KizZamP- zei:
Ik ben 16 en ben er al 2 jaar mee bezig dus motivatie onbreekt er wel niet aan denk ik ? Ik ken natuurlijk niet alles van C++, bijvoorbeeld "visuele" applicaties maken onder MFC ofzo moet je me niet vragen want daar hou ik me niet bezig. Dynamic Link Libraries en exe's die het geheugen aanpassen, herleiden, er iets aan toevoegen zoals een eigen implementatie daarentegen is geen enkel probleem voor me. ASM Kan ik ook tot een zekere maat, Inline (in c++) asm kan ik zonder probleem, ASM applicaties op zichzelf maken in ASM Compilers daarentegen niet.
'k den dat programmeren op zich voor jou geen probleem gaat zijn, dat gaat je wel interesseren en gaat zeker lukken.
maar bvb bij het vak gegevenstructuren en algoritmen: bij ons in gent is de implementatie (in java bij ons) daar maar een bijzaak, dat vragen ze zelf niet op het examen. maar je moet bvb wel kunnen een goed zoek/sorteer algoritme kunnen kiezen voor een bepaalde zaak. of zelf een simpel algoritme maken, dat nog vrij efficient is (dus geen 5 lussen in elkaar), of een geschikte gegevenstructuur geven voor een bepaald probleem, dat dan ook weer niet teveel geheugen inneemt, maar wel handig is om mee te werken.
KizZamP- zei:
Echter ben ik ook goed in wiskunde omdat in het maken van cheats zoals automatische aim een zekere kennis van vector-wiskunde benodigd is voor het berekenen van de snelheid, diepte, locaties van de "mikpunten" en eventuele snelheids / frame correctie.
da's ook nog altijd de 'echte' wiskunde, maar aan de universiteit (die van gent dan toch) gaat het ook verder, zaken die je je niet zomaar kunt voorstellen, maar echt theoretisch moet uitwerken.
KizZamP- zei:
De wiskunde, goh, ik weet niet goed waar ik me aan kan verwachten daarop begrijp je ? Als er nu eens een site zou zijn waarop je zou kunnen zien wat men krijgt in het 5e of 6e jaar ASO (eventueel wiskunderichting). Dan zou ik me daar tenminste al eens in kunnen verdiepen tijdens de grote vakantie

.
voor je begint aan de unif kun je een zomercursus wiskunde doen, 'k zou dat wel aanraden als je uit informaticabeheer komt. en als je merkt dat dat je ding niet is of het niet gaat, kun je ook nog voor je begint iets anders kiezen.
zoals reeds gezegd: bij hogeschool is wiskunde veel minder zwaar.
maar kort enkele zaken opsommen: grafentheorie, matrixen, reeksen/functies, verzameling en relaties, groepentheorie (ook wat ringen, lichamen en velden, maar niet zoveel), modulorekenen, lambadrekenen, propositierekenen en predikatenrekenen (laatste 3 zijn geen pure wiskunde, maar tis toch zeker geen informatica)
en natuurlijk ook nog gewone analyse (afgeleiden, limieten, continuiteit,...)
da's wat ik ongeveer dit jaar gezien heb van wiskunde ('t ene natuurlijk al uitgebreider dan het andere), 'k zal wel paar onderwerpen nog vergeten heb.
KizZamP- zei:
Maar qua wiskunde, goh, Ik wil het mij wel riskeren maar ik vraag me af of ik ga meekunnen vanaf het begin. Neem nu dat ze in het ASO verschillende dingen gezien hebben, en op universiteit gaan ze daarop verder en ik ken daar nog niet eens de basis van, wat dan ?
ze beginnen in feite van niets, maar over veel zaken die ze in 6/8u wiskunde al gezien hebben, gaan ze heel rap over. en ze bouwen daar dan op verder, dus dan zorg je best dat de basis rap onder de knie hebt.