Club, Gent, Genk, Lokeren, Anderlecht en Mechelen PO I.
Riga gaat als eerste ontslagen worden bij Standard en uiteindelijk gaan zij hun seizoen 2009-2010 overdoen.
Sint Truiden is volgens mij degradatiekandidaat numero 1, gevolgd door Bergen.
Lierse en Cercle gaan het ook moeilijk krijgen.
Uiteindelijk hoop ik dat Club kampioen zal spelen, maar dat zal allemaal afhangen van het samenspel tussen alle nieuwkomers zeker. Van alle ploegen die vorig seizoen PO I gespeeld hebben, vind ik wel dat Club het best heeft ingekocht.
Gent zou ook wel eens dicht kunnen eindigen, want hun kern is quasi hetzelfde en ze hebben er een deftige trainer bij.
Anderlecht is afwachten voor mij, maar het lijkt me het (alweer) jaartje te veel voor Jacobs. Als Lukaku het voor elkaar krijgt daar alleen vooraan in de spits, kan het nog meevallen voor hen, maar anders zie ik ze met moeite een top3 halen.
Genk heeft een goed seizoen gehad, maar verliest nu wel alle rotsen achteraan. Courtois weg én Matoukou. Dan lukt het Nadson hopelijk om dat goed op te vangen, maar dat is natuurlijk koffiedik kijken. Hij & Vanden Borre kunnen wel eens sleutelspelers worden. Als Köteles z'n niveau haalt van voor Courtois, kan hij ook een stevige rots worden achteraan. Alleen heeft die nu wel een jaar op de bank zitten niksen en een 18-jarige de pannen van't dak zien spelen. Mentaal kan dat pijn doen.
Lokeren zie ik wel doordoen op het elan van vorig seizoen en ook KV Mechelen gaat dat goed doen imo, nu ze eindelijk een vlot scorende spits gevonden hebben met Kevin VDB.
Zo, mijn korte kijk.