Archief - BATTLE: 02: Character concept Design

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mistabeen

Legacy Member
BATTLE02
Character Concept Design

Omschrijving
Ontwerp een character concept design rond het thema: Nuclear holocaust.
Het jaar is 2050, WO III is net achter de rug en over de hele wereld is er bijna geen leven mogelijk, her en der zijn nog enkele vruchtbare plaatsen op aarde die in handen zijn van een evil army en enkele in handen van een rebellenleger die in opstand komen tegen het regime van het "evil army"
Het is aan jou om een character concept design te maken van iemand binnen het rebellenleger of iemand binnen de evil force.
Het is geheel vrij welk type personage het is, het is gelijk of je het in een ijswereld of een woestijnwereld thema steekt.
De uitwerking is geheel gelijk, het gaat hem hier in de 1e plaats om het concept, de uitslag zal 60% afhangen van het concept en 40% van de uitwerking.
Wil je dit uitwerken in potlood, pen, photoshop, illustrator, 3dmax, whatever..... Het blijft gelijk, we verwachten een origineel en sterk concept.

Natuurlijk verwachten we ook wel "iets" van kwaliteit, een stickyfigure of een painttekening met pijltjes en dan uitleg bijgeschreven zullen we dan ook niet accepteren als inzending.

Ik ben er zeker van dat deze battle mogelijk is voor een zeer breed publiek, laat je dan ook niet bangmaken door andere creaties, doe mee, leer van elkaar, and have fun.

Details
  • Formaat: het formaat is gelijk, als presentatie hadden we toch graag een MINIMUM van 800*600px
  • De uitwerking mag je zelf kiezen, wil je enkel een potloodtekening inzenden, geen probleem, wil je dit uitwerken in 3d geen probleem, je mag zelf kiezen hoe ver je gaat met je uitwerking.
  • Thema: Nuclear Holocaust

    [*]de beoordeling zal 60% concept en 40% uitvoering zijn. denk je dus dat je concept iets minder origineel is kan je mss beter wat meer werk in de uitvoering steken.
Tijden
  • Einde Battle: Vrijdag 20uur
  • Start Votes: Vrijdag 21uur
  • Einde Votes: Zondag 15 uur
Votes
  • Er zal een vaste jury worden aangesteld om hun stemmen uit te brengen, hiermee willen we zeker zijn dat concept voorrang krijgt op uitvoering.
  • De puntentelling zal iets hoger liggen vanwege het minder aantal votes.
    nr1 = 15 pt
    nr2 = 10 pt
    nr3 = 5pt
    Wie deelneemt aan deze battle krijgt automatisch 3punten (meerdere inzendingen krijgen geen extra punten)
Indien er nog vragen of opmerkingen zijn, laat maar komen.

Have fun

FitZ

Legacy Member
leuk thema, wel ni gemakkelijk omdak voor geen jota kan tekenen ofzo... Mss dak vanavond is iet probeer!

D3C0Y

Legacy Member
m'n eerste concept staat al op papier :D, sebiet is scannen en wat retoucheren

Mistabeen

Legacy Member
FitZ zei:
leuk thema, wel ni gemakkelijk omdak voor geen jota kan tekenen ofzo... Mss dak vanavond is iet probeer!
het moet nie perce getekend zijn he :) denkt gij da ge het beter kunt dmv een character te maken in 3D, go ahead, denkt ge da ge het beter kunt door een photoshop te maken, go ahead.
pas wel op bij die photoshop, zorg da het wa deftig gedaan is en nie zo verschillende onderdelen in een ander perspectief op elkaar geplakt :)

Tsjernobyl

Legacy Member
Dat is een moeilijke battle hoor. Caracters zijn niet bepaald de makkelijkste dingen om te maken. Ik ben benieuwd naar de inzendingen.

Flipkikker

Legacy Member
hoeveel inzendingen per deelnemer?
ik krijg mss wel zin/inspiratie om wat te schetsen of een concept uit te denken :)

w00tw00t

Legacy Member
soldier.jpg


dit is alvast mijne
niet al teveel tijd in gestoke want ik moet zo door op vakantie, sry. Maar ben hier niet voor te winne, gewoon voor de fun :)

dresse

Legacy Member
als ge een character direct in 3D kunt ontwerpen zonder het eerst te schetsen op papier... ofwel zuigt het character ofwel zijt ge mijn held :)

Mistabeen

Legacy Member
Flipkikker zei:
hoeveel inzendingen per deelnemer?
ik krijg mss wel zin/inspiratie om wat te schetsen of een concept uit te denken :)
tis gelijk hoeveel inzendingen :)
ma pas wel op tkan in uw nadeel spelen voor punten te pakken he :) (als gij bv 2keer op nr1 staat in de votes ma elke keer me een ander werk kan er iemand anders winnen da bv 2keer op nr2 staat me hetzelfde werk)

Thorens

Legacy Member
Tof! Ga er zeker eens mijn potlood voor boven halen, misschien zelfs vanavond nog!

w00tw00t

Legacy Member
dresse zei:
als ge een character direct in 3D kunt ontwerpen zonder het eerst te schetsen op papier... ofwel zuigt het character ofwel zijt ge mijn held :)

pasop, der zijn genoeg mensen die dat soms zo doen, maar ze zijn nie voor niks pro's :D

Flipkikker

Legacy Member
Mistabeen zei:
tis gelijk hoeveel inzendingen :)
ma pas wel op tkan in uw nadeel spelen voor punten te pakken he :) (als gij bv 2keer op nr1 staat in de votes ma elke keer me een ander werk kan er iemand anders winnen da bv 2keer op nr2 staat me hetzelfde werk)

anders meerdere characters op 1 blad zogezegd?
of een uitwerking van een gevecht of een situatie tussen/bij rebellen en de evil forces?

ik vraag dit enkel omdatk nie weet welk concept uit te werken :p

it's all in the head, but needs to get out :x

Mistabeen

Legacy Member
Flipkikker zei:
anders meerdere characters op 1 blad zogezegd?
of een uitwerking van een gevecht of een situatie tussen/bij rebellen en de evil forces?

ik vraag dit enkel omdatk nie weet welk concept uit te werken :p

it's all in the head, but needs to get out :x
das iets wa ge zelf moet kiezen natuurlijk :)

Herr_zhull

Legacy Member
Leuk thema
hierbij dus ook een bijdrage

nuclearholocaust.jpg


Voor zover dat dit character concept design is =)

dresse

Legacy Member
rebel.jpg


tis een snel schetske geworden. 30min liggen schetsen/15min verneuken in photoshop.

tis dus ne rebelstrijder, bewapend met wat em hier en daar heeft kunnen oppikken/stelen/ineentimmeren de voorbije oorlog...
op papier ziet het er altijd beter uit dan ingescand... :( :)

Skizzy

Legacy Member
Coole battle, spreekt me wel, ik ga proberen ook iets te brengen :).
Succes aan iedereen!

Cheers

Anoniem0

Legacy Member
dresse zei:
als ge een character direct in 3D kunt ontwerpen zonder het eerst te schetsen op papier... ofwel zuigt het character ofwel zijt ge mijn held :)

mijne kikker heb ik getekend zonder een lijn op papier te zetten.
het heeft dan ook ontiegelijk lang geduurd. (klein jaartje of zo) :$
ga der mij eens achter schieten maar mijne pc ligt in fritten bij tones. dus ik weet niet wanneer ik hem terug heb. maar wacht eens.... wat is dat.... een potlood...... JAAAAA
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan