Archief - DISCUSSIE: IMD (studierichting)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ex0dus

Legacy Member
Radiance zei:
:offtopic:

Ivm Delta Lloyd: was dat ergens midden mei in opdracht van EDS, zoja dan was ik daar ook ;)
Ja, da was inderdaad da :)
Kwas daar ook, Fr3aK is men tweelingsbroer!

Cheers

DJ_Trash

Legacy Member
Fr3aK zei:
De richting ziet er niet overdreven moeilijk uit, op "Bedrijfskunde" en "Deskresearch" na. (Kheb nooit boekhouden en/of economie gehad)

QUOTE]

Ik heb nog IMS gedaan, da is van den tijd vlak voor da opgesplitst werd in verschillende opleidingen. Bedrijfskunde is nizo moeilijk maar ge moet bekke interessek unnen opbrengen voor management. Desk Research is ni moelijk!
dan wetek moeilijkere dingen da er in IMS waren en mayb in dees richting steke :p

animo

Legacy Member
Ben het ook vanplan volgend jaar te doen, en wou me al een powerbookie aanschaffen.. Is het echt dat het onmogelijk is met een mac ?

C//LiMBa

Legacy Member
zou het raar vinden aangezien MS office enz allemaal uit is op mac...

*climba overweegt overstap naar mac ook al een tijdje ;)*

animo

Legacy Member
IMD-medewerker zei:
Beste,

spijtig genoeg moet ik u teleurstellen, om de uniformiteit een beetje te bewaren hebben we beslist om de lessen te organiseren vanaf het pc platform.

Mvg
Robby Vanelderen
Balen, enkel met pc :(

Zero Grav

Legacy Member
animo zei:
Ben het ook vanplan volgend jaar te doen, en wou me al een powerbookie aanschaffen.. Is het echt dat het onmogelijk is met een mac ?

Meeste programma's werken wel op macs en je hebt ook altijd alternatieven.
Bv: http://download.openoffice.org/index.html

@ Animo, die quote kan ook inhouden dat de lesgever start van het pc platform en dat mac gebruikers zelf maar moeten uitzoeken hoe ze hetzelfde resultaat krijgen.

C//LiMBa

Legacy Member
misschien nog een weekske wachten tot ge ne laptop koopt, beetje meer informatie vragen aan de leerkrachten...

Fr3aK

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Ik heb nog IMS gedaan, da is van den tijd vlak voor da opgesplitst werd in verschillende opleidingen. Bedrijfskunde is nizo moeilijk maar ge moet bekke interessek unnen opbrengen voor management. Desk Research is ni moelijk!
dan wetek moeilijkere dingen da er in IMS waren en mayb in dees richting steke :p
Wat zijn dan de moeilijk vakken in IMS (niet IMD)?
Kheb er tot nu toe nog geen enkel zien staan in de brochure die echt moeilijk lijkt..

DJ_Trash

Legacy Member
PLSQL (das in 2de jaar dataanken en 3de jaar datawarehousing da ge da gebruikt)
onderschat ook MIS niet (2de jaar)
business intelligence (datacubes anayleren valt goe mee, ze maken is iets moeilijker)
netwerken altij goe naar de les gaan. das ni de netwerken glijk ge het kent zene :)
ik spreek over cisco routers/switches etc programmeren in commandline etc.

alels hangt af van waar ge goe in zijt.
odnerschat den Ham (allez ja KHM) ni; de filosofie "ik gaan ni naar les, leer alels thuis wel" werkt ni altijd, zeker ni voor bovengenoemde vakken.

richting is ni zo moeilijk, maar juiste instellin is vereist.
BTW cafe expert is beste cafe daar als ge ni zo commercieel ingesteld zijt!
de stokke en zen blauw hamburgerkraam leveren u verslavende burgers!

dirtysniper

Legacy Member
H ;)

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters. :sad:

Fr3aK

Legacy Member
Klas I :)

Café Expert ken ek, daar gaan de eindejaarsfeestjes van de KTA meestal door.

(Er zit ne Filip Dewinter ergens in IMD :x)

medic

Legacy Member
DJ_Trash zei:
BTW cafe expert is beste cafe daar als ge ni zo commercieel ingesteld zijt!
de stokke en zen blauw hamburgerkraam leveren u verslavende burgers!

Helaas gaat den expert sluiten my friend ;)

td2004

Legacy Member
Ik heb 5 en 6 multimedia gedaan, + 7de specialisatiejaar interactieve multimedia, men heeft mij na mijn schooljaar direct aangenomen waar ik stage gedaan had. Maar de richting IMD interesseerd me wel.. Zou ik volgend jaar stoppen me werken en IMD volgen? of is hetzelfde resultaat mogelijk met avondschool? Zoja waar?
Op dit moment ben ik toch van plan om volgend jaar IMD te beginnen.

KaTaBy

Legacy Member
Dezen topic is precies wa aan het uitsterven, juist nu het echt intressant begon te worden...

Dat in de zin van: de mensen die er aan begonnen zijn (IMD Mechelen), is het wa ge ervan verwacht had? Val het mee qua moeilijkheidsgraad?

Welke lessen krijg je nu allemaal?

Grtz

(een maybe - toekomstig IMD'er)

ronnekes

Legacy Member
Ik had me ook op de wachtlijst gezet.. en exact 1 dag voor dat het school begon belden ze me op dat ik naar daar moest komen die dag om in te schrijven.. Ik had niks, geen laptop of niks.. Dus heb ik besloten om dit jaar te gaan werken. Ik twijfel nu of ik toch nog IMD ga volgen maar ik krijg niemand te pakken die zijn mening wel zeggen hoe het daar gaat...
Ik ben dan ook niet van zin om mijn werk gaan op te zeggen als ik naar school ga en misschien wel de verkeerde beslissing zal nemen..

Wie gaat er dit jaar dan starten in september? Dan weet ik dat ik niet alleen ben. Daar zit ik ook mee.. Woon in herentals en om elke dag alleen naar mechelen te reizen is wel saai :(

Voor de mensen die hun mening willen zeggen over IMD of ook gaan studeren => msn : [email protected]

Fr3aK

Legacy Member
We zitten in den helft van 't jaar en tis redelijk ineressant.
Morgen examen Frans dus kga hier geen heel uiteenzetting doen maar kzal eind deze week nog wel eens posten...

C//LiMBa

Legacy Member
we hebben nu alle saaie vakken gekregen, na de examens beginnen we met photoshop, illustrator, flash, ...
Valt allemaal heel goed mee buiten dat sommige leerkrachten uit hunne nek staan te kletsen... Daarover staan dan andere die heel passioneel met hun vak/de richting bezig zijn!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan