Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
Ik vind dat er wel een paar toffe tussen zitten, maar bij veel heb ik zo iets van, je hebt de locatie mee, je hebt de zotte mensen mee.
En neem maar genoeg foto's er zal wel is eentje tussen zitten dat goed is.

Bon, 'kzal het anders verwoorden, ik heb al veel toffere dingen van je gezien, persoonlijk.

passero

Legacy Member
Deze nacht nog eens serieus gewerkt. Een poging gedaan om mijn eerste kleurenopname te maken. 4 kanalen van elk 30 min belichting gecombineerd tot een LRGB opname.
Er zit nu niet super veel kleur in omdat het om een bolhoop gaat. Het zijn ten slotte maar een groep sterren....
Mijn volgend object in kleur zal wat mooier zijn :)

M13-LRGB2.jpg

FreakyLeash

Legacy Member
passero zei:
Deze nacht nog eens serieus gewerkt. Een poging gedaan om mijn eerste kleurenopname te maken. 4 kanalen van elk 30 min belichting gecombineerd tot een LRGB opname.
Er zit nu niet super veel kleur in omdat het om een bolhoop gaat. Het zijn ten slotte maar een groep sterren....
Mijn volgend object in kleur zal wat mooier zijn :)

Wat voor soort fotografie doe jij ? Sterren en planeten ?
Welke lens gebruik jij hiervoor dan ?

passero

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Wat voor soort fotografie doe jij ? Sterren en planeten ?
Welke lens gebruik jij hiervoor dan ?

Astrofotografie :D
Vooral deepsky eigenlijk. Planeten is een andere techniek en heb je ook een ander type telescoop nodig. Ik gebruik geen lens maar een telescoop. Ook geen gewone DSLR maar een speciale astrocamera.

Dat is mijn opstelling:

materiaal.preview.jpg

FreakyLeash

Legacy Member
wouter_dc zei:
Da was nu toch een overbodige vraag he, no? :unsure:

Ja daarom reageer ik niet slecht, maar ik wou alleen weten of dat een specifieke naam had, je zegt ook niet gebouwen en straten fotografie, maar urban fotografie, je zegt ook niet kleine dingetjes fotografie maar macro fotografie, maar laten we het space fotografie noemen dan ?

Astrofotografie
Vooral deepsky eigenlijk. Planeten is een andere techniek en heb je ook een ander type telescoop nodig. Ik gebruik geen lens maar een telescoop. Ook geen gewone DSLR maar een speciale astrocamera.

Dat is mijn opstelling:

Aah bedankt, en coole opstelling daar wil ik wel eens mee naar het naakt strand gaan :p
Zal ook wel niet goedkoop zijn zoiets :)

passero

Legacy Member
wouter_dc zei:
Waar hangt ge uwe camera ergens aan? :unsure:

In de occulairhouder :D
Links aan de telescoop, da zwart ding is de focusser en daar zit een witte dop in. Dat is gewoon ter bescherming. Die witte dop gaat eruit en de camera gaat erin. Kzal de volgende keer een foto nemen als alles opgesteld is op mijn terras zodat ge het kunt zien.

En dat is de camera die ik gebruik. Met een peltierkoeling op zodat hij tot 20° onder omgevingstemperatuur kan koeling indien nodig om zo weinig mogelijk ruis te krijgen wat wel zeer belangrijk is als ge enkele uren na elkaar aan het belichten zijt.

Strawberry

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ik vind dat er wel een paar toffe tussen zitten, maar bij veel heb ik zo iets van, je hebt de locatie mee, je hebt de zotte mensen mee.
En neem maar genoeg foto's er zal wel is eentje tussen zitten dat goed is.

Bon, 'kzal het anders verwoorden, ik heb al veel toffere dingen van je gezien, persoonlijk.

ha ik dacht da vroeger altijd over van die hippe fotografen, kon ik maar zo mensen fotograferen enz... mijn foto's zouden direct goe zn.
ma uiteindelijk zn er ook maar een paar momenten dat de dingen goe zitten. De locatie is mooi ma toch redelijk moelijk, veel statiefkes enz, de zotte mensen staan meestal maar gewoon normaal te doen, zelf tijden een optreden enz
op zo fotos ziet het er mss uit alsof alles cool zou zijn zelf als ge met u ogen dicht trekt, int echt is alles daar redelijk normaal op 2 frontvrouwen na.
Dan is u zoeker nog eens heeltijd gewoon zwart of wit door alle strobo, ge ziet nooit of u focus goed zit, door strobo meestal met u ander oog kijken da ge iets meer ziet van wa er gebeurt, ondertussen ook opletten da ge nie wordt platgestampt en geen bierflessen of voet of gitaar in u smoel krijgt.
en continious shooting doe ik nie want dan missek de foto's diek echt wil en ga gewoon nie met flash die moet enkele seconden tot ne min laden enz

locaties en mensen meehebben is ook een onderdeel van de fotografie, ge beslist nog altijd zelf wa ge gaat trekken waar enz...
kunt van al mn foto's zeggen dak de locatie en mensen meeheb...

maar zeker dak al betere foto's getrokken heb :)
bij veel missek iets, ze zijn toonbaar door de locatie en de persoon ofzo, ma vin maar 5 a 7 foto's goed denk ik. Bij de meeste mis ik gewoon een gevoel, wak meestal wel heb in mn foto's.

en ja sorry om er zoveel te zetten, vind sommige commentaren handig en der is al veel interessante comment geweest op foto's die ik ,moest ik meer selecteren zou weglaten. Er staan daardoor foto's op mn site die er anders niet gestaan hadden waar ik nu best tevreden over ben

FreakyLeash

Legacy Member
Strawberry zei:
ha ik dacht da vroeger altijd over van die hippe fotografen, kon ik maar zo mensen fotograferen enz... mijn foto's zouden direct goe zn.
ma uiteindelijk zn er ook maar een paar momenten dat de dingen goe zitten. De locatie is mooi ma toch redelijk moelijk, veel statiefkes enz, de zotte mensen staan meestal maar gewoon normaal te doen, zelf tijden een optreden enz
op zo fotos ziet het er mss uit alsof alles cool zou zijn zelf als ge met u ogen dicht trekt, int echt is alles daar redelijk normaal op 2 frontvrouwen na.
Dan is u zoeker nog eens heeltijd gewoon zwart of wit door alle strobo, ge ziet nooit of u focus goed zit, door strobo meestal met u ander oog kijken da ge iets meer ziet van wa er gebeurt, ondertussen ook opletten da ge nie wordt platgestampt en geen bierflessen of voet of gitaar in u smoel krijgt.
en continious shooting doe ik nie want dan missek de foto's diek echt wil en ga gewoon nie met flash die moet enkele seconden tot ne min laden enz

maar zeker dak al betere foto's getrokken heb :)
bij veel missek iets, ze zijn toonbaar door de locatie en de persoon ofzo, ma vin maar 5 a 7 foto's goed denk ik. Bij de meeste mis ik gewoon een gevoel, wak meestal wel heb in mn foto's.

en ja sorry om er zoveel te zetten, vind sommige commentaren handig en der is al veel interessante comment geweest op foto's die ik ,moest ik meer selecteren zou weglaten. Er staan daardoor foto's op mn site die er anders niet gestaan hadden waar ik nu best tevreden over ben

Ik heb respect voor u !

Conqie

Legacy Member
Tuurlijk is locatie en personen een groot deel van fotografie, net zoals bij ons, daar hebt ge zeker groot gelijk.

FreakyLeash

Legacy Member
Ik die wat uit probeer, ja het is een gewoone gieter waarmee je plantjes water geeft.

3758462496_a6ecb909d9.jpg

iKitty

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Ik die wat uit probeer, ja het is een gewoone gieter waarmee je plantjes water geeft.

3758462496_a6ecb909d9.jpg
het heeft wel iets,
dunno but i like it :p
zou een foto in diezelfde stijl proberen maar terwijl er water uit die kop komt ^^

lijkt ook een beetje op een vliegende schotel :unsure: :l

Strawberry

Legacy Member
Licht is cool, compo/spel in de achtergrond ook. Al kon het mss iets meer naar rechts ipv centraal :)

Mr.Pee

Legacy Member
Op zich ne coole foto, maar 't feit da het ne drummer is is dan weer minder omdat er zo goed als niets van het drumstel te zien is. Dat vind ik toch altijd nog belangrijk in een foto. Ik kreeg van Rob Walbers ooit de tip om ietsje ruimer te gaan in m'n concertfoto's, dat is misschien voor u ook interessant.
Qua kleur en scherpte zit het wel goed. Enkel iets te krap dus aan de linkerkant!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan