Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vishnusixclix

Legacy Member
Jongens, ik kijk vanaf nu niet meer naar TV1 hoor. Die pummels zijn te dom om hallo in een koei haar gat te roepen (cfr. "inhaalactie" van alonso op "pit-limiter"-kovalainen).
Ik kijk gewoon BBC, en als ik dat niet live kan zien, dan download ik het gewoon achteraf. Commentaar van oa. Blundell en fantastische interviews! Zo hadden ze daar D. Coulthard 5 minuten na zijn crash voor de micro en die heeft zich eens lekker laten gaan.
"if Massa doesn't take his responsibility I'm gonna kick 3 colours of shit out of the little bastard." daar lag ik toch wel ff strijk mee :rofl:

Voor de rest:

Respect @ S. Bourdais! Die kerel stond met zijn krel van een wagen in de top 8 in de apex-speed chart. (bij de snelste mensen in de bochten).
Hij is zo sterk & snel dat zijn Redbull volledig aan gort is gereden! Dit in een tijdperk waar de machine doorgaan veel sterker is dan de racer (althans vorig jaar). Geef die vent een degelijk machien en hij haalt podia!

Ook Alonso heeft zijn nogal platte Renault op een hoger niveau getild! Puur op wilskracht heeft hij Heikki zo lang achter zich gehouden en dankzij dat klein beetje geluk is hij vierdes geraakt. Maar indien Renault niet enkele grote verbeteringen in het verschiet heeft, zie ik ze niet veel meer in de punten rijden...

Barichello verdiende meer dat WK puntje dan Raikkonnen, wat was die bezig zeg? Iceman? Alvast niet in Melbourne bij temperaturen tegen de 40°C...

Coulthard & Massa, mja... imo was DC een beetje te brutaal bij het verdedigen van zijn plaats, maar zijn LIVE commentaar achteraf was fantastisch! (zie hierboven :lol: ) haha, en de bbc commentatoren zich maar verontschuldigen voor de "strong language" van dc... Ja wat wil je als je een SCHOT interviewt 5 minuten nadat hij brutaal van de baan geramd is

Ik vind Hamilton een fantastisch figuur voor de F1, maar dit jaar zal ik hevig supporteren voor STR Torro Rosso, wat een fantastische drivers line-up hebben zij toch!

xDama

Legacy Member
Vishnu6Dix zei:
Zo hadden ze daar D. Coulthard 5 minuten na zijn crash voor de micro en die heeft zich eens lekker laten gaan.
"if Massa doesn't take his responsibility I'm gonna kick 3 colours of shit out of the little bastard." daar lag ik toch wel ff strijk mee :rofl:

Damn zeg, niemand toevallig een link van dat? Dat wil ik écht is zien :')

vishnusixclix

Legacy Member
Sorry, maar alle youtube filmkes zijn offline gehaald door claim van FIA.

Voor't komende weekend voorspellen ze 50% kans op regen... Indien dat zo is, bestaat mijn top 5 uit:
Hamilton (duh :p )
Kovaleinen
Vettel (ni vergeten!)(indien hij niet iedereen van de baan rijdt :lol: )
Alonso
Rosberg

pray with me :D

xDama

Legacy Member
Amai zeg. Nu al Ferrari afschrijven, terwijl die volgend weekend imo staalhard gaan terug slaan.

Pitter

Legacy Member
squanman zei:
Je hebt:
  • Sporza: :puke:
  • La Deux: :niceone:
  • ITV: geen idee, maar goeie dingen over gehoord

JA LAL, als ge der nix van verstaat gaat ge de zever ook nikunne horen :p
ma volgens mij is op la deux evenveel zever als sporza

en volgend weekend: BMW op 1 en 2 ;)

vishnusixclix

Legacy Member
666-Damarus-666

Amai zeg. Nu al Ferrari afschrijven, terwijl die volgend weekend imo staalhard gaan terug slaan.


Hihi, echt afschrijven doe ik ferrari niet. Maar het is geschiedkundig reeds bewezen dat ferrari met teveel italianen in hun top niet presteren. Vraag dat maar aan Niki Lauda. Nu dat JT, RB & MS weg zijn, zitten er allemaal italianen in het bestuur en mama mia, die bakken er niet veel van hoor :lol:
Ze gingen toch deze winter aan de betrouwbaarheid van de auto werken? Nog werk aan de winkel imo. Ferrari zal zich wel herpakken, maar dit weekend geloof ik er niet echt in... vooral omdat ze enkel maar set-ups kunnen aanpassen en onderdelen vervangen. Nieuw materiaal en doorontwikkelingen moeten gebeuren over langere periodes en dan moeten ze liefst nog in de buurt van hun fabriek zijn... niet 20.000km verderop.

Oh enneuh, massa moet mij (en nog andere mensen ook , geloof ik ) overtuigen van zijn rijkunsten zonder traction control :)

xDama

Legacy Member
Daar heb je wel een punt. Ferrari heeft nooit goed gepresteerd met een Italiaanse bezetting, maar ik betwijfel dat ze na een solide basis van 7 jaar plots gaan verminderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
Vishnu6Dix zei:
Jongens, ik kijk vanaf nu niet meer naar TV1 hoor. Die pummels zijn te dom om hallo in een koei haar gat te roepen (cfr. "inhaalactie" van alonso op "pit-limiter"-kovalainen).
Ik kijk gewoon BBC, en als ik dat niet live kan zien, dan download ik het gewoon achteraf. Commentaar van oa. Blundell en fantastische interviews! Zo hadden ze daar D. Coulthard 5 minuten na zijn crash voor de micro en die heeft zich eens lekker laten gaan.
"if Massa doesn't take his responsibility I'm gonna kick 3 colours of shit out of the little bastard." daar lag ik toch wel ff strijk mee :rofl:

Voor de rest:

Respect @ S. Bourdais! Die kerel stond met zijn krel van een wagen in de top 8 in de apex-speed chart. (bij de snelste mensen in de bochten).
Hij is zo sterk & snel dat zijn Redbull volledig aan gort is gereden! Dit in een tijdperk waar de machine doorgaan veel sterker is dan de racer (althans vorig jaar). Geef die vent een degelijk machien en hij haalt podia!

Ook Alonso heeft zijn nogal platte Renault op een hoger niveau getild! Puur op wilskracht heeft hij Heikki zo lang achter zich gehouden en dankzij dat klein beetje geluk is hij vierdes geraakt. Maar indien Renault niet enkele grote verbeteringen in het verschiet heeft, zie ik ze niet veel meer in de punten rijden...

Barichello verdiende meer dat WK puntje dan Raikkonnen, wat was die bezig zeg? Iceman? Alvast niet in Melbourne bij temperaturen tegen de 40°C...

Coulthard & Massa, mja... imo was DC een beetje te brutaal bij het verdedigen van zijn plaats, maar zijn LIVE commentaar achteraf was fantastisch! (zie hierboven :lol: ) haha, en de bbc commentatoren zich maar verontschuldigen voor de "strong language" van dc... Ja wat wil je als je een SCHOT interviewt 5 minuten nadat hij brutaal van de baan geramd is

Ik vind Hamilton een fantastisch figuur voor de F1, maar dit jaar zal ik hevig supporteren voor STR Torro Rosso, wat een fantastische drivers line-up hebben zij toch!

is dat terug op bbc ?????

Darth-Falcon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Daar heb je wel een punt. Ferrari heeft nooit goed gepresteerd met een Italiaanse bezetting, maar ik betwijfel dat ze na een solide basis van 7 jaar plots gaan verminderen.

todt, brawn en byrne zijn weg, daar zijn allemaal italianen voor in de plaats gekomen

vishnusixclix

Legacy Member
ben ff in't tv-boekje gaan kijken en jammer genoeg niet op bbc 1/ 2... maar via torrents vind je het zeker terug.

squan

Legacy Member
Pitter zei:
ma volgens mij is op la deux evenveel zever als sporza

Bij La Deux weten ze wat formule 1 is, ze hebben ook dikwijls reportages uit de pits en hun voorbeschouwing is altijd nice. Gaetan is wel degelijk kenner.

En als ze dan eens de verkeerde uitspraak doen (zoals Kov pit limiter geval, wat moeilijk te weten is), dan komen ze daar altijd op terug, en meestal nog snel ook.

Die Sporza-peeties daarentegen ...

Darth-Falcon

Legacy Member
ik vind het op la deux ambetant dat ze al het geluid van de wagens wegfilteren, ze wisten bv niet dat kubica zijn motor uitviel ofdat raikonnen een kapotte motor had, op canvas hadden ze dit gehoord. het commentaar is imo toch altijd iets beter als gert vermesh erbij is.

xDama

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik vind het op la deux ambetant dat ze al het geluid van de wagens wegfilteren, ze wisten bv niet dat kubica zijn motor uitviel ofdat raikonnen een kapotte motor had, op canvas hadden ze dit gehoord. het commentaar is imo toch altijd iets beter als gert vermesh erbij is.

Ik denk dat er in het algemeen iets niet klopte qua geluid hoor, want je hoorde bv. niets van de pit-radio, en in sommige delen vh circuit hoorde je ook geen auto's.

@ DC interview:

Schitterend, echt schitterend :') "If he doesn't I'm gonna kick 3 colours of shit out of the bastard". Daaaamn :')

jeltex

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ik vind het op la deux ambetant dat ze al het geluid van de wagens wegfilteren, ze wisten bv niet dat kubica zijn motor uitviel ofdat raikonnen een kapotte motor had, op canvas hadden ze dit gehoord. het commentaar is imo toch altijd iets beter als gert vermesh erbij is.

Mja ok maar dat maken ze op zowat andere vlakken dan flink weer goed. Als ik mag kiezen tussen weggefilterd motorgeluid en onnozel commentaar dat meestal volledig naast de point is zoals op Sporza dan is de keuze toch wel heel snel gemaakt hoor.

En voor Maleisië gok ik toch weer op een overwinning van Hamilton, die was vorig weekend te overtuigend om geen favoriet te zijn zondag. Werd zijn voorsprong niet te pas en te onpas teniet gedaan door de safety car dan was hij over de meet gekomen met 20 sec voorsprong op Kovalainen en 40 op de rest.

squan

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Schitterend, echt schitterend :') "If he doesn't I'm gonna kick 3 colours of shit out of the bastard". Daaaamn :')

Echt he :)

Vroeger bij McLaren vond ik DC maar ne bloten mee zijn veel te grote kinnebak. Maar sinds die bij RB rijdt is hij zoveel relaxter. En zijn rijden heeft er ook wel deugd van.

Anoniem04

Legacy Member
Grappig van Coulthard, in het interview zegt hij toch dat hij Massa gezien had ? En toch steekt hij het op de spiegels.

Ik hoop dat heel het seizoen is zoals Albert Park :lol:

Darth-Falcon

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ik denk dat er in het algemeen iets niet klopte qua geluid hoor, want je hoorde bv. niets van de pit-radio, en in sommige delen vh circuit hoorde je ook geen auto's.

@ DC interview:

Schitterend, echt schitterend :') "If he doesn't I'm gonna kick 3 colours of shit out of the bastard". Daaaamn :')

zoals ik dus al zei: ladeux filtert al het geluid weg buiten de commentaar

shiftyke

Legacy Member
VRT heeft dit ook gedaan, en zelfs slecht gesynced,op een gegeven moment klonk er een totaal verkeerd geluid dat onmogelijk van dat moment geweest kon zijn...

jeltex

Legacy Member
Vishnu6Dix zei:

Blijft toch ongelooflijk hoe Massa daar is weggekomen zonder schade, hij heeft die Red Bull echt wel herleid tot een schroothoop, die auto hangt echt nog amper aaneen als DC hem parkeert :lol:

Wat me ook opviel in dat filmpje is hoe snel ze toch alles doorhebben bij ITV. Nadat de safety car de baan op gaat na het incident krijg je een beeld van Kovalainen en Raikkonen erachter die de pits instuurt maar dan toch plots uitwijkt en op het circuit blijft. Die ITV-commentator zegt heel droogjes dat dat logisch is omdat de pitlane eventjes wordt gesloten bij een safety car, terwijl ze bij la deux (en dus ongetwijfeld op 1 ook :p) al in paniek schieten en beginnen te roepen dat Raikkonen de pits mist door een stuurfout en dat dat nu wel eens de strategie van Ferrari helemaal om zeep zou kunnen helpen ... :ironic:

Leve vakkennis zeg ik dan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan