Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

FrostByte

Legacy Member
Sorrie Kimi, hij heeft gelijk hoor. Leer keer beetje het sentiment van de post lezen en niet zozeer te neuten over getalletjes.

denkimi

Legacy Member
FrostByte zei:
Sorrie Kimi, hij heeft gelijk hoor. Leer keer beetje het sentiment van de post lezen en niet zozeer te neuten over getalletjes.

het gaat mij ook niet over die getallen, alleen over het feit dat we bijlange niet aan de limiet zitten die het menselijk lichaam aankan en het dus nog veel sneller kan. en moesten we toch aan de limiet van het menselijk lichaam geraken (wat zo goed als onmogelijk is gezien u banden maar een beperkte grip hebben) dan kunnen ze nog altijd drukpakken gebruiken om dat op te lossen.

moraal van het verhaal: meer technische vrijheid voor de ontwerpers en auto's die terug de technische limieten verleggen.

Scifo

Legacy Member
Een goed voorbeeld zijn toch dragraces, nuja das maar enkele seconden :D

vishnusixclix

Legacy Member
denkimi zei:
en moesten we toch aan de limiet van het menselijk lichaam geraken (wat zo goed als onmogelijk is gezien u banden maar een beperkte grip hebben) dan kunnen ze nog altijd drukpakken gebruiken om dat op te lossen.


:doh:

drukpakken dienen voor positieve en nagatieve g krachten... niet voor LATERALE g-krachten! (die bij F1 zo gigantisch sterk zijn)

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
:doh:

drukpakken dienen voor positieve en nagatieve g krachten... niet voor LATERALE g-krachten! (die bij F1 zo gigantisch sterk zijn)

de drukpakken die in straaljagers gebruikt worden wel ja, ik zie geen reden waarom die niet zouden kunnen aangepast worden om laterale krachten beter op te vangen.

falc.be

Legacy Member
in CART heeft men 10 jaar geleden een race moeten aflassen omdat de g krachten te hoog werden waardoor bijna alle rijders ziek werden. Er zijn zelfs crashes geweest in de trainingen omdat de rijders simpelweg het bewustzijn verloren. cart reed toen met motoren van over de 1000 pk en veel minder downforce dan f1 in die tijd, en zelfs dan hadden de rijders last.

en zoals ik al zei kloegen de F1 rijders in 2005 over de te hoge g kracht door combinatie van 950+ pk motoren en immens hoge downforce en op gegroefde banden


denkimi ik heb lang genoeg men mond gehouden maar zowel hier als in andere threads zit gij constant te zeveren over dingen waar ge duidelijk geen bal van af weet.

drukpakken ? goed bezig, als daar iets mis mee loopt verongelukt de rijder gegarandeerd. dit is nog altijd een sport en niet de luchtmacht

FrostByte

Legacy Member
Idd, we moeten rekening blijven houden dat het ook maar mensen zijn, die piloten en dat we nu eigenlijk al ongeveer tegen de menselijke limiet zitten qua reacti-snelheid en g-krachten.

vishnusixclix

Legacy Member
denkimi zei:
de drukpakken die in straaljagers gebruikt worden wel ja, ik zie geen reden waarom die niet zouden kunnen aangepast worden om laterale krachten beter op te vangen.

een drukpak rond de nek/hersenen (meest kwetsbare plek bij laterale g's) dan? Your lack of any technical knowledge baffles me. Echt waar, nergens maar dan ook nergens geef jij onderbouwde berichten en toch zit je constant vol overtuiging van je eigen gelijk te pleiten voor wat iedereen met een minimum aan gezond verstand (en een beetje middelbare wetenschappen scholing) weet dat het kwatsch is.

Medisch gezien staat het maximum laterale g's dat normale mensen verdragen op 2.5G. In Turkije hebben de rijders tien seconden lang 5G. Geen drukpak die daar iets aan kan gaan veranderen, anders zou het al wel bestaan. (vooral omdat de klacht dat de rijders hun limiet bereikt hebben al meer dan 20 jaar geleden voor het eerst werd opgemerkt, toen de F1 skirts hadden die ongelooflijke grip boden (cfr wat redbull nu doet eigenlijk)

falc.be

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
een drukpak rond de nek (meest kwetsbare plek bij laterale g's) dan? Your lack of any technical knowledge baffles me.

Medisch gezien staat het maximum laterale g's dat normale mensen verdragen op 2.5G. In Turkije hebben de rijders tien seconden lang 5G. Geen drukpak die daar iets aan kan gaan veranderen, anders zou het al wel bestaan. (vooral omdat de klacht dat de rijders hun limiet bereikt hebben al meer dan 20 jaar geleden voor het eerst werd opgemerkt, toen de F1 skirts hadden die ongelooflijke grip boden (cfr wat redbull nu doet eigenlijk)

piepkleine opmerking, skirts was begin jaren 80 dus 30 jaar geleden

voor de rest moet men gewoon redelijk blijven. Drukpakken hebben geen enkele toegevoegde waarde voor de auto industrie en het zou opnieuw een compleet nieuw ontwerp van de wagen vereisen wat enorm veel kost. + ik kan niet geloven dat een rijder in de cockpit ( die veel crapper is dan die van een straaljager) daarmee nog de vereiste bewegingsruimte zou hebben.

blizzard

Legacy Member
denkimi zei:
het gaat mij ook niet over die getallen, alleen over het feit dat we bijlange niet aan de limiet zitten die het menselijk lichaam aankan en het dus nog veel sneller kan. en moesten we toch aan de limiet van het menselijk lichaam geraken (wat zo goed als onmogelijk is gezien u banden maar een beperkte grip hebben) dan kunnen ze nog altijd drukpakken gebruiken om dat op te lossen.

moraal van het verhaal: meer technische vrijheid voor de ontwerpers en auto's die terug de technische limieten verleggen.

Serieus, de meeste F1 teams hebben nu al last om de torenhoge kosten blijven te betalen, en jij wilt die dan nog is een pak verhogen? (aangezien dat sowieso het resultaat is als je de teams terug veel meer vrijheid geeft)

Verder is het ook al gezegd dat de rijders inderdaad niet veel meer extra zullen aankunnen denk ik, als je nu al ziet hoe die soms uit hun wagens komen.

hatetn

Legacy Member
blizzard zei:
Serieus, de meeste F1 teams hebben nu al last om de torenhoge kosten blijven te betalen, en jij wilt die dan nog is een pak verhogen? (aangezien dat sowieso het resultaat is als je de teams terug veel meer vrijheid geeft)

Verder is het ook al gezegd dat de rijders inderdaad niet veel meer extra zullen aankunnen denk ik, als je nu al ziet hoe die soms uit hun wagens komen.



je kan de wagens ontwikkelen zonder de kost echt enorm hoog te drijven. ik denk dat de meeste teams wel iets kunnen vinden waardoor dat ze veel sneller zijn maar het gewoon niet mag volgens de huidige regels.

de rijders nog extra belasten is al iets anders. als je ze tot hun limiet drijft ben je gewoon aan het wachten tot het helemaal verkeerd gaat

xDama

Legacy Member
blizzard zei:
Verder is het ook al gezegd dat de rijders inderdaad niet veel meer extra zullen aankunnen denk ik, als je nu al ziet hoe die soms uit hun wagens komen.

Vergelijk eens hoe ze er nu uitstappen en hoe ze er pakweg 20 jaar terug soms uitstapten. Nu zijn die mannen zo fris als een hoentje als ze uit hun wagen komen, terwijl je 20 jaar terug die mannen afgepeigerd uit hun wagen zag kruipen.

Ze zijn beter getrained en afgesteld op de sport vandaag, maar op het randje van hun kunnen, bijlage niet.

denkimi

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Vergelijk eens hoe ze er nu uitstappen en hoe ze er pakweg 20 jaar terug soms uitstapten. Nu zijn die mannen zo fris als een hoentje als ze uit hun wagen komen, terwijl je 20 jaar terug die mannen afgepeigerd uit hun wagen zag kruipen.

Ze zijn beter getrained en afgesteld op de sport vandaag, maar op het randje van hun kunnen, bijlage niet.

nuja :p
35b6st0.jpg


maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de wagens, maar alleen met de tropische klimaten waarin ze tegenwoordig rijden.

Gothrek

Legacy Member
Hmmm, zijn drinksysteem werkte toen niet...

Hj was compleet gedehydrateerd, dan zou iedereen er zo uitzien na zo een race.

Moridin

Legacy Member
Was Alonso ooit is niet vijf kilo aan vocht verloren omdat de isolatie tegen zijn rug was gescheurd of iets dergelijks? Ik herinner mij zoiets dat ze dat als illustratie van de extreme warmte in Singapore vertelden bij de voorbeschouwing van de GP daar vorig jaar.

Voor de fans van Lee McKenzie: zij vervangt Jake Humphrey als anker voor de GP van Japan omdat hij dan de common wealth games gaat doen.
BBC changes F1 presenter with an eye on the 2012 Olympics : James Allen on F1 – The official website
Ligt het aan mij, of bespeur ik in die tekst een beetje jaloezie?

Anoniem04

Legacy Member
Moridin zei:
Was Alonso ooit is niet vijf kilo aan vocht verloren omdat de isolatie tegen zijn rug was gescheurd of iets dergelijks? Ik herinner mij zoiets dat ze dat als illustratie van de extreme warmte in Singapore vertelden bij de voorbeschouwing van de GP daar vorig jaar.

Voor de fans van Lee McKenzie: zij vervangt Jake Humphrey als anker voor de GP van Japan omdat hij dan de common wealth games gaat doen.
BBC changes F1 presenter with an eye on the 2012 Olympics : James Allen on F1 – The official website
Ligt het aan mij, of bespeur ik in die tekst een beetje jaloezie?

Dat was in Bahrein, zijn drinksysteem was stuk en zijn rug werd was verbrand.

falc.be

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Vergelijk eens hoe ze er nu uitstappen en hoe ze er pakweg 20 jaar terug soms uitstapten. Nu zijn die mannen zo fris als een hoentje als ze uit hun wagen komen, terwijl je 20 jaar terug die mannen afgepeigerd uit hun wagen zag kruipen.

Ze zijn beter getrained en afgesteld op de sport vandaag, maar op het randje van hun kunnen, bijlage niet.

daar zijn ze vet mee als ze het bewustzijn verliezen door de G krachten

Mee

Legacy Member
Sorry dat ik de discussie weer moet beginnen, maar op James Allen's website staat een heel interessante foto: de high-resolution versie van de foto die we ondertussen wel allemaal kennen.

Schuey-and-Rubens3.jpg


Je mag nu zeggen wat je wil, maar Rubens kreeg wel degelijk genoeg plaats (20 cm?) van Schumi, en dit is op het einde van de muur getrokken.
Ik beweer niet dat Schumi zijn move er niet over ging, maar of het een moordaanslag was...
Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen "maar wat als die muur nog langer was?". It wasn't...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan