Archief - UEFA Europa League 2013/2014

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Cinnead zei:

Hmm, gezien Club niet speelt worden er niet meer wedstrijden dan andere jaren gespeeld. Maar de voorbije jaren werd de grasmat wel kapot gespeeld met alle gevolgen vandien. Er ligt nu wel een nieuwe mat, als die stevig genoeg is zodat Club & Cercle binnen enkele maanden niet in een modderpoel moeten spelen maar op een deftige mat dan zie ik geen probleem.

Vraag mij wel af of er geen stadia dichter in de buurt liggen? Afstand tussen Zulte & Lokeren is iig veel dichter. Gent nog dichter, maarja, dat nieuw stadium zeker?

Of Kortrijk? Nog het dicht van al me dunkt? Of Moeskroen? Denk dat een kleiner stadium sportief ook beter zal zijn. Want 'k zie ZW geen 28000 man naar in Brugge krijgen.

Verder maken zowel Standard, Genk en zelfs Zulte zeker kans op overwinteren.

Zulte kan het zeker halen. Maribor moet altijd 6/6 zijn. Kazan is te pakken want die zitten in flinke dip en het gaat eerder van kwaad naar erger dan omgekeerd. Wigan is een tweede klasser, maar dat wil niets zeggen. De top uit de Championship moet niet onderdoen voor de Belgische subtop. Het blijft wel afwachten hoe serieus Wigan de EL opneemt. Zetten ze alles op de competitie om terug te promoveren en geven ze geen fuck om de EL, die ze toch niet gaan winnen en promotie enkel moeilijker maakt? Of gaan ze ervoor?

Mijn prono

Wigan
Zulte
Rubin
Maribor


Dan hebben we Standard, allicht de sterkste Belgische ploeg in Europa nu dat de b-ploeg van Club verrassend uitgeschakeld is door Slask. Nuja, als je niet Slask kan winnen ben je fout bezig. Niet alleen moet je winnen tegen een ploeg als Slask, je moet de gasten voetballes geven met een 5-0 pandoering. Zoals Club destijds Dortmund toonde hoe voetbal moest gespeeld worden. Ach, tegenwoordig zijn het niet meer als nostalgische mijmeringen aan betere tijden.
Maar serieus Standard heeft geen excuus om niet door te gaan in de zwakste poule van de EL.
Er komen maar twee ploegen in aanmerking om bij de eerste twee te eindigen jullie weten best wel wie.

Mijn prono

Standard
Salzburg
en dan die andere twee


Genk heeft als enige ploeg een redelijke topploeg in de poule. Groepswinst zou een stunt zijn. Niet kwalificeren zit er dikker in dan groepswinst.
Dinamo Kiev is in principe dé groepswinner die gerust 18/18 kan pakken, maar Dinamo is verzwakt nu Shevchenko gestopt is en vervangen is door Mbokani. Als Mbokani het niveau van de bejaarde Shevchenko kan evenaren is de groepswinner bekend.
De strijd om te tweede plaats wordt spannend. Rapid Wenen is op papier iets beter dan Genk, maar voetbal wordt niet op papier gespeeld. Ik schat hun kansen 50/50.
FC Thun is een middenmoterke uit Zwitserland dat ik niet kan inschatten. In principe zijn ze kansloos, maar het zou de eerste keer niet zijn dat een underdog verrast. Want voor hen is het met het halen van de poules hun Europese campagne al geslaagd. En een ploeg die niet te verliezen heeft en alles te winnen kan voor verassingen zorgen.

Mijn prono

Dinamo
Genk
Rapid of Thun

Maar ik kan het niet goed inschatten. Dinamo verwacht ik als groepswinnaar als Mbokani naar behoren speelt. Voor de tweede plaats geef ik Genk en Rapid 60/40 kans, maar met Thun als gevaarlijke outsider.


Hopelijk valt het "trollgehalte" wel mee nu in deze post en breng ik mijn stadsgenoot niet in verlegenheid :(

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Bart Religion zei:
Hmm, gezien Club niet speelt worden er niet meer wedstrijden dan andere jaren gespeeld. Maar de voorbije jaren werd de grasmat wel kapot gespeeld met alle gevolgen vandien. Er ligt nu wel een nieuwe mat, als die stevig genoeg is zodat Club & Cercle binnen enkele maanden niet in een modderpoel moeten spelen maar op een deftige mat dan zie ik geen probleem.

Vraag mij wel af of er geen stadia dichter in de buurt liggen? Afstand tussen Zulte & Lokeren is iig veel dichter. Gent nog dichter, maarja, dat nieuw stadium zeker?

Of Kortrijk? Nog het dicht van al me dunkt? Of Moeskroen? Denk dat een kleiner stadium sportief ook beter zal zijn. Want 'k zie ZW geen 28000 man naar in Brugge krijgen.

Draait daar niet om he...

Bart Religion

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Draait daar niet om he...

Als het niet om de grasmat draait waarover dan wel?

Bedoel je het ego? Dat een mindere ploeg Europees zou spelen op het veld van het Grote Club Brugge? Dat stoort mij niet eigenlijk.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Bart Religion zei:
Als het niet om de grasmat draait waarover dan wel?

Bedoel je het ego? Dat een mindere ploeg Europees zou spelen op het veld van het Grote Club Brugge? Dat stoort mij niet eigenlijk.

Dat Zulte niet op Club zou spelen voor de ruimte maar omdat hun eigen stadion niet conform is met de UEFA-normen?
Lokeren was niet goed genoeg, dan gaat Kortrijk en Moeskroen ook niet goed zijn he...

Cuth

Legacy Member
Bart Religion zei:
Vraag mij wel af of er geen stadia dichter in de buurt liggen? Afstand tussen Zulte & Lokeren is iig veel dichter. Gent nog dichter, maarja, dat nieuw stadium zeker?

godverdoemeeeeeeeeeee

Dat heeft dus geen fluit te maken met snelheid of het door elkaar haspelen van verschillende talen. Dat is pure onwetendheid.

Bart Religion

Legacy Member
Geen idee eigelijk, ik dacht dat Kortrijk wel goed genoeg was maar Kortrijk moeilijk deed. Roeselare dan maar? Paar jaar geleden hebben die toch Europees gespeeld? Of was dat ook op een ander veld?

Racing_Genk

Legacy Member
AZ speelt tegen Karagandy, je moet eens op google maps kijken waar dat ligt. :lol:

NemesisBE

Legacy Member
"Dynamo als Mbokani goed speelt" Serieus Bartje? Kiev is heus wel meer dan Mbokani hoor :D

BleKKie

Legacy Member
Racing_Genk zei:
AZ speelt tegen Karagandy, je moet eens op google maps kijken waar dat ligt. :lol:

:lol:
5u tijdsverschil ofzo, dat is toch niet meer normaal, dat is Europa niet meer hé kom zeg

|nfected

Legacy Member
Alleen Gent en Brugge voldoen aan de normen. En in Gent mag het niet omdat ze niet willen dat een andere ploeg Europees speelt in hun nieuwe stadium.

Bart Religion

Legacy Member
Anderlecht en Stade Roi Baudouin sowieso ook toch? Cristal Arena? Het Kiel? Wel ver van W-V. Sclessin sowieso ook, maar dat is zeker veel te ver.

Charleroi? Die hebben toch een een update gekregen in 2000 dankzij het EK?

Valt er nergens geen lijst te bezien met voorwaarden en stadia* die voldoen aan Europees voetbal?


PS Stadia is een mooier woord dan het lelijke stadion/stadions. Dus taalpuristen, sorry. Taal leeft, leer er met leven.

Général Zantas

Legacy Member
Rubin Kazan in een flinke dip en het gaat van kwaad naar erger? Jij volgt het Russische voetbal duidelijk compleet niet.

TrickY.

Legacy Member
Een abo voor de drie "thuismatchen" van Zulte-Waregem kost amper 30-40 EUR. Leuk wel om wat extra volk te lukken. Gisteren (eerste verkoopdag) 'al' 700 abo's weg :p

puni

Legacy Member
Bart Religion zei:
Anderlecht en Stade Roi Baudouin sowieso ook toch? Cristal Arena? Het Kiel? Wel ver van W-V. Sclessin sowieso ook, maar dat is zeker veel te ver.

Anderlecht, Genk en Standard spelen zelf Europees. En Het Kiel, dat ligt vooral niet gevoelig na al die zwets eind vorig seizoen.

bitsarecool

Legacy Member
Ik ben eens benieuwd wat Swansea vanavond gaat doen in Valencia. Ze zijn niet echt in vorm als ik Eurowariors zie praten dus dat geeft ons wel wat kansen maar ze spelen natuurlijk wel thuis.. Wel tof dat ze al om 19 uur beginnen in plaats van bij de CL om 20u45.

eurowarriors

Legacy Member
bitsarecool zei:
Ik ben eens benieuwd wat Swansea vanavond gaat doen in Valencia. Ze zijn niet echt in vorm als ik Eurowariors zie praten dus dat geeft ons wel wat kansen maar ze spelen natuurlijk wel thuis.. Wel tof dat ze al om 19 uur beginnen in plaats van bij de CL om 20u45.

Kijk er ook naar uit, mooie ploeg om tegen te spelen. Ik verwacht enkele "wisselspelers" aan de aftrap, maar het zou me niet verbazen als die het uiteindelijk beter zullen doen dan sommige "basisspelers" van de laatste matchen. Een heel belangrijke match voor de coach, zondag wacht Sevilla. Minstens 4/6 is nodig, maar om het vertrouwen weer op te krikken is eigenlijk een 6/6 een must.

Spijtig dat Pablo niet kan spelen bij Swansea!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan