Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

schumi

Legacy Member
benieuwd wat de situatie tijdens de GP van België zal zijn.

Volgens mij zal Red Bull daar heel wat minder voorsprong hebben en zal Ferrari sterk voor de dag komen, net zoals het dat ook de voorbije jaren deed.

Moridin

Legacy Member
Weet niet echt, Räikönnen was daar ook heer en meester in een zwakkere McLaren. Misschien dat het eerder daaraan lag?

Handsome Hermit

Legacy Member
falc.be zei:
wtf man een centimeter meer naar rechts en barrichello zou in de muur gezeten en samen met schumacher zeer zeer zwaar gecrashed zijn

Wel, hij zat niet 1 centimeter meer naar rechts. Imoh moet er weer vooral gekapt worden omdat het MS is. Ja, het was nipt, ja hij liet weinig plaats, maar dat is racen. 't Feit dat Barri niet in de muur zat en hem toch voorbij geraakte, laat zien dat er geen probleem was. De regel zegt 1 maal een zijde kiezen, wel dat heeft hij gedaan.

xDama

Legacy Member
Moridin zei:
Weet niet echt, Räikönnen was daar ook heer en meester in een zwakkere McLaren. Misschien dat het eerder daaraan lag?

Dat denk ik ook. Voornamelijk vorig jaar was dat zuiver en alleen aan Raikkonen te wijten.

Ik denk dat Red Bull in Spa het wel nog goed zal doen, het verschil met Ferrari en Mclaren zal kleiner zijn, maar ik ben er vrij zeker van dat ze mee kunnen doen voor de overwinning.

falc.be

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
Wel, hij zat niet 1 centimeter meer naar rechts. Imoh moet er weer vooral gekapt worden omdat het MS is. Ja, het was nipt, ja hij liet weinig plaats, maar dat is racen. 't Feit dat Barri niet in de muur zat en hem toch voorbij geraakte, laat zien dat er geen probleem was. De regel zegt 1 maal een zijde kiezen, wel dat heeft hij gedaan.

een andere regel zegt geen maneuvres die gevaarlijke situaties met zich meebrengen

Apa brengt geeft meestal rare resultaten maar mclaren heeft daar en in monza een groot voordeel met de F duct. vooral in monza verwacht ik mclaren vooraan.

Spa is een medium downforce circuit, net als hockenheim en red bull had daar niets in te brengen tegen Ferrari, ik verwacht hetzelfde in Spa en als ik me niet vergis heeft Alonso nog niet gewonnen daar, een zege die bij iedere WK minstens 1 keer op het palmares moet staan imo

voor de rest zie ik red bull nog veel kans hebben in singapore maar bij de rest zouden ze het wel eens moeilijk kunnen hebben.

Carrotman

Legacy Member
shit! gemist! normaal is da toch om de 2 weken?
is er nog heruitzending van vandaag?

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
een andere regel zegt geen maneuvres die gevaarlijke situaties met zich meebrengen

spa brengt geeft meestal rare resultaten maar mclaren heeft daar en in monza een groot voordeel met de F duct. vooral in monza verwacht ik mclaren vooraan.

Spa is een medium downforce circuit, net als hockenheim en red bull had daar niets in te brengen tegen Ferrari, ik verwacht hetzelfde in Spa.

voor de rest zie ik red bull nog veel kans hebben in singapore maar bij de rest gaan ze het moeilijk hebben.

Het verschil tussen Spa en Hockenheim is wel dat er op Spa enorm veel snelle high-speed bochten zijn, waar grip primeert. Ik schat Spa zo wat hetzelfde in als Turkije en Barcelona en daar was het toch Red Bull die de lakens uitdeelde. But we'll see.

blizzard

Legacy Member
Carrotman zei:
shit! gemist! normaal is da toch om de 2 weken?
is er nog heruitzending van vandaag?

Meestal om de 2 weken, soms om de week. Nu is het een zomerstop van 4 weken om daarna in Spa verder te gaan.

Moridin

Legacy Member
Dillyracer zei:
YouTube - Superleague Formula 2010 Brands-Hatch Van Der Drift's Massive Accident Replays

Mooi voorbeeld van wat voor een freak accident te weinig plaats laten kan veroorzaken.
:eek:

Met dat gezien te hebben, hoe kunt ge die move van Schumacher nog verdedigen? Barrichello had chance dat de muur uiteindelijk ophield want oftewel was het in de muur of over een wiel vliegen.

En tegen de mensen die zijn move wel OK vinden en zeggen dat dat racen is, er zijn grenzen aan wat racen is.

Proim

Legacy Member
bar-shu.jpg


Toch echt wel te gevaarlijk...

Solid Q

Legacy Member
f*cking hell @ foto. Rubens is daar echt met een gelukje uitgeraakt. Als die pitmuur een meter langer was, was het prijs.

Ik vond het toch een leuke race, ondanks het feit dat het in Hongarije was. Die paar minuten chaos in de pits maakte het allemaal goed :p

vishnusixclix

Legacy Member
LuCian zei:
hij speelt het smerig, ja 100% akkoord
doet hij iets aan de andere kant iets tegen de regels? neen

ROFL

Iemand anders niet in een levensbedreigende situatie brengen (tegen 280 op minder dan 50cm van een betonnen muur duwen) is wel degelijk een regel !


En kom toch aub niet af dat iedereen altijd zit te kappen op Schumacher. Ik heb hier al etterlijke bladzijden geschreven over dit seizoen en heb me geen enkele keer super negatief uitgedrukt over Schumacher, sterker nog... als hij volgens jaar een wagen heeft met veel frontend grip is hij een winnaar.
Maar zelfs Eddie Jordan had vorige week een hele speech over waarom hij Schumacher bewonderd, zowel voor als na de race.

Kortom kerel, je ben redelijk ongeïnformeerd... ziet de zaken véél te eenzijdig en bent daardoor... verkeerd.

shiftyke

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
ROFL

Iemand anders niet in een levensbedreigende situatie brengen (tegen 280 op minder dan 50cm van een betonnen muur duwen) is wel degelijk een regel !

Het is op zijn minst een ongeschreven regel, net als bij wielrennen waarbij spurters ook niet van hun lijn afgaan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan