Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Raikkonen heeeel dicht bij Schumi, maar uiteindelijk gaat het toch Schumacher zijn imo :p.

DogFacedGod

Legacy Member
de line-up van Toyota staat vast. Timo Glock mag de plaats innemen van Ralf naast Trulli

TX.Conn

Legacy Member
YuRiPa zei:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6611

Ook wel leuk voor Rubinho, om weer herenigd te worden met Brawn denk ik. Hopelijk zien we Rubinho snel weer vooraan meestrijden.:)

Hmz,

Barrichello had zijn contract met Honda verlengt tijdens het seizoen van 2007 (Button was al zeker van zijn plaats voor 2008)... maar naar het einde toe van het F1 seizoen, had ik ergens gehoord dat Barrichello gedegradeerd wordt naar Super Aguri :unsure:.

Nu vraag ik me af hoe dit nu precies zit.
Zou inderdaad leuk zijn voor Barrichello om terug samen te mogen werken met Brawn, maar als hij gedegradeerd wordt :x.

denkimi

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Bwa, ik weet dat zo nog niet. Imo gaan beide coureurs volgend jaar hard op hun doos gaan. Bourdais uiteraard nog het hardste van al, want Vettel kan soms wel nog is een flits laten zien, waartegenover Bourdais gwn hopeloos achteraan zal rijden.

Ik kijk uit naar volgend jaar. Eindelijk terug powerslides, auto's die terug in het rond gaan :love: :love: :love:

*EDIT*

Op formula1.com staat nu eens een enorm aantrekkelijke poll:

"Put them head to head in identical Ferrari F2007s and who would be quickest over a single lap?"

*- Massa
*- Raikkonen
*- Schumacher

Da's nu is iets wat ik feitelijk wel is zou willen weten. Volgens mij zou het o n g e l o o f e l i j k close moeten zijn.

imo zou raikkonen winnen met een voorsprong van enkele hondersten op schumacher, gevolgd door massa op 1 of meer tienden

Cash

Legacy Member
Defkes zei:
Ma jongen toch. Alonso liet in een Minardi ZONDER tc toch al enkele mooie dingen zien waardoor hij naar Renault kon. Als er een iemand wel F1 zonder tc kan rijden, zal hij het wel zijn. Hij heeft het namelijk al gedaan.


Ja, 4 grote prijzen waarin nu ook niet veel te zien viel.

Darth-Falcon

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Ja, 4 grote prijzen waarin nu ook niet veel te zien viel.

ik wist dat dit gezegd ging worden

en zoals al gezegd: Minardi had geen tc in 2001

eniac

Legacy Member
Wat heeft Alonso eigenlijk zo laten zien bij Minardi? Dat hij sneller was dan zijn teamgenoot, en dat was het toch zo ongeveer? En weetwel, het was Tarso Marques, ook niet bepaald het groot licht.

Doorgans eindigde Alonso daar gewoon (op zijn teamgenoot na) als laatste van diegenen die de finish haalden, enkele uitzonderingen daargelaten.

exo

Legacy Member
Formule 1: Minardi
Voor het daaropvolgende seizoen krijgt hij een Formule 1 contract bij het bescheiden team van Minardi. Hij maakt zijn debuut in de Grand Prix van Australië op 4 maart 2001. Hij is dan 19 jaar oud en de op twee na jongste F1-coureur uit de geschiedenis. Alhoewel hij in de Minardi, één van de minst competitieve wagens van het ganse deelnemersveld, geen enkel puntje kan scoren, presteert hij tijdens de kwalificatieritten regelmatig beter dan piloten van hoger aangeschreven teams.


bron: wikipedia

Darth-Falcon

Legacy Member
jep idd, Alonso zette regelmatig zijn minardi op een startplaats die eigelijk nie mogelijk was met die wagen

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Wat heeft Alonso eigenlijk zo laten zien bij Minardi? Dat hij sneller was dan zijn teamgenoot, en dat was het toch zo ongeveer? En weetwel, het was Tarso Marques, ook niet bepaald het groot licht.

Doorgans eindigde Alonso daar gewoon (op zijn teamgenoot na) als laatste van diegenen die de finish haalden, enkele uitzonderingen daargelaten.

Heeft ook geregeld tijdens GP's rondgereden op een 17e plaats fzo, en hij kon die plaatsten effectief behouden tenzij zijn Minardi het begaf. Het viel toen wel op dat er iets 'meer' in die jongen zat.

Defkes

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Op formula1.com staat nu eens een enorm aantrekkelijke poll:

"Put them head to head in identical Ferrari F2007s and who would be quickest over a single lap?"

*- Massa
*- Raikkonen
*- Schumacher

Da's nu is iets wat ik feitelijk wel is zou willen weten. Volgens mij zou het o n g e l o o f e l i j k close moeten zijn.

Hangt af van het circuit, maar Massa zal toch 9/10 keer de snelste zijn. Ik denk dat hij op dit moment de snelste van het pak is over 1 ronde (cfr de kwalificatieresultaten). Close er achter zal Kimi finishen en op 1 of 2 tienden MS (hij is nog snel, maar heeft het voorbije jaar wel moeten inboeten hoor. No way dat hij tegen 2 toppers die in het ritme zitten, kan winnen :)).

Moest je de MS van 10 jaar geleden pakken, maken Kimi en Massa geen schijn van kans :).

sink

Legacy Member
Defkes zei:
Bwa. Massa gaat niet terugvallen hoor. Hij is btw niet de eerste die om veiligheid aan t zagen is e. Ik denk dat de helft van de grid dat al wel heeft vernoemd.

En Bourdais gaat zich niet moeten aanpassen aan het feit dat er geen tc is, maar wel aan al de rest. Die jongen gaat zo verloren gereden worden door Vettel e :p.
Bourdais heeft in Amerika idd rondgereden zonder TC, dus wat dat betreft heeft ie idd een streepje voor op Vettel.. :)

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Moest je de MS van 10 jaar geleden pakken, maken Kimi en Massa geen schijn van kans :).

Moet je geen 10 jaar voor teruggaan hoor, 1 is genoeg. En dan nog ben ik er zeker van dat MS, mits een paar trainingsdagen om in het ritme te komen, de bovenhand zou halen...

jeltex

Legacy Member
Ok wel kom volgend weekend anders allemaal naar mij thuis. We laten ze 2 toertjes rond de blok rijden en dan zullen we wel zien. Kan er dan ook meteen iemand een chronometer meebrengen? :p

hatetn

Legacy Member
sink zei:
Bourdais heeft in Amerika idd rondgereden zonder TC, dus wat dat betreft heeft ie idd een streepje voor op Vettel.. :)



en vettel rijdt al een tijdje rond in een f1 wagen
imo geeft da meer streepkes dan het feit dat tc zou ontbreken, dat het scheelt tot daar maar bourdais gaat nog moeten wennen aan de wagen op zich
enige manier waar hoe hij een voordeel zou kunnen gehad hebben is door vorig jaar al een hele tijd in de f1 zonder tc te rijden, nu heeft em mss een streepke voor op de andere rookie's dees seizoen die nog nie in ne f1 hebben gereden

Darth-Falcon

Legacy Member
ze gaan in jerez met slicks testen :applause:

waarschijnlijk komen ze in 2009 terug :)

bandenwarmers worden wellicht dit jaar al verboden

squan

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
"Put them head to head in identical Ferrari F2007s and who would be quickest over a single lap?"

*- Massa
*- Raikkonen
*- Schumacher

Puur op talent: Schumacher veneigens. No doubt.

Situatie nu waarbij Raikonnen en Massa een volledig seizoen de wagen hebben kunnen finetunen en daarenboven nog eens in topconditie zijn en wedstrijdritme bezitten:




Dan nog Schumacher.

schumi

Legacy Member
Prodrive heeft blijkbaar besloten om in 2008 niet aan de start te verschijnen. Al bij al vind ik het een zeer spijtige zaak.

Maar er is inderdaad een groot risico op een nieuwe strijd in de rechtbanken waardoor heel het seizoen weer overschaduwd zou worden, al zou het in mindere mate zijn dan het spionageverhaal van het voorbije seizoen.
Prodrive start niet in 2008
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan