ik wil hem in ieder geval niet in den donker tegenkomen.

Foto 18 en 20 vind ik precies de beste. Kan niet echt kiezen. Voor de rest: mss wat meer selecteren?

Strawberry

Legacy Member
hehe ik moest daar normaal mee op de kamer slapen, hoort bij de band al ist geen bandmember, gewoon crazy dude die voor extra chaos zorgt. en daarin one of the best denk ik.

Eigenlijk kon ik geen reet zien, was een zware strobo en mijn zoeker was gewoon ofwel zwart ofwel wit :p moest er heeltijd naast kijken, was lastig voor compo want da beweegt allemaal vlug.

Ja selecteren, das voor de website vant feesje, kan daar moeilijk 10 foto's opzetten, heb er al wa weggelaten van feestende mensen enz
Wak zelf ga gebruiken dno, vin er stuk of 5 wel cool denk ik.

Bosvos

Legacy Member
vandaag mijn kleurstofjes eens geprobeerd. Wat was de bedoeling: Foto's proberen maken zoals je ze meestal ziet hangen in cocktailbars.
Problemen: Ik heb geen studio, mijn homemade ministudio voldeed niet, bijgevolgd heb ik enkel 2 bouwlampen van 500 Watt waarvan ik het licht maar niet kon verzachten.

Iemand tips om dit soort foto's toch te kunnen maken zonder speciale equipment?

ik heb een zwarte glasplaat gebruikt als ondergrond en ik dacht een muur te gebruiken als achtergrond, uiteindelijk was dat gewoon té saai en heb ik wat LP's gebruikt.

3755785252_a44bee274d.jpg


3754984939_36cc57b93a.jpg


ik heb ook voor het eerst mijn PS skills moeten bovenhalen (die ik overigens niet heb :D) de glasplaat trok heel wat stof aan, de artiest op de LP wegvegen, rare reflecties proberen wegwerken...

DieselPower

Legacy Member
Panique d'o, Mechelen? Precies wel iets gemist, moesten ze daar gene primus tappen that is :p
Foto's passen er wel bij imo.

FreakyLeash

Legacy Member
De achtergrond die wit is kan ik nog altijd een waas zien en een vlek op het reflecterend glas ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan