Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wijsheid

Legacy Member
exo zei:
Ze moeten minstens zoals Club top 3 als een must instellen en dan gewoon voor de titel gaan binnenskamers en zo de druk wat afhouden naar de buitenwereld toe.

Top 4 is alleszins hun ambitie al. In het hoofd zal er natuurlijk wel een hoop op een verlengde titel inzitten.

Maar voor mezelf houd ik de verwachtingen niet te hoog. Kwestie van niet te zeer teleurgesteld te zijn wanneer de ploeg naast de prijzen valt. :)

Maar je hebt natuurlijk gelijk. Als de ploeg wat samenblijft met één -twee aanvullingen, mag Genk zich als titelverdediger kanshebber achten.

Glor

Legacy Member
Wijsheid zei:
Top 4 is alleszins hun ambitie al. In het hoofd zal er natuurlijk wel een hoop op een verlengde titel inzitten.

Maar voor mezelf houd ik de verwachtingen niet te hoog. Kwestie van niet te zeer teleurgesteld te zijn wanneer de ploeg naast de prijzen valt. :)

Maar je hebt natuurlijk gelijk. Als de ploeg wat samenblijft met één -twee aanvullingen, mag Genk zich als titelverdediger kanshebber achten.

Alé, gij voorspelt toch altijd de waarheid? Wat valt er dan teleurgesteld te zijn?

Sportinggboy

Legacy Member
sharpshot zei:
Proficiat Sportingboy, een heel forum op zijn kop zetten met slechte bronnen!

Respect

ah, de transferperiode is afgelopen dan ? Het zal nog zeker 1 a 2 weken duren eer er meer nieuws gaat zijn. Half juli stelt RSCA hun nieuwe jeudcomplex officieel voor. Met dit zouden ze een nieuwe speler pas voorstellen. Of dat Vargas is zullen we zien :)

Wijsheid

Legacy Member
Glor zei:
Alé, gij voorspelt toch altijd de waarheid? Wat valt er dan teleurgesteld te zijn?

Ze zullen hallen over de sloot PO1 halen en minder dan 10/30 halen in de PO.

BOOKMARKEN hé!

Ahja, en De Bruyne vertrekt de 3de week van augustus en wordt niet uitgeleend aan Genk.

Rogue

Legacy Member
De transparantie op vlak van transfers bij Club vind ik enorm interessant. Als supporter is het wel leuk om te weten wat ze nu precies verwachten van de aanwinsten.

Na deze inleiding nam Sven Vermant als eerste van de twee Sports Managers het woord:
* de A-kern zal volgend seizoen uit 29 spelers bestaan: 26 veldspelers en 3 doelmannen
* van de 29 zijn er 8 eigen opgeleide spelers
* er zitten 18 Belgen in de kern
* gemiddelde leeftijd: 23,5 jaar (vorig seizoen: 25 jaar)

Daarna gaf Sven Vermant toelichting bij de 10 nieuwelingen:
* Vladan Kujovic: moet onze jonge keepers beter maken
* Tom Høgli: komt ter vervanging van Camozzato op rechtsachter.
* Michael Almebäck en Pietro Perdichizzi: nu hebben we weinig opties centraal achteraan, beide spelers kunnen Ryan Donk en Daan Van Gijseghem vervangen. Pietro is duidelijk een optie voor de toekomst.
* Fredrik Stenman: neemt op linksachter de plaats in van Peter Van der Heyden.
* Niki Zimling: is aangekocht als verdedigende middenvelder, hij is een leider, verdedigt goed en heeft voetballend vermogen.
* Victor Vazquez en Lior Refaelov: 2 creatieve middenvelders die het vertrek van Perisic en de afwezigheid van de nog geblesseerde Vargas moeten opvangen.
* Thomas Meunier: groot talent, komt uit derde klasse, zal aanpassingsperiode nodig hebben.
* Bjorn Vleminckx: van hem verwachten we 10 à 15 doelpunten per seizoen.

Henk Mariman lichtte op zijn beurt het nieuwe scoutingsapparaat toe. Vanaf 20 februari zag Club - gespreid over al zijn scouts - 20 wedstrijden per week in Europa. Het is bezig met het aanleggen van een database. De werking van de netwerkscouts en de 3 belangrijke stappen in het scoutingsproces werden toegelicht: research, scouting (video, live match, trainingen) en mentale screening (Rudy Heylen).

Exorikos

Legacy Member
puni zei:
Ik vond dat op dat ogenblik ook een gebrek aan ambitie (hoewel het logisch was om de druk weg te houden).

Anderlecht speelt trouwens elk seizoen voor de titel, dat moet zelfs niet uitzonderlijk gezegd worden door het bestuur.

Het hatelijkst vond ik persoonlijk wel dat Genk en Standard ondanks dat ze de enige kanshebbers waren op de titel allebei bleven beweren dat ze helemaal niet met die titel bezig waren. Ronduit belachelijk vind ik zoiets...

Jurgenv1

Legacy Member
Wijsheid zei:
Ze zullen hallen over de sloot PO1 halen en minder dan 10/30 halen in de PO.

BOOKMARKEN hé!

Ahja, en De Bruyne vertrekt de 3de week van augustus en wordt niet uitgeleend aan Genk.

:D

Morrissey

Legacy Member
Henk Mariman lichtte op zijn beurt het nieuwe scoutingsapparaat toe. Vanaf 20 februari zag Club - gespreid over al zijn scouts - 20 wedstrijden per week in Europa. Het is bezig met het aanleggen van een database.
Da's toch echt bitterweinig? Alle scouts, en toch maar 20 matchen per week? In de veronderstelling dat ze een kleine 10 scouts hebben (heb daar niet echt een gedacht van, maar zal er niet ver van zitten, bekijken die toch echt weinig matchen?

Geen idee of dat bij andere ploegen is, maar als je écht veel spelers aan het werk wil zien zou je toch elke scout minstens 2 matchen per dag kunnen laten volgen. Op een zaterdag/zondag alleen al kan je makkelijk 4 a 5 matchen gaan zien.

HRM

Legacy Member
Fireflies zei:
Da's toch echt bitterweinig? Alle scouts, en toch maar 20 matchen per week? In de veronderstelling dat ze een kleine 10 scouts hebben (heb daar niet echt een gedacht van, maar zal er niet ver van zitten, bekijken die toch echt weinig matchen?

Geen idee of dat bij andere ploegen is, maar als je écht veel spelers aan het werk wil zien zou je toch elke scout minstens 2 matchen per dag kunnen laten volgen. Op een zaterdag/zondag alleen al kan je makkelijk 4 a 5 matchen gaan zien.
Als groundhopper kan ik u verzekeren dat 4 a 5 matchen op een dag zo goed als onmogelijk is. Tenzij dat de wedstrijden in één stad gespeeld werden. Hoogste dat mij gelukt is, is twee keer en dan moet je soms al crossen.

Sick-Boy

Legacy Member
Fireflies zei:
Da's toch echt bitterweinig? Alle scouts, en toch maar 20 matchen per week? In de veronderstelling dat ze een kleine 10 scouts hebben (heb daar niet echt een gedacht van, maar zal er niet ver van zitten, bekijken die toch echt weinig matchen?

Geen idee of dat bij andere ploegen is, maar als je écht veel spelers aan het werk wil zien zou je toch elke scout minstens 2 matchen per dag kunnen laten volgen. Op een zaterdag/zondag alleen al kan je makkelijk 4 a 5 matchen gaan zien.

Ik weet niet of dat wel mogelijk is. Als je spelers volgt die in dezelfde competitie spelen kan dat misschien maar als je tussen de matchen het vliegtuig moet nemen wordt het toch al wat moeilijker.

Truman'

Legacy Member
20 matchen staat gelijk aan minstens 440-460 (mits wat wissels) spelers per week dat die mannen bezig zien, op jaar basis *4*10, een kleine 18500 spelers.
Als dat niet genoeg is weet ik het ook niet.

Cerv.Be

Legacy Member
Fireflies zei:
Da's toch echt bitterweinig? Alle scouts, en toch maar 20 matchen per week? In de veronderstelling dat ze een kleine 10 scouts hebben (heb daar niet echt een gedacht van, maar zal er niet ver van zitten, bekijken die toch echt weinig matchen?

Geen idee of dat bij andere ploegen is, maar als je écht veel spelers aan het werk wil zien zou je toch elke scout minstens 2 matchen per dag kunnen laten volgen. Op een zaterdag/zondag alleen al kan je makkelijk 4 a 5 matchen gaan zien.

4-5 matchen? Yeah, right. Alle voetbalstadia liggen naast elkaar zeker. :unsure:

Herr Doktor

Legacy Member
Exorikos zei:
Het hatelijkst vond ik persoonlijk wel dat Genk en Standard ondanks dat ze de enige kanshebbers waren op de titel allebei bleven beweren dat ze helemaal niet met die titel bezig waren. Ronduit belachelijk vind ik zoiets...

Het was op sommige momenten ook moeilijk te zeggen want om de week veranderde de grote titel favoriet remember? :p

TeknomanFan

Legacy Member
Fireflies zei:
Da's toch echt bitterweinig? Alle scouts, en toch maar 20 matchen per week? In de veronderstelling dat ze een kleine 10 scouts hebben (heb daar niet echt een gedacht van, maar zal er niet ver van zitten, bekijken die toch echt weinig matchen?

Geen idee of dat bij andere ploegen is, maar als je écht veel spelers aan het werk wil zien zou je toch elke scout minstens 2 matchen per dag kunnen laten volgen. Op een zaterdag/zondag alleen al kan je makkelijk 4 a 5 matchen gaan zien.
scouten wil ook wel zeggen dat er rapporten over spelers moeten worden geschreven en dat er navraag wordt gedaan over zijn gedrag naast het veld en mentaliteit. Dat neemt wel wat tijd in beslag als je dat grondig wil doen.

Herr Doktor

Legacy Member
TeknomanFan zei:
scouten wil ook wel zeggen dat er rapporten over spelers moeten worden geschreven en dat er navraag wordt gedaan over zijn gedrag naast het veld en mentaliteit. Dat neemt wel wat tijd in beslag als je dat grondig wil doen.

Je moet ook naar trainingen gaan zien zijn inzet erbij, thuis situatie, je contacten bij de politie aanspreken dat er onregelmatigheden zijn gebeurt in het verleden,.... zit hier met een ex-scout op men kot. Hij moest met de trainer matchen analyseren, speel stijl bepalen, ploegen scouten, spelers scouten,... was bij een eerste klasser en quasi onbetaald.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan