orez
Legacy Member
DJ_Trash zei:ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?
niet echt hoor

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
DJ_Trash zei:ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?

Als je binnen een dubbel geneste loop zit zijn bewerkingen met i en j extreem moeilijk te interpreteren! Deze moet je gewoon commenten.DJ_Trash zei:ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?
if(i>0)AND(speler[i][0]<speler[(i-1)][2])
Je gaat nooit arrays loopen met een constante als limiet, modifiëring of niet.DJ_Trash zei:"vooraf vastleggen van lengte van for-looping van arrays is gewoon evil."
tenzij ge "inlopp" de frequentie wilt modifieren
Internationale afspraken. Pseudocode is een code die door iedereen kan gelezen worden die wat programmeren kan, maar onafhankelijk is van een taal.pseudo code = syntax gebaseerd op afspraken.
Als er zo afgesproken wordt dat er een x gebruikt wordt, so be it

killgore zei:Internationale afspraken. Pseudocode is een code die door iedereen kan gelezen worden die wat programmeren kan, maar onafhankelijk is van een taal.
moest iedereen zijn vorm van pseudocode gaan gebruiken we waren slecht bezig.
) heb ik VIER verschillende syntaxen gezien voor pseudocode, dus zo afgesproken zal dat ook nie zijn
(flame me
)geen flame ze, ma meestal wordt pseudocode geschreven zoals een progtaal.Quilombo zei:*kuch*
in mijn laatste drie jaar studeren (middelbaar-TI-wiskunde-TI) heb ik VIER verschillende syntaxen gezien voor pseudocode, dus zo afgesproken zal dat ook nie zijn
overigens dient pseudocode toch alleen maar om structuur van uw programma te schetsen, kan je toch in je eigen taaltje doen zeker(flame me
)
if(a>3) a++;
if a>3 then a++;
if a>3
a++
endif
, progtalen.
.
. Pseudocode wordt niet enkel gebruikt vo snelle schetsen he, vaak wordt het gebruikt om algemene algoritmen, design patterns, concepten, ... te illustreren zonder taalspecifiek te werken. Moest je daarvoor je eigen symbooltjes gaan gebruiken, mensen worden zot.
.Fr3aK zei:Er bestaat een bachelor-na-bachelor in Multimedia (IMD)
Meer info vind je hier: http://www.khm.be/free/BANABA imdversie2.doc?_vs=0_N

Er zitten er wel een paar die een voortgezette opleiding volgen, ik ben nu niet zeker of die IMS of Multimedia doen maar ik vermoed Multimedia anders zouden ze de lessen "Kleur- & compositieleer" niet krijgenTygerke zei:Zijn er mensen die deze richting doen? Iemand ervaring? Het lijkt mij zeer interessant, echt hetgene da ik nog zou willen bijdoen![]()

Tygerke zei:Zijn er mensen die deze richting doen? Iemand ervaring? Het lijkt mij zeer interessant, echt hetgene da ik nog zou willen bijdoen![]()


Ik zit in dezelfde klas als uw vriendinDreamWearl zei:m'n vriendin doet da
als ge specefieke vrage hebt kan'k ze altijd zege da ze ze hier eens beantwoord
ma hier zijn er nog van imd die hier zitte geloof'k ...

Fr3aK zei:Ik zit in dezelfde klas als uw vriendin![]()
ziede, 'k wist het da er hier zate 