Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

EagleEye

Legacy Member
Maar tis niks, Barrichello kan daartegen, tegen zulke dingen. (Merk ook op: de zeer voorzichtige en zachthandige manier waarmee de marshal de auto weer op zijn pootjes zet :p)

[youtube]VxOk1R2A6RQ[/youtube]

denkimi

Legacy Member
eniac zei:
Ja, want dat had vooral enorm veel te maken met structurele stevigheid van een F1-wagen bij botsingen.

Denk eens na voor je post.
dus bij een gewone botsing zit de helm niet bloot ofzo?
iedere zware crash is potentieel een levensbedreigende, we hebben de afgelopen 16 jaar al enkele keren veel geluk (afgezien van de dode stewards) gehad maar dat zal niet blijven duren.

herinner je je dit nog, amper een jaar geleden:
[youtube]j1zqL86w0Gk[/youtube]

hatetn

Legacy Member
eniac zei:
Bij een botsing waarbij 2 wagens voorwaarts rijden vliegt er zelden debris aan enorme snelheid achteruit (dus de pits in). Lijkt me onwaarschijnlijk dat er in de pits iemand zou gestorven zijn door een mogelijke botsing, als die zou gebeurd zijn.


het kan zeker nergens tegen vliegen en terugkaatsen.

die hierboven gaat ook aan hoge snelheid vooruit en de band vliegt ook de andere kant op. is trouwens een week voor massa zijn ongeluk gebeurt. nu vorig jaar werd er toen moord en brand geroepen toen alonso zijn wiel niet goed vast zat. dit jaar maakte het al niets meer uit bij rosberg

Mee

Legacy Member
EagleEye zei:
(Merk ook op: de zeer voorzichtige en zachthandige manier waarmee de marshal de auto weer op zijn pootjes zet :p)
Djeez, achterlijke mannen...
Bij een van Martin Brundle zijn crashes deden ze dat ook, ik dacht nu wel dat ze 10 jaar later al wat slimmer waren.

eniac

Legacy Member
denkimi zei:
dus bij een gewone botsing zit de helm niet bloot ofzo?

Niet bij elke zware crash wordt er door iedereen geroepen dat er "gemakkelijk" een dode had kunnen vallen.
Volgens de hier door jou gebruikte logica kan er niet bij elke zware, maar bij zowat elke botsing "gemakkelijk" een dode vallen. Debris kan altijd van de wagen vliegen, helmen zitten altijd bloot, als het toeval toeslaat kan dat altijd dodelijk gevaar opleveren. Gaan we dus vanaf nu bij elke botsing, groot of klein, moord en brand roepen?

Als we uitgaan van wat je redelijkerwijze mag verwachten: die wagens zijn verdomd stevig en we hebben al heel wat piloten ongedeerd uit zien stappen na enorm zware crashes. Dat maakt de bewering dat er "gemakkelijk" een dode had kunnen vallen zeer onwaarschijnlijk.

falc.be

Legacy Member
Mee zei:
Djeez, achterlijke mannen...
Bij een van Martin Brundle zijn crashes deden ze dat ook, ik dacht nu wel dat ze 10 jaar later al wat slimmer waren.

ze wisten toen niet beter, dat was nog in de periode dat Ambulances op de weg ook eerst de gewonden inlaadden om ze dan in het ziekenhuis te stabiliseren. nu is het omgekeerd

Defkes

Legacy Member
Net verhuisd, eindelijk internet :P.

Dus... Ik vond het manoeuvre van Schumacher bruusk, maar zeker niet overdreven. Imo ging Barrichello zelfs in de fout aangezien hij de muur opzocht terwijl Schumacher toch al lang naar die muur aan het rijden was. Als hij het onveilig vond, moest hij maar remmen of langs de andere kant gaan.

Dergelijke manoeuvres komen trouwens vaker voor e:
Massa vs Webber
-> ik herinner me nog dat toen de commentaar van Brundle was "waarom gaat Massa nu langs die kant, aan de andere kant is veel meer plaats". Alleen is Massa niet zo'n crybaby als Barrichello en ligt de BBC al een heel seizoen in de knoop met MS.
Hamilton vs Glock (na 1:56)

Of de talloze startmanoeuvres van MS (en nu ook Vettel) waarbij ze de tegenstand in de muur proberen te rammen.

Enz enz. Weet iemand hier of Webber toen een straf gekregen heeft voor dat manoeuvre met Massa?

Moridin

Legacy Member
eniac zei:
Niet bij elke zware crash wordt er door iedereen geroepen dat er "gemakkelijk" een dode had kunnen vallen.
Volgens de hier door jou gebruikte logica kan er niet bij elke zware, maar bij zowat elke botsing "gemakkelijk" een dode vallen. Debris kan altijd van de wagen vliegen, helmen zitten altijd bloot, als het toeval toeslaat kan dat altijd dodelijk gevaar opleveren. Gaan we dus vanaf nu bij elke botsing, groot of klein, moord en brand roepen?

Als we uitgaan van wat je redelijkerwijze mag verwachten: die wagens zijn verdomd stevig en we hebben al heel wat piloten ongedeerd uit zien stappen na enorm zware crashes. Dat maakt de bewering dat er "gemakkelijk" een dode had kunnen vallen zeer onwaarschijnlijk.
Met zo'n moves ga ik wel degelijk elke keer moord en brand roepen. Een dode is inderdaad zeer onwaarschijnlijk en dat ongeluk van Surtees zal zich absoluut niet snel herhalen, dat is waar. Maar het is een feit dat uw hoofd ontbloot blijft en dat het niet zo onwaarschijnlijk is dat ge een van uw eigen wielen tegen uwe kop krijgt als ge zijdelings in een barrière terecht komt en de tethers te goed werken. Zo is Senna aan zijn eind gekomen. Zelfs HANS beschermt niet tegen zijdelingse whiplash.

Het feit is en blijft dat dodelijke ongelukken of accidenten waarbij ge zwaar gekwetst raakt kunnen gebeuren en uw tegenstander -weliswaar bijna maar toch- de keus geven van in de muur te gaan of over uw eigen wielen te schieten absoluut is not done. Barrichello had muug veel chance dat de muur juist op tijd ophield want Schumacher stuurde pas weg toen ze de pitwall al gepasseerd waren. En ten tweede dat hij de controle niet verloor toen hij op het gras werd geduwd want dan had hij Schumacher waarschijnlijk meegenomen in dat accident. En dan spreek ik nog niet over het gevaar van wagens die net de pits uitkomen. Toegegeven, dat was zeer onwaarschijnlijk gezien het de laatste ronden waren, maar ge weet nooit.

Ik begrijp best dat er moet worden geracet en dat sommige coureurs daar veel harder in zijn dan anderen en dat dat meestal is wat hen tot een van de groten maakt, maar daar zijn grenzen aan waar Schumacher opnieuw over is gegaan.

Defkes zei:
Dergelijke manoeuvres komen trouwens vaker voor e:
Massa vs Webber
Hamilton vs Glock (na 1:56)

Of de talloze startmanoeuvres van MS (en nu ook Vettel) waarbij ze de tegenstand in de muur proberen te rammen.
Ik vind persoonlijk dat van Hamilton minder erg, want zoals werd gezegd in dat filmke kan het wel zijn dat hij niet wist dat hij daar was. In de foto die eerder werd post en in het clipje zie je dat Schumacher de hele tijd naar rechts kijkt. En plus, er was nog een zekere run-off.
Van Webber vind ik dat ook minder erg want Webber probeerde de deur al op voorhand dicht te doen en stuurde al vanaf het begin van dat manoeuvre naar de muur. Bovendien kwamen ze nooit zo dicht tegen de muur. Dit is natuurlijk enkel mijn eigen interpretatie. Ik dacht dat hij daar geen penalty voor had gekregen.

Defkes

Legacy Member
Moridin zei:
Het feit is en blijft dat dodelijke ongelukken of accidenten waarbij ge zwaar gekwetst raakt kunnen gebeuren en uw tegenstander -weliswaar bijna maar toch- de keus geven van in de muur te gaan of over uw eigen wielen te schieten absoluut is not done. Barrichello had muug veel chance dat de muur juist op tijd ophield want Schumacher stuurde pas weg toen ze de pitwall al gepasseerd waren. En ten tweede dat hij de controle niet verloor toen hij op het gras werd geduwd want dan had hij Schumacher waarschijnlijk meegenomen in dat accident. En dan spreek ik nog niet over het gevaar van wagens die net de pits uitkomen. Toegegeven, dat was zeer onwaarschijnlijk gezien het de laatste ronden waren, maar ge weet nooit.

Ik begrijp best dat er moet worden geracet en dat sommige coureurs daar veel harder in zijn dan anderen en dat dat meestal is wat hen tot een van de groten maakt, maar daar zijn grenzen aan waar Schumacher opnieuw over is gegaan.

Tja, ook een manier van bekijken. Imo gaf MS de keuze "of langs de andere kant, of remmen". Het was Barrichello die voor de moeilijkste manier koos.

eniac

Legacy Member
Moridin zei:
Een dode is inderdaad zeer onwaarschijnlijk

En dat is wat ik hier wil zeggen.

Zo is Senna aan zijn eind gekomen.

Senna's dood (of toch dat hele weekend, met ook RR) was het begin van de enorme vooruitgang op vlak van veiligheid. Voorbeelden van toen zijn net daarom niet echt zo toepasselijk meer.

Het feit is en blijft dat dodelijke ongelukken of accidenten waarbij ge zwaar gekwetst raakt kunnen gebeuren

Akkoord, maar er wordt te dramatisch over gesproken op dit ogenblik. Iedereen doet alsof hij net aan de dood ontsnapt is, terwijl ik er helemaal niet zeker van was dat zelfs in geval van ongeluk hij serieus gewond zou geweest zijn. Daarom dat ik andere zware ongevallen van de laatste jaren als voorbeeld gebruik.

maar daar zijn grenzen aan waar Schumacher opnieuw over is gegaan.

Ook akkoord. Ik vond het er zelf dik over, ik heb het alleen wat tegen die massahysterie.

marcel

Legacy Member
hatetn zei:
het kan zeker nergens tegen vliegen en terugkaatsen.

die hierboven gaat ook aan hoge snelheid vooruit en de band vliegt ook de andere kant op.

nee, dat wiel vliegt in de richting waarin het gelanceerd wordt. als je "goed" kijkt, zie je dat de wagen in dezelfde richting vliegt (ongeveer). wagen + wiel knallen in muur, en worden beiden apart weggekatapulteerd.
moest Barrichello in de muur geduwd zijn, zouden beide wagens wég van de muur gesmeten worden, als in: niet over de muur.

nu vorig jaar werd er toen moord en brand geroepen toen alonso zijn wiel niet goed vast zat.

dit jaar maakte het al niets meer uit bij rosberg

ik vond dat vorig jaar al overroepen

Moridin

Legacy Member
eniac zei:
Ook akkoord. Ik vond het er zelf dik over, ik heb het alleen wat tegen die massahysterie.
ik vind niet dat er hysterisch over imo, dat incident sprong nu eenmaal het sterkst in de kijker tijdens de race, en plus het was juist Schumacher dat het deed bij Barrichello. Het enige dat het meer in het oog had kunnen doen springen was als het tussen Alonso en Hamilton was gebeurd. Het is uiteindelijk een discussieforum hier en ik discussieer graag ^^.

En dat wielgedoe was vanwege de dood van Surtees een week ofzo ervoor, dan kan je het mensen moeilijk kwalijk nemen als ze daar toen opsprongen en nu niet.

squan

Legacy Member
marcel zei:
nee, dat wiel vliegt in de richting waarin het gelanceerd wordt. als je "goed" kijkt, zie je dat de wagen in dezelfde richting vliegt (ongeveer). wagen + wiel knallen in muur, en worden beiden apart weggekatapulteerd.
moest Barrichello in de muur geduwd zijn, zouden beide wagens wég van de muur gesmeten worden, als in: niet over de muur.

Dude... honestly?

Ge kunt gij toch langs geen kanten weten hoe een crash zich gaat ontvouwen? Vooral wheel-to-wheel ongelukken zijn zo onvoorspelbaar, de omwentelingen dat die banden op dat moment maken zijn zo groot dat de vrijkomende krachten gewoon eender welke kant op kan gaan als er contact is.

eniac

Legacy Member
Moridin zei:
ik vind niet dat er hysterisch over imo

Daar verschillen we dan duidelijk van mening. Gezien de reacties vind ik het één en al hysterie. Waar je wel over kan discussiëren is of de hysterie gerechtvaardigd is, maar ik vind wel dat het alomtegenwoordig is.

Goed, ga het hierbij nu maar laten. Ik denk dat er genoeg over gezegd is :)

vishnusixclix

Legacy Member
Amerikaans circuit zal 200 miljoen dollar kosten
Volgens Austin American-Statesman zou het nieuwe Amerikaanse circuit, dat in Austin zal liggen, ongeveer 200 miljoen dollar kosten. Door de opbouw van het circuit zullen 1.200 werkmensen opgetrommeld worden.

Het circuit zou 400.000 toeschouwers kunnen ontvangen, waardoor 1.500 werknemers moeten aangesteld worden. Deze zouden echter alleen werkzaam zijn tijdens het Grand Prix-weekend.

Full Throttle Productions, de organisatie die de Formule 1 terug naar Amerika gebracht heeft, verwacht al in het eerste jaar haar kosten volledig te kunnen afbetalen. Het bedrijf vermoedt dat het raceweekend maar liefst 300 miljoen dollar zal opbrengen.

De Grand Prix van Amerika wordt vanaf 2012 op de Formule 1-kalender verwacht.
[07 augustus 2010 - 13:35]


Amerikanen zijn nooit goed geweest in het realitisch zijn, of in het realistisch ramen van kosten en inkomsten. GM (chrysler en co) anyone?

Moridin

Legacy Member
weet er eigenlijk iemand iets over een mogelijke opvolger van Ecclestone? Er zijn de laatste tijd genoeg voorbeelden geweest van hoe zot die geworden is, en de mens begint oud te worden.

falc.be

Legacy Member
Moridin zei:
weet er eigenlijk iemand iets over een mogelijke opvolger van Ecclestone? Er zijn de laatste tijd genoeg voorbeelden geweest van hoe zot die geworden is, en de mens begint oud te worden.

Het zou me niets verbazen moest dat flavio briatore worden tegen dat zijn ban uit F1 afgelopen is. bernie is er ondertussen al 80, zijn leeftijd gaat hem in halen.

EagleEye

Legacy Member
hatetn zei:
vorig jaar werd er toen moord en brand geroepen toen alonso zijn wiel niet goed vast zat. dit jaar maakte het al niets meer uit bij rosberg
Remember, dat was de dag nadat Massa in het ziekenhuis terechtkwam (en in coma lag) door een losgekomen stuk van Barrichello zijn wagen he ;)

Anoniem04

Legacy Member
Moridin zei:
weet er eigenlijk iemand iets over een mogelijke opvolger van Ecclestone? Er zijn de laatste tijd genoeg voorbeelden geweest van hoe zot die geworden is, en de mens begint oud te worden.

Briatore, zoals falc zegt.

vishnusixclix

Legacy Member
Da's idd de grootste achterlijke mongool (sommigen noemen het "flamboyant" als je er vanalles uitflapt dat geen steek houdt) die er in de F1 rondloopt. Moet serieuze kanshebber zijn om Bernie op te volgen :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan