Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gianelli

Legacy Member
man man man , wa ne coureur
zo ziet ge maar dat schumi puur rastalent is en dat het niets heeft te maken met de ferrari :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause:

Wesdude

Legacy Member
Natuurlijk ook wel rekening houden met het feit dat ge niet weet wat ze juist getest hebben, en dat er enkele grote namen van vorig seizoen niet reden. Desondanks toch straf vind ik. :)

Gianelli

Legacy Member
das juist , maar schumi kennende zouden zijn tijden toch alleen maar naar beneden gaan :P dus ik denk dat hamilton , alonso , raikkonen en massa er nog een dikke kluif zullen aan hebben :P

en vettel gaat bourdais in 2008 helemaal aan flarden rijden :D

exo

Legacy Member
Haha, bij de Car Assistance Company in Turnhout (officiele mercedes garage) was het spandoek 'Employees of the month' en dan de foto's van Fernando Alonso & Lewis Hamilton erop ook snel naar beneden gehaald. :D

Gianelli

Legacy Member
zoals ik al zei , schumacher geeft weer les :D
tijden 2de dag

1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:20.475 50
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:21.943 + 1.468 40
3 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:22.293 + 1.818 39
4 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:22.555 + 2.080 38
5 Nico Rosberg Williams FW29 1:22.759 + 2.284 32
6 Heikki Kovalainen Renault R27 1:22.808 + 2.333 34
7 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:22.946 + 2.471 45
8 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.031 + 2.556 65
9 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.187 + 2.712 44
10 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:23.488 + 3.013 24
11 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:23.547 + 3.072 45
12 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.596 + 3.121 44
13 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:24.467 + 3.992 19
14 Adrian Sutil Force India F8-VII 1:24.669 + 4.194 41
15 Jenson Button Honda RA107 1:24.784 + 4.309 20
16 Christian Klien Force India F8-VII 1:25.418 + 4.943 36
17 Luca Filippi Honda RA107 1:26.457 + 5.982 23

hail to the maestro :D

jeltex

Legacy Member
eniac zei:
Allez kom toe. Ferrari is er pas beginnen doorkomen als we al zowat in de tweede helft van het seizoen zaten.

Inderdaad, in de tweede helft van het seizoen hadden zij de beste wagen, terwijl de Renault in de eerste helft het snelst was. Als je de globale som neemt waren beide wagens dus ongeveer gelijkwaardig, en dat is wat ik zei. Dus het is niet alsof Alonso het cadeau gekregen heeft.

eniac zei:
Het zijn Schumachers titels bij Benetton en die ene andere bij Ferrari die het grootste bewijs zijn van zijn kunnen. Niet die 4 andere.

Dat zeg ik ook niet hé. Ik vind het gewoon geen argument om een titel onverdiend te noemen omdat je de beste wagen ter beschikking hebt, zoals onze vriend hierboven beweerde. Ik wijs er hem gewoon op dat hij dat maar al te graag zegt over Alonso terwijl Schumi zo ook 4 keer kampioen geworden is, maar daar heeft hij dan weer geen probleem mee aangezien hij Ferrari-fan is. En eigenlijk gaat die vergelijking nog niet op, want Schumi had die 4 jaar echt wel van begin tot eind de beste wagen, terwijl Alonso het 2x vanaf halverwege het seizoen moest opnemen tegen een superieure McLaren (2005) en een superieure Ferrari (2006).

eniac zei:
The right man on the right time in the right place.
Maar inderdaad, niet iedereen kan het. Hij behoort zeker bij de betere rijders van deze generatie. Maar de beste? Dat zal nog bewezen moeten worden, als het zo zou zijn.

Ik zeg ook niet dat hij dé beste is, maar toch zeker 1 van de beste. En "the right man in the right place at the right time", daar ben ik het mee eens, maar toch gaat het verder dan dat. Villeneuve is daar een typisch voorbeeld van, maar als je het 2 seizoenen na elkaar kan dan is het echt geen toeval meer.

eniac zei:
Moest, had, ...
Had Hamilton in Monaco mogen doorgaan, dan had hij daar misschien ook de extra punten behaald die hem WK zouden gemaakt hebben.

Trouwens, "met gemak", gaan we overdrijven? :)

Ik herinner me de race in Monaco niet zo goed meer, maar van "doorgaan" is er op dat circuit toch weinig sprake dacht ik? Gelijke wagens op dezelfde strategie = plaats behouden in Monaco. Ik denk dus niet dat Hamilton er voorbij was geraakt.

En over dat "met gemak": mocht de één in dienst gereden hebben van de ander, dan wel ja. Het probleem voor McLaren was dat de verkeerde rijder (de rookie en niet de wereldkampioen) het hele jaar het klassement heeft aangevoerd. Moesten de rollen omgekeerd geweest zijn hadden ze Hamilton op een bepaald moment wel in dienst van Alonso laten rijden en was hij zeker WK geworden. Een wereldkampioen in dienst van een rookie laten rijden is echter een heel andere zaak, want daar zou Alonso vierkant zn laars aan hebben geveegd natuurlijk.

eniac zei:
Dat hoef je niet als "feit" te blijven gebruiken, want het is op zich geen feit. De laatste race was al van op voorhand duidelijk dat Kimi er zou voorbijgaan ja, maar dat is het zo ongeveer. Het betekent trouwens niet dat hij het niet zelf zou gekund hebben.

Ja maar trek de 2 punten af die hij op die manier verkregen heeft en je weet hoe laat het is hé. Ok ja, er is geen concreet bewijs voor dat Massa hem heeft laten passeren maar kom, het lag allemaal toch wel n beetje voor de hand wat er ging gebeuren hé. En er is evenmin een concreet bewijs voor dat hij in Brazilië zonder Massa's hulp ook had kunnen winnen.
En dan hebben ze Massa 2 races eerder ook nog es een extra pitstop laten maken om Kimi een plaats te laten opschuiven, maar ja, daar is er ook geen concreet bewijs voor dus daar zul je het wsch ook niet mee eens zijn (hoewel het voor mij heel duidelijk was maar kom).

eniac zei:
Dat lijkt me ook wel ja. Maar gaat Alonso nu nog aandurven om naar een team met een echt goede rijder te gaan?

Kijk es aan, we zijn het es eens over iets, Ik kreeg al bijna de indruk dat ik de rol van Defkes aan het overnemen was ;)
Tja, als hij volgend jaar kans wil maken op de wereldtitel zal hij wel moeten denk ik.

squan

Legacy Member
Ik weet nu al wat ik aan de Sint ga vragen.










schumi-comeback en marsepein.

Guard

Legacy Member
sla ik de gazet open deze morgen.
zie ik daar zo'n bekend kopke met ne rode helm.
d8 van :: tzal toch geen waar zijn.

maar tis geen waar :sad: :p

jaja . schummi, die zal nog eens doodvallen in een F1 wagen =p
hij offerde zijn diensten aan, voor dingen te testen blijkbaar

daVinci

Legacy Member
Gianelli zei:
zoals ik al zei , schumacher geeft weer les :D
tijden 2de dag

1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:20.475 50
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:21.943 + 1.468 40
3 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:22.293 + 1.818 39
4 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:22.555 + 2.080 38
5 Nico Rosberg Williams FW29 1:22.759 + 2.284 32
6 Heikki Kovalainen Renault R27 1:22.808 + 2.333 34
7 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:22.946 + 2.471 45
8 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.031 + 2.556 65
9 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.187 + 2.712 44
10 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:23.488 + 3.013 24
11 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:23.547 + 3.072 45
12 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.596 + 3.121 44
13 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:24.467 + 3.992 19
14 Adrian Sutil Force India F8-VII 1:24.669 + 4.194 41
15 Jenson Button Honda RA107 1:24.784 + 4.309 20
16 Christian Klien Force India F8-VII 1:25.418 + 4.943 36
17 Luca Filippi Honda RA107 1:26.457 + 5.982 23

hail to the maestro :D

van welke bron haalt gij die tijden?

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Inderdaad, in de tweede helft van het seizoen hadden zij de beste wagen, terwijl de Renault in de eerste helft het snelst was. Als je de globale som neemt waren beide wagens dus ongeveer gelijkwaardig, en dat is wat ik zei.

Niet akkoord. Ik zeg dat Ferrari in de tweede helft van het seizoen meekon, niet dat ze beter en/of dominant waren. Wat ook niet zo was, imo.

Dat zeg ik ook niet hé. Ik vind het gewoon geen argument om een titel onverdiend te noemen omdat je de beste wagen ter beschikking hebt, zoals onze vriend hierboven beweerde.

Okee, akkoord. Een titel is zelden onverdiend. Maar een titel bewijst niet per sé iets.

tegen een superieure McLaren (2005) en een superieure Ferrari (2006).

Die McLaren was in 2005 al altijd sneller maar tot aan het eind van het seizoen was de betrouwbaarheid minder. De Ferrari was niet superieur.

maar als je het 2 seizoenen na elkaar kan dan is het echt geen toeval meer.

Je kan toch niet ontkennen dat de factor "geluk" (enfin, de factor "technische onkunde bij de rest" toch) er 2 seizoenen op rij veel mee te maken gehad heeft en dat Alonso er weinig ECHT voor moeten racen heeft, gelijk dit jaar wel gebeurd is.

Ik herinner me de race in Monaco niet zo goed meer, maar van "doorgaan" is er op dat circuit toch weinig sprake dacht ik? Gelijke wagens op dezelfde strategie = plaats behouden in Monaco. Ik denk dus niet dat Hamilton er voorbij was geraakt.

Hamilton kon bij de 2e pitstop (als ik me niet vergis) nog een heel aantal ronden buitenblijven en dus het voordeel van een lichtere wagen optimaal benutten, maar ze hebben hem net na Alonso binnengeroepen. Daardoor is hij er niet voor geraakt.

Het probleem voor McLaren was dat de verkeerde rijder (de rookie en niet de wereldkampioen) het hele jaar het klassement heeft aangevoerd. Moesten de rollen omgekeerd geweest zijn hadden ze Hamilton op een bepaald moment wel in dienst van Alonso laten rijden en was hij zeker WK geworden. Een wereldkampioen in dienst van een rookie laten rijden is echter een heel andere zaak, want daar zou Alonso vierkant zn laars aan hebben geveegd natuurlijk.

Ach, kijk. In de US en Turkije heeft Kimi Massa ook niet meer aangevallen hoor, omdat toen de rijderstitel al voorbij leek en ze volop voor de constructeurstitel gingen. Dus hoeveel keer heeft Alonso zijn kans niet mogen gaan tegen Hamilton? Ik denk dat hij bitter weinig punten verloren heeft door die gelijke kansen. De US ja, inderdaad. Dat is welgeteld 1 keer.


Ja maar trek de 2 punten af die hij op die manier verkregen heeft en je weet hoe laat het is hé.

Goed, trek er 2 af. Maar als je de US en Turkije erbij rekent, waar hij Felipe eventueel wel nog zou kunnen voorbijgegaan zijn mocht hij gemogen hebben, en dan ziet het weer iets anders uit.

Ok ja, er is geen concreet bewijs voor dat Massa hem heeft laten passeren maar kom, het lag allemaal toch wel n beetje voor de hand wat er ging gebeuren hé. En er is evenmin een concreet bewijs voor dat hij in Brazilië zonder Massa's hulp ook had kunnen winnen.

Juist, maar ik geloof nu wel dat hij sneller was. Soit.

En dan hebben ze Massa 2 races eerder ook nog es een extra pitstop laten maken om Kimi een plaats te laten opschuiven, maar ja, daar is er ook geen concreet bewijs voor dus daar zul je het wsch ook niet mee eens zijn (hoewel het voor mij heel duidelijk was maar kom).

Ik zal het met die vreemde theorie nooit eens zijn. Ik wist al halverwege dat hij nog moest binnenkomen, aangezien ze gewoon op dezelfde strategie stonden. Dat, en Massa die zelf nog gezegd heeft dat hij die stop nog moest maken. Die pitstop was trouwens begot niet nodig om Kimi ervoorbij te laten, want hij was fel aan het naderen op Massa (en degene erachter) en ging hem elk moment inhalen.

Die theorie is volledig uit de duim gezogen en heeft nergens ook maar iets van staving.

Defkes

Legacy Member
jeltex zei:
Kijk es aan, we zijn het es eens over iets, Ik kreeg al bijna de indruk dat ik de rol van Defkes aan het overnemen was ;)

Heerlijk, toen ik uw reacties aan t lezen was, was ik net hetzelfde aan t denken! :p

edit:
@eniac: denk je dat Massa zou gezegd hebben "nee, ik moest niet meer tanken, maar ik moest luisteren naar teamorders"? Nee e ;). Bovendien kwam Kimi er pal achter te zitten door de SC (hij kwam net voor de SC binnen, Massa er net achter => hier kan je ook al spreken over bevoordelen).

En de races in Turkije en Amerika was Massa gewoon sneller. De enige reden waarom Kimi naderde is omdat die om de een of andere duistere reden altijd nog voor de snelste ronde wil gaan in de laatste rondes en Massa niet het volle pond gaf.

Maar swat. Deze discussies hebben we al meermaals gevoerd en ik ga me er ook niet meer in mengen deze keer. (jeltex, ga je gang e man. Is aangenaam leesvoer :p)

YuRiPa

Legacy Member
eniac zei:
Schumacher heeft doorheen zijn carrière blijk gegeven van zeer weinig fouten te maken en zeer stressbestendig te zijn, imho. Hetgeen Alonso dit jaar tentoongesteld heeft was soms beschamend.

Verwar trouwens niet het opzettelijk botsen met fouten maken :)

Mwah, heb Schumi onder druk ook wel es rare dingen zien doen, tijdens een race dan. De druk van degene achter m kon ie ook nie altijd even goed aan, maja, mss was ie dat gewoon nie meer gewend aangezien ie altijd een seconde sneller was dan iedereen.:p



Kampioen zijn is altijd wel ergens terecht, maar je kan er niet 1 op 1 uit afleiden dat iemand super is. Persoonlijk vind ik dat Alonso bij Renault zeer weinig laten zien heeft ten opzichte van Kimi of Schumacher, tenzij misschien de laatste x aantal races van vorig seizoen, waar hij eindelijk wat blijk gaf van ballen en zin in echt racen, in plaats van uit onmacht wat achter de leiders rond te lummelen tot hij door mechanische en/of andere pech van anderen weer een raceje kon winnen.

Mwah, Alonso heeft de Renault wel tot een topwagen gemaakt denk ik. Ben t met je eens dat ie idiote strategieën had, door liever 2e te worden dan 1e, en gewoon berekenend te rijden. Maja, kan je hem nauwelijks kwalijk nemen met zo'n puntentelling als dit. Je hebt zeer zeker een (heel zwak) punt van Alonso hier, dat ie te berekenend rijdt altijd.:)



Hoezo, dat had die nooit gedaan? Feit is dat er nooit een team eraan zou denken om hem GEEN nr1-status te geven :)

Las allemaal dingen van jullie dat McLaren hem ook wel wilde maar dat Schumi geen zin had om gelijk aan zn teamgenoot te zijn. (Kan me zelf nie herinneren dat McLaren hem ooit serieus gewild heeft.)


Je denkt toch niet dat hij erom moest smeken? Toen Ferrari bij hem kwam was het eerder: "wij gooien er budget tegen, we geven je een riant loon, jij helpt ons door de eerste lastige jaren, we bouwen de wagen op en dan rij je kampioen". Ik ben er deftig zeker van dat vooral Ferrari vragende partij was ;)

Nee, denk nie dat ie erom moest smeken.:p Voor de rest heb je met dit punt ook helemaal gelijk, het team van Ferrari was rond Schumi gebouwd.:)

----

Nu ff wat anders, ben benieuwd wie morgen tot kampioen uitgeroepen gaat worden. Of t Hamilton gaat worden of dat t Kimi blijft. Morgen dient t beroep van McLaren tegen de uitslag van de GP van Brazilië. Wel een beetje laat, maja... Had volgens mij ook wel de dag na de race gekund, zoveel was er nie te onderzoeken lijkt me.:p

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
@eniac: denk je dat Massa zou gezegd hebben "nee, ik moest niet meer tanken, maar ik moest luisteren naar teamorders"? Nee e ;).

Hij kon ook niets gezegd hebben.

Soit, ik heb weinig zin om nog over dit geval te discussiëren. Ik lees nergens argumenten, gewoon "jamaar tis zo omdat ik denk dat het zo is". Bekijk de race opnieuw, let goed op de pitstops en hoeveel getankt wordt, en je begrijpt onmiddellijk waarom ik al een hele tijd wist dat Massa nog zou binnenkomen.

En de races in Turkije en Amerika was Massa gewoon sneller.

That's where we disagree.

YuRiPa zei:
Mwah, heb Schumi onder druk ook wel es rare dingen zien doen, tijdens een race dan.

Ook wel eens, zo een keer in de vijf jaar ofzo :)
Hij heeft er altijd beter tegen gekund dan de rest. Geef toe, wat Alonso dit jaar toch allemaal uitgevreten heeft...

Mwah, Alonso heeft de Renault wel tot een topwagen gemaakt denk ik.

Kan je ook over discussiëren. Hij zal wel zijn deel gespeeld hebben, maar ik vind niet dat het bewezen is dat hij zo'n meester is in het opvijzelen van het prestatiepotentieel van een team.

Ben t met je eens dat ie idiote strategieën had, door liever 2e te worden dan 1e, en gewoon berekenend te rijden.

Ik weet niet of het een keuze was, ik heb altijd ergens het idee gehad dat de rijder/wagen combinatie op dat ogenblik gewoon niet veel beter kon.

Las allemaal dingen van jullie dat McLaren hem ook wel wilde maar dat Schumi geen zin had om gelijk aan zn teamgenoot te zijn. (Kan me zelf nie herinneren dat McLaren hem ooit serieus gewild heeft.)

Mja, speculaties en geruchten. Eerlijk gezegd denk ik niet dat Schumacher ooit voor iemand bang is geweest. Had hij ook geen reden toe.

Dr.Gay

Legacy Member
Schumacher is best nog wel imposant, die man rijd zonder twijfel de huidige concurentie aan flarden hoor :)

Cash

Legacy Member
Guard zei:
sla ik de gazet open deze morgen.
zie ik daar zo'n bekend kopke met ne rode helm.
d8 van :: tzal toch geen waar zijn.

maar tis geen waar :sad: :p

jaja . schummi, die zal nog eens doodvallen in een F1 wagen =p
hij offerde zijn diensten aan, voor dingen te testen blijkbaar

Serieus? Daar zijn wij nog maar 2 weken over bezig :doh:

Cash

Legacy Member
De advocaat van McLaren heeft ofwel geen benul van wat er de afgelopen maanden in de F1 gebeurd is (spionage verhaal waar de coureurs geen strafkregen, enkel het team omdat de coureurs er niets van ondervonden), of een heel goed gevoel voor humor:

""The driver may be entirely innocent...but he has the benefit of the infringing car," he said.

"It must be right that if the team is disqualified, the driver loses the points as well. In the other case, the drivers were offered immunity if they assisted the FIA.""

komt van http://www.autosport.com/news/report.php/id/63949
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan