Archief - Engels voetbal 2012-2013 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CisnerosIsGod

Legacy Member
Radbraker zei:
Man City moet die kopen, voor tegen "maar" Southampton en dergelijke!

Sowieso. Dan wint City misschien nog eens een match, laat staan een beker!

mtm

Legacy Member
BuBbA zei:
Suarez does it again. :lol:

Typisch...

3 maanden later maar nu kan ik hem eens bovenhalen:

mtm zei:
Degenen die nu zeggen dat indien er contact is, het geen duik kan zijn: ik zal jullie met plezier quoten als het nog eens gebeurt, met voorkeur tegen Chelsea, en de scheids wél fluit.

of

BuBbA zei:
Er is contact, dus er kan geen sprake zijn van Schwalbe.

Rubmifer zei:
Daar gaat het toch niet om? Als er contact is kan het toch nooit een schwalbe zijn? :wtf:

Dat jullie nu exact opnieuw reageren en het tegenovergestelde denken, zegt voor mij genoeg. Dus vraag ik me even af wat er typisch is, wat Suarez opnieuw doet en van waar de verontwaardigde reacties komen. En wat gaan we dan doen? Zeggen hoe belachelijk het wel niet is dat ik die posts opnieuw opzoek, woorden wat verdraaien, of gewoon niet reageren? :unsure:


Liverpool speelde een barslechte wedstrijd. Een constante brengen in de prestaties blijkt het moeilijkste en is misschien wel de reden dat de ambities dit seizoen niet te hoog mogen liggen. Op basis van de statistieken verdienden we misschien geen verlies, maar op basis van wat Liverpool in de wedstrijd bracht, verdienden we zeker geen overwinning. Slechte passing, mislukte controles, geen snelheid en op de koop toe slecht verdedigen bij standaardfases. Sturridge werd trouwens hard gemist en geeft blijk van hoe belangrijk hij op korte tijd is geworden voor het systeem en de manier van spelen. Kloofje van 6 punten met de zesde plaats dus misstappen zijn zeker uit den boze nu.

CisnerosIsGod

Legacy Member
Mja mtm het is niet omdat er hier een boel fanboys zitten die nooit neutraal zijn dat het geen onsportieve schwalbe was hé. En da's the issue.

Rubmifer

Legacy Member
Ik heb dan ook niet beweerd dat dit een schwalbe was mtm maar had het enkel op het feit dat dit nooit te nimmer een strafschop was.

Bubba

Legacy Member
mtm zei:
3 maanden later maar nu kan ik hem eens bovenhalen:



of





Dat jullie nu exact opnieuw reageren en het tegenovergestelde denken, zegt voor mij genoeg. Dus vraag ik me even af wat er typisch is, wat Suarez opnieuw doet en van waar de verontwaardigde reacties komen. En wat gaan we dan doen? Zeggen hoe belachelijk het wel niet is dat ik die posts opnieuw opzoek, woorden wat verdraaien, of gewoon niet reageren? :unsure:

Waar zeg ik precies dat dit een schwalbe is? Hij gaat gewoon, weeral, goedkoop neer. Typisch Suarez dus. Waarom jij er mijn definitie van een schwalbe bijhaalt is mij een raadsel.

BeeLz

Legacy Member
Ik vind persoonlijk dat Suarez de laatste maanden goed meevalt, heb deze match wel niet gezien maar als er contact is ga je gewoon neer als spits in de 16. Niet dat ik vaak akkoord ben met Liverpool supporters die claimen dat elk contact een penalty is maar Suarez heeft toch ook al een paar lichte penalties niet gehad dit seizoen.
En elke club heeft zijn duikers in de PL, Arsenal, Tottenham, Man United, Chelsea en Liverpool op kop.

mtm

Legacy Member
De Rubmifer zijn post is ok. Het was geen penalty.


Maar BuBbA... Bij u is het dus wel degelijk wat woorden verdraaien. Wat is het verschil tussen 'goedkoop neergaan' en 'zich laten vallen'? Goedkoop neergaan betekent toch gewoon dat een speler zich laat vallen? En dat woordje 'typisch' ging echt wel over het feit dat gij vindt dat Suarez zich altijd laat vallen. Of ge daar nu het woordje 'schwalbe' voor gebruikt of niet, het is gewoon wat rond de pot draaien.

Dus vind nog maar wat raadsels, ik zal ze wel oplossen.

Cuth

Legacy Member
CisnerosIsGod zei:
Ik blijf Suarez barslecht en een belachelijke onsportieve speler vinden. Maarja, het is dan ook Liverpool. Spijtig dat Gerrard daar zo vastgeroest zit, want wat een heerlijke speler blijft hij toch.
Anyway, hopelijk kan Lukaku invallen met een (winnende) goal. Zou leuk zijn voor WBA & Lukaku.
CisnerosIsGod zei:
Haat is een beetje dom hé. Ik vind het helemaal geen sympathieke ploeg (om van de supporters te zwijgen, van alle PL matchen die'k al in de PL heb gezien waren de matchen met Liverpool's uitpubliek echt op het onaangename af, terwijl het uitpubliek van bv City, Fulham of everton echt wel er iets leuks van maakt. Dat terzijde).

Haat is het niet, zie gewoon de andere PL ploegen veel liever spelen.

That said blijft Stevie G wel een zware winnaar.
CisnerosIsGod zei:
Ooooh zo mooi. Call it 'Justice'... Call it 'Karma'... Call it 'That's what you get for diving, Luis'.

Sport kan toch mooi zijn soms.


En dan hiermee afsluiten:

CisnerosIsGod zei:
Mja mtm het is niet omdat er hier een boel fanboys zitten die nooit neutraal zijn dat het geen onsportieve schwalbe was hé. En da's the issue.

Bubba

Legacy Member
mtm zei:
De Rubmifer zijn post is ok. Het was geen penalty.


Maar BuBbA... Bij u is het dus wel degelijk wat woorden verdraaien. Wat is het verschil tussen 'goedkoop neergaan' en 'zich laten vallen'? Goedkoop neergaan betekent toch gewoon dat een speler zich laat vallen? En dat woordje 'typisch' ging echt wel over het feit dat gij vindt dat Suarez zich altijd laat vallen. Of ge daar nu het woordje 'schwalbe' voor gebruikt of niet, het is gewoon wat rond de pot draaien.

Dus vind nog maar wat raadsels, ik zal ze wel oplossen.

1. Welke woorden verdraai ik precies? Ik zeg in jouw quote al dat het, imo, enkel een schwalbe is als er géén contact is. Ik heb gisteren nergens gezegd dat er sprake was van een schwalbe.

2. 'goedkoop neergaan' en 'zich laten vallen' hangt van het contact af. Laten vallen wilt niet per se zeggen dat er geen contact is, er kan net zo goed wél contact zijn maar dat men zich belachelijk laat vallen, zoals Suarez dus gisteren deed.

3. Suarez laat zich niet altijd vallen, maar geef hem de kans en hij gaat neer alsof zijn been afgezet is.

mtm

Legacy Member
BuBbA zei:
1. Welke woorden verdraai ik precies? Ik zeg in jouw quote al dat het, imo, enkel een schwalbe is als er géén contact is. Ik heb gisteren nergens gezegd dat er sprake was van een schwalbe.

2. 'goedkoop neergaan' en 'zich laten vallen' hangt van het contact af. Laten vallen wilt niet per se zeggen dat er geen contact is, er kan net zo goed wél contact zijn maar dat men zich belachelijk laat vallen, zoals Suarez dus gisteren deed.

3. Suarez laat zich niet altijd vallen, maar geef hem de kans en hij gaat neer alsof zijn been afgezet is.

Rond de pot draaien als de beste om toch maar niet te moeten toegeven dat ge andere standaarden hanteert voor Suarez dan voor eender welke andere speler.


Ik ben die discussie zelf trouwens grondig beu. Nu krijgt Liverpool eens een onterechte beslissing, staan ze met 5 man te lullen over Suarez en de schande. Bij die 10 andere keren dat Liverpool niets kreeg, terwijl het wel degelijk fout was, blijft iedereen muisstil. Er is zo'n website die alle betwiste fases van de PL matchen nagaat en op basis van de beelden oordeelt of de beslissing correct was of niet. Daarin ziet ge dat Liverpool veruit het meeste benadeeld is van alle ploegen. Ge gaat me nooit horen zeggen dat het aan de refs ligt dat Liverpool te weinig punten heeft, maar het biedt wel wat perspectief.

cQbEB1d.png


Iemand die zegt dat er bij Liverpool het meest gedoken wordt, baseert zich ook enkel en alleen op Suarez. Bij Spurs duikt Bale een pak meer, bij Arsenal heb ik Giroud, Cazorla en Gervinho al flagrant zien duiken dit seizoen dus daar gebeurt het nog eens bij meerdere spelers ook...

Alcoholic Punk

Legacy Member
Duiken gebeurt overal.
Er is enkel een verschil tussen neergaan bij contact en zonder contact.

Dit allemaal los van gisteren, heb de fase niet gezien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan