Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
Daarnet toch maar eens de herhaling bekeken nada'k op HLN zag dat het een nogal turbulente race was.

Aan crashes in ieder geval geen gebrek. Kimi 2x in dezelfde bocht een foutje gemaakt ook blijkbaar, Barrichello die de brandstofslang wil meenemen, Coulthard die aangetikt wordt in de bocht,... Ze moesten het precies allemaal terug een beetje gewoon worden ofzo.

Enneuh, wtf is dat allemaal met die teams. De grotere teams sponsoren de kleintjes ofzo?
Vorig seizoen las ik enkel de verslagen in de krant, dit seizoen ga ik de draad terug oppikken en iets aandachtiger volgen;)

Dr. Doezel

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
zo'n tikje gaat gene motor vernielen ze, botsing met coulthard was harder dan dat.

Idd. Vanop F1club: Beide wagens haalden zelfs de finish niet omwille van betrouwbaarheidsproblemen met de motor. Er verliep niets zoals gepland, oordeelde Ferrari-teambaas Stefano Domenicali na afloop van de race.

Wesdude

Legacy Member
http://www.youtube.com/watch?v=Wh35rs11d70

Kovalainen werd iets te enthousiast precies. Tear off weghalen zegt hij in een interview? Lijkt meer op juichen.

Vond op een ander forum ook nog dit:

1978 - Nelson Piquet Sr. in his first GP:
Qualifies 21st and retires from the race on lap 31.

2008 - Nelson Piquet Jr. in his first GP:
Qualifies 21st and retires from the race on lap 31.

weet niet of het klopt, zou wel lachen zijn. :lol:

Darth-Falcon

Legacy Member
zou piquet sr ook zo traag geweest zijn en constant voorbij gestoken ??

Darth-Falcon

Legacy Member
Den Freddie zei:
Daarnet toch maar eens de herhaling bekeken nada'k op HLN zag dat het een nogal turbulente race was.

Aan crashes in ieder geval geen gebrek. Kimi 2x in dezelfde bocht een foutje gemaakt ook blijkbaar, Barrichello die de brandstofslang wil meenemen, Coulthard die aangetikt wordt in de bocht,... Ze moesten het precies allemaal terug een beetje gewoon worden ofzo.

Enneuh, wtf is dat allemaal met die teams. De grotere teams sponsoren de kleintjes ofzo?
Vorig seizoen las ik enkel de verslagen in de krant, dit seizoen ga ik de draad terug oppikken en iets aandachtiger volgen;)

niet alleen in die bocht, hij verschillende kleine foutjes gemaakt

TX.Conn

Legacy Member
Goeie seizoens start, enorm veel opgave's...

Wat een geblunder van de Ferrari piloten, Massa zijn knal tegen de muur vond ik amusant :D, kan precies echt niet overweg om zonder tractie controle te rijden, Raikkonen heeft toch ook enorm geblunderd vond ik... hoeveel keer hij niet van de baan spinde :s.

Zeer spijtig voor Kovaleinen, heel de tijd 2de's, en door SC periode's en het gaan pitstoppen terug naar achteren :(. Ze zouden daar es een regel moeten maken dat ge bij SC periode's uw voorsprong en positie kunt behouden... dit vind ik nu echt oneerlijk.

BMW Sauber en Williams wordt genieten om naar te kijken voor de rest van het seizoen :love:.

Zalig hoe Alonso in 1 ruk voorbij Raikkonen en Kovaleinen paseerde.

Barrichello reed ook niet slecht vond ik, enkel teveel fouten gemaakt bij zijn pitstops, lollipop man die te vroeg het teken gaf om te vertrekken, en daarboven op nog es door het rood rijden.

Had graag een gevecht gezien tussen Bourdais en Alonso... (al gehoord dat Bourdais veel lef had in de Champcars om iemand in te halen/positie te verdedigen), als die strijden voor positie die gaan elkaar geen duim breedte toegeven denk ik en dat zal wel vuurwerk geven!

Perfecte race van Hamilton, zoals we al gewend zijn eigenlijk :).

Al bij al goeie race.

Tsubasa

Legacy Member
Den Freddie zei:
Daarnet toch maar eens de herhaling bekeken nada'k op HLN zag dat het een nogal turbulente race was.

Aan crashes in ieder geval geen gebrek. Kimi 2x in dezelfde bocht een foutje gemaakt ook blijkbaar, Barrichello die de brandstofslang wil meenemen, Coulthard die aangetikt wordt in de bocht,... Ze moesten het precies allemaal terug een beetje gewoon worden ofzo.

Enneuh, wtf is dat allemaal met die teams. De grotere teams sponsoren de kleintjes ofzo?
Vorig seizoen las ik enkel de verslagen in de krant, dit seizoen ga ik de draad terug oppikken en iets aandachtiger volgen;)

Coulthard aangetikt? ik ben geen massafan maar hij reed er al ff naast, hij let gewoon niet op en smijt de deur dicht

Lucian

Legacy Member
evil-duckie zei:
Coulthard aangetikt? ik ben geen massafan maar hij reed er al ff naast, hij let gewoon niet op en smijt de deur dicht

vond wel sjiek die crash, coulthard pertotale en massa zen wagen niks aan :lol:
(en die massa weegt toch wel 2 maten te licht om met ne ferrari te mogen rijden ze, da ze ma rap vettel of kubica derin steken imo)

SilentSpring

Legacy Member
evil-duckie zei:
Coulthard aangetikt? ik ben geen massafan maar hij reed er al ff naast, hij let gewoon niet op en smijt de deur dicht
da bedoelde ik, kwas't alleen niet meer zeker wie nu wie aantikte..

Hamiltoe

Legacy Member
Lol. Bij kwalificaties gewed op Hamilton. (live wedden)

Heb wel even gezweet toen Kubica de pole pakte, maar wist dat ik op Hamilton kon rekenen. Sprong gat in de lucht. 100 euro gewonnen.

Vandaag de race puur uit fun bekeken. Was superzalig!

Hamilton is echt goe. Reed superbeheersd en begrijp niet hoe die SC in zijn voordeel was. Das toch altijd een nadeel als je op eerste positie rijdt.

hatetn

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
blijkbaar zijn ook sutil en fisichella uitgevallen met motor problemen, samen met bourdais maakt dat 5 kapotte ferrari motoren, hier klopt niets nie ze :wtf:

t viel trouwens wel op dat de wat oudere en ervaren rijders meer moeite hadden zonder tractie controle, raikonnen bv is verschillende keren driftend uit een bocht gekomen


fisichella: eerste bocht ongeluk
sutil: Hydraulics

dus maar 3 kapotte motoren

trouwens alonso ging ook meermaals zo door de bochten maar ze verloren er meestal geen tijd mee. moesten ze hamilton getoond hebben zou je het nog meer gezien hebben want dat is zelfs zijn rijstijl, zelfs met tc doet hij dat. het levert enkele schone beelden op en de banden die iets sneller kapot gaan

Schummi88

Legacy Member
Hamiltoe zei:
Lol. Bij kwalificaties gewed op Hamilton. (live wedden)

Heb wel even gezweet toen Kubica de pole pakte, maar wist dat ik op Hamilton kon rekenen. Sprong gat in de lucht. 100 euro gewonnen.

Vandaag de race puur uit fun bekeken. Was superzalig!

Hamilton is echt goe. Reed superbeheersd en begrijp niet hoe die SC in zijn voordeel was. Das toch altijd een nadeel als je op eerste positie rijdt.

Bij die 3e SC had Hamilton juist zijn 2e pitstop gemaakt als enigste van de achtervolgers :). Dat levert hem toch een voordeel op ten opzichte van de rest.

jeltex

Legacy Member
Zalige openingsrace, dat belooft voor de rest van het seizoen.
Ook een beetje payback time voor McLaren, het was een makkelijke 1-2 geweest moest Kovalainen zijn 2de plaats niet verloren zijn door die stomme safety car. Nu ja aan de andere kant hadden we dan dat fantastische inhaalmanoever op Alonso niet gezien in de voorlaatste ronde. Wel vreemd dat hij dan weer stil leek te vallen op het rechte stuk waardoor Alonso er meteen weer voorbij ging. Snap er nog steeds niks van eigenlijk ...
Hij is ook een beetje de kwelgeest van de Ferrari's geweest. Eerst Massa onder druk de muur in bij de eerste bocht en dan Raikkonen rechtdoor na een wel heel optimistisch inhaalmanoeuver. Was echt genieten :D
Ongelooflijk dat Kimi eigenlijk nog een punt pakt na zo'n kutrace te hebben gereden. Zn (weliswaar echt knappe) inhaalmanoeuver op Barrichello was zowat zn enige lichtpuntje van de hele race.

evil-duckie zei:
Coulthard aangetikt? ik ben geen massafan maar hij reed er al ff naast, hij let gewoon niet op en smijt de deur dicht

Pff ik vond het toch een twijfelgeval. Couthard zat er bij het ingaan van de bocht toch wel nog steeds duidelijk voor. Daarna smijt hij idd mss wel wat te enthousiast de deur dicht, maar ik zou toch de schuld niet volledig bij hem leggen. Ergens dus wel rechtvaardig dat Massa zn motor het daarna begaf.

Heeft er trouwens iemand duidelijke beelden van dat inhaalmanoeuver van Kovalainen op Raikkonen waar Alonso ze plots allebei voorbij gaat? Ik heb niet duidelijk kunnen zien wat er daar eigenlijk precies gebeurd is.

Lon$daLe

Legacy Member
coulthard smeet gwn de deur toe in de bocht zij aan zij...

wa moest massa doen ? uitwijken en het gras in zeker ?

als ge die instantherhaling had gezien op sporza vanuit massa zijne onboard camera konde zien dat ze in de boch langs elkaar zaten en dat coulthard gwn zijn wagen naar rechts trok aka de deur toegooide..
en aangezien em zeer gedwee uit zijn wagen kwam zonder morren wist em het zelf ook wel denk ik

Darth-Falcon

Legacy Member
mja ik houd het eigelijk zowat op beide ze

coulthard is blindelings de bocht ingevlogen maar massa was imo ook iets te laat om nog een inhaalbeweging te doen, puur raceincident.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Heeft er trouwens iemand duidelijke beelden van dat inhaalmanoeuver van Kovalainen op Raikkonen waar Alonso ze plots allebei voorbij gaat? Ik heb niet duidelijk kunnen zien wat er daar eigenlijk precies gebeurd is.

Wat er tussen Alonso en Kovalainen gebeurde weet ik niet, maar Kimi's wagen was het op dat ogenblik al aan het begeven. Verloor vanaf dan 3-4-5 sec per ronde.

En waarom Alonso zomaar weer voorbij Kovalainen ging in de laatste ronde -> Kovalainen had per ongeluk de snelheidsbegrenzer aangezet.

Beetje jammer voor Ferrari, Kimi had een superstart maar toch twee foutjes gemaakt. Massa: slechte start en voor de rest onopgemerkt tot hij uitviel.

Alonso gaat afzien dit jaar, als die wagen niet drastisch verbetert. Ik snap dan ook niet hoe sommigen hier vinden dat die goed gereden heeft: veel meer dan een rijdend roadblock voor Kovalainen is die niet geweest, en voor de rest zeer weinig inhaalmanoeuvres van hem gezien. Dat ligt niet aan hem maar aan de wagen, maar veel hebben we er sowieso niet van gezien.

En Mclaren: die zijn gewoon goed. Als het echt klopt dat Hamilton nog wel sneller had gekund, dan is hij gewoon weer medefavoriet.

Lucian

Legacy Member
eniac zei:
Alonso gaat afzien dit jaar, als die wagen niet drastisch verbetert. Ik snap dan ook niet hoe sommigen hier vinden dat die goed gereden heeft: veel meer dan een rijdend roadblock voor Kovalainen is die niet geweest, en voor de rest zeer weinig inhaalmanoeuvres van hem gezien. Dat ligt niet aan hem maar aan de wagen, maar veel hebben we er sowieso niet van gezien.

ehm, ik ben totaal geen alonso fan, kon zen arrogante kop ni uitstaan meer ,maar gisteren heeft die echt wel mooi gereden om met die tank van een renault het kovelainnen zo moeilijk te maken op het einde, de manier waarop alonso als een wilde stier over het circuit ging was echt wel sjiek om te zien

eniac

Legacy Member
Als een wilde stier? Jongens toch :)

Ik heb Alonso weinig zien doen, en ik geef gerust toe dat het aan de trage Renault lag, maar hij heeft echt weinig uitgestoken. Hij heeft Kovalainen achter zich gehouden ja, maar dat heb ik al wel meer rijders met trage wagens zien doen. Barrichello gisteren, bvb.

En had Kovalainen zo dom niet geweest om zijn snelheidsbegrenzer aan te tikken, dan was Alonso er niet meer voorbijgegaan.

denkimi

Legacy Member
alonso heeft idd niet veel speciaals gedaan. hij kon zelfs amper mee met bourdais.

hatetn

Legacy Member
het enige dat alonso heeft goed gedaan is niet betrokken geweest in een ongeluk. voor de rest nog een hoop geluk en zijn wagen die het tot de finish heeft volgehouden. alhoewel dat in een race gelijk gisteren ook al een prestatie is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan