Archief - Jupiler Pro League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    465
  • Opiniepeiling gesloten.

NotoriousP

Legacy Member
starspike zei:
Over de twee vetgedrukte beweringen:
1. Ik weet niet welke match je vader gezien heeft, maar onze 2de helft was (zeker gezien het met een man minder was) echt niet slecht te noemen. Ik vond het zelfs redelijk goed...De 1ste helft daarentegen ;)
2. 6 prijzen in 12 jaar zou ik toch niet "1 keer op een decennium iets deftig presteren" noemen ;)

1) Ik beoordeelde enkel de situatie van 11 vs 11, 10 vs 11 was idd niet slecht aangezien het met een man minder was maar tegen een goed standard had je hier verloren. Het heeft overigens weinig zin om 10 vs 11 relevant te noemen, Brugge heeft vorige 2 jaar verscheidene keren met 10 vs 11 andere ploegen van het kaske naar de muur gespeeld maar nog verloren. ;)

2) Lol, 6 prijzen in 12 jaar maar ook 6 prijzen in 22 jaar hé. :) Nu het was bij wijze van spreken, om maar duidelijk te maken dat een Genk supporter helemaal niet op zijn plaats is met neerbuigende uitspraken naar Club Brugge.


dacuba zei:
@NotoriousP, die 2e helft was thans goed, en zoals starspike aanhaalt zijn het net iets meer prijzen dan 1/10j. In ieder geval, als Brugge speelt zoals ze vandaag spelen komt er helemaal niets van (als ze op dit elan doorgaan, laat me dat nogmaals onderstrepen), en dan staan ze daar met hun nieuwe ploeg en beloftes naar de sups (niet in de proporties van RSCA, maargoed).

Genk ook niet jongen, als jullie spelen zoals vandaag (jaja c-elftal excuses) of zoals tegen standard dan zal er ook niets van komen.

enj0i^

Legacy Member
Het wordt dringend tijd dat het seizoen begint, want flamen voor oefenmatchen is nogal lame :(

GaMe®

Legacy Member
Tricki zei:
Net terug van de match van Anderlecht tegen Gençlerbirligi.
Anderlecht 1-0 gewonnen na een goal van Samuel in een overwegend matige match.

Anderlecht speelde wel met hun waarschijnlijke basiself voor vrijdag, maar het is duidelijk dat ze nog niet volledig klaar zijn.
De opstelling was:

-----------Lukaku
Suarez-----Kanu------Reynaldo
-------Marecek-Gillet
Safari---Samuel-Juhasz---Odoi
------------Proto

De grootste zwakte was Kanu op de 10. Hij vond nooit een opening en verstuurde een resem aan slechte passen. Gillet was ook redelijk zwak al werkte hij wel meer dat we gewoon zijn. Aanvallend bracht hij wel niets bij.
Lukaku ook weinig gezien, maar had dan ook constant 2 verdedigers bij zich en speelde op een eiland.
Reynaldo was ook redelijk onzichtbaar, maar kon toch af en toe uitpakken met een goede flits. Ik wil hem nog wel het voordeel van de twijfel geven.
Suarez was meer aanwezig, maar zeker niet geweldig. De samenwerking met Safari verliep ook niet al te vlot vond ik.
In het algemeen vond ik dat de backs te verdedigend ingesteld waren. Voor Odoi viel het nog mee, maar Safari is geen enkele keer de lijn afgegaan denk ik.
Achteraan zat het wel goed. Enkel in de tweede helft hebben de Turken in 2 minuten 2 kansen gekregen, maar voor de rest zat het volledig dicht.
Marecek speelde wel zeer sterk vond ik. Amper een slechte pas en goed verdedigend werk. Enkel nog iets te weinig diepgang, maar toch vond ik hem de beste Anderlechtspeler.

Het is dus zeer duidelijk wat Anderlecht nog mist. Creativiteit op middenveld en op de flanken aangevuld met een trainer die ziet dat Kanu en Gillet gewoon niet als basisspelers op het middenveld horen te staan. Biglia, Legear en Vargas kunnen dit probleem oplossen, maar de matchen dat die alle 3 fit zullen zijn, zijn ook op 1 hand te tellen. Versterking is dus zeker welkom.

Anderlecht was inderdaad zeer zwak. (De Turken ook trouwens) Ben benieuwd wat voor competitiestart ze gaan maken.

Was trouwens wel grappig dat de turkse ploeg officieel als thuisploeg stond op het wedstrijdblad in een stad als Beringen-Mijn. :)

J.Brown

Legacy Member
congrats!

verschrikkelijke pot voetbal, langs beide kanten.

Ik las net dat Zurich zijn 2e competitiematch ook verloren heeft en ze paar belangrijke basisspelers kwijt zijn door blessures, nice!

somfortiwan

Legacy Member
dacuba zei:
NotoriousP'tje, gij zijt begonnen over de geschiedenis he, ik had het enkel over de prognose voor volgend seizoen. Ge moet nu niet de discussie naar u toe proberen te trekken met feiten waar enkel gij over argumenteert. En als ge dan toch net achterom kijkt naar het vorige seizoen (wat nog vers in ieders geheugen zit), zie ik 't somber in voor FCB, na deze oefenmatch gezien te hebben. Het lijkt niet alsof FCB ook op 't veld zo'n grote metamorfose ondergaan is. Daar is toch niks mis aan?

Den trainer? :unsure:
Ik ben echt een aanhanger van het voetbal dat Koster altijd probeert te spelen, maar als Brugge eind september niet bij de eerste 3 staat, dan zal het rap gedaan zijn voor hem vrees ik...
Natuurlijk moeten er nu niet te veel conclusies getrokken worden uit 1 oefenwedstrijd, maar mijn geduld als supporter is niet eindeloos :p

NotoriousP

Legacy Member
dacuba zei:
na deze oefenmatch gezien te hebben. Het lijkt niet alsof FCB ook op 't veld zo'n grote metamorfose ondergaan is. Daar is toch niks mis aan?

1) Doe geen uitspraken over een ploeg op basis van 1 match, ik dacht dat gij uw eerste jaar TEW al achter de rug had? Nog geen statistiek gehad? 1 match betekent niets.

2) Je bent fout, ik zie een hele metamorfose op het veld, ook in die match van gisteren. Het was geen goed voetbal gisteren en de metamorfose tov vorig jaar mag dan misschien geen verbetering zijn (gisteren) maar het spel is wel beduidend anders.

Morrissey

Legacy Member
J.Brown zei:
Ik las net dat Zurich zijn 2e competitiematch ook verloren heeft en ze paar belangrijke basisspelers kwijt zijn door blessures, nice!

Aan dat lijstje met geblesseerden zal Standard ook wel wat toevoegen. Wat een knokkersploeg was dat alwéér in de Supercup.

Sportinggboy

Legacy Member
Tricki zei:
Net terug van de match van Anderlecht tegen Gençlerbirligi.
Anderlecht 1-0 gewonnen na een goal van Samuel in een overwegend matige match.

Anderlecht speelde wel met hun waarschijnlijke basiself voor vrijdag, maar het is duidelijk dat ze nog niet volledig klaar zijn.
De opstelling was:

-----------Lukaku
Suarez-----Kanu------Reynaldo
-------Marecek-Gillet
Safari---Samuel-Juhasz---Odoi
------------Proto

De grootste zwakte was Kanu op de 10. Hij vond nooit een opening en verstuurde een resem aan slechte passen. Gillet was ook redelijk zwak al werkte hij wel meer dat we gewoon zijn. Aanvallend bracht hij wel niets bij.
Lukaku ook weinig gezien, maar had dan ook constant 2 verdedigers bij zich en speelde op een eiland.
Reynaldo was ook redelijk onzichtbaar, maar kon toch af en toe uitpakken met een goede flits. Ik wil hem nog wel het voordeel van de twijfel geven.
Suarez was meer aanwezig, maar zeker niet geweldig. De samenwerking met Safari verliep ook niet al te vlot vond ik.
In het algemeen vond ik dat de backs te verdedigend ingesteld waren. Voor Odoi viel het nog mee, maar Safari is geen enkele keer de lijn afgegaan denk ik.
Achteraan zat het wel goed. Enkel in de tweede helft hebben de Turken in 2 minuten 2 kansen gekregen, maar voor de rest zat het volledig dicht.
Marecek speelde wel zeer sterk vond ik. Amper een slechte pas en goed verdedigend werk. Enkel nog iets te weinig diepgang, maar toch vond ik hem de beste Anderlechtspeler.

Het is dus zeer duidelijk wat Anderlecht nog mist. Creativiteit op middenveld en op de flanken aangevuld met een trainer die ziet dat Kanu en Gillet gewoon niet als basisspelers op het middenveld horen te staan. Biglia, Legear en Vargas kunnen dit probleem oplossen, maar de matchen dat die alle 3 fit zullen zijn, zijn ook op 1 hand te tellen. Versterking is dus zeker welkom.

Ben ook gaan kijken, Kanu beschamend slecht. Voor de rest saaie match waarin Lukaku weer moederziel alleen moest staan. En zelfs tegen 9! Turken geen kansen kunnen creeëren ( 2 keer terecht rood, de 2de was een zware overtreding )

Didierke10

Legacy Member
GaMe® zei:
Anderlecht was inderdaad zeer zwak. (De Turken ook trouwens) Ben benieuwd wat voor competitiestart ze gaan maken.

Was trouwens wel grappig dat de turkse ploeg officieel als thuisploeg stond op het wedstrijdblad in een stad als Beringen-Mijn. :)

Er zitten in Beringen-Mijn misschien heel veel Turken? :D

somfortiwan

Legacy Member
Dat verklaart dan waarom ze de mijn gesloten hebben, dan kunnen ze er niet meer uit :unsure:

Vedeco

Legacy Member
Straks de laatste test voor Gent tegen Getafe. Hopelijk kan Mboyo de lijn doortrekken want die zit echt in een supervorm zo vroeg op het seizoen.

Svartálfar

Legacy Member
dacuba zei:
Wat een zwakke verschijning eigenlijk. Tegen een Nederlandse middenmoter 1 - 0 achterstaan, een strafschop cadeau krijgen (al dan niet als compensatie) en dan nog zo zwak trappen (keeper had 'm in eerste instantie en was helemaal niet goed geplaatst) en tja..

Dat er dan nog sups zijn die op Genk kakken. 3 - 1 tegen Franse topploeg en overwinning tegen Standard. Brugge staat nog ver zie ik.

Gij zijt toch echt een ongelooflijk kalf.

Op basis van 1 matchke conclusies trekken. En dan nog niet eens een match van belang.

Voor "supporterkes" als u hoopt ge toch echt dat Genk zwaar op hun gezicht gaan volgend seizoen.

Wijsheid

Legacy Member
Kunnen we niet gewoon alles in de koelkast steken tot pakweg speeldag 5? Dan kunnen jullie je over en weer gezeik terug bovenhalen met échte wedstrijden achter de rug.


Ja Brugge speelde niet goed tegen Roda. De rest van de oefencampagne echter wél.
Ja Genk was schijt tegen en evenschijt Standard en met 1 verdediger en C-elftal tegen Leverkusen. De rest was echter niet slecht.

Voor de rest kan er maar één ding gezegd worden. Los van alle resultaten zijn deze vaak GEEN REFERENTIE VOOR HET KOMENDE SEIZOEN. Vaak genoeg voorgevallen dat de uitstekende voorbereiding gevolgd werd door een kakseizoen en andersom.

Was Brugge een beetje uitgeblust van een zware voorbereiding? Hadden ze wel zin? Factoren die bij elke ploeg meespelen op het einde van de voorbereiding, maar waar mensen met een lange neus en kort zicht niet naar kijken.

Scr1fle

Legacy Member
Wijsheid zei:
Kunnen we niet gewoon alles in de koelkast steken tot pakweg speeldag 5? Dan kunnen jullie je over en weer gezeik terug bovenhalen met échte wedstrijden achter de rug.


Ja Brugge speelde niet goed tegen Roda. De rest van de oefencampagne echter wél.
Ja Genk was schijt tegen en evenschijt Standard en met 1 verdediger en C-elftal tegen Leverkusen. De rest was echter niet slecht.

Voor de rest kan er maar één ding gezegd worden. Los van alle resultaten zijn deze vaak GEEN REFERENTIE VOOR HET KOMENDE SEIZOEN. Vaak genoeg voorgevallen dat de uitstekende voorbereiding gevolgd werd door een kakseizoen en andersom.

Was Brugge een beetje uitgeblust van een zware voorbereiding? Hadden ze wel zin? Factoren die bij elke ploeg meespelen op het einde van de voorbereiding, maar waar mensen met een lange neus en kort zicht niet naar kijken.

amen. :bow:

BleKKie

Legacy Member
Idd, je weet ook niet hoe de trainingsintensiteit was de laatste dagen, dus kun je onmogelijk oordelen hoe het juist zit, vanaf dat de competitie start zal er wel veel meer duidelijk worden.

Cerv.Be

Legacy Member
Wat een gezeik is dat hier? Iedereen zit op elkaars te ploeg te flamen op basis van oefenmatchen. Wtf?

Laten we eens praten als de competitie een match of 5-6 ver is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan