Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubba

Legacy Member
Cartek zei:
beste verdediging is aanvallen en die jongen creërt veel openingen die leiden tot goeie doelkansen dus waarom zou je die er in godsnaam niet opzetten? #care dat hij niet komt meeverdedigen.

#care ja. We hebben zat genoeg kansen, en we scoren er zat genoeg van. Het probleem zit hem in de VERDEDIGING, niet in de AANVAL. Dus ja, #care als er dan moet gekozen worden.

Cartek

Legacy Member
BuBbA zei:
#care ja. We hebben zat genoeg kansen, en we scoren er zat genoeg van. Het probleem zit hem in de VERDEDIGING, niet in de AANVAL. Dus ja, #care als er dan moet gekozen worden.

zat genoeg kansen? niet overdrijven he. het was ochere azerbeidzjan. t'is normaal dat je veel kansen krijgt. de vorige matchen kregen we echt niet zoveel uitgespeelde mogelijkheden.

Reverz

Legacy Member
Het gaat voor mij niet alleen over Hazard wel of niet opstellen. Ik blijf er gewoon bij dat Chadli & Dembele in hetzelfde team niet optimaal is als je al die andere opties bekijkt. En als Hazard niet goed genoeg wordt bevonden dan moeten ze gewoon naar Mertens kijken ofzo. Al die mensen die zeggen hoe goed het nu wel niet was tegen Oostenrijk met Dembele & Chadli zijn gewoon stekeblind. Oostenrijk was een kutmatch en we hebben 2 keer chance gehad, 1 keer met een flatterende keeper en 1 keer met nen bal die per ongeluk in de voeten van Witsel valt waarop de keeper alweer niet 100% vrijuit gaat. het scorend vermogen van deze ploeg tegen subtoppers is echt niet zo goed als sommige mensen hier lijken te denken. Ok, als je zo snel op verplaatsing voor komt moet je niet naar voor stormen obv maar ik wil maar zeggen, valt die goal niet dan ga je met zo'n ploeg ook heel moeilijk openingen forceren.

Neen, als we onze beste backs kunnen opstellen (Alderweireld & Vertongen) dan moet er veel meer aandacht gaan naar het aanvallende en dat ontbreekt gewoon bij Dembele. Ik weet niet meer welke wedstrijd het was maar Dembele heeft een jaar of 2-3 terug eens een halve match links back gespeeld omdat Van Damme constant vanvoor stond te schilderen. Dat moet hij niet doen, hij moet op zen strepen staan en Van Damme op zen plaats zetten. Je moet trouwens ook eens gaan kijken hoe gaan Dembele echt beslissend is voor de Duivels... heel zelden. Ik heb het gisteren ook al gezegd, hij lijd zelden balverlies maar hij doet meestal ook niet meer dan aanpakken, effe bijhouden en rondlopen en terug afgeven zonder progressie richting de goal.
Hazard heeft dinsdag 20 minuten op het veld gestaan en zorgt direct voor een prachtige assist en dat was zeker niet zen enige goeie actie. Swoit, ik heb niks tegen Hazard als super-sub maar ik blijf erbij dat de Duivels meer offensieve creativiteit nodig hebben en die heb ik Dembele bij de Duivels nog nooit zien brengen met uitzondering van 1 wedstrijd vorig jaar ergens.

NotoriousP zei:
Zijn (onnodig) balverlies resulteerde wel in de 4-4 tegen Oostenrijk, 2 puntjes die we toch maar kwijt zijn. Als je 1 goal voor staat in de extra tijd hou je die bal bij en ga je die niet kwijtspelen met een stomme dribbel op het middenveld.
*facepalm*. Ok, Hazard speelt zijn bal daar kwijt... maar hij is nen AANVALLER. Er moet daar nog ZEVEN spelers achter staan... die stonden er niet. Als je echt alle schuld in Hazard zen schoenen wil schuiven voor die goal dan ken je niks van voetbal. Je moet eens kijken hoe zwak het positiespel van de Belgen daar was. Boyata stond volledig verkeerd opgesteld (en niet alleen hij) en uiteindelijk de grootste fout in heel die fase ligt bij die ****** van nen Baily. Een schot vanuit diejn hoek van nen man die door 3 man opgejaagd word moete pakken punt aan de lijn. Uiteraard is het dom onnodig balverlies maar das misschien 10% van wat er daar verkeerd gaat in die hele fase. Het is jammer dat Hazard daar zo hard op afgerekend word.

En nee, ik ben geen fanboy. Ik vind Hazard ook te vaak te nonchalant maar je moet hem de kans geven van te groeien.

NotoriousP

Legacy Member
Zucht, waar zeg ik dat hij de kans niet moet krijgen om te groeien? Ik hoop dat hij later een vaste waarde is voor de rode duivels maar zijn onervarenheid maakt van hem op dit moment een terechte bankzitter in mijn ogen, die eventueel kan invallen wanneer we echt niet door een verdediging geraken.

En neen hij is niet de enige reden van die tegengoal, maar wel degene die het in gang heeft gezet. Het ging hem overigens niet over de goal zelf maar om aan te tonen hoe onvolwassen hij nog voetbalt met momenten. Elke speler met ervaring weet dat je in zo'n situatie de bal bij houdt en geen risico's neemt om uzelf te bewijzen, punt.

subsunday

Legacy Member
NotoriousP zei:
Zucht, waar zeg ik dat hij de kans niet moet krijgen om te groeien? Ik hoop dat hij later een vaste waarde is voor de rode duivels maar zijn onervarenheid maakt van hem op dit moment een terechte bankzitter in mijn ogen, die eventueel kan invallen wanneer we echt niet door een verdediging geraken.

En neen hij is niet de enige reden van die tegengoal, maar wel degene die het in gang heeft gezet. Het ging hem overigens niet over de goal zelf maar om aan te tonen hoe onvolwassen hij nog voetbalt met momenten. Elke speler met ervaring weet dat je in zo'n situatie de bal bij houdt en geen risico's neemt om uzelf te bewijzen, punt.

En elke ervaren keeper moet zo'n bal pakken, elke ervaren verdediger laat niet zo over zich heen walsen, elke ervaren centrale mid maakt op zo'n moment een professionele fout,...

Je zegt net zelf dat Hazard niet de enige reden is van de tegengoal, maar toch pak je hem aan voor zijn onervarenheid terwijl er een hoop anderen nog achter hem stonden met veel meer ervaringen en over zich heen lieten walsen. Hazard verspeelt mss de bal, maar dat gebeurt nu eenmaal al eens als ge een aanvallende actie probeert op te zetten. Hij slaagt er meer dan eender welke andere Belg in om echte kansen te creëren. En het bijhouden van de bal en tijd rekken: we hebben in het verleden al gezien hoe goed de Belgen daarin zijn.. Vaak krijgen ze alsnog het deksel op de neus, maar bij die match was het ineens wel allemaal Hazard zijn fout.

Hazard is de beste aanvallende Belg en dat moeten ze gewoon uitspelen. Een aanval/dribbel mislukt nu eenmaal af en toe... Er staan dan ook nog een hoop andere (verdedigende) spelers op het veld om dat op te vangen. Ik geloof zelfs dat Hazard ondanks vooral invalbeurten al redelijk wat assists op zijn naam heeft (stuk of 8) ook, dus aan zijn cijfers ligt het zeker niet.

Cartek

Legacy Member
NotoriousP zei:
Zucht, waar zeg ik dat hij de kans niet moet krijgen om te groeien? Ik hoop dat hij later een vaste waarde is voor de rode duivels maar zijn onervarenheid maakt van hem op dit moment een terechte bankzitter in mijn ogen, die eventueel kan invallen wanneer we echt niet door een verdediging geraken.

En neen hij is niet de enige reden van die tegengoal, maar wel degene die het in gang heeft gezet. Het ging hem overigens niet over de goal zelf maar om aan te tonen hoe onvolwassen hij nog voetbalt met momenten. Elke speler met ervaring weet dat je in zo'n situatie de bal bij houdt en geen risico's neemt om uzelf te bewijzen, punt.

je hebt echt geen gelijk. die onervarenheid doet er niet toe als je ziet wat voor kwaliteiten hij heeft.

stormtrooper

Legacy Member
NotoriousP zei:

subsunday zei:
En elke ervaren keeper moet zo'n bal pakken, elke ervaren verdediger laat niet zo over zich heen walsen, elke ervaren centrale mid maakt op zo'n moment een professionele fout,...

Je zegt net zelf dat Hazard niet de enige reden is van de tegengoal, maar toch pak je hem aan voor zijn onervarenheid terwijl er een hoop anderen nog achter hem stonden met veel meer ervaringen en over zich heen lieten walsen. Hazard verspeelt mss de bal, maar dat gebeurt nu eenmaal al eens als ge een aanvallende actie probeert op te zetten. Hij slaagt er meer dan eender welke andere Belg in om echte kansen te creëren. En het bijhouden van de bal en tijd rekken: we hebben in het verleden al gezien hoe goed de Belgen daarin zijn.. Vaak krijgen ze alsnog het deksel op de neus, maar bij die match was het ineens wel allemaal Hazard zijn fout.

Hazard is de beste aanvallende Belg en dat moeten ze gewoon uitspelen. Een aanval/dribbel mislukt nu eenmaal af en toe... Er staan dan ook nog een hoop andere (verdedigende) spelers op het veld om dat op te vangen. Ik geloof zelfs dat Hazard ondanks vooral invalbeurten al redelijk wat assists op zijn naam heeft (stuk of 8) ook, dus aan zijn cijfers ligt het zeker niet.

QFT

Serieus, 2 verdedigende middenvelders en 4 verdedigers zou toch moeten volstaan. Dan mag er imo al eens een puur aanvallende speler zijn.

Socrates1972

Legacy Member
Barrages zijn volgens mij binnen, Kazachstan uit zal nog effectief moeten gewonnen worden, maar de wedstrijden tegen Turkije en Azerbeidjan uit zouden ondertussen geregeld zijn normaal.

Scr1fle

Legacy Member
Socrates1972 zei:
Barrages zijn volgens mij binnen, Kazachstan uit zal nog effectief moeten gewonnen worden, maar de wedstrijden tegen Turkije en Azerbeidjan uit zouden ondertussen geregeld zijn normaal.

Diogenes ,confirmed!:)
Toevallig geen filmpje over het complot?

Glor

Legacy Member
En gaat Schalke nog altijd de CL winnen? En hoe zit het met de Roger Lukaku, snuift die nog regelmatig enal?

Jepjep

Legacy Member
Socrates1972 zei:
Barrages zijn volgens mij binnen, Kazachstan uit zal nog effectief moeten gewonnen worden, maar de wedstrijden tegen Turkije en Azerbeidjan uit zouden ondertussen geregeld zijn normaal.

heu, wat bedoel je hiermee?

Socrates1972

Legacy Member
Glor zei:
En gaat Schalke nog altijd de CL winnen? En hoe zit het met de Roger Lukaku, snuift die nog regelmatig enal?

Weet niet of Roger Lukaku ooit gesnoven heeft, maar in het voetbalmilieu weet wel iedereen dat hij niet vies is van een vette joint!

En Champion's league inderdaad voor Schalke dit jaar normaal gezien..

Kiiilerke

Legacy Member
Socrates1972 zei:
Weet niet of Roger Lukaku ooit gesnoven heeft, maar in het voetbalmilieu weet wel iedereen dat hij niet vies is van een vette joint!

Tga ier over de rode duivels kerel:sop:

simeo

Legacy Member
Seg enneuh, wordt het nie eens tijd dat Bassegio terug bij de Rode Duivels komt?

Socrates1972

Legacy Member
ze hebben bij Tubeke zijn contract ontbonden.., volgend jaar zit hij bij charleroi, zal door Leekens inderdaad nog gevolgd worden daar.

NotoriousP

Legacy Member
subsunday zei:
Hazard verspeelt mss de bal, maar dat gebeurt nu eenmaal al eens als ge een aanvallende actie probeert op te zetten.

En waarom zet hij een aanvallende actie op met nog 1 minuut te spelen en een goal voorsprong? Voor het beste van de ploeg of om zichzelf te bewijzen? :)

Het gaat hier trouwens niet over Hazard alleen hé, het gaat hier over Hazard vs Chadli en Hazard vs Dembele. Die spelers kunnen ook aanvallen en voor kansen zorgen, iets minder goed dan Hazard maar ze verdedigen wel een PAK beter. En dat is wat de rode duivels nu nodig hebben, scoren doen ze wel.

subsunday zei:
Hazard is de beste aanvallende Belg en dat moeten ze gewoon uitspelen. Een aanval/dribbel mislukt nu eenmaal af en toe... Er staan dan ook nog een hoop andere (verdedigende) spelers op het veld om dat op te vangen. Ik geloof zelfs dat Hazard ondanks vooral invalbeurten al redelijk wat assists op zijn naam heeft (stuk of 8) ook, dus aan zijn cijfers ligt het zeker niet.

Maar natuurlijk, wat zitten jullie toch allemaal compleet naast de kwestie te argumenteren. Man wat haat ik dit toch aan een forum...

Ik zeg toch absoluut nergens dat Hazard slecht speelt? Hij speelt gewoon in combinatie met de andere rode duivels, in het algemeen, minder goed dan Dembele of Chadli. En daarom zit hij op de bank...

Jullie kijken enkel naar zijn aanvallende vaardigheden maar de realiteit blijft dat onze ploeg serieuze voordelen haalt uit de verdedigende vaardigheden van Dembele en Chadli. Hazard zijn superieure aanvallende kwaliteiten maken het huidig verschil in verdediging gewoon niet goed.

Als onze ploeg ooit sterk genoeg is zodat onze flank spelers niet meer zo sterk hoeven te verdedigen, zal ik de eerste zijn die roept om Hazard. Dit is helaas momenteel nog niet het geval...

PS: dit was de laatste keer dat ik die uitleg doe, als jullie mijn punt nu nog niet doorhebben zal het nooit gebeuren.

Boromir

Legacy Member
Gavin zei:
Ge zou voor minder als dat armée d'Hazard der Youtubecompilaties blijft gaan zoals hieronder he.


De vorige twee matchen stonden daar twee klassespelers die nu links en rechts eens worden vernoemd en Wilmots geeft nu duidelijk aan wat er schort ... Ik wou even het linkje posten voor die boys. Niet dat het gaat helpen, maar dan vind ik het gemakkelijk terug de volgende keer Hazard op de bank zit en het weer prijs is.

Hazard zelf kan me weinig schelen, word er koud noch warm van, maar dat heel gezaag bij de nationale ploeg rond de klaarblijkelijk nieuwe messias in het voetbal ... Amai.

Big ² en door wie dan nog è.
Mensen die wss nog nooit een volledige match van Lille hebben gezien of weten hoe die spelen. Wss baseren ze hun oordeel enkel op youtube filmpjes en sporza berichten dat m de ball d'or wilt winnen...:ironic:

Hazard is een toekomst project. Ik ben fan van Hazard als speler maar voor mij primeert de ploeg toch wel zeker boven het individu. Wilmots en Leekens proberen nu gewoon zijn karakter wat te vormen door een wat hardere hand te gebruiken. Dit is natuurlijk niet de hoofdreden dat ze hem niet in de basis zetten of course, maar het is er wel een onderdeel van. Hazard moet meer in functie spelen van de ploeg en de ploeg niet voor hem. NOG niet tenminste. Welk effect denkt ge dat het gaat hebben op een speler als iedereen al zijn voeten kust op 19-jarige leeftijd: Ronaldo-kapsones of even worse Arnautovic?

Wat is het probleem trouwens? We hebben ffs 6 keer gescoord in de laatste 2 wedstrijden. Aanvallend probleem? Waar?
GL heeft maatregelen getroffen om ons main probleem, de verdediginge organisatie, te versterken en dat is subliem gelukt als je het vergelijkt met onze kaas met gaten van enkele wedstrijden terug. En nog is de kudde niet tevreden... Why do we even bother explaining...

En fu aan die mannen die Wilmots zitten te bashen. Toch wel een van de iconen van de RD. Hoeveel die heeft gedaan voor de RD...
Meer respect voor die man als voor Leekens. Ge kunt geen echte RD-fan zijn als ge geen respect hebt voor Wilmots.
Marc FTW.

Ph Sp

Legacy Member
De essentie van Barça is dat elke speler daar loopt en verdedigt voor drie. Hun heerschappij tegen Arsenal kwam er doordat er non-stop drie man rond een Arsenalspeler stond. Messi verdedigt wel. En dat zal Hazard ook nog wel gaan doen wil hij echt de gouden bal.
En ik ben btw een fanboy van Hazard, maar toch liever Chadli of Dembele als dat meer punten oplevert.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan