Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

vloet

Legacy Member
Proim zei:
"There are different views and than you have Rubens..."

Lol ja, die uitspraak was wel steek. Vuile move.
Geweldige race van Barri in ieder geval. Zo lang op dezelfde set banden om na z'n pitstop toch nog Schumi te pakken.

Kobayashi, damn, 13 plaatsen goedgemaakt ofzo? Met een beetje hulp van de uitvallers natuurlijk, maar toch, zieke race.

Kuddos voor Petrov, hopelijk kan hij zo'n dingen blijven doen om alsnog dat zitje bij Renault te houden.

Ik vind het btw raar dat Kubica bestraft werd met een start/stop. Het was toch duidelijk de lollipopman die in fout was?

Zalig gereden van Webber. Vettel had dat foutje nooit mogen maken, anders had hij los gewonnen natuurlijk. Geweldige rondetijden.

EagleEye

Legacy Member
vloet zei:
Ik vind het btw raar dat Kubica bestraft werd met een start/stop. Het was toch duidelijk de lollipopman die in fout was?
Die penalty was niet persoonlijk bedoeld tegen Kubica hoor, maar zo (en enkel zo) kunnen ze het hele team straffen. Ze kunnen moeilijk die lollipop man daar 10 minuten in de hoek zetten he! :D

Lucian

Legacy Member
EagleEye zei:
Schumacher IS (was?) ook een ongelooflijk getalenteerde driver, zeker als ge het vroeger wat hebt gevolgd. Maar dat betekent toch niet dat hij nu immuun moet zijn voor FIA-beslissingen ofzo?

hij speelt het smerig, ja 100% akkoord
doet hij iets aan de andere kant iets tegen de regels? neen

wat is het verschil tussen deze fase en vettel bij alonso vorige week bij de start? die 100 km/h meer?

Anoniem04

Legacy Member
EagleEye zei:
Die penalty was niet persoonlijk bedoeld tegen Kubica hoor, maar zo (en enkel zo) kunnen ze het hele team straffen. Ze kunnen moeilijk die lollipop man daar 10 minuten in de hoek zetten he! :D

Het team een boete geven voor Kubica te vroeg los te laten
LuCian zei:
wat is het verschil tussen deze fase en vettel bij alonso vorige week bij de start? die 100 km/h meer?

Ja, bij Vettel was er tenminste nog wat plaats

xDama

Legacy Member
LuCian zei:
maar ik vind de hypocrisie beetje belachelijk
doet schumacher het is het een grote smeerlap die bestraft moet worden, maar aan de andere kant is senna voor 90% wat hier post wel een halfgod

Ja, en als Hamilton of Vettel dat dit seizoen zouden doen, dan zou het hier ook 4 pagina's zijn dat ze een straf moeten krijgen. Maar bij Schumacher kan en mag het altijd.

Hij is in fout, punt.

Moridin

Legacy Member
LuCian zei:
hier gaat commentaar op komen maar schumi doet imo niks verkeerd, itt hamilton wijkt hij maar 1 keer uit naar links van zijn lijn, en dat is volgens de regels, hij speelt het wel heel hard & maakt de ruimte ontzettend klein, maar dan is het aan barichello om af te geven of erin te duiken
(tis ook niet dat barichello niet wist wie er voor hem rijdt he)
Nope, als hij dat move'ke iets eerder had ingezet had hij Barichello in de muur geramd. Hamilton weave'de ten eerste niet zo snel als Schumacher en liet telkens de breedte van een F1 wagen. Idem voor Webber bij Vettel in Turkije. Als Schumacher's beweging nog maar één tiende eerder was ingezet was Barichello oftewel over zijn achterwiel gekatapulteert als Barichello remde, of was hij in de muur geknald en dan tegen Schumacher teruggekaatst. Zoals hier al was gezegd, een criminele beweging. Schumi had de zwart-witte vlag moeten krijgen.

Voor de rest, het zou mij ook niet verbazen dat Vettel dat vertragen opzettelijk deed maar hij zei na de race dat zijn verbinding met zijn ingenieur niet werkte. Ik dacht (maar ben hier niet zeker van) dat Horner daarom tijdelijk via zijn kanaal -dat blijkbaar nog wel werkte- de boodschappen van Rocky doorgaf. En zoals DC zei, die regels worden telkens herhaald in de briefings voor de race.

Webber heeft chance gehad en hij zei dat ook in de persconferentie achteraf maar hij zette wel snelste ronde na snelste ronde neer toen hij de kans had. Echt chapeau van hem, en ik vind het goed voor het kampioenschap. Vettel is bijna altijd sneller dan Webber tijdens de quali's maar als Webber kansen krijgt dan benut hij die wel, wat hier ook al werd gezegd: Vettel is sneller maar Webber is momenteel beter.

en w00t Petrov!

squan

Legacy Member
Ben een grote Schumacherfan, maar hier schatte hij de situatie wel behoorlijk verkeerd in. Had ie nu maar gewoon zijn excuses aangeboden...

blizzard

Legacy Member
LuCian zei:
hij speelt het smerig, ja 100% akkoord
doet hij iets aan de andere kant iets tegen de regels? neen

wat is het verschil tussen deze fase en vettel bij alonso vorige week bij de start? die 100 km/h meer?

Er is een verschil met iemand in de muur rammen tegen 300km/h of vlak na de start iemand in het gras duwen.

EagleEye

Legacy Member
LuCian zei:
wat is het verschil tussen deze fase en vettel bij alonso vorige week bij de start? die 100 km/h meer?
Ja, de snelheid, en ongeveer een meter tussenruimte. :p

blizzard zei:
Er is een verschil met iemand in de muur rammen tegen 300km/h of vlak na de start iemand in het gras duwen.
Dat was evengoed een muur hoor. Gij denkt dat de pitwall van gras gemaakt is? :p

blizzard

Legacy Member
EagleEye zei:
Ja, de snelheid, en ongeveer een meter tussenruimte. :p

Dat was evengoed een muur hoor. Gij denkt dat de pitwall van gras gemaakt is? :p

Inderdaad, juist even bekeken, mijn fout :p

Feit is wel dat de snelheid daar veel lager lag, en dat Alonso ook nog iets meer ruimte overhad, want Barrichello had tegen de muur gezeten als deze nog maar iets langer was.

Lucian

Legacy Member
blizzard zei:
Er is een verschil met iemand in de muur rammen tegen 300km/h of vlak na de start iemand in het gras duwen.

YouTube - Alonso Vs Vettel la salida en Hockenheim Alemania 2010
kijk toch maar eens opnieuw, gras :rofl:
en veel meer meters zie ik daar ook niet hoor, 1 banddikte als je er al komt

en snelheid is ook bullshit, F1 is een snelheidssport, ga je gaan vertellen dat je boven bvb de 200 je plaats niet meer mag verdedigen? of alleen bij de start, of... klopt iets niet aan zie je toch ook he

blizzard

Legacy Member
LuCian zei:
YouTube - Alonso Vs Vettel la salida en Hockenheim Alemania 2010
kijk toch maar eens opnieuw, gras :rofl:
en veel meer meters zie ik daar ook niet hoor, 1 banddikte als je er al komt

en snelheid is ook bullshit, F1 is een snelheidssport, ga je gaan vertellen dat je boven bvb de 200 je plaats niet meer mag verdedigen?

Lees mijn post hierboven, was inderdaad verkeerd.

En ja, je hebt ook gelijk over Schumacher, zowel Brundle als DC zullen er ook wel naast zitten, jij weet het veel beter :love:.

Mathelas

Legacy Member
squan zei:
Ben een grote Schumacherfan, maar hier schatte hij de situatie wel behoorlijk verkeerd in. Had ie nu maar gewoon zijn excuses aangeboden...

Idd, die steek naar Rubens had hij niet moeten doen. Maar goed, op verschillende fora zijn ze al bezig met hun gezeik over dat hij de handdoek in de ring moet gooien na deze actie enzovoort. :ironic:

TeknomanFan

Legacy Member
saaie race verwacht maar viel nog goed mee met de SC en verbaasde mij toch wel over het geklungel bij die pitstops, vooral dan het niet vastmaken van het achterwiel van Rosberg.

En Schumacher, ja. Dat is nu eenmaal Schumacher.
Er is al veel kritiek gekomen op zaken die Hamilton heeft gedaan dit jaar maar Hamilton heeft op geen enkel moment een rijder op dergelijke manier in gevaar gebracht. Een straf is dus terecht. Een gridpenalty lijkt mij het rechtvaardigst, dan zal Schumi op z'n minst gestraft worden want als hij in Hongarije 11de of 15de wordt, maakt dat eigenlijk niet veel uit.

Lucian

Legacy Member
blizzard zei:
Lees mijn post hierboven, was inderdaad verkeerd.

En ja, je hebt ook gelijk over Schumacher, zowel Brundle als DC zullen er ook wel naast zitten, jij weet het veel beter :love:.

dc & jordan maken er samen met de bbc al het hele seizoen een sport van om schumacher af te breken, qua objectieve mening kan het wel tellen

is ook waarom ik al de laatste grote prijzen niet meer op bbc heb gekeken, dat brits chauvinisme neemt imo net iets teveel de overhand. we weten onderhand wel dat button vorig jaar wk is geworden, daar hoeft niet elke week op gehamerd te worden

op de duitse tv zal het ook wel anders klinken he ;)

nu soit, de f1 is al jaren een mietjessport aan het worden, van mij mag hamilton weaven zoveel hij wilt, van mij mag vettel alonso in de muur proberen te plekken, maar al dat gejank over straffen & gevaar altijd :ironic:
kijk eens beelden van 15 jaar geleden, en kijk eens in wat wagens ze toen zaten, cockpitwanden van 1cm dik in wagens met dikke turbo's en 1300 pk in, vechten tot op de rand en moest het zijn ver erover, duels ala senna - prost, "wil je ervoorbij dan moet je het maar riskeren, maar kom je te kort rijd ik je der los uit"
DAT was racen, tegenwoordig is het karten voor verwende kinderen geworden...


had barichello nu gewoon erlangs gegaan en eens in zijn vuistje gelachen ipv gelijk een kind zitten janken achteraf had ik er nog ietwat respect voor kunnen hebben, nu zit hij gewoon na te trappen omdat hij nog altijd niet verteerd heeft dat hij bij ferrari niet in aanmerking kwam voor iets meer dan de 2de plek

ShApeBE

Legacy Member
LuCian zei:
YouTube - Alonso Vs Vettel la salida en Hockenheim Alemania 2010
kijk toch maar eens opnieuw, gras :rofl:
en veel meer meters zie ik daar ook niet hoor, 1 banddikte als je er al komt

en snelheid is ook bullshit, F1 is een snelheidssport, ga je gaan vertellen dat je boven bvb de 200 je plaats niet meer mag verdedigen? of alleen bij de start, of... klopt iets niet aan zie je toch ook he

Je mist een groot detail met vorige week en dat maakt dit maneuvre zo gevaarlijk, en dat is gewoon dat barrichello veel geluk heeft dat de muur stopt anders was hij gecrasht. Buiten vorige week krijgt alonso enorm rap terug ruimte van vettel en niet omdat de pitmuur stopt, zo kan je nog tal van starts zien waarin net hetzelfde gebeurt als met vettel.

Schumacher mag hier wel degelijk een ferme straf voor verwachten.

vloet

Legacy Member
LuCian zei:
dc & jordan maken er samen met de bbc al het hele seizoen een sport van om schumacher af te breken, qua objectieve mening kan het wel tellen

is ook waarom ik al de laatste grote prijzen niet meer op bbc heb gekeken, dat brits chauvinisme neemt imo net iets teveel de overhand. we weten onderhand wel dat button vorig jaar wk is geworden, daar hoeft niet elke week op gehamerd te worden

op de duitse tv zal het ook wel anders klinken he ;)

nu soit, de f1 is al jaren een mietjessport aan het worden, van mij mag hamilton weaven zoveel hij wilt, van mij mag vettel alonso in de muur proberen te plekken, maar al dat gejank over straffen & gevaar altijd :ironic:
kijk eens beelden van 15 jaar geleden, en kijk eens in wat wagens ze toen zaten, cockpitwanden van 1cm dik in wagens met dikke turbo's en 1300 pk in, vechten tot op de rand en moest het zijn ver erover, duels ala senna - prost, "wil je ervoorbij dan moet je het maar riskeren, maar kom je te kort rijd ik je der los uit"
DAT was racen, tegenwoordig is het karten voor verwende kinderen geworden...


had barichello nu gewoon erlangs gegaan en eens in zijn vuistje gelachen ipv gelijk een kind zitten janken achteraf had ik er nog ietwat respect voor kunnen hebben, nu zit hij gewoon na te trappen omdat hij nog altijd niet verteerd heeft dat hij bij ferrari niet in aanmerking kwam voor iets meer dan de 2de plek

Mja, het is dan ook de BBC he, toch volledig logisch dat ze Button graag ophemelen en in beeld brengen. Als er een Belg in de F1 zou zitten, zou dat hier ook het geval zijn hoor.
Button is vorig jaar wereldkampioen geworden ja, dat wil zeggen dat hij dat nu nog steeds is. Dus van mij mag hij zo behandeld worden ook.

En vroeger waren er ook meer doden in de F1, ik ben toch niet zeker dat we terug naar die tijd moeten lol. Ok, heeft veel te maken met wagenontwikkeling, maar toch.

falc.be

Legacy Member
LuCian zei:
hier gaat commentaar op komen maar schumi doet imo niks verkeerd, itt hamilton wijkt hij maar 1 keer uit naar links van zijn lijn, en dat is volgens de regels, hij speelt het wel heel hard & maakt de ruimte ontzettend klein, maar dan is het aan barichello om af te geven of erin te duiken
(tis ook niet dat barichello niet wist wie er voor hem rijdt he)

wtf man een centimeter meer naar rechts en barrichello zou in de muur gezeten en samen met schumacher zeer zeer zwaar gecrashed zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan