Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.


) Horner: 'Vettel moet positief blijven'
02-08-2010 | 15:46 | door: Daan de Geus
Red Bull-teambaas Christian Horner vindt dat Sebastian Vettel niet moet blijven mokken na het mislopen van de zege in Hongarije: "Dit hoort bij het leerproces."
Na de race op de Hungaroring stak Vettel zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. "Het had een eenvoudige zege moeten zijn", mopperde de Duitser, die de overwinning aan zich voorbij zag gaan nadat hij een drivethrough-penalty kreeg opgelegd omdat hij te veel wagenlengtes afstand hield tijdens de safetycar-periode.
Hoewel Vettel na de race toegaf dat hij had zitten slapen toen het voorval zich voordeed, had hij er alsnog flink de smoor in dat hij uiteindelijk slechts als derde eindigde. Volgens zijn teambaas moet Vettel echter niet bij de pakken neerzitten: "Natuurlijk was hij teleurgesteld, dat was duidelijk te zien, maar dit hoort nu eenmaal bij het leerproces."
Horner ziet dan ook liever dat Vettel de zaak relativeert en naar de positieve kant kijkt. "Helaas zat het Sebastian tegen en was dat niet de eerste keer dit jaar. Aan het eind van het seizoen gaat het echter alleen maar om hoeveel punten je hebt. Met zijn derde plaats heeft hij hier goede punten gescoord, terwijl Lewis Hamilton en Jenson Button - twee van zijn belangrijkste rivalen - helemaal geen of heel weinig punten hebben gepakt."
Ondanks dat Horner vindt dat Vettel zich niet teveel moet ergeren, gelooft hij wel dat zijn emoties Vettel vooruit helpen: "Ze zijn een belangrijk onderdeel van wat hem tot zo'n sterke coureur maakt. Het gaat er echter om dat hij zijn gevoelens in iets positiefs kan omzetten en er achter het stuur gebruik van kan maken."

squan zei:Was op youtube wat oudere F1-filmpjes aan het browsen, kom ik er opeens eentje tegen met japanse commentaar, vooral de start en herstart zijn off the hook hyperactive:
YouTube - F1 1998 RD7 CANADA
Je zou het maar moeten ondergaan, een kleine 2 uur met zo'n commentatoren![]()
Moridin zei:-bestaan er websites die specifiek gaan over de technische kant van de wagens? De enige die ik heb kunnen vinden is Formula One uncovered! - F1technical.net maar daar worden nauwelijks nog updates op gezet.
VishnuSixDix zei:De F-duct van de McLaren vind ik dan weer geniaal omdat die de lucht achter zich niet zo enorm vervuilt dat er niemand nog maar in de buurt van kan komen EN omdat die zorgt voor hogere top speed, een soort kers-effect zonder de negatieve defensieve kant ervan.
boeffel zei:Ik vind dat het moet kunnen, maar niet dit jaar...
dat ze eens de teams vrije wil laten doen! (binnen bepaalde lijnen), dus geen 6 wielen ofzo (zoals ooit gebeurd is)
de sport dient immers om nieuwe technieken te ontdekken en bestuderen en die misschien op normale auto's toe te passen
falc.be zei:Dat zal de wagens zo snel maken dat een mens het fisiek niet meer aankan.
De rijders zaten eind 2005 aan hun limiet vanwege de V10 die bijna 1000 pk had en de hoge downforce
falc.be zei:Dat zal de wagens zo snel maken dat een mens het fisiek niet meer aankan.
De rijders zaten eind 2005 aan hun limiet vanwege de V10 die bijna 1000 pk had en de hoge downforce
boeffel zei:Ik vind dat het moet kunnen, maar niet dit jaar...
dat ze eens de teams vrije wil laten doen! (binnen bepaalde lijnen), dus geen 6 wielen ofzo (zoals ooit gebeurd is)
de sport dient immers om nieuwe technieken te ontdekken en bestuderen en die misschien op normale auto's toe te passen
Zien er wel grappig uit. 
tenzij ze er banden opleggen die dubbel zo breed zijn als de huidige is het gewoonweg onmogelijk om 9g te bereiken, dat zou ook willen zeggen dat ze ongeveer dubbel zo snel gaan als nu.VishnuSixDix zei:Geweldige doordachte reactie hoor. Drukpakken dienen om te voorkomen dat het bloed je letterlijk in de voeten zakt, zodat er te weinig overblijft voor je hersenen.
Als je tegen 240 een scherpe bocht pakt (met 9g) breek je je nek.