Archief - [ALG] Opleiding game designer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Insano zei:
Je kan het niet laten eh :p
Ze zoeken het zelf door bij ons te komen zagen voor samenwerking maar halsstarrig hun programma weigeren aan te passen.

KizZamP- zei:
Wat is er zo verkeerd aan de VUB mss :p ?

Het probleem dat ze daar (voor informatica althans) een compleet onlogsich programma hebben + dat ge daar op 1 been er door geraakt.
Let wel: de inhoud van de vakken die ge zult zien zal zelfde niveau zijn als Leuven en Gent, geen twijfel over, de examens zijn gewoon van iets lager niveau. Alsook heb je er (dat gaat dan over hun programma) het belachelijke feitje dat je van praktisch elke wetenschappellijke bachelor zonder problemen een master informatica kan gaan doen, hier in gent zagen ze er al over dat informatici in computerwetenschappen kunnen instromen omdat die niet genoeg voorkennis zouden hebben, beeld u is in wat het dan moet zijn als een fysicus ineens dat zou komen doen.

Vroeger dacht ik ook dat al die verhalen over VUB overdreven waren en uit dikkenekkerij van Leuven/Gent. Maar van wat ik nu zelf hoor is het echt een klein beetje belachelijk op sommige vlakken hoor. En dat zijn geen dingen van horen zeggen, dat zijn officiële cijfers/programma's die ik gezien heb in opleidingschomissie toen VUB onze opleidingen samen wou beginnen organiseren. Een vb. cijfer voor dat 'makkelijke': er zijn in brussel brugprogramma's waarbij je van een bachelor TI naar een bachelor ir-computerwetenschappen kan gaan in 1 jaar tijd (noot: die 2 opleidingen overlappen voor wrsch nog geen jaar). Het grootste deel slaagt daarin. In gent heeft men dat brugprogramma niet (TI heeft niet genoeg voorkennis), mara ze kunnen wel een verkort traject van 2 jaar volgen om bachelor ir - cw te halen. daar zijn dit jaar 7 mensen aan begonnen en ze zijn allemaal gestopt voor of tijdens de eerste examenperiode ... . Denk nu eens zelf, als de VUB smijt met dergelijke diploma's, denk jij dat bedrijven er veel vertrouwen in hebben?

Maar zoals ik zei: als je het zelf wat deftig opneemt en je volgt elk vak goed en leert dat deftig zal je een even goede basis hebben als pakweg gent of leuven. Het is ook heus niet zo dat elke VUB student 'dommer' zou zijn ofzo. Hier op werk&studie is vaak iem. actief die mensen helpt met wiskunde en echt goed wiskundig inzicht heeft, is bij mijn weten ir-student aan VUB. Mispak deze uitspraken dus niet voor: 'de opleiding aan de VUB suckt in het algemeen'.

edit: maar kom, deze opmerkingen zijn eigenlijk off-topic, negeer ze mssch beter.

General Lee

Legacy Member
killgore zei:
Hier op werk&studie is vaak iem. actief die mensen helpt met wiskunde en echt goed wiskundig inzicht heeft, is bij mijn weten ir-student aan VUB.
Gij bedoelt den Tom! zeker?

kamikaze7525 zei:
moeten jullie echt kunnen tekenen met potlood?
Als ge het over DAE hebt: ja...

kwitters

Legacy Member
KizZamP- zei:
Maar qua wiskunde, goh, Ik wil het mij wel riskeren maar ik vraag me af of ik ga meekunnen vanaf het begin. Neem nu dat ze in het ASO verschillende dingen gezien hebben, en op universiteit gaan ze daarop verder en ik ken daar nog niet eens de basis van, wat dan ?

Toen ik op unif in Antwerpen ging studeren (lang lang geleden ;)) herinner ik mij dat ze in de grote vakantie "wiskunde herhalingslessen" gaven, voor al diegene die zich op wiskundig gebied wilden voorbereiden. Als je al een unif op't oog hebt, misschien eens kijken of zij ook zoiets aanbieden.

ivm het cracken, komaan seg, wat een heilige boontjes hier allemaal. Als ik iemand mee moest aannemen voor een game-dev bedrijf (wat ik al moeten doen heb trouwens), zou dit mij zeker niet tegenhouden, in tegendeel. Ik zou eerder de cracker aanbevelen dan diegene die er principeel op tegen is om mods/cracks te schrijven omdat dat illegaal of whatever is. Een van de beste low-level programmeurs die ik ken hield zich trouwens ook bezig met cracken.

Ik wist trouwens niet dat de jeugd van tegenwoordig toch nog met assembler overweg kan... :applause:.

Hourences

Legacy Member
Als ik uw games online gooi, warez, en overal distribute, en daarna apply bij u bedrijf, neemt je mij dan aan?

Nope, nochtans schaden aimbots games ook financieel, maar daar is dan plots geen probleem meer mee? Weird man.

killgore

Legacy Member
General Lee zei:
Gij bedoelt den Tom! zeker?
Yup ;).
kwitters zei:
Toen ik op unif in Antwerpen ging studeren (lang lang geleden ;)) herinner ik mij dat ze in de grote vakantie "wiskunde herhalingslessen" gaven, voor al diegene die zich op wiskundig gebied wilden voorbereiden. Als je al een unif op't oog hebt, misschien eens kijken of zij ook zoiets aanbieden.
Ik denk dat de faculteit bio-ir aan de ugent dit nog doet bolgend jaar. De faculteit ir stopt er volledig mee wegens enkele hervormingen in het programma, de faculteit wetenschappen weet ik niet.

kwitters zei:
ivm het cracken, komaan seg, wat een heilige boontjes hier allemaal. Als ik iemand mee moest aannemen voor een game-dev bedrijf (wat ik al moeten doen heb trouwens), zou dit mij zeker niet tegenhouden, in tegendeel. Ik zou eerder de cracker aanbevelen dan diegene die er principeel op tegen is om mods/cracks te schrijven omdat dat illegaal of whatever is. Een van de beste low-level programmeurs die ik ken hield zich trouwens ook bezig met cracken.

Ik wist trouwens niet dat de jeugd van tegenwoordig toch nog met assembler overweg kan... :applause:.

Hehe, daar ga ik wel akkoord hoor, mijn punt was eerder dat je niet moet beginnen ontkennen dat het illegaal is, het is nu eenmaal zo. Maar zoals ik eerder al zei: heb er me zelf al mee beziggehouden, dusjah (wel nooit iets vrijgegeven denk ik).

Ik denk dat mensen die geïnteresseerd zijn in low-lev stuff sowieso wel met assembler in contact komen :-)? En bij gamedev komt er sowieso wel wat low-lev stuff kijken he.

Wij zien alleszins nog genoeg assembler in onze lessen, ik ken iemand wiens hele thesis draaide rond het omzetten van de ene asm instructies in de andere.

edit: eh, verwarrer, ik had niet door da ge kwitters waart, met uwe avatar-change :'(.

killgore

Legacy Member
Hm, puur gamedevelopment zie ik niet komen, mssch meer multimedia gericht wel hoor, ik heb daarvoor al paar keer vraag gehad van studenten uit en ga dat eens opperen binnen onze opleiding ;-).

Tzal spijtig genoeg wel niet meer voor mezelf zijn :sad:.

siegfried16

Legacy Member
Aangezien ik nu in mijn 1ste bachelor Informatica aan de KUL zit hoop ik dat binnen 2 jaar k kan overspringen naar die master *fingers crossed*

Karre

Legacy Member
Careless zei:
Aangezien er hier toch een discussie op gang is over DAE. Moet je al veel voorkennis hebben voor je daar aan begint? Want ik zou later DAE willen doen maar ik wil me wel al voorbereiden op wat komen zal.

Sorry dat ik mijn eigen post moet bumpen maar ik zou graag wel een antwoord hierop hebben :).

Surion_

Legacy Member
Aangezien er hier toch een discussie op gang is over DAE. Moet je al veel voorkennis hebben voor je daar aan begint? Want ik zou later DAE willen doen maar ik wil me wel al voorbereiden op wat komen zal.

Voorkennis is in theorie niet nodig. Maar het is best dat je je wat voorbereid. Lees dit eens: http://www.digitalartsandentertainme...tige_student?/

Ik wil ook DAE doen later (ik ben dit wel nog niet 100% zeker). En ik ben me ook al aan het voorbereiden. Nu ben ik vooral bezig met concept art e.d. Maar omdat concept art me eigenlijk het meest interesseert ga ik misschien meer iets die richting uitgaan ipv dae.

:)

Karre

Legacy Member
Ah, ik zal er over gelezen hebben. Nuja, ik was me al aan het voorbereiden om al een beetje te werken met 3DSMAX (zodat het niet volledig nieuw is) en met Photoshop :). Ik hoop wel dat ik het ga aankunnen want een tekentalent ben ik niet, dus ik ga waarschijnlijk wat tekenlessen gaan volgen zodat dat toch beter zal gaan.

KenSpectre

Legacy Member
Careless zei:
Ah, ik zal er over gelezen hebben. Nuja, ik was me al aan het voorbereiden om al een beetje te werken met 3DSMAX (zodat het niet volledig nieuw is) en met Photoshop :). Ik hoop wel dat ik het ga aankunnen want een tekentalent ben ik niet, dus ik ga waarschijnlijk wat tekenlessen gaan volgen zodat dat toch beter zal gaan.

Iedereen kan tekenen hoor :)
Vergt gewoon veel tijd ^^

MilM

Legacy Member
ravenslayer zei:
tijd, studie, oefening en gedrevenheid :)

Je zal er mss in verbeteren, maar van een boerenpaard kunt ge geen racepaard maken ;)
(en ik ben net als killgore zo een boerenpaard in het tekenen :p)

the_65th_angel

Legacy Member
Ik ga waarschijnlijk naar de gamesopleiding in Zwolle als ik maar toch afstap van Havo (heb al een VMBO TL diploma) en anders misschien bij Hanzevast. Misschien ga ik ook wel naar de VS, maar daar ben ik nog niet zeker van. :P

Ontopic: Ik kan ook niet geweldig tekenen, maar ben wel erg creatief. Overigens, ga eens een goed tekenboek zoeken. Ik kan aardig manga tekenen, maar het is ook erg makkelijk te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan