Archief - Europa League 2011-2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BeeLz

Legacy Member
rebensmans zei:
Ik benadrukte: het Lokeren van vorig jaar dus die haalden PO1 he ;). Trouwens Birmingham in het algemeen doet altijd mee voor de titel (dus bv enkele jaren geleden wél), maar geen Birmingham dat zo zwak in de Championship speelt.

Argumenten:

Ik baseer mij op resultaten van Engelse EERSTEKLASSERS dit seizoen:

Krakau - Fulham 1-0
PAOK Saloniki 0-0 Tottenham Hotspur
Dinamo Kiev 1-1 Stoke City
Birmingham City 1-3 Sporting Braga
Fulham 1-1 FC Twente
+ Birmingham gaat met geluk winnen op Maribor

De ploegen die ik hier opnoem zijn een stuk beter dan Birmingham (subtop 1e klasse vs middenmoot 2e klasse) en toch behalen ze geen 'topresultaten' tegen clubs waar ook Brugge tegen KAN winnen. Uiteraard hebben ze ook goeie resultaten geboekt maar die laat ik hier achterwege :p

Als ik jullie moet geloven verliest Brugge altijd met 3-0 of 4-0 van Fulham/Stoke want ze zijn slechter dan Birmingham en Birmingham wordt normaal gezien ook zeer makkelijk verslagen door die ploegen.

Gelle kijkt precies teveel naar de naam 'Birmingham'. Als hun tegenstander 'Cardiff' was of Peterborough United (die het even goed doen als birmingham) zou iedereen hier verkondigen dat Brugge hun moest afslachten..

Uhmm, die cijfers zeggen niets aangezien zowel fulham, tottenham en Stoke in de europa league met een 3/4de B-team spelen. Dat gezegd zijnde is het verschil tussen de championship en de PL veel kleiner dan 1ste en 2de klasse in andere landen. De top5/10 en bottom 5/10 van beide competities zijn zowat aan elkaar gewaagd en hebben ook vergelijkbare budgetten.

Birmingham is inderdaad geen topteam maar dat is Brugge ook niet, maar zei maar zeker dat de Championship een pak hoger is qua niveau dan de Jupilerleague. Technisch zal het niet zo veel verschillen, maar qua tempo en fysieke kracht zal het een pak hoger zijn. Enkel de ploegen in playoff 1 kunnen volgens mij mee in de championship, derest maakt geen kans.

Bart Religion

Legacy Member
't verschil tussen Stoke en Birmingham was ocharme 7 puntjes in de competitie. Op zich geen verschil, maar 't ligt daar allemaal zo dicht bij elkaar dat zo'n paar puntjes het verschil tussen sub-top en degraderen betekend.
Weinig tot geen niveau verschil dus.

In Engeland heb je meer ploegen van Premier League niveau dan dat Premier League groot is. Ze kunnen moeilijk met 30 ploegen in 1e gaan spelen.

fearofthedark

Legacy Member
Cartek zei:
Wat bedoel je toch met Europees is nog helemaal iets anders?
Precies of ploegen zoals maribor, graz, athene, poltava, kopenhagen iets zouden kunnen betekenen in onze competitie. Altijd die redenering van het is Europees dus het moet wel goed zijn..
Onze competitie is heus niet zo zwak.

AEK speelt minstens top 3 in belgië
Europees komt het er gewoon niet uit dit jaar.
maar als ge verdiend gelijk speelt tegen Olympiakos dat nota bene Dortmund verslaat met 3-1, dan kunde wel degelijk een pak voetballen ze

J.Brown

Legacy Member
Jezus Mina wat een geblaat over wie de moelijkste poule heeft, wees gewoon blij dat het momenteel goed gaat voor de Belgische ploegen?

TazzDeMazz

Legacy Member
fearofthedark zei:
AEK speelt minstens top 3 in belgië
Europees komt het er gewoon niet uit dit jaar.
maar als ge verdiend gelijk speelt tegen Olympiakos dat nota bene Dortmund verslaat met 3-1, dan kunde wel degelijk een pak voetballen ze

AEK stelt nougabollen meer voor. Tis ni omdat germinal beerschot gelijkspeelt tegen brugge dat ze bv top 3 draaien in griekenland. Da zijn van die verwrongen vergelijkingen die op ni veel slaan. AEK zou met moeite POI halen hier.

fearofthedark

Legacy Member
TazzDeMazz zei:
AEK stelt nougabollen meer voor. Tis ni omdat germinal beerschot gelijkspeelt tegen brugge dat ze bv top 3 draaien in griekenland. Da zijn van die verwrongen vergelijkingen die op ni veel slaan. AEK zou met moeite POI halen hier.


heb je ze al zien spelen buiten de EL dan?

daarom dat ze in griekenland aan kop staan. (wel gedeeld maar toch)

PAOK, Pana, Olympiacos en AEK draaien met gemak mee in PO1

NemesisBE

Legacy Member
Club was gewoon slecht gisteren .
En ik vond Birmingham veel gedrevener voetballen. Alle duels waren voor hen. Ik was dus niet verbaasd dat ze die 1-2 nog maakten.

Krak dezelfde tegengoals eigenlijk, 2de paal en 1ste paal wel.
Maar ten eerste mocht die voorzet in beide gevallen nooit komen. En ten tweede krijgt de speler die scoort 2x te veel ruimte, zeker bij die eerste goal. Wat dacht Hogli toen? "wacht Colin, ik zal u ffkes komen dekken"

Alcoholic Punk

Legacy Member
Waar haal jij uit dat Birmingham zwak speelt dit seizoen?
Nogmaals ze hebben 3 (DRIE) wedstrijden te goed. Dit is een competitie met 46 wedstrijden (zonder promotie play-offs) een wereld van verschil.

Kunnen na deze wedstrijden op maximaal een 2de plaats komen. Dat is inderdaad zwak :ironic:

Svartálfar

Legacy Member
rebensmans zei:
Ik benadrukte: het Lokeren van vorig jaar dus die haalden PO1 he ;). Trouwens Birmingham in het algemeen doet altijd mee voor de titel (dus bv enkele jaren geleden wél), maar geen Birmingham dat zo zwak in de Championship speelt.

Argumenten:

Ik baseer mij op resultaten van Engelse EERSTEKLASSERS dit seizoen:

Krakau - Fulham 1-0
PAOK Saloniki 0-0 Tottenham Hotspur
Dinamo Kiev 1-1 Stoke City
Birmingham City 1-3 Sporting Braga
Fulham 1-1 FC Twente
+ Birmingham gaat met geluk winnen op Maribor

De ploegen die ik hier opnoem zijn een stuk beter dan Birmingham (subtop 1e klasse vs middenmoot 2e klasse) en toch behalen ze geen 'topresultaten' tegen clubs waar ook Brugge tegen KAN winnen. Uiteraard hebben ze ook goeie resultaten geboekt maar die laat ik hier achterwege :p

Als ik jullie moet geloven verliest Brugge altijd met 3-0 of 4-0 van Fulham/Stoke want ze zijn slechter dan Birmingham en Birmingham wordt normaal gezien ook zeer makkelijk verslagen door die ploegen.

Gelle kijkt precies teveel naar de naam 'Birmingham'. Als hun tegenstander 'Cardiff' was of Peterborough United (die het even goed doen als birmingham) zou iedereen hier verkondigen dat Brugge hun moest afslachten..

Heerlijk zwart/wit bekijkt ge dat allemaal.

Tis hier trouwens al gezegd Birmingham heeft nog 3 matchen in te halen in de championship vandaar dat ze slechts 16de staan. Maar dat is u wrs ontgaan?

edit: zatte punk was me voor :p

waffel

Legacy Member
Nu los hoeveelste Birmingham staat of uit welke competitie ze komen. Van zo'n ploeg moet je winnen thuis, 't is niet gebeurd, gl hf next time yooo.

Klopgeest

Legacy Member
Jammer dat de massale politiediensten nu niet in de pers kunnen afkomen met een compliment voor de fans dat ze zich al bij al redelijk goed gedragen hebben!

|steven|

Legacy Member
Toch wel geestig, de zogezegde kenners die Club moeiteloos zagen winnen van Birmingham City.

Jammer dat Standard ontgoochelde. Nu, alles is nog mogelijk.

BleKKie

Legacy Member
NemesisBE zei:
Club was gewoon slecht gisteren .
En ik vond Birmingham veel gedrevener voetballen. Alle duels waren voor hen. Ik was dus niet verbaasd dat ze die 1-2 nog maakten.

Krak dezelfde tegengoals eigenlijk, 2de paal en 1ste paal wel.
Maar ten eerste mocht die voorzet in beide gevallen nooit komen. En ten tweede krijgt de speler die scoort 2x te veel ruimte, zeker bij die eerste goal. Wat dacht Hogli toen? "wacht Colin, ik zal u ffkes komen dekken"

Volledig zoals ik het ook zie.
Speelden gewoon volledig in de kaart van Birmingham door met lange ballen te spelen, te traag op de bouwen zodat ze alles konden belopen, daarbij zat het centraal nog eens zo vast als iets, en gaat Refaelov op de koop toe nog eens 60min meer centraal lopen dan iets anders.

Met Meunier werd er eindelijk wat op de linkerflank gespeeld, maar veel heeft het ook niet opgeleverd. Club was eigenlijk gewoon enorm zwak zoveel is duidelijk, wat een rustige avond moest worden, zeker als je zo vroeg op 1-0 komt draait dan nog uit in een potje frustratie voor zowel supporters als spelers pffft.
Ik kan trouwens geen enkele speler noemen waarvan ik zeg, die heeft nu eens goed gespeeld, Donk was de enige die duels won dus ja hij misschien.

Jammer dat we de zege tegen Braga niet hebben verzilverd, maar er is niets gebeurt als ze volgende wedstrijd winnen in Birmingham.
Eén positief punt aan dit verlies, allemaal weer voetjes op de grond en ze weten nu tenminste dat er nog (heel) wat werk aan de winkel is.

Alcoholic Punk

Legacy Member
Die lange ballen begreep ik ook niet.
Brum heeft al meer gestalte, je kan het dan natuurlijk eens proberen want niet alle grote jongens zijn goed in de lucht. Maar als het na enkele keren niet lukt moet je snappen dat je over de grond moet spelen. Diene euro viel gisteren helaas niet.

Racing_Genk

Legacy Member
over die drie wedstrijden van birmingham: dat is me niet ontgaan, maar als ze voortdoen zoals ze nu doen levert hun dat 4 punten op en staan ze daarmee 12de

Alcoholic Punk

Legacy Member
darkslave zei:
nog mensen van hier die meegaan naar birmingham ?

Nope, had wel keur maar gezien ik geen supporter ben van Club (geen enkele Belgische ploeg eigenlijk) geweigerd. Kwestie dak geen plaats inneem van effectieve supporters.

BleKKie

Legacy Member
darkslave zei:
nog mensen van hier die meegaan naar birmingham ?

Kben het lange tijd van plan geweest, maar er konden er 2 niet van ons groepke dusja, ook maar saai dan met 2 :(

darkslave

Legacy Member
wij hebben gisteren nog het nieuws gekregen alsnog met 3 mee te kunnen :D..

BleKKie, genoeg gemeenschappelijk interesse om u te amuseren ook al zijt ge maar met 2 :o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan