Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wesdude

Legacy Member
Di Montezemlo heeft dit jaar die functie als baas bij FIAT groep genomen en Todt neemt nu de plaats in van di montezemelo als baas bij Ferrari.

Defkes

Legacy Member
eniac zei:
Ik schat Senna nog steeds iets hoger in dan Schumacher.

Truth be told, Senna heeft wel zwaardere competitie gehad in zijn dagen. Een meervoudig wereldkampioen in hetzelfde team, bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat Schumacher een super rastalent is. De F1 gaat er toch anders uitzien, en dat kan je niet van iedereen zeggen die de F1 verlaat. De laatste was Senna, en daarvoor... ?

Met zo'n uitspraken heb ik het toch altijd moeilijk hoor. Imo kan je niet in de tijd vergelijken en is een uitspraak als 'senna is beter dan schumacher' voor 100% gebaseerd op hypothese. Je gaat er vanuit dat Prost bvb beter is dan Massa? Nuja, zolang je ze niet in 100% dezelfde omstandigheden tegen elkaar laat racen, kan je dat gewoon niet weten.

Wesdude

Legacy Member
Gisteren maakte Ferrari bekend dat Jean Todt promotie maakt en vanaf heden CEO van het team wordt. Vandaag volgden nog enkele andere belangrijke verschuivingen binnen het team: Technisch directeur Ross Brawn verlaat, zoals verwacht, het team. Ook motorgenie Paolo Martinelli houdt het voor bekeken bij de Scuderia.

Martinelli verdwijnt niet helemaal bij de Italiaanse constructeur. Hij maakt de overstap naar moederbedrijf Fiat. Brawn houdt de sport (momenteel) voor bekeken. Hij gaat er minstens een jaartje tussenuit, het zogenaamde sabbatjaar, om meer tijd te hebben voor zijn persoonlijk leven.

De opvolger van Brawn is ook gekend: Mario Almondo start zijn nieuwe functie begin november. Aldo Costa, hoofd van het chassisdepartement, en Gilles Simon, die het nieuwe hoofd van het motorendepartement wordt, zullen aan Almondo rapporteren.

Huidig teammanager Stefano Domenicali wordt de nieuwe sportieve baas en is dus de opvolger van Jean Todt. De aangekondigde herstructurering binnen Ferrari is nu een feit.

bron: f1media.blogspot.com

Ik vertrouw al die italianen niet zo :(

Ferrari is zijn topmensen kwijt, Renault is zijn toprijder kwijt. Het zal een heel raar seizoen worden. Toch benieuwd wie voor de titel zal strijden. En misschien wel is meer als 2 teams die tot het einde vechten.

Darth-Falcon

Legacy Member
zoals ik dus al zei, als Mclaren zijn zaken op orde krijgt wordt het 9/10 volgend jaar gewoon terug Alonso, en ik denk dat Honda niet veraf gaat zitten

eniac

Legacy Member
Defkes zei:
Met zo'n uitspraken heb ik het toch altijd moeilijk hoor. Imo kan je niet in de tijd vergelijken en is een uitspraak als 'senna is beter dan schumacher' voor 100% gebaseerd op hypothese.

Daarom dat ik ook letterlijk zeg dat ik hem hoger inschat dan Schumacher. Ik presenteer dat niet als feit, maar duidelijk als eigen mening.

Je gaat er vanuit dat Prost bvb beter is dan Massa?

Yup, zeker en vast. Maar Prost was niet de enige naast wie Senna gereden heeft he. Ik denk aan een Piquet, ik denk aan een Berger in iets mindere mate.

Nuja, zolang je ze niet in 100% dezelfde omstandigheden tegen elkaar laat racen, kan je dat gewoon niet weten.

Je kan het niet zeker weten, je wel gissingen maken, en dat doe ik dan ook. Noem het een gut feeling, een aanvoelen. I was there, en dit is hoe ik erover denk. :)

TX.Conn

Legacy Member
Zal wennen zijn waneer ze tijdens F1 wedstrijden bij de pitmuur van Ferrari gaan staan filmen, dat je geen Jean Todt of een Ross Brawn meer gaat zien die altijd 'koel' hun werk daar doen tot de race is gedaan. En daarboven op nu dat Schumacher stopt, gaan we ook geen beelden meer zien van Schumi die op Ross Brawn springt :).

Die kleine dingen zal ik toch wel missen.

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Wesdude zei:
Di Montezemlo heeft dit jaar die functie als baas bij FIAT groep genomen en Todt neemt nu de plaats in van di montezemelo als baas bij Ferrari.

Makes you think what kind of job MS is going to get inside the Ferrari team, right? ;) Maar idd, ferme veranderingen, precies of ze zijn het allemaal beu. Nog eens een bewijs dat Schumacher goed was in het behouden van de goede mensen rond hem!

jeltex

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
zoals ik dus al zei, als Mclaren zijn zaken op orde krijgt wordt het 9/10 volgend jaar gewoon terug Alonso, en ik denk dat Honda niet veraf gaat zitten

ALS McLaren zijn zaken op orde krijgt zeg je daar, en dat is de vraag natuurlijk. Om de een of andere reden denk ik dat Ferrari wel weer het sterkst zal staan volgend seizoen. Ook Renault zie ik wel weer een goeie wagen bouwen maar volgens mij zullen die de piloten niet hebben om echt mee te doen voor de titel.

MaL1Ce

Legacy Member
mclaren zal toch wel serieus uit de kast moete gaan kome dan :)
ik denk dat er wel is veel kans is dat de beide ferrari rijders om de titel gaan strijde,
massa is heel sterk bezig en hoewel ik kimi wel iets beter inschat zal hij toch alles moete gaan geve

nico

Legacy Member
Als er 1 ding is dat ik weet, is dat voorspellingen maken nog moeilijker is dan de vorige jaren :)

even offtopic : Zijn er mensen die me meer info kunnen geven omtrent het H.A.N.S systeem dat men gebruikt? ik zoek vooral een video die weerspiegelt hoe het hans systeem werkt tijdens een impact.
waarom vraagt u? ik zou rond dit thema iets willen doen op school.

Mvg,
nico

ik heb al enkele sites gevonden ,maar mss kennen jullie een goeie link?

denkimi

Legacy Member
nico zei:
Als er 1 ding is dat ik weet, is dat voorspellingen maken nog moeilijker is dan de vorige jaren :)

even offtopic : Zijn er mensen die me meer info kunnen geven omtrent het H.A.N.S systeem dat men gebruikt? ik zoek vooral een video die weerspiegelt hoe het hans systeem werkt tijdens een impact.
waarom vraagt u? ik zou rond dit thema iets willen doen op school.

Mvg,
nico

ik heb al enkele sites gevonden ,maar mss kennen jullie een goeie link?

het is in feite gewoon een systeem dat ervoor zorgt dat de helm vast hangt aan de schouders, zodat het niet te veel kan bewegen

jeltex

Legacy Member
den-kimi zei:
het is in feite gewoon een systeem dat ervoor zorgt dat de helm vast hangt aan de schouders, zodat het niet te veel kan bewegen

No shit Sherlock :p Zover was Nico ook al neem ik aan ...

nico

Legacy Member
tot daar was ik inderdaad al zelf geraakt :) maar hij is toch vriendelijk bedankt om te reageren.

ik weet dat bmw in samenwerking met Alianz vaak technische info gaf maar heb nog geen goede afbeelding gevonden.

Defkes

Legacy Member
nico zei:
tot daar was ik inderdaad al zelf geraakt :) maar hij is toch vriendelijk bedankt om te reageren.

ik weet dat bmw in samenwerking met Alianz vaak technische info gaf maar heb nog geen goede afbeelding gevonden.

Check PM.

Darth-Falcon

Legacy Member
even skippen naar champcars

naast assen gaat er dus nog een 2de europese race komen, kandidaten zijn hockenheim, le mans en .... zolder :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan