Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
jeltex zei:
Blijft toch ongelooflijk hoe Massa daar is weggekomen zonder schade, hij heeft die Red Bull echt wel herleid tot een schroothoop, die auto hangt echt nog amper aaneen als DC hem parkeert :lol:

Wat me ook opviel in dat filmpje is hoe snel ze toch alles doorhebben bij ITV. Nadat de safety car de baan op gaat na het incident krijg je een beeld van Kovalainen en Raikkonen erachter die de pits instuurt maar dan toch plots uitwijkt en op het circuit blijft. Die ITV-commentator zegt heel droogjes dat dat logisch is omdat de pitlane eventjes wordt gesloten bij een safety car, terwijl ze bij la deux (en dus ongetwijfeld op 1 ook :p) al in paniek schieten en beginnen te roepen dat Raikkonen de pits mist door een stuurfout en dat dat nu wel eens de strategie van Ferrari helemaal om zeep zou kunnen helpen ... :ironic:

Leve vakkennis zeg ik dan.
die wagen van coulthard is dan ook niet zo beschadigd in de crash maar wel in de grindbak :p

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
die wagen van coulthard is dan ook niet zo beschadigd in de crash maar wel in de grindbak :p

Nog es kijken. Die wagen desintegreert bijna op het ogenblik dat hij weer neerkomt, nog lang voor hij de grindbak ingaat.

Schummi88

Legacy Member
jeltex zei:
Wat me ook opviel in dat filmpje is hoe snel ze toch alles doorhebben bij ITV. Nadat de safety car de baan op gaat na het incident krijg je een beeld van Kovalainen en Raikkonen erachter die de pits instuurt maar dan toch plots uitwijkt en op het circuit blijft. Die ITV-commentator zegt heel droogjes dat dat logisch is omdat de pitlane eventjes wordt gesloten bij een safety car, terwijl ze bij la deux (en dus ongetwijfeld op 1 ook :p) al in paniek schieten en beginnen te roepen dat Raikkonen de pits mist door een stuurfout en dat dat nu wel eens de strategie van Ferrari helemaal om zeep zou kunnen helpen ... :ironic:

Leve vakkennis zeg ik dan.

Die van LaDeux zeiden dat toch ook of ik moet mijn Frans eens gaan bijschaven :p? Ik dacht dat ze zeiden dat hij wou gaan pitten maar toch besliste om het maar niet te doen omdat hij van het team waarschijnlijk te horen kreeg dat de pitlane dicht was :).

squan

Legacy Member
jeltex zei:
terwijl ze bij la deux (en dus ongetwijfeld op 1 ook :p) al in paniek schieten en beginnen te roepen dat Raikkonen de pits mist door een stuurfout en dat dat nu wel eens de strategie van Ferrari helemaal om zeep zou kunnen helpen ... :ironic:

Leve vakkennis zeg ik dan.

Het leek gewoon alsof Kimi in extremis nog uitweek en dan zeiden ze idd dattie de pits zou kunnen hebben gemist. Maar bij de herhaling of zo zeiden ze dan "ah mais si, c'est a cause du safety car" of iets in dienen trend.

Kzegget, ze zitten er meestal op en als ze eens missen herstellen ze zich wel snel.

jeltex

Legacy Member
squanman zei:
"ah mais si, c'est a cause du safety car"

Zeiden ze "safety car"? En niet "voiture de sécurité" ofzo? Die fransen staan er toch om bekend altijd zelf woorden uit te vinden om engelse termen te vermijden? :p

En ja ok ze zetten hun fout daarna wel weer recht, maar bij ITV maken ze gewoon geen fouten in de eerste plaats. Een commentator op zn plaats moet de regels eigenlijk gewoon kennen, er zijn toch ook geen voetbalcommentators die bijvoorbeeld niet weten wat "buitenspel" is.

jeltex

Legacy Member
Dat kun je bezwaarlijk een argument noemen vind ik.
Als je commentator bent bij een F1-wedstrijd wordt er toch wel van je verwacht dat je een passie hebt voor de sport en dat je logischerwijs ook geïnformeerd bent i.v.m. de regels die de sport bepalen. Als dat teveel moeite is dan hou je er beter gewoon mee op denk ik. Tenzij je zo iemand bent die gewoon graag onzin verkoopt natuurlijk.

Kiddy

Legacy Member
Ik erger mij al een paar jaar aan de commentaar tijdens de race, zowel op één als toen het op ka2 was. Het duurt gewoon altijd een paar ronden tegen dat die mannen echt door hebben wat er aan de hand is. Valt er iemand uit, dan zitten ze 2 ronden over de verkeerde wagen te praten (vaak hebben ze toch wel al het kleur goed), en duurt het nog eens een nest ronden tegen dat ze beseffen dat het eigenlijk de ploegmaat is die is uitgevallen.

La deux is daar toch beter in, jammer dat mijn frans geweldig zuigt :)

squan

Legacy Member
jeltex zei:
Een commentator op zn plaats moet de regels eigenlijk gewoon kennen, er zijn toch ook geen voetbalcommentators die bijvoorbeeld niet weten wat "buitenspel" is.

Ma die gasten bij La Deux kennen de regels wel degelijk hoor. Die weten ook wel dat je niet mag pitten bij safety car. Alleen het maneuvre van Kimi was zo abrupt dat je in de eerste plaats zou kunnen zeggen dat hij de ingang gemist had.
'T hangt er soms gewoon vanaf waar je je als commentator op het moment op aan het focussen bent. Als je net bezig bent met de situatie van Glock of zo en je ziet iemand de pit "missen", dan leg je makkelijker de link naar een fout in the heat of the moment. Ik had ook niet meteen door dat het owv de sc was, omdat het zodanig kort op mekaar volgde.

Ik blijf iig bij La Deux, al is het frans, het enthousiasme is er en ze hebben kennis van zake.

Rubmifer

Legacy Member
Kiddy zei:
Ik erger mij al een paar jaar aan de commentaar tijdens de race, zowel op één als toen het op ka2 was. Het duurt gewoon altijd een paar ronden tegen dat die mannen echt door hebben wat er aan de hand is. Valt er iemand uit, dan zitten ze 2 ronden over de verkeerde wagen te praten (vaak hebben ze toch wel al het kleur goed), en duurt het nog eens een nest ronden tegen dat ze beseffen dat het eigenlijk de ploegmaat is die is uitgevallen.

La deux is daar toch beter in, jammer dat mijn frans geweldig zuigt :)

iK vind dat toch al een pak beter geworden over de laatste paar jaar. Afgelopen gp ook al. Eerste ronde, Toen ze richting 2e bocht gingen hadden ze al door dat er iets gebeurt was met Massa bijvoorbeeld

jeltex

Legacy Member
squanman zei:
Ma die gasten bij La Deux kennen de regels wel degelijk hoor. Die weten ook wel dat je niet mag pitten bij safety car. Alleen het maneuvre van Kimi was zo abrupt dat je in de eerste plaats zou kunnen zeggen dat hij de ingang gemist had.
'T hangt er soms gewoon vanaf waar je je als commentator op het moment op aan het focussen bent. Als je net bezig bent met de situatie van Glock of zo en je ziet iemand de pit "missen", dan leg je makkelijker de link naar een fout in the heat of the moment. Ik had ook niet meteen door dat het owv de sc was, omdat het zodanig kort op mekaar volgde.

Ik blijf iig bij La Deux, al is het frans, het enthousiasme is er en ze hebben kennis van zake.

Ja daar geef ik je wel gelijk in hoor. Het commentaar op la deux is zeker niet slecht, al hebben ze daar toch niet de expertise van de ITV-commentatoren.
Als ik klaag over slechte commentatoren dan heb ik het doorgaans over Sporza, maar aangezien ik de laatste race nu toevallig op la deux gezien had nam ik die situatie even als voorbeeld. Kwestie van toch over iets te kunnen zeiken, nietwaar? :p

Ancientguardian

Legacy Member
rubmifer zei:
iK vind dat toch al een pak beter geworden over de laatste paar jaar. Afgelopen gp ook al. Eerste ronde, Toen ze richting 2e bocht gingen hadden ze al door dat er iets gebeurt was met Massa bijvoorbeeld

Ze luisteren mss stiekem zelf naar LaDeux en vertalen het dan int nederlands?:lol:
Maar vind wel dat het commentaar bij ons er toch ook wel op vooruit gaat, al laten ze soms wel een steekje vallen. Tis te hopen dat ze de kwaliteit van commentaar van de wielerkoersen overnemen die mannen kennen er ook wel iets van.

squan

Legacy Member
jeltex zei:
Ja daar geef ik je wel gelijk in hoor. Het commentaar op la deux is zeker niet slecht, al hebben ze daar toch niet de expertise van de ITV-commentatoren.

Hoe komt het trouwens weer dat sommigen ITV kunnen ontvangen? Ik dacht omdat ze net dicht genoeg bij de kust zaten of zoiets? 'K zie het zelf niet staan tussen alle zenders bij telenet digital, dus 't zit er niet meteen in hier.


Maar als het op commentaar aankomt is er eigelijk maar één:

"With half the race gone, there is half the race still to go" en "Anything can happen in Formula 1, and it usually does"

Murray Walker :bow:

Rubmifer

Legacy Member
jeltex zei:
Ja daar geef ik je wel gelijk in hoor. Het commentaar op la deux is zeker niet slecht, al hebben ze daar toch niet de expertise van de ITV-commentatoren.
Als ik klaag over slechte commentatoren dan heb ik het doorgaans over Sporza, maar aangezien ik de laatste race nu toevallig op la deux gezien had nam ik die situatie even als voorbeeld. Kwestie van toch over iets te kunnen zeiken, nietwaar? :p

itv met James Allen? met heel de tijd dat hamtilton gezeik? nee danku :rofl:

Wesdude

Legacy Member
Da was het risico toen ze Mclaren Electronic Systems als systeem kozen hé. De deal was wel al gemaakt voordat de spionagezaak uitbrak, maar toch, ook al is het een zusteronderneming, er zal altijd zever over zijn als zoiets voorvalt.

Toch zou ge verwachten dat tijdens een hele winter testen zo een problemen ontdekt en opgelost worden.

Darth-Falcon

Legacy Member
denk eerder dat het combinatie warmte/ECU is, al hadden ze dat in bahrein al moeten zien

Dr. Doezel

Legacy Member
Wesdude zei:
Da was het risico toen ze Mclaren Electronic Systems als systeem kozen hé. De deal was wel al gemaakt voordat de spionagezaak uitbrak, maar toch, ook al is het een zusteronderneming, er zal altijd zever over zijn als zoiets voorvalt.

Toch zou ge verwachten dat tijdens een hele winter testen zo een problemen ontdekt en opgelost worden.

Het raarste van al vond ik nog dit:

Dat ook de betrouwbaarheid Ferrari in de steek liet, maakt het er extra zuur op. ,,Dat is zeker geen goede zaak”, weet 'The Iceman'. ,,Uiteindelijk doet het er ook niet toe wat er op vrijdag en zaterdag gebeurde, en ook op zondag, want we hadden de race sowieso niet kunnen finishen.”

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7052
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan