Archief - [ALG]Vraag Taal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azerty

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
vb.net gebruikt het .net framework (een download van 20MB voor al je gebruikers :sop: ), en vb 6.0 niet.

aheum: er zijn toch iets meer verschillen dan dat zenne :sop:
en er zijn toch ook een aantal verschillen tussen VB.NET en C#, maar inderdaad niet enorm veel
imho is het beter om met C# te werken ipv VB.net, zeker als je komt van VB6.
In dot net is alles een object en je moet dus echt het verleden (vb6) laten vallen, en als je blijft werken met vb.net ga je minder snel je oude, verkeerde, gewoontes afleren. Daarbijkomend, als je een beetje overweg kan met C# en OO is de overstap naar Java (J2EE) niet zo moeilijk. Ook omgekeerd, als je op je project developpers tekort komt, is het gemakkelijker JAVA developpers om te scholen naar C# & .NET ipv VB.NET.

Skyscraper

Legacy Member
Had het scriptje al gevonde dit is het :
Code:
#include <windows.h>

int main()
{
    system("c:\\windows\\system32\\mspaint.exe");

    WinExec("c:\\windows\\notepad.exe",SW_SHOW);

    ShellExecute(0, "open", "http://www.google.be", 0, 0, SW_SHOW);


    return 0;
}

The Crazy Frog

Legacy Member
azerty zei:
aheum: er zijn toch iets meer verschillen dan dat zenne :sop:
en er zijn toch ook een aantal verschillen tussen VB.NET en C#, maar inderdaad niet enorm veel
imho is het beter om met C# te werken ipv VB.net, zeker als je komt van VB6.
In dot net is alles een object en je moet dus echt het verleden (vb6) laten vallen, en als je blijft werken met vb.net ga je minder snel je oude, verkeerde, gewoontes afleren. Daarbijkomend, als je een beetje overweg kan met C# en OO is de overstap naar Java (J2EE) niet zo moeilijk. Ook omgekeerd, als je op je project developpers tekort komt, is het gemakkelijker JAVA developpers om te scholen naar C# & .NET ipv VB.NET.
I know, maar volgens mij is die framework nog altijd een groot struikelblok.
Probeer maar eens aan nen noob uit te leggen hoe ge da installeert?
En stel nu dat die persoon op dialup zit?
Da vind ik toch nie zeer gebruiksvriendelijk. De vb runtimes zitten al bij windows, dus geen probleem eh.

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
I know, maar volgens mij is die framework nog altijd een groot struikelblok.
Probeer maar eens aan nen noob uit te leggen hoe ge da installeert?
En stel nu dat die persoon op dialup zit?
Da vind ik toch nie zeer gebruiksvriendelijk. De vb runtimes zitten al bij windows, dus geen probleem eh.
steek da framework bij uw installer/zipfile :wtf:? Das nie zo moeilijk zu :).

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
steek da framework bij uw installer/zipfile :wtf:? Das nie zo moeilijk zu :).
Voor gy mss niet, maar ik weet dan der daar veel mensen mee sukkelen.

Bubbling Zombie

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Voor gy mss niet, maar ik weet dan der daar veel mensen mee sukkelen.

windows fucking update. Veel sneller en handiger dan een paar dll's in uw windows dir knallen.

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Voor gy mss niet, maar ik weet dan der daar veel mensen mee sukkelen.
next, next, next

dan moete ne keer deftige installers lere maken he :p.

edit: ter verduidelijking dus: Meeste echt noobs gaan nooit een program installen puur vanuit een zip of rar files, maar een installer gebruiken. Voor deze bouw je dan gewoon de .net installer in in jouw installer (dan moet je wel een niet .net-installer gebruiken). Mensen die vanuit .zip installen en zo zijn geadvanceerd genoeg om een link naar een site met de .net installer te gebruiken en dan is het echt niet moeilijk meer :p

Bubbling Zombie

Legacy Member
killgore zei:
next, next, next

dan moete ne keer deftige installers lere maken he :p.

edit: ter verduidelijking dus: Meeste echt noobs gaan nooit een program installen puur vanuit een zip of rar files, maar een installer gebruiken. Voor deze bouw je dan gewoon de .net installer in in jouw installer (dan moet je wel een niet .net-installer gebruiken). Mensen die vanuit .zip installen en zo zijn geadvanceerd genoeg om een link naar een site met de .net installer te gebruiken en dan is het echt niet moeilijk meer :p

om nog maar te zwijgen over de net distributable. gewoon een exe laten oproepen door jou installer.

killgore

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
om nog maar te zwijgen over de net distributable. gewoon een exe laten oproepen door jou installer.
das wat ek bedoel ...

zelfde als met directx trouwens ;).

Skyscraper

Legacy Member
Misschien kan iemand ier ff neerschrijven hoe je simpel een installer maakt?
Is maar vraagske eh is altijd handig thanks ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan