Het gaat voor mij niet alleen over Hazard wel of niet opstellen. Ik blijf er gewoon bij dat Chadli & Dembele in hetzelfde team niet optimaal is als je al die andere opties bekijkt. En als Hazard niet goed genoeg wordt bevonden dan moeten ze gewoon naar Mertens kijken ofzo. Al die mensen die zeggen hoe goed het nu wel niet was tegen Oostenrijk met Dembele & Chadli zijn gewoon stekeblind. Oostenrijk was een kutmatch en we hebben 2 keer chance gehad, 1 keer met een flatterende keeper en 1 keer met nen bal die per ongeluk in de voeten van Witsel valt waarop de keeper alweer niet 100% vrijuit gaat. het scorend vermogen van deze ploeg tegen subtoppers is echt niet zo goed als sommige mensen hier lijken te denken. Ok, als je zo snel op verplaatsing voor komt moet je niet naar voor stormen obv maar ik wil maar zeggen, valt die goal niet dan ga je met zo'n ploeg ook heel moeilijk openingen forceren.
Neen, als we onze beste backs kunnen opstellen (Alderweireld & Vertongen) dan moet er veel meer aandacht gaan naar het aanvallende en dat ontbreekt gewoon bij Dembele. Ik weet niet meer welke wedstrijd het was maar Dembele heeft een jaar of 2-3 terug eens een halve match links back gespeeld omdat Van Damme constant vanvoor stond te schilderen. Dat moet hij niet doen, hij moet op zen strepen staan en Van Damme op zen plaats zetten. Je moet trouwens ook eens gaan kijken hoe gaan Dembele echt beslissend is voor de Duivels... heel zelden. Ik heb het gisteren ook al gezegd, hij lijd zelden balverlies maar hij doet meestal ook niet meer dan aanpakken, effe bijhouden en rondlopen en terug afgeven zonder progressie richting de goal.
Hazard heeft dinsdag 20 minuten op het veld gestaan en zorgt direct voor een prachtige assist en dat was zeker niet zen enige goeie actie. Swoit, ik heb niks tegen Hazard als super-sub maar ik blijf erbij dat de Duivels meer offensieve creativiteit nodig hebben en die heb ik Dembele bij de Duivels nog nooit zien brengen met uitzondering van 1 wedstrijd vorig jaar ergens.
NotoriousP zei:
Zijn (onnodig) balverlies resulteerde wel in de 4-4 tegen Oostenrijk, 2 puntjes die we toch maar kwijt zijn. Als je 1 goal voor staat in de extra tijd hou je die bal bij en ga je die niet kwijtspelen met een stomme dribbel op het middenveld.
*facepalm*. Ok, Hazard speelt zijn bal daar kwijt... maar hij is nen
AANVALLER. Er moet daar nog ZEVEN spelers achter staan... die stonden er niet. Als je echt alle schuld in Hazard zen schoenen wil schuiven voor die goal dan ken je niks van voetbal. Je moet eens kijken hoe zwak het positiespel van de Belgen daar was. Boyata stond volledig verkeerd opgesteld (en niet alleen hij) en uiteindelijk de grootste fout in heel die fase ligt bij die ****** van nen Baily. Een schot vanuit diejn hoek van nen man die door 3 man opgejaagd word moete pakken punt aan de lijn. Uiteraard is het dom onnodig balverlies maar das misschien 10% van wat er daar verkeerd gaat in die hele fase. Het is jammer dat Hazard daar zo hard op afgerekend word.
En nee, ik ben geen fanboy. Ik vind Hazard ook te vaak te nonchalant maar je moet hem de kans geven van te groeien.