Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weebl

Legacy Member
Allemaal goed en wel, maar hoe kan iemand dat nu met zekerheid en bewijs zeggen: dat vader Courtois om 900k kwam eisen.
Sorry, maar ge kunt rap zoiets schrijven he.. TC wou gewoon weg, Genk heeft ne schone prijs en moet daar nu maar 2 nieuwe keepers mee kopen. Of 1, whatever. Maar die "transferstop" heeft toch precies wat van zijn effect gemist, niet? :)

byter

Legacy Member
Weebl zei:
Maar die "transferstop" heeft toch precies wat van zijn effect gemist, niet? :)

Imo net niet, je weet nu exact waar je staat. Stel dat de "bom" gebarsten was tijdens de voorronde CL?
Courtois ging sowieso naar Chelsea. De stop heeft het onvermijdbare gewoon versneld.

Er was akkoord met Chelsea, niet met Courtois. Het ging dus om €'s.

Genk heeft nu de tijd en de financiële middelen om verschillende posities te versterken. Een linksback zou gewoon awesome zijn ;( en een centrale verdediger mag er ook wel bijkomen (zeker aangezien de jeugd op die posities nog wat te licht uit valt).

Weebl

Legacy Member
Nja, ik vind het hele idee van "transferstop" gewoon wat dom. Maar ja, laat ze maar doen :).
'k hoop dat ze al hun spelers dan kwijt zijn, de laatste dag van de deadline.
Trouwens, zonder Mavinga moéten jullie gewoon een hele nieuwe achterlijn (1 CV) gaan zoeken, in de veronderstelling dat Anele weggaat.

Truman'

Legacy Member
ge zult zien dat ook volgend jaar genk niet geleerd zal zijn en dat De rosse voor keet zal zorgen :)

Dan ist ambras omdat de kevin meer maaltijcheques wilt...

Muismat

Legacy Member
Cin zei:
Hij heeft dat zelfs schitterend aangepakt. Degraen weet al van januari dat Casteels zou weggaan. Hij heeft toen laten weten dat hij hoe dan ook weg is, met of zonder de wet van 78.

Wat betreft Courtois had Genk twee opties: ofwel de onmiddellijke overgang naar Chelsea voor 9 miljoen, ofwel Courtois nog 1 jaar huren voor 7,5 miljoen euro. Met dit scenario was het voor Genk dus beter dat Courtois nog een jaar zou blijven. Genk moest dan wel zelf het loon van Courtois betalen.

En daar is het misgegaan: zijn vader is gisterenavond bij Degraen komen vertellen dat Thibaut een loon van 900.000 euro eist.

Dat vond Degraen uiteraard volledig onbespreekbaar. Genk was al bereid Thibaut een percentage van de transfersom te geven en daarbij 1,5 miljoen euro te laten vallen, en dan vraagt hij nog eens 900.000 euro.

Het is daar in de bureau van Degraen héél erg warm geworden en de vader van Courtois is woedend vertrokken. Toen Thibaut deze morgen ook al niet kwam opdagen heeft Houben gezegd aan Degraen dat hij maar onmiddellijk getransfereerd moest worden.

Zeg mij nu eens waar Genk of Degraen in de fout gaat? Je biedt een speler kansen, hij grijpt ze en realiseert zijn droomtransfer. Je zou toch verwachten dat die speler dan meer respect opbrengt voor de club die hem die kansen heeft geboden.


Ik heb gehoord dat Chelsea hem direct wilt uitlenen, zou wel achterlijk zijn moest hij dan bij zo'n Engelse 2e klasser terechtkomen (ik zie geen PL club Courtois zeker speelkansen geven) ipv Genk.

Nuja, als het echt zo gelopen is is het wel plattekes van Thibaut. Maar sinds gij veel inside informatie hebt, vindt gij nu die transferstop verstandig? CL of niet, als grote clubs u spelers willen dan kopen ze die gewoon. En ik vind het onverstandig om niet te cashen op u beste spelers nu ze nog zoveel waard zijn. Want eerlijk gezegd zie ik alleen De Bruyne nog groeien in prijs.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Matoukou weg, Anele gaat vertrekken, geen keeper meer... Hopelijk heeft Genk al vervangers op hun lijst staan. De manier waarop Courtois vertrekt is onrespectvol imho.

Boromir

Legacy Member
Altijd fan geweest van Courtois. Goede keeper en weet wat die zegt... Maar dit...
Ok, Thibaut kreeg een dik contract. Maar afkomen met excuses van "hoe zou ge zelf zijn als met zoveel geld naar u zwaaien..."
Die gast is 10 jaar (!) lang opgeleid bij KRC tot wat die nu is. Hij weet dat hij uiteindelijk naar de top raakt, dat m nog tijd genoeg heeft (hij is 19). Als m enige loyaliteit heeft, is hij nog een jaartje geduldig of gewoon zelfs maar enkele weken tijdens de onderhandelingen. Maar nee, hij plant gewoon een mes in de rug van de mensen die 10 jaar lang hem opgeleid hebben en hij komt zelfs niet eens naar de fans op de fandag. OK, Genk blijft niet met lege handen achter maar toch... Dit zegt veel over het karakter van Thibaut of zijn (manipulerende?) vader.
Bah...

NotoriousP

Legacy Member
Ze krijgen 9 miljoen, dat is véél meer dan ze uit andere spelers die 10 jaar opleiding gehad hebben bij Genk kregen. Van die fandag was niet schoon maar Courtois heeft elk recht om te kiezen voor het geld.

kingjulie

Legacy Member
een mes in de rug... slecht karakter... voetbal is een economische activiteit, tis een goeie deal. nuf said imho. Neem die dingen toch niet zo persoonlijk op.
*en Ja als bruggesup had ik diezelfde mening over Vargas*

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Volgens mij is de vader wel de drijvende kracht, net zoals bij Vargas.

sharpshot

Legacy Member
ma toch 9 miljoen, kan je enkel klagen dat hij het niet zelf gezegd heeft en dan nog. Is gwn een fantastische deal voor genk en voor courtois.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Ja maar ergens vind ik het spijtig.

1. Speelkansen bij Chelsea = nul
2. 19 jaar, geld gaat hij in zijn leven genoeg verdienen
3. Speelt zijn eerste seizoen op niveau
4. Champions League bij zijn club en daarna naar chelsea is toch ook prachtig?

sharpshot

Legacy Member
tuurlijk is chelsea een foute keuze, ook voor lukaku. Moest chelsea hem nu uitlenen aan middenmoter in Engeland zou het perfect zijn.

Baats

Legacy Member
sharpshot zei:
tuurlijk is chelsea een foute keuze, ook voor lukaku. Moest chelsea hem nu uitlenen aan middenmoter in Engeland zou het perfect zijn.

Zeg me eens één middenmotor die er ook maar aan denkt om die knul onder de lat te placeren?

Vedeco

Legacy Member
Die transfer zorgt er wel voor dat Mignolet nog wel even zeker is van een stek bij de Duivels. :p

massief

Legacy Member
Tenzij Courtois de pannen van het dak speelt (bij Vitesse of Luton Town ofzo).

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Lukaku snapt het dan ook nog altijd niet he. "Als het niet de top 3 uit Engeland is, dan blijf ik"

:sop:

sharpshot

Legacy Member
Baats zei:
Zeg me eens één middenmotor die er ook maar aan denkt om die knul onder de lat te placeren?

geen idee, maar er zullen zeker ploegen zijn die beter zijn dan genk in een grotere competitie die hem zeker willen inlijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan