Net terug van de match van Anderlecht tegen Gençlerbirligi.
Anderlecht 1-0 gewonnen na een goal van Samuel in een overwegend matige match.
Anderlecht speelde wel met hun waarschijnlijke basiself voor vrijdag, maar het is duidelijk dat ze nog niet volledig klaar zijn.
De opstelling was:
-----------Lukaku
Suarez-----Kanu------Reynaldo
-------Marecek-Gillet
Safari---Samuel-Juhasz---Odoi
------------Proto
De grootste zwakte was Kanu op de 10. Hij vond nooit een opening en verstuurde een resem aan slechte passen. Gillet was ook redelijk zwak al werkte hij wel meer dat we gewoon zijn. Aanvallend bracht hij wel niets bij.
Lukaku ook weinig gezien, maar had dan ook constant 2 verdedigers bij zich en speelde op een eiland.
Reynaldo was ook redelijk onzichtbaar, maar kon toch af en toe uitpakken met een goede flits. Ik wil hem nog wel het voordeel van de twijfel geven.
Suarez was meer aanwezig, maar zeker niet geweldig. De samenwerking met Safari verliep ook niet al te vlot vond ik.
In het algemeen vond ik dat de backs te verdedigend ingesteld waren. Voor Odoi viel het nog mee, maar Safari is geen enkele keer de lijn afgegaan denk ik.
Achteraan zat het wel goed. Enkel in de tweede helft hebben de Turken in 2 minuten 2 kansen gekregen, maar voor de rest zat het volledig dicht.
Marecek speelde wel zeer sterk vond ik. Amper een slechte pas en goed verdedigend werk. Enkel nog iets te weinig diepgang, maar toch vond ik hem de beste Anderlechtspeler.
Het is dus zeer duidelijk wat Anderlecht nog mist. Creativiteit op middenveld en op de flanken aangevuld met een trainer die ziet dat Kanu en Gillet gewoon niet als basisspelers op het middenveld horen te staan. Biglia, Legear en Vargas kunnen dit probleem oplossen, maar de matchen dat die alle 3 fit zullen zijn, zijn ook op 1 hand te tellen. Versterking is dus zeker welkom.