Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Weet wel dat wanneer ge programmeur zijt ge zeer veel zelfstudie moogt gaan doen om bij te blijven.zelfstudie is geen optie
Beguv zei:Ik wil games programmeren , zoals ai , gameplay elementen, maar alleen programmeren
Weet iemand soms een school die dit aanbiedt?
zelfstudie is geen optie
Xoliul zei:Forgive me Killgore, maar ik dacht dat als je een goede game-programmer, je zowiezo ook een goede programmer bent ? Dus niet aan de bak geraken met zo'n specifieke opleiding lijkt me wel nogal sterk.
Xoliul zei:Edit oh en laat mij toevoegen: Ik vroeg laatst aan een studiegenoot van mij in DAE die al een diploma informatica had voor hij naar DAE kwam, of hij na zijn vorige richting als game-programmer aan de slag zou kunnen gegaan zijn. Hij was er redelijk van overtuigd dat dat zeker niet zou lukken met enkel de kennis van z'n Informatica studies voordien.
killgore zei:ga gewoon voor informaticus?
De meest essentiële zaken komen daar echt wel aan bod ze.
Cursussen AI heb je aan elke universiteit wel, gameplay elementen zijn zeer game-afhankelijk en bestaan uiteindelijk ook niet meer dan goed OO ontwerp, wat je ook in elke opleiding ziet.
Dus imho zit je echt wel goed met een opleiding informatica of ir-computerwetenschappen. Ik denk niet dat in het buitenland gaan studeren voor zo zeeeeeeer specifieke opleidingen zo een immense meerwaarde is.
edit: en ook rekening houden: er is een kans dat je gewoon nooit aan de bak geraakt als gameprogrammeur, dan sta je daar met je specifieke opleiding.
Moto zei:Weet wel dat wanneer ge programmeur zijt ge zeer veel zelfstudie moogt gaan doen om bij te blijven.
.killgore zei:ga gewoon voor informaticus?
De meest essentiële zaken komen daar echt wel aan bod ze.
Cursussen AI heb je aan elke universiteit wel, gameplay elementen zijn zeer game-afhankelijk en bestaan uiteindelijk ook niet meer dan goed OO ontwerp, wat je ook in elke opleiding ziet.
Dus imho zit je echt wel goed met een opleiding informatica of ir-computerwetenschappen. Ik denk niet dat in het buitenland gaan studeren voor zo zeeeeeeer specifieke opleidingen zo een immense meerwaarde is.
edit: en ook rekening houden: er is een kans dat je gewoon nooit aan de bak geraakt als gameprogrammeur, dan sta je daar met je specifieke opleiding.

KizZamP- zei:Ik vind dit een zeer interessante thread tot nu toe, weet al wat meer.
Nu even een paar vraagjes die ik heb;
Ik programmeer in C++, ASM, en kan Reversen (structuur leggen van een .exe of .dll bestand).
Nu zou ik ook geinteresseerd zijn in game-programmeren maar ik weet niet of dit mogelijk is met mijn studies die ik nu volg. Ik volg TSO in Gent in het 5e jaar informaticabeheer (dit is een handelsschool btw). Ik heb voor software 89% en voor hardware examen 2e semester 91.5% dus mijn punten voor die 2 vakken schieten alvast niet tekort !
Nu, als ik het 6e jaar ook met succes afmaak, kan ik inderdaad naar hogeschool gaan. Maar ik zou graag universiteit doen hiervoor, is dit mogelijk met een handelsdisploma voor informaticabeheer ? Zou het nogal spijtig vinden indien niet !
Ik ben ook heel familiar met de Unreal Engine, Crytek (Crysis) Engine, en Quake Engine (q3, q4, et, cod4, etc.) omdat ik voor al die engines Multiplayer Cheats maak. Ok heet me maar "lame" ofzo maar ik gebruik ze zelf niet omdat ik liever mijn tijd besteed aan het programmeren van cheats ervoor en het reverse engineeren van games en anti-cheat programmas om me wat bij te sturen.
Enig antwoord is geaccepteerd !
). Competente werkgevers die dit zien, weten best dat je jouw skills niet in de les hebt vergaard, en dat je dus in staat bent om veel op jezelf te leren (en ook gemotiveerd bent om dat te doen). Dat is een ongelooflijk pluspunt.enkel informatica mag je zeker vergeten hoor. hier in gent ist eerste 2 jaar informatica: kleine helft informaticavakken, kleine helft wiskunde en dan nog paar andere vakken.KizZamP- zei:S3cT0r hier is een voorbeeld van de enkele (um, *veel) features erin : http://www.battleapps.net/forum/showthread.php?t=53
Maar hoe bedoel je dat het officieel vlak misschien niet toelaatbaar zou zijn ?
Ik zou graag een Master doen, maar ik vraag me af of, als je informatica studeert op 't unief, of je dan ook veel moet studeren van andere vakken of krijg je ENKEL informatica (<3) ? Want in vakken zoals Geschiedenis en Aardrijkskunde heb ik echt langs geen klotezin, maar als ik wil kan ik wel 80% hebben voor beide vakken als ik studeer (want ik kan dat wel), het moet me juist interessere (informatica bvb) en dan doe ik het wel !
Let me know !
enkel wiskunde is wel zwaar overdreven he. al 30 studiepunten pure wiskunde, en dan zie ik nog een paar vakken bij informatica die ook eerder een mengeling zijn tussen de twee.SharkyXTS zei:Je ziet enkel informaticavakken, zie http://www.kuleuven.be/onderwijs/aanbod/opleidingen/N/SC_50074049.htm . Let wel, 't is niet omdat je goed met C++ overweg kan of hoge punten haalt in het middelbaar dat "unief wel zal lukken".
KizZamP- zei:Ik vind dit een zeer interessante thread tot nu toe, weet al wat meer.
Nu even een paar vraagjes die ik heb;
Ik programmeer in C++, ASM, en kan Reversen (structuur leggen van een .exe of .dll bestand).
Nu zou ik ook geinteresseerd zijn in game-programmeren maar ik weet niet of dit mogelijk is met mijn studies die ik nu volg. Ik volg TSO in Gent in het 5e jaar informaticabeheer (dit is een handelsschool btw). Ik heb voor software 89% en voor hardware examen 2e semester 91.5% dus mijn punten voor die 2 vakken schieten alvast niet tekort !
Nu, als ik het 6e jaar ook met succes afmaak, kan ik inderdaad naar hogeschool gaan. Maar ik zou graag universiteit doen hiervoor, is dit mogelijk met een handelsdisploma voor informaticabeheer ? Zou het nogal spijtig vinden indien niet !
Ik ben ook heel familiar met de Unreal Engine, Crytek (Crysis) Engine, en Quake Engine (q3, q4, et, cod4, etc.) omdat ik voor al die engines Multiplayer Cheats maak. Ok heet me maar "lame" ofzo maar ik gebruik ze zelf niet omdat ik liever mijn tijd besteed aan het programmeren van cheats ervoor en het reverse engineeren van games en anti-cheat programmas om me wat bij te sturen.
Enig antwoord is geaccepteerd !
S3cT0r zei:Op het vlak van skills zie ik geen reden waarom je niet voor een universiteitsrichting zou kunnen gaan. Maar op officiëel vlak zou het mss anders kunnen zijn ( http://www.kuleuven.ac.be/onderwijs/aanbod2007/info/algemeen/n/060403.htm#afd21 ). Ik bedoel maar, als je proficient bent in ASM en C++, en je kan deftige multiplayer cheats maken (ik neem aan dingen als aimbot, maphack, wallhack), dan ben ik er van overtuigd dat je ver boven het gemiddelde programmeursniveau zit, ook van de mensen die hun eerste jaar univ doorkomen. Ook moet je er wel aan denken dat er steeds een stevige portie wiskunde aan te pas gaat komen, aan de univ.
S3cT0r zei:Het is echt wel zo dat deze skills nu zullen handig zijn of je nu aan de univ geraakt of niet, er bestaat geen twijfel bij mij dat mensen als jij toch ergens plezant aan de bak geraken. Je moet alleen je diploma op je CV aanvullen met tonnen werk-samples (mss zelfs je meest indrukwekkende cheats). Competente werkgevers die dit zien, weten best dat je jouw skills niet in de les hebt vergaard, en dat je dus in staat bent om veel op jezelf te leren (en ook gemotiveerd bent om dat te doen). Dat is een ongelooflijk pluspunt.
Gent is enorm theoretisch, zowel voor informatica als voor ir. Maar anderzijds zie je door die immense theoretische basis sommige praktische zaken wel walgelijk vlugYankee zei:enkel informatica is wel zwaar overdreven he. al 30 studiepunten pure wiskunde, en dan zie ik nog een paar vakken bij informatica die ook eerder een mengeling zijn tussen de twee.
maar kheb wel het gevoel dat gent iets meer wiskunde heeft.
.InderdaadYankee zei:maar hoge punten in het middelbaar zijn idd geen garantie, noch van TSO, noch van ASO.
Yankee zei:informatica aan de unif is trouwens niet enkel wat oefeningetjes maken, 't is ook de gedachte achter de talen die uitgelegd wordt, 't is dus niet voldoende dat een programma werkt, de gedachte erachter moet ook goed zijn.