Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YuRiPa

Legacy Member
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6611

Artikel die bij de komst van Brawn bij Honda hoort. Had dit nie verwacht, maar wel cool. Ben benieuwd of ie van Honda een winnend team kan maken. Zou wel es gaaf zijn als Honda een keer een titel pakt. Dan krijgt Button mss toch zn zin, een goede auto waarmee ie kan winnen.:p Ook wel leuk voor Rubinho, om weer herenigd te worden met Brawn denk ik. Hopelijk zien we Rubinho snel weer vooraan meestrijden.:)

Defkes

Legacy Member
Brawn dan toch naar Honda... Nu Alonso nog en dan komt m'n eerste verwachting toch nog uit :p.

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Ik snap echt niet waar je dergelijk commentaar blijft halen man. Ga je nu echt blijven beweren dat iemand tweevoudig wereldkampioen wordt enkel en alleen door toeval? :ironic:

Dit terzijde vind ik het toch jammer dat Alonso vertrekt bij McLaren. Triestig dat onderlinge twisten blijkbaar belangrijker zijn dan sportieve prestaties. Es benieuwd waar hij volgend jaar zal rijden. Ferrari of BMW lijken me de enige teams die hem waardig zijn, maar dat is natuurlijk eerder onwaarschijnlijk. Ook benieuwd wie hem zal vervangen. Heidfeld en Rosberg lijken me momenteel de rijders met het meeste potentieel, maar die liggen waarschijnlijk vast bij hun huidige werkgever. Zolang het De la Rosa maar niet wordt, want dan mogen ze volgend seizoen de constructeurstitel alvast op hun buik schrijven.

2005 is em wk geworden door het falen van de rest
2006 moest ie met de beste wagen al moeite doen om bepaalde race's mee te kunnen

en dees seizoen en zijn vertrek tonen da wnr je hem onder druk zet em veel fouten maakt
denk maar aan race's als canada
iedereen kan wat hij deed, moest mclaren hem absoluut nummer 1 gemaakt hebben ging het seizoen er anders uitzien
en die status verdient hij imo nog bij geen enkel team

Darth-Falcon

Legacy Member
Todt krijgt promotie

Ik denk dat als er 1 man is die Honda op rails kan krijgen, dat het wel Ross Brawn is.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
Todt krijgt promotie

Ik denk dat als er 1 man is die Honda op rails kan krijgen, dat het wel Ross Brawn is.

Idem, maar hij kan het toch niet alleen? Der zullen nog zaken moeten veranderen bij Honda. Nuja, ik had het ook niet verwacht en vind het jammer voor Ferrari. Maarja :)

Darth-Falcon

Legacy Member
alles hangt er vanaf hoeveel vrijheid hij krijgt, als ie de kans krijgt om de bezem door het team te halen moet het wel lukken denk ik

YuRiPa

Legacy Member
hatetn zei:
2005 is em wk geworden door het falen van de rest
2006 moest ie met de beste wagen al moeite doen om bepaalde race's mee te kunnen

en dees seizoen en zijn vertrek tonen da wnr je hem onder druk zet em veel fouten maakt
denk maar aan race's als canada
iedereen kan wat hij deed, moest mclaren hem absoluut nummer 1 gemaakt hebben ging het seizoen er anders uitzien
en die status verdient hij imo nog bij geen enkel team

Dan is ie in 2005 dus wel terecht kampioen geworden, want blijkbaar heeft Alonso toen dus nie gefaald.:p Ennuh, vergeet nie dat Alonso er wel voor gezorgd heeft dat Renault aan de top is gekomen.:) Onder druk maakt ie aardig wat foutjes, maar dat deed Schumi ook als ie onder druk stond. Alonso rijdt iig in een team waar ie niet de absolute nummer 1 is, had Schumi nooit gedaan. Dus dat ie foutjes maakt als ie onder druk komt te staan is geen excuus om m een gelukskampioen te noemen.

Nummer 1 status verdient wat mij betreft niemand, tenzij je duidelijk hebt bewezen dat je echt beter bent dan je teamgenoot. Dus een Rosberg bij Williams, of een Sutil bij Spijker had een nummer 1 positie verdiend binnen hun team, maar Alonso, Kimi, Massa, Hamilton.. Geen van die 4 had een nummer 1 positie binnen t team verdiend.:)

eniac

Legacy Member
YuRiPa zei:
Onder druk maakt ie aardig wat foutjes, maar dat deed Schumi ook als ie onder druk stond.

Schumacher heeft doorheen zijn carrière blijk gegeven van zeer weinig fouten te maken en zeer stressbestendig te zijn, imho. Hetgeen Alonso dit jaar tentoongesteld heeft was soms beschamend.

Verwar trouwens niet het opzettelijk botsen met fouten maken :)

Dan is ie in 2005 dus wel terecht kampioen geworden

Kampioen zijn is altijd wel ergens terecht, maar je kan er niet 1 op 1 uit afleiden dat iemand super is. Persoonlijk vind ik dat Alonso bij Renault zeer weinig laten zien heeft ten opzichte van Kimi of Schumacher, tenzij misschien de laatste x aantal races van vorig seizoen, waar hij eindelijk wat blijk gaf van ballen en zin in echt racen, in plaats van uit onmacht wat achter de leiders rond te lummelen tot hij door mechanische en/of andere pech van anderen weer een raceje kon winnen.

Alonso rijdt iig in een team waar ie niet de absolute nummer 1 is, had Schumi nooit gedaan.

Hoezo, dat had die nooit gedaan? Feit is dat er nooit een team eraan zou denken om hem GEEN nr1-status te geven :)
Je denkt toch niet dat hij erom moest smeken? Toen Ferrari bij hem kwam was het eerder: "wij gooien er budget tegen, we geven je een riant loon, jij helpt ons door de eerste lastige jaren, we bouwen de wagen op en dan rij je kampioen". Ik ben er deftig zeker van dat vooral Ferrari vragende partij was ;)

Wesdude

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Idem, maar hij kan het toch niet alleen? Der zullen nog zaken moeten veranderen bij Honda. Nuja, ik had het ook niet verwacht en vind het jammer voor Ferrari. Maarja :)

Als de windtunnel nu tegoei wordt afgestelt zullen ze al veel vooruitgang maken. Honda heeft vorig jaar de hele ontwikkeling afgestelt op die windtunnel die uiteindelijk verkeerd bleek gekalibreerd en aldus verkeerde resultaten gaf.

Geruchten nu dat Massa gedegradeerd wordt tot testrijder om plaats te maken voor Alonso. Laat ons hopen van niet :doh:

Edit: tijden van 11.10 in Barcelona

1 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:24.158 8
2 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:24.605 + 0.447 8
3 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:24.844 + 0.686 18
4 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:26.133 + 1.975 16
5 Heikki Kovalainen Renault R27 1:26.513 + 2.355 7
6 Giedo van der Garde Force India F8-VII 1:27.196 + 3.038 18
7 James Rossiter Super Aguri F1 SA07 1:27.257 + 3.099 7
8 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:27.572 + 3.414 11
9 Andreas Zuber Honda RA107 1:28.274 + 4.116 13
10 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:30.215 + 6.057 4
11 Roldan Rodriguez Force India F8-VII 1:30.554 + 6.396 12

De Schumi kan het nog !

Wesdude

Legacy Member
Schumacher ondertussen snelste tijd:

Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps
1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:22.270 40
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:22.687 + 0.417 48
3 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.187 + 0.917 49
4 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:23.349 + 1.079 33
5 Heikki Kovalainen Renault R27 1:23.412 + 1.142 47
6 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:23.543 + 1.273 37
7 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:23.592 + 1.322 23
8 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:23.671 + 1.401 44
9 Luca Badoer Ferrari F2007 1:23.879 + 1.609 38
10 Jarno Trulli Toyota TF107 1:23.949 + 1.679 34
11 Franck Montagny Toyota TF107 1:24.047 + 1.777 30
12 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:24.428 + 2.158 50
13 Nico Rosberg Williams FW29 1:24.458 + 2.188 43
14 James Rossiter Super Aguri F1 SA07 1:24.580 + 2.310 44
15 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:25.109 + 2.839 23
16 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:25.395 + 3.125 26
17 Andreas Zuber Honda RA107 1:25.850 + 3.580 44
18 Giedo van der Garde Force India F8-VII 1:25.996 + 3.726 55
19 Roldan Rodriguez Force India F8-VII 1:26.719 + 4.449 56
20 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:27.224 + 4.954 20

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
2005 is em wk geworden door het falen van de rest
2006 moest ie met de beste wagen al moeite doen om bepaalde race's mee te kunnen

iedereen kan wat hij deed, moest mclaren hem absoluut nummer 1 gemaakt hebben ging het seizoen er anders uitzien
en die status verdient hij imo nog bij geen enkel team

In 2005 heeft Ferrari het mss laten afweten, maar er doen nog 9 andere teams mee ook hé. Het is mede dankzij hem dat Renault zo dominant was in het begin van het seizoen. Op 't einde was de McLaren pijlsnel, maar wat ben je met een pijlsnelle wagen die zelden de finish haalt? En dan nog, het feit dat een andere wagen gedurende het seizoen meer vooruitgang boekt dan de jouwe doet niks af aan je prestaties.

En in 2006 moest de Ferrari zeker niet onderdoen voor de Renault hoor. En zelfs al had ie de beste wagen, Schumi is bij Ferrari anders ook wel 4 van de 5 keer WK geworden in een überdominante wagen, dus dat kun je bezwaarlijk als argument gebruiken. Waar je het haalt dat hij niet mee kon dat weet ik niet, het feit dat hij WK is geworden bewijst het tegendeel zou ik zo zeggen.

Als iedereen kan wat hij deed, waarom doet niemand het dan?
En moest McLaren Hamilton in dienst van hem laten rijdenwas hij met gemak WK geworden. Uiteindelijk is het door de gelijke kansen die ze gekregen hebben dat geen van hen de titel heeft gepakt. Het feit dat Massa wel enkele races in dienst van Kimi kon rijden heeft hen de das omgedaan.

Wesdude zei:
Geruchten nu dat Massa gedegradeerd wordt tot testrijder om plaats te maken voor Alonso. Laat ons hopen van niet :doh:

Hehe ik zou er geen probleem mee hebben, al was het maar om de reactie van de vele Ferrari-fanboys hier (die meestal ook heel erg anti-Alonso zijn) es te zien. Levert gegarandeerd veel leesplezier op :)

McLaren's beslissing om niet door te gaan met Alonso zou hen dan ook wel eens heel duur te staan kunnen komen. Alonso + Raikkonen = constructeurstitel als je het mij vraagt, zeker nu Hamilton geen waardige teamgenoot dreigt te krijgen.

Defkes

Legacy Member
Je hebt verschillende soorten druk e. Je hebt de druk die je krijgt in de laatste races wanneer je om de titel strijdt (cfr Hamilton). Je hebt de druk die je tijdens de races krijgt doordat er iemand achter je hangt...

En in Alonso's geval is het niet meteen druk, wel het megadomme "Gadver die krijgt meer aandacht dan mij, ik moet zien da k zeker voor hem eindig" en daardoor over de limiet gaan :).

@hatetn: de titel van Alonso kwam idd door het uitvallen van anderen (Kimi's motor, maar daar hebben we al vaak genoeg over gediscussieerd) en het blunderen van anderen (MS die een paar megadomme flaters begaat in 2006), maar zo worden er velen kampioen e. Denk maar aan Kimi dit jaar. Moesten de banden en interne struggelingen geen probleem zijn, zou er dan geen McLaren-rijder kampioen zijn geworden denk je?

@jeltex: ik zou Alonso maar al te graag zien afkomen, maar niet in de plaats van Massa ;).

Anyway: MS heeft het nog steeds. WOOT! Da em nu maar es me Ross Brawn belt :p.

Darth-Falcon

Legacy Member
hehe t zal nie pakken, zowel honda als aguri rijden in het wit, maar tis duidelijk dat het exact dezelfde wagen is.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
En in 2006 moest de Ferrari zeker niet onderdoen voor de Renault hoor.

Allez kom toe. Ferrari is er pas beginnen doorkomen als we al zowat in de tweede helft van het seizoen zaten.

En zelfs al had ie de beste wagen, Schumi is bij Ferrari anders ook wel 4 van de 5 keer WK geworden in een überdominante wagen, dus dat kun je bezwaarlijk als argument gebruiken.

Het zijn Schumachers titels bij Benetton en die ene andere bij Ferrari die het grootste bewijs zijn van zijn kunnen. Niet die 4 andere.

Als iedereen kan wat hij deed, waarom doet niemand het dan?

The right man on the right time in the right place.
Maar inderdaad, niet iedereen kan het. Hij behoort zeker bij de betere rijders van deze generatie. Maar de beste? Dat zal nog bewezen moeten worden, als het zo zou zijn.

En moest McLaren Hamilton in dienst van hem laten rijdenwas hij met gemak WK geworden.

Moest, had, ...
Had Hamilton in Monaco mogen doorgaan, dan had hij daar misschien ook de extra punten behaald die hem WK zouden gemaakt hebben.

Trouwens, "met gemak", gaan we overdrijven? :)

Het feit dat Massa wel enkele races in dienst van Kimi kon rijden heeft hen de das omgedaan.

Dat hoef je niet als "feit" te blijven gebruiken, want het is op zich geen feit. De laatste race was al van op voorhand duidelijk dat Kimi er zou voorbijgaan ja, maar dat is het zo ongeveer. Het betekent trouwens niet dat hij het niet zelf zou gekund hebben.

Hehe ik zou er geen probleem mee hebben, al was het maar om de reactie van de vele Ferrari-fanboys hier (die meestal ook heel erg anti-Alonso zijn) es te zien. Levert gegarandeerd veel leesplezier op :)

Waarom? Ik zou de man zijn gezicht nog steeds niet kunnen zien hoor.

Alonso + Raikkonen = constructeurstitel als je het mij vraagt, zeker nu Hamilton geen waardige teamgenoot dreigt te krijgen.

Dat lijkt me ook wel ja. Maar gaat Alonso nu nog aandurven om naar een team met een echt goede rijder te gaan?

Schummi88

Legacy Member
1. Schumacher Ferrari 1:21.922 64
2. Badoer Ferrari 1:22.129 76
3. de la Rosa McLaren 1:22.687 63
4. Kovalainen Renault 1:22.802 81
5. Kubica BMW 1:22.883 56
6. Paffett McLaren 1:23.008 46
7. Nakajima Williams 1:23.187 66
8. Coulthard Red Bull 1:23.332 55
9. Trulli Toyota 1:23.624 46
10. Heidfeld BMW 1:23.671 75
11. Rosberg Williams 1:23.847 58
12. Montagny Toyota 1:23.861 61
13. Vettel Toro Rosso 1:24.048 77
14. Zuber Honda 1:24.065 77
15. Bourdais Toro Rosso 1:24.193 51
16. Davidson Super Aguri 1:24.246 70
17. Rossiter Honda 1:24.480 69
18. Chandhok Red Bull 1:24.896 39
19. Van der Garde Force India 1:25.371 84
20. Rodriguez Force India 1:26.973 87

bron: www.pitstoptv.be

Als enige onder de 1'22, chapeau voor iemand die in een jaar maar enkele keren in een F1 wagen heeft gezeten

eniac

Legacy Member
Mijn gedacht? Hij is nog steeds in staat om ze allemaal dik naar huis te rijden.

iceman1604

Legacy Member
Dat bevestigd alleen maar wat ik al heel lang denk:

Diep in z'n gedachten speelt schumi toch nog altijd met de gedachte om er ooit nog es een seizoentje bij te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan