Archief - [ALG]Vraag Taal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Ik weet dat het hier fout staat, waar moet het dan wel?
Mijn vraag is welke taal is het beste om kleine programmas met te maken waar je vb internet paginas kunt van openen of andere bestanden. Grotere programmas kunnen ook ik geef een vb Skype, eerst heb ik eens c++ geprobeerd maar dit was extreem moeilijk en je bereikte er niet veel mee. Nu zie ik visual basic en daar starten ze direct al met windows venster, dit wil ik wel eens proberen. Heeft iemand een idee wat ik het beste bestudeer? En hoe? (for dummies,tutorials,...)

Dank

Skyscraper

Legacy Member
Nop bedankt ! en hoe zou ik dan het beste leren? via een boek/cursur of tutorials?

Skyscraper

Legacy Member
Ik pijs dak mij visual basic boek ga kopen :) zo tamelijk klein uit standaard ;)

sh1b

Legacy Member
Hmm, ik raad u eigenlijk C# aan. 't Is ook met zo'n "windows venster" zoals ge zegt en 't is echt een leuke taal. Nuja ik heb het nie echt voor VB :p

Skyscraper

Legacy Member
Wat is het verschil tussen beiden? gelieve ff uittelegge zou heel handig zijn, lijkt dat neit op c++ ?

alva848

Legacy Member
Berter zei:
Ik pijs dak mij visual basic boek ga kopen :) zo tamelijk klein uit standaard ;)

Ga eens langs de bibliotheek (ja, die dingen bestaan nog. ;) ) en haal er een paar verschillende boeken, dan kan je eens rustig naar de verschllen kijken.

Trouwens, ik weet niet of je met vb, vb dan vb.net bedoelt, ga niet voor vb maar wel voor vb.net indien in die richting gaat.

Vind ik persoonlijk trouwens beter om mee te beginnen dan c# (gebruik nu wel c#, maar om de basis door te krijgen...).

Skyscraper

Legacy Member
Kzal is naar bib gaan, welke boek moet ik dan kieze vb of vb.net?
tnx

killgore

Legacy Member
Berter zei:
Wat is het verschil tussen beiden? gelieve ff uittelegge zou heel handig zijn, lijkt dat neit op c++ ?
ja en nee.

De moeilijkste zaken van c++ zijn eruit gelaten en het oop concept (zegt u nu niets, ma komt nog wel) is wat gefinetuned :).

Is natuurlijk moeilijker als vb.net, maar ook veel krachtiger :).
Als je uiteindelijk serieus wilt proggen zou ik ook vo c# gaan.

Online tutos of boek hangt er van af. Sommige leren liever uit online tutos, ik veel leiver uit boek. Reden: ik lees boek in bed en probeer volgende dag zelf te doen wat er in da boek werd uitgelegd. Andere mensen doen liever onmiddelijk zaken, wat meestal echter leidt tot c/p van wat er in uw tuto staat...

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
Is natuurlijk moeilijker als vb.net, maar ook veel krachtiger :).
Als je uiteindelijk serieus wilt proggen zou ik ook vo c# gaan.
Correct me if i'm wrong, maar het enige verschil tussen vb.net en c# is de syntax :wtf:

killgore

Legacy Member
syntaxis &taalmogelijkheden is juist datgene wat er vaak toe doet. Ma kga niet teveel hier op ingaan, want tis te lang geleden dak vb.net deftig bekeken heb :).

Skyscraper

Legacy Member
Met wat start ik nu het best als ik simpel wil windows programmas wil programmeren zonder maanden te leren zonder iets deftige te kunnen:)
Dank ;)

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
syntaxis &taalmogelijkheden is juist datgene wat er vaak toe doet. Ma kga niet teveel hier op ingaan, want tis te lang geleden dak vb.net deftig bekeken heb :).
Maja, met verschil in syntax bedoel ik dit:
dim a as Integer = 10
versus
int a = 10;
De functies van c# en vb.net hebben wel dezelfde parameters enzo.
Er bestaan zelfs javascriptjes die vb.net code omzetten naar c# en omgekeerd.
Berter zei:
Met wat start ik nu het best als ik simpel wil windows programmas wil programmeren zonder maanden te leren zonder iets deftige te kunnen
Dank ;)
Delphi :)

Skyscraper

Legacy Member
Wat voor een beest is dat? Als je iets voorstelt kun je dan argumenten ofzo geven want dit is nieuw voor mij :)

Skyscraper

Legacy Member
Ik zeg maar iets hoor ik wil simpele programmas maken waarin je vb klikt op een button en een webpagina opent(of programma opent) java lijkt mij zo speciaal,das geen windows venster eh?

QplQyer

Legacy Member
Java gebruikt altijd een windowsvenster, de knoppen en dergelijke hangen echter af van wat je gebruikt voor die te tekenen.

Nu ja, als je snel zo iets wilt maken zal je, zoals gezegd, het beste gediend zijn met een .NET taal waar je gewoon wat dingen op een formulier kunt slepen zonder al teveel code te moeten typen.
Java kan dat ook wel echter (mits een goeie editor) en de documentatie van Java is een pak beter dan die van .NET imo.

Skyscraper

Legacy Member
Hmm ik ga toch voor VB hoor van andere mensen dat dit perfect is om te starten merci voor de hulp :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan