Met basis bedoel ik dat je na school niet in staat bent om een degelijk programma van omvang te schrijven. Taken waren kleine programma's schrijven, af en toe is een groepswerk dat iets groter was maar echt grote projecten kregen wij nooit.
C++ kregen we 1e en 2e jaar en na dat 2e jaar hadden ze ons nog niet eens geleerd hoe we een verbinding met een databank moesten maken, toch iets wat hééél primair is als je een programma wil maken
COBOL-kennis was iets beter maar die taal is vragen om spaghetti code, heb ik na mijn school nooit meer iets mee gedaan/willen doen
3e jaar hadden we keuze multimedia - netwerken & programmeren. Aangezien multimedia enkele webtalen bevatte en dat wel meer mijn ding is, heb ik dat gevolgd. Achteraf bezien had ik beter programmeren gedaan wat VB.NET & Java bevatte, iets wat nu toch hééél frequent gevraagd wordt op de arbeidsmarkt (heb ik ondertss wel zelf al de basis van geleerd)
Anyhow, belgië smeekt om programmeurs, jullie zullen dus zonder probleem werk vinden, ook al moeten ze de eerste maanden ferm investeren in jullie. (was bij mij ook hoor; eerste dagen kwam ik met zo'n (->

) ogen naar huis

)
BTW: vind het wel een goede richting hoor (kwam mss zo niet over), je ziet veel talen maar van alles een beetje (is dan ook niet echt mogelijk om alles in detail te bekijken en één taal volledig onder de knie krijgen zou ook maar dom zijn omdat je dan bij de helft van de bedrijven nog van 0 moet beginnen als je aankomt); wel wat jammer dat je zo oude talen als cobol nog moet leren, ze zouden beter vanaf jaar 1 java en .NET aanleren imo!