Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

squan

Legacy Member
Was op youtube wat oudere F1-filmpjes aan het browsen, kom ik er opeens eentje tegen met japanse commentaar, vooral de start en herstart zijn off the hook hyperactive:

YouTube - F1 1998 RD7 CANADA

Je zou het maar moeten ondergaan, een kleine 2 uur met zo'n commentatoren :)

vishnusixclix

Legacy Member
HAINA CRASHEEEEEE :rofl:


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Why so serious?? (niet van mij :D )



Horner: 'Vettel moet positief blijven'
02-08-2010 | 15:46 | door: Daan de Geus
Red Bull-teambaas Christian Horner vindt dat Sebastian Vettel niet moet blijven mokken na het mislopen van de zege in Hongarije: "Dit hoort bij het leerproces."

Na de race op de Hungaroring stak Vettel zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. "Het had een eenvoudige zege moeten zijn", mopperde de Duitser, die de overwinning aan zich voorbij zag gaan nadat hij een drivethrough-penalty kreeg opgelegd omdat hij te veel wagenlengtes afstand hield tijdens de safetycar-periode.

Hoewel Vettel na de race toegaf dat hij had zitten slapen toen het voorval zich voordeed, had hij er alsnog flink de smoor in dat hij uiteindelijk slechts als derde eindigde. Volgens zijn teambaas moet Vettel echter niet bij de pakken neerzitten: "Natuurlijk was hij teleurgesteld, dat was duidelijk te zien, maar dit hoort nu eenmaal bij het leerproces."

Horner ziet dan ook liever dat Vettel de zaak relativeert en naar de positieve kant kijkt. "Helaas zat het Sebastian tegen en was dat niet de eerste keer dit jaar. Aan het eind van het seizoen gaat het echter alleen maar om hoeveel punten je hebt. Met zijn derde plaats heeft hij hier goede punten gescoord, terwijl Lewis Hamilton en Jenson Button - twee van zijn belangrijkste rivalen - helemaal geen of heel weinig punten hebben gepakt."

Ondanks dat Horner vindt dat Vettel zich niet teveel moet ergeren, gelooft hij wel dat zijn emoties Vettel vooruit helpen: "Ze zijn een belangrijk onderdeel van wat hem tot zo'n sterke coureur maakt. Het gaat er echter om dat hij zijn gevoelens in iets positiefs kan omzetten en er achter het stuur gebruik van kan maken."

m1ayvg3n54l3_f1l.jpg


formule1.nl




Heh heh, ik zei dat al x-aantal races eerder :D

hatetn

Legacy Member
squan zei:
Was op youtube wat oudere F1-filmpjes aan het browsen, kom ik er opeens eentje tegen met japanse commentaar, vooral de start en herstart zijn off the hook hyperactive:

YouTube - F1 1998 RD7 CANADA

Je zou het maar moeten ondergaan, een kleine 2 uur met zo'n commentatoren :)



liever 2 uur hem dan 2 uur sporza.

Moridin

Legacy Member
Even een andere topic. Op James Allen's website staan nu twee artikels over de voorvleugel van Red Bull en dat de meest gangbare theorie is dat de héle voorvleugel van de RB6 dichter tegen de grond komt, niet enkel de uiteinden. Dat doet mij direct denken aan de mass damper van Renault in 2006, die illegaal werd verklaard. Volgens Allen is dat hoe Adrian Newey werkt: een aantal updates waar de legaliteit niet vaststaat er gewoon opzetten en dan maar hopen dat ze niet meteen worden ontdekt. Andere ingenieurs gaan met een vernieuwend idee eerst naar de FIA om te horen of hun brainwaves wel mogen.

Nu is mijn vraag tweeledig:
-vinden jullie dat dit kan?
-bestaan er websites die specifiek gaan over de technische kant van de wagens? De enige die ik heb kunnen vinden is Formula One uncovered! - F1technical.net maar daar worden nauwelijks nog updates op gezet.

vishnusixclix

Legacy Member
De ontwerpers hebben al zo weinig vrijheid dat ik hier eigenlijk moeilijk tegen kan zijn. Het is een kat-en-muis spel waarbij de kat (de fia) in dit geval een beetje lui is, imo :)
De F-duct van de McLaren vind ik dan weer geniaal omdat die de lucht achter zich niet zo enorm vervuilt dat er niemand nog maar in de buurt van kan komen EN omdat die zorgt voor hogere top speed, een soort kers-effect zonder de negatieve defensieve kant ervan.

xDama

Legacy Member
Moridin zei:
-bestaan er websites die specifiek gaan over de technische kant van de wagens? De enige die ik heb kunnen vinden is Formula One uncovered! - F1technical.net maar daar worden nauwelijks nog updates op gezet.

De home-page wordt inderdaad maar weinig ge-update, maar de activiteit is op het forum te doen. Ik denk dat f1technical een van de beste en meest actieve forums is rond de technischere kant van F1.

Hier gaat het bv. over de flex-wings van Red Bull:

View topic - Flexible wings controversy 2010 - F1technical.net

Mee

Legacy Member
Ik ben eigenlijk onder de indruk van de stevigheid van die voorvleugels. Erg groot zijn die niet, het horizontale deel is maar een smalle lat eigenlijk, en toch moet dat dus minstens 100 kg langs één kant aankunnen!
Zet dus een stevige kerel op de kant van zo'n smal vleugelke en dat zal het zonder problemen houden.

Ik heb daar nog nooit bij stilgestaan, maar dat is wel indrukwekkend. Sterke carbon fiber!

vloet

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
De F-duct van de McLaren vind ik dan weer geniaal omdat die de lucht achter zich niet zo enorm vervuilt dat er niemand nog maar in de buurt van kan komen EN omdat die zorgt voor hogere top speed, een soort kers-effect zonder de negatieve defensieve kant ervan.

Ik vind de F-duct ook een mooie vonst, maar het is soms vrij gevaarlijk hem te gebruiken. Hoeveel rijders heb ik in Hongarije wel niet met 1 hand zien rijden? Een seconde (wsl minder) voor een bocht zetten ze hun hand dan terug op het stuur. Ik dacht dat het Liuzzi was die hierdoor duidelijk zijn bocht volledig miste.

Op lange rechte stukken geeft dit wsl niet zo'n groot probleem, al valt dat ook nog te betwisten als je Alonso in Maleisië bezig zag.

En ivm die voorvleugels: waarom wachten ze toch zo lang met het controleren op legaliteit? Nu zitten de teams weken aan een stuk tegen elkaar te zagen. Just get it over with. Desnoods moet de FIA het gewoon voorlopig voor dit seizoen goedkeuren zodat de andere teams zo snel mogelijk aanpassingen kunnen maken.

boeffel

Legacy Member
Ik vind dat het moet kunnen, maar niet dit jaar...
dat ze eens de teams vrije wil laten doen! (binnen bepaalde lijnen), dus geen 6 wielen ofzo (zoals ooit gebeurd is)

de sport dient immers om nieuwe technieken te ontdekken en bestuderen en die misschien op normale auto's toe te passen

falc.be

Legacy Member
boeffel zei:
Ik vind dat het moet kunnen, maar niet dit jaar...
dat ze eens de teams vrije wil laten doen! (binnen bepaalde lijnen), dus geen 6 wielen ofzo (zoals ooit gebeurd is)

de sport dient immers om nieuwe technieken te ontdekken en bestuderen en die misschien op normale auto's toe te passen

Dat zal de wagens zo snel maken dat een mens het fisiek niet meer aankan.

De rijders zaten eind 2005 aan hun limiet vanwege de V10 die bijna 1000 pk had en de hoge downforce

boeffel

Legacy Member
falc.be zei:
Dat zal de wagens zo snel maken dat een mens het fisiek niet meer aankan.

De rijders zaten eind 2005 aan hun limiet vanwege de V10 die bijna 1000 pk had en de hoge downforce

ik vond dat een toffer seizoen dan nu hoor

denkimi

Legacy Member
falc.be zei:
Dat zal de wagens zo snel maken dat een mens het fisiek niet meer aankan.

De rijders zaten eind 2005 aan hun limiet vanwege de V10 die bijna 1000 pk had en de hoge downforce

dan steken we ze toch in een drukpak zoals straaljagerpiloten?

vishnusixclix

Legacy Member
Geweldige doordachte reactie hoor. Drukpakken dienen om te voorkomen dat het bloed je letterlijk in de voeten zakt, zodat er te weinig overblijft voor je hersenen.

Als je tegen 240 een scherpe bocht pakt (met 9g) breek je je nek.

Mathelas

Legacy Member
boeffel zei:
Ik vind dat het moet kunnen, maar niet dit jaar...
dat ze eens de teams vrije wil laten doen! (binnen bepaalde lijnen), dus geen 6 wielen ofzo (zoals ooit gebeurd is)

de sport dient immers om nieuwe technieken te ontdekken en bestuderen en die misschien op normale auto's toe te passen

Heb eens wat opgezocht over die formule 1 wagens met 6 wielen. :p Zien er wel grappig uit. :D

6 wheel formula 1 car - Google zoeken

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Geweldige doordachte reactie hoor. Drukpakken dienen om te voorkomen dat het bloed je letterlijk in de voeten zakt, zodat er te weinig overblijft voor je hersenen.

Als je tegen 240 een scherpe bocht pakt (met 9g) breek je je nek.
tenzij ze er banden opleggen die dubbel zo breed zijn als de huidige is het gewoonweg onmogelijk om 9g te bereiken, dat zou ook willen zeggen dat ze ongeveer dubbel zo snel gaan als nu.

en moest u nek breken bij 9g zou er geen enkele straaljagerpiloot meer leven en zou zowat iedereen die ooit al een accident gehad heeft dood zijn.

in ieder geval zitten we nog lang niet tegen de grens van het menselijke lichaam aan, maar eerder tegen de grenzen van de grip.

vishnusixclix

Legacy Member
straaljagerpiloten krijgen niet al te veel laterale g's ...

en fuck zeg, die 9g was maar als voorbeeld. Weet ik veel wanneer je nek precies gaat breken. Maar als je je koppigheidsmachine effe afzet, dan zie je wel wat ik bedoel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan